Gå tilbake   Foreldreportalen > Blogger > Kaffestuggu – Where everybody knows your nick

Novemberkaffe nr 1

Kaffestuggu er åpen døgnet rundt for kaffe, vin, te, øl, brus, vann eller bare skravling. Alle, både nye og gamle, er hjertelig velkomne her! Bloggen er helt åpen og kan, som alle åpne blogger, også leses av ikke-FP-medlemmer og Google.

Bloggen tilhører ikke ett bestemt medlem, men drives av moderatorteamet i fellesskap, og den åpnes hver morgen av den første i teamet som føler for det. Kaffestuggu har ofte åpent på kveldstid også, særlig i helgene.
Rangér dette innlegget

Novemberkaffe nr 1

Postet 04-11-24 kl 08:17 av Kaffestuggu

Kommentarer totalt 149  

Kommentarer

Gammel
I dag tok jeg hjemmekontor; teams møter hele dagen i prosjektet. UAT neste uke med konsulentene hos oss.
Torsdag i morgen, Fersken!!
Postet 13-11-24 kl 21:41 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
Mex sin avatar
God morgen. Skøyen i dag, halvdags workshop og et drittmøte. Greit å få det overstått.
Postet 14-11-24 kl 07:27 av Mex Mex er ikke aktiv
Gammel
Blånn sin avatar
Morn! På vei til jobb. Vikarkabalen går foreløpig opp, sånn ca. Ellers er planen å overleve, for i morgen skal jeg avspasere (så fort kabalen er i boks).
Postet 14-11-24 kl 07:53 av Blånn Blånn er aktiv nå
Gammel
tink sin avatar
Haha, Fersken. Jeg kan også tøyse med dagene, men har en slags logisk rekkefølge inne likevel.

Veldig torsdag her nå. Et tungsinn droppet inn i går ettermiddag, er usikker på om det er november, mangel på trening eller den berømte overgangsalderen som melder sin ankomst.
Postet 14-11-24 kl 09:09 av tink tink er ikke aktiv
Gammel
polarjenta sin avatar
Torsdag ja. Ukene går kjempefort. Skulle egentlig ha en lønnssamtale nå på morgenen, men den ble utsatt til litt senere på dagen.
Postet 14-11-24 kl 09:47 av polarjenta polarjenta er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar
Farlig glatt i morrest, men holdt meg på beina.
Sitter på kontoret og fryser. Ikke all verden på blokka i dag.
Postet 14-11-24 kl 10:48 av star star er ikke aktiv
Gammel
Maverick sin avatar
God morgen - ny hjemmekontordag, i dag er det bransjeprognosewebinar. Er innimellom litt fristet til å teste min datters hypotese om at hjemmekontoret blir enda gøyere med TV-serie.
Postet 14-11-24 kl 11:11 av Maverick Maverick er ikke aktiv
Gammel
Fersken sin avatar
Forvirringen er ikke like stor i dag og jeg har troen på at det er torsdag.
Postet 14-11-24 kl 11:20 av Fersken Fersken er ikke aktiv
Gammel
Maverick sin avatar
Flink Fersken!
Postet 14-11-24 kl 11:21 av Maverick Maverick er ikke aktiv
Gammel
Fersken sin avatar
Postet 14-11-24 kl 11:53 av Fersken Fersken er ikke aktiv
Gammel
Toffskij sin avatar
Det er definitivt torsdag, men en urimelig tettpakket en!
Postet 14-11-24 kl 12:29 av Toffskij Toffskij er ikke aktiv
Gammel
Adrienne sin avatar
Jeg drømte i natt at jeg lånte bort bilen min til Maverick, og så kræsja hun den. Men det var ikke et problem, for plutselig var bilen blitt til en søt, liten lekebil og bulkene lot seg enkelt fikse med lim og teip. Veldig usikker på hvordan jeg skal tolke den drømmen.
Postet 14-11-24 kl 15:06 av Adrienne Adrienne er ikke aktiv
Gammel
Maverick sin avatar
Jeg er også veldig usikker på hvordan jeg skal tolke den drømmen!

De fleste bulker lar seg lett fikse med lim og teip, da.
Postet 14-11-24 kl 15:07 av Maverick Maverick er ikke aktiv
Gammel
Nenne sin avatar
Jeg har hatt en skikkelig travel dag, men sånn går det når jeg er vill og gæærn og skal avspasere i morgen.
Postet 14-11-24 kl 16:02 av Nenne Nenne er ikke aktiv
Gammel
Nyt fridagen i morgen, Nenne!
Postet 14-11-24 kl 18:13 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
Blånn sin avatar
God morgen! Jeg har ordnet vikarkabalen. Nå puster jeg ut og skal lage frokost og nyte en avspaseringsdag.
Postet 15-11-24 kl 08:53 av Blånn Blånn er aktiv nå
Gammel
star sin avatar
På jobb. Dagen går forhåpentligvis fort for skal litt forskjellig. Ute er det blå himmel.
Postet 15-11-24 kl 09:39 av star star er ikke aktiv
Gammel
Syrinx sin avatar
I går skulle eg, superkjapt mellom to behandlingstimar, hente ein pakke med ullklé på Stormberg. Eg strena målretta mot butikken, men der var ingen butikk. Lokalet var full av Egon-restaurant. Huh. Så eg labba rundt på leit, for all del ikkje spørre nokon. Fann butikken til slutt, da. Fekk iallfall avslørt at eg ikkje er av dei som heng rundt på Moa (senterbyhelvete) i tide og utide. Godt nøgd med det.

Roleg fredagsmorgon foran peisen no, stille fredag i heimen blir godt.
Postet 15-11-24 kl 10:16 av Syrinx Syrinx er ikke aktiv
Gammel
Pamina sin avatar
Drømmen til Adrianne handler om at det nærmer seg desember og limpistol er kjent tema for den måneden.

Startet dagen med hjemmkontor, før langt møte og ut og spise med kolleger etterpå.
Postet 15-11-24 kl 10:43 av Pamina Pamina er ikke aktiv
Gammel
Fersken sin avatar
Hadde planlagt hjemmekontor i dag og helt glemt av at ungdomsskoleeleven har planleggingsdag i dag, så jeg skvatt da jeg plutselig så han hjemme. Litt panikk i noen sekunder før eleven minnet meg på det.

TGIF sier jeg bare.
Postet 15-11-24 kl 11:13 av Fersken Fersken er ikke aktiv
Gammel
Maverick sin avatar
Hjemmekontor her også! Siden dette egentlig var ment som en slags semi-ferie, har jeg ikke tenkt til å jobbe mer enn jeg må i dag, men være i stallen mens det er dagslys, få gjort noen innrykk i pensum, kanskje skrive litt på en eksamen eller to, (hahaha, who am I kidding), rydde litt klær, nyte stillheten. Har allerede innledet dagen med å rydde på plass en drøss mat fra Oda-leveranse, skvise sammen masse papp, fore en hel bøling hester og ryddet kjøkkenet, og ser nå frem til at jeg snart ikke finner på flere unnskyldninger til å utsette å lese noen ganskje kjedelige pdf-er.
Postet 15-11-24 kl 11:59 av Maverick Maverick er ikke aktiv
Gammel
Hjemmekontor her også; testing i dag igjen.
Postet 15-11-24 kl 12:33 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
Fintdethei! sin avatar
O heilage laurdag! Med storm, snø og haglbyger. Den tradisjonsrike lysfesten i Bergen skal få konkurranse i dag, ja.
Postet 16-11-24 kl 09:18 av Fintdethei! Fintdethei! er ikke aktiv
Gammel
007 sin avatar
Her på fjellet har det blitt hvitt i løpet av natten.

Vi må droppe lysfesten pga stor feiring i venneflokken. Litt kjipt og litt greit pga været.
Postet 16-11-24 kl 11:31 av 007 007 er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar
Strålende vær og jeg burde pelle meg ut igjen. Har vært på butikkrunde og ligger nå slakt i sofaen.
Postet 16-11-24 kl 13:47 av star star er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Jeg er på sytreff med kule damer. Nå har jeg akkurat fullført en bluse med både rynker og knapper (!!!!!!) og i går lagde jeg en fleecejakke med leopardmønster. Jeg er altså så absurd fornøyd med meg selv.
Postet 16-11-24 kl 14:11 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
Martis sin avatar
Så flink du er Tjorven!

Vi er på fjellet og har vært ute å sjekket snøkanonene og snøproduksjonen. Går sakte når det fortsatt er varmegrader på fjellet gitt. Og så må jeg komme igang med hjemmeeksamen, foreløpig er den bare i hodet og ikke på «papir».
Postet 16-11-24 kl 14:45 av Martis Martis er ikke aktiv
Gammel
Blånn sin avatar
Kommet meg på sats for en real styrkeøkt. Hat-øvelsene først.
Postet 16-11-24 kl 15:40 av Blånn Blånn er aktiv nå
Gammel
celebelen sin avatar
Husflidslaget har julemarked i helgen, så jeg tilbringer noen timer der både i dag og i morgen. Ikke så godt salg som i fjor, det er lettere å selge votter og julegaver når det er snø og kuldegrader ute.
Postet 16-11-24 kl 16:36 av celebelen celebelen er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar
Jeg var flink og kom meg ut for en runde i skogen. Veldig stille. Tok en migrenetablett før jeg gikk og håper nå at jeg kan få en behagelig kveld. Er til og med alene.
Postet 16-11-24 kl 17:37 av star star er ikke aktiv
Gammel
Millen sin avatar
God søndag.
Vært en litt effektiv søndag etter en natt med nesten 8 timers sammenhengende søvn!
Vasket klær, vært på tur og møtt rådyrene som jeg pleier å møte på, bestilt julegave på nett.
Også er det sol og fint vær.
Postet 17-11-24 kl 14:08 av Millen Millen er ikke aktiv
Gammel
007 sin avatar
Særs lite effektiv søndag her etter fest i går. Sømmelige mengder med alkohol, men sengetid kl 03.00 er fullstendig knekken dagen derpå.
I dag blir det pysj, strikking og TV, kjenner jeg.
Postet 17-11-24 kl 14:11 av 007 007 er ikke aktiv
Gammel
Sittet noen timer på legevakt med bonusmor. Mistanke om nyrestein. Sendt hjem med mye morfin.

Så har jeg kjørt til flyplassen med yngste, øvelseskjøring, og så gikk vi innom min fars grav og tente lys. Nå snart hjemmelaget lasagne til middag.
Postet 17-11-24 kl 18:37 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
Maverick sin avatar
God morgen! Jeg har vært våken noen timer allerede og skriver eksamen og er ganske irritert på meg selv, men det er jo business as usual og hvor vanskelig er det nå egentlig å skvise ut noen tusen ord på et par timer? :crazylaugh:
Postet 18-11-24 kl 09:08 av Maverick Maverick er ikke aktiv
Gammel
Eia sin avatar
Deadline-junkie, Maverick? Det går jo som regel bra, da!

Vond rygg-mandag her. Må ut i produksjonen snart - det er som regel bedre for ryggen enn å sitte foran PC-en.
Postet 18-11-24 kl 09:14 av Eia Eia er ikke aktiv
Gammel
tink sin avatar
Hjemmelaget lasagne høres godt ut, millact. Vi har byttet ut sofa og hjemmehygge med stillas og pussestøv i stua. Fikk endelig lagt første strøk på taket i går. Og selv om det er litt to steg fra og halvannet tilbake, så tror jeg vi kan se enden på det hele rundt neste helg.

På plass på jobb og klar for å bure meg inne med konsentrert skriving. Ikke eksamen, men nesten.
Postet 18-11-24 kl 09:28 av tink tink er ikke aktiv
Gammel
Nenne sin avatar
Kan vi ikke få ukentlige kaffeprater?

Nå er vi inne i tredje hele novemberuke. Det er så rotete å følge med.
Postet 18-11-24 kl 11:17 av Nenne Nenne er ikke aktiv
Gammel
Fersken sin avatar
Etter denne er det bare 5 mandager igjen til jul dere!

Var tidlig oppe for å fikse velkomst til en flokk som skal ha introkurs. Dette har kvernet i hodet hver natt hele helgen, ikke på dagtid dog), så nå håper jeg at jeg får sovet litt i natt.
Postet 18-11-24 kl 11:34 av Fersken Fersken er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Jeg ville også satt pris på om det ble laget en kaffetråd for hver uke.

Jeg er sykmeldt denne uka også, men sover så mye at jeg slett ikke rekker å kjede meg.
Postet 18-11-24 kl 11:39 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
Fintdethei! sin avatar
Jeg er så sulten. Lurer på om jeg holder ut til lunsj om 13 minutter .
Postet 18-11-24 kl 11:46 av Fintdethei! Fintdethei! er ikke aktiv
Gammel
tink sin avatar
Enig med de som ønsker seg ukeskaffe... Krysser fingrene for at du ikke dør av sult de neste minuttene Fintdethei. Her er det ikke lunsj før kl. 12, men kroppen min er heldigvis greit programmert til det.
Postet 18-11-24 kl 11:54 av tink tink er ikke aktiv
Gammel
Skilpadda sin avatar
Morn! Nydelig høstvær i dag; jeg strever riktignok med å finne ut hvilken jakke som egentlig passer til temperaturen for tiden, men det går noenlunde greit.
Postet 18-11-24 kl 11:55 av Skilpadda Skilpadda er ikke aktiv
Gammel
Albertine sin avatar
Det snør!
Postet 18-11-24 kl 12:11 av Albertine Albertine er ikke aktiv
Gammel
Maverick sin avatar
Levert! Snaue 3000 ord, og fortsatt 47 minutter igjen til fristen. Null stress.
Postet 18-11-24 kl 12:23 av Maverick Maverick er ikke aktiv
Gammel
Skilpadda sin avatar
Hipp hipp!
Postet 18-11-24 kl 12:33 av Skilpadda Skilpadda er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar
Tannlege runde 3 denne høsten.
Postet 18-11-24 kl 12:55 av star star er ikke aktiv
Gammel
Toffskij sin avatar
Heia Mavs!

Jeg har vært hos optikeren, og skal ha nye briller siden jeg har blitt både mer langsynt og mer nærsynt siden sist. Ingen tegn til grå stær, i det minste. Håhåjaja.
Postet 18-11-24 kl 14:00 av Toffskij Toffskij er ikke aktiv
Gammel
Martis sin avatar
Flinking Mave.
Postet 18-11-24 kl 14:51 av Martis Martis er ikke aktiv
Gammel
Maverick sin avatar
Dro i stallen etter eksamen, og kjente på at jeg har blitt en gammel dame som trenger søvn, og som ikke tåler å sitte for lenge stille og skrive konsentrert uten å gjøre litt tøyeøvelser.

Ikkeno' som litt vannbæring og møkking av frossen hestemøkk og dressurridning uten stigbøyler for å myke opp igjen skrotten og kjenne på hvor støl og skeiv den teite kroppen egentlig er.

Men digg å være ute i solen, da!
Postet 18-11-24 kl 16:19 av Maverick Maverick er ikke aktiv

Nylige blogginnlegg av Kaffestuggu

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:25.