Sv: Tradisjonstyranniet...
Opprinnelig lagt inn av Tinetoff, her.
Jeg er en hund etter tradisjoner, men vi har bare sånne som vi har lagd sjøl og som vi liker, og vi ofrer med lett hjerte tradisjoner som gir mer mas enn glede. Ellers er jeg en stor unge og får julestemning som bare det. Jeg går riktignok ikke søvnløs og febril rundt med mageknip i hele desember sånn som jeg gjorde da jeg var liten, men jeg griner av julesanger og får stjerner i øynene av både det ene og det andre. Så jeg har bare blitt sånn akkurat passe voksen.
Og jeg sitter på jobben og hører Sølvguttene synge "Deilig er jorden." *snufse snufse*
Er ikke det det mest deilige med å lage egne tradisjoner da? Det å bare kunne kutte ut det man ikke synes noe om, og ta til seg de man liker best?
F.eks. en "tradisjon" fra mitt barndomshjem var at man ALLTID skulle vaske opp, og shine før pakkene skulle deles ut. Duuuuhhhhh!! Hørt noe så sinnsykt dumt? Nå putter vi bare oppv.maskinen full og setter den på. Rydder vekk maten riktignok, men det er jammen ikke full shine av kjøkkenet før pakkeutdeling. DET er vel en fin "egen" tradisjon. 
|