Tråd: Trygdemisbruk
Vis enkelt innlegg
Gammel 06-06-09, 21:53   #40
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Trygdemisbruk

Opprinnelig lagt inn av Simone, her.

Eg trur nok at det i dei fleste tilfella ikkje var meininga å jukse. Rett etter barnefar har flytta inn igjen tenker ein gjerne at det ikkje er sikkert at han blir der permanent. Og så ventar ein litt for å unngå å gå gjennom heile papirmølla på nytt dersom han flyttar ut igjen. Etterkvart innser ein at barnefar nok har flytta inn permanent, men akkurat no er det litt trangt økonomisk, så ein ventar litt til for å bruke overgangsstønaden til å dekke eit par rekningar. Og så ballar det liksom på seg. Utilgivelig likevel, sjølvsagt, men eg trur altså ikkje at alle desse går inn for å svindle bevisst frå starten av.

Man signerer jo på at man ikke kommer til å bo under samme tak som barnefar mer enn maks en natt i månden eller noe i den dur. Det står regler i papirene fra nav som er ganske direkte på dette på hvor mange timer de anser som greit samvær uten å kalle det et forhold. Leser man de ikke så er man jo ikke godtroende, da er man litt dum. Man må jo sette seg inn i reglene og følge de. Evt ikke, og da svindler man jo. Ser ingen mellomting jeg.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat