Vis enkelt innlegg
Gammel 16-02-09, 19:13   #1
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ski til voksne skinybegynnere

Opprinnelig lagt inn av Forbrukerkverulant, her.

Altså, kan noen glupinger innen skivitenskapen forklare meg forskjellen på racingski og andre ski? Jeg aaaaner virkelig ikke hva jeg har, bare at det står Madshus super sonic på dem, og de er SMØRESKI (har lært noe nytt siden ifjor da jeg kjøpte de på salg) og trolig altfor korte (180) og usmørte. Men det glir greit nok nedover. PÅ alt slags føre hittil, faktisk. Jeg er ca 90 kg lett og 174 høy. Burde det ikke funke med så korte ski, eller hva er greia?

:snakk om å oute sin uvitenskap:

Du har racing ski, en light utgave vel og merke. De er antagelig stivere enn vanlige turski (jeg er usikker på om disse kommer med langspenn og dermed er en treningski eller om de er "racingprofil") og det kan forklare hvorfor de glir.. ellers så er også fraværenheten av smøring en veldig mulig årsak.. Du kan jo sjekke om det står "skate" på de i tillegg..

Hvis du skal smøre de, så bare ha bittelitt midt under foten først og se om det subber. Har du virkelig ikke merket at de er bakglatte?

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat