Gå tilbake   Foreldreportalen > Blogger > Kaffestuggu – Where everybody knows your nick

Torsdag

Kaffestuggu er åpen døgnet rundt for kaffe, vin, te, øl, brus, vann eller bare skravling. Alle, både nye og gamle, er hjertelig velkomne her! Bloggen er helt åpen og kan, som alle åpne blogger, også leses av ikke-FP-medlemmer og Google.

Bloggen tilhører ikke ett bestemt medlem, men drives av moderatorteamet i fellesskap, og den åpnes hver morgen av den første i teamet som føler for det. Kaffestuggu har ofte åpent på kveldstid også, særlig i helgene.
Rangér dette innlegget

Torsdag

Postet 22-09-22 kl 07:49 av Kaffestuggu

Kommentarer totalt 25

Kommentarer

Gammel
Eia sin avatar
Morn, morn! I dag har jeg med hjemmebakt eplekake på jobb, for en av mine kolleger fyller år.

Hektisk uke, med sjonglering av jobb og frivilligjobb. Mangler ikke noe å gjøre, nei.
Postet 22-09-22 kl 08:51 av Eia Eia er ikke aktiv
Gammel
Blå sin avatar
God morgen.



I dag er jeg så forkjølet at jeg har bestemt meg for å sitte hjemme. Jeg tror at det er riktig valg.



Masse å gjøre, men egen stue og te gir forhåpentligvis den rette stemningen.
Postet 22-09-22 kl 09:08 av Blå Blå er ikke aktiv
Gammel
Blånn sin avatar
Jeg drømmer om bittelitt feber sånn at jobben kan seile sin egen sjø et par dager.
Postet 22-09-22 kl 09:16 av Blånn Blånn er ikke aktiv
Gammel
Blå sin avatar
Blånn. Jeg skjønner hvordan du har det. Og ser hvor heldig jeg er, som kan ta en dag hjemme når jeg er småsyk og har møtefri.
Postet 22-09-22 kl 09:18 av Blå Blå er ikke aktiv
Gammel
oslo78 sin avatar
Våknet til mail om alvorlig situasjon på jobb. Mulig det må søkes om dispensasjon fra streiken for meg. Men jeg er også streikeansvarlig for alle som er tatt ut, og det blir ikke så greit hvis jeg ikke koordinerer den delen heller.

Kan ikke bare KS rikke seg bittelitt så vi kan få avsluttet dette marerittet!
Postet 22-09-22 kl 09:36 av oslo78 oslo78 er ikke aktiv
Gammel
Hondacrv sin avatar
Enig, oslo78. Veldig enig. Burde dei ikkje snart prøvd seg med eit nytt møte nå?
Postet 22-09-22 kl 09:57 av Hondacrv Hondacrv er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar
På kontoret. Er litt blæh, men men.
Klokka nye 5 mil øvelseskjøring i går kveld.
Postet 22-09-22 kl 10:00 av star star er aktiv nå
Gammel
Blondie sin avatar
Jeg tror vel neppe det blir nye møter med det første, når det er tre dager siden partene forlot bordet i oppgitthet. Skulle ønske streiken var over jeg også.

Jeg er heldig og er på jobb, elevene setter pris på det. Jeg drikker kaffe og håper at inspirasjonen finner meg før jeg skal i klasserommet.
Postet 22-09-22 kl 10:07 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
Appelsin sin avatar
Jeg håper også at KS kan hoste opp noe snart.

Jeg får barna hjem i dag og det blir fint Det er sikkert grenser for hvor mye guttene gleder seg til helg (streik), men jeg gleder meg i hvert fall, og det kan se ut som det er et søsterbesøk i sikte også Men akk ja, det er jo bare torsdag
Postet 22-09-22 kl 10:07 av Appelsin Appelsin er ikke aktiv
Gammel
oslo78 sin avatar
Mitt inntrykk er at KS har bestemt seg for å komme med det samme til hvert møte, og ellers vente på tvungen lønnsnemnd. Jeg orker ikke tenke på stemmingen blant lærerne om dette avsluttes med nemnd. Hjelpes.
Postet 22-09-22 kl 10:14 av oslo78 oslo78 er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Blånn: Når det blir sånn, så er det et alvorlig faresignal. En gang for mange år siden brakk en kollega av meg armen, og jeg ble skikkelig, skikkelig misunnelig fordi hun ble sykmeldt i 3 uker. Innen de tre ukene var omme, så var jeg også sykmeldt ... nå er vel ikke utbrent en diagnose, men det var det det ble beskrevet som.

Jeg har hatt veldig mye å gjøre på jobb lenge, men akkurat nå er det bittelitt roligere. Og i dag hadde jeg plutselig helt møtefri, så da ble det hjemmekontor. Jeg skulle ønske at jeg var like effektiv på hjemmekontor, men foreløpig har det blitt i overkant mye sikling etter nytt garn siden jeg fullførte en cardigan i går.
Postet 22-09-22 kl 10:42 av Tjorven Tjorven er aktiv nå
Gammel
Appelsin sin avatar
Ferdig med den allerede, Tjorven? Få se!
Jeg lengter litt etter å strikke videre på det fine mønsteret jeg begynte på i går kveld.

Jeg har ellers også erfaring med å bli misunnelig på rare ting (f.eks. det å være skilt), og helt enig i at det er et signal som bør tas på alvor
Blånn
Postet 22-09-22 kl 10:49 av Appelsin Appelsin er ikke aktiv
Gammel
Maverick sin avatar
Hoi!

Jeg er i laber form og benytter meg av flexihjemmekontor på morran for å finne igjen sjela. I dag skal jeg på Spektrum, det er jo ikke noe nytt men denne gangen skal jeg sitte på scene i panelsamtale. Var helt lugn helt til mine kollegaer minnet meg på at dette vekker stor begeistring hos de som gjør lyd og lys. Klynk.

… og så har OUS trykket på tempoknappen og henter meg inn til MR i kveld.

Og så må jeg skrive et arbeidskrav til i morgen. Men først - kaffe!
Postet 22-09-22 kl 10:56 av Maverick Maverick er ikke aktiv
Gammel
Appelsin sin avatar
Lykke til på MR, Mave, håper det ikke er der problemet ligger
Postet 22-09-22 kl 11:03 av Appelsin Appelsin er ikke aktiv
Gammel
Maverick sin avatar
Nuh, jeg har etterhvert blitt godt kjent med L4/L5-skivene mine og deres effekt på min mobilitet, så det er nok de som kødder til igjen. Men fint å få rask respons fra OUS da.
Postet 22-09-22 kl 11:06 av Maverick Maverick er ikke aktiv
Gammel
Toffskij sin avatar
Bra de tar deg inn og kikker mer på de der skivene, Mavs. Håper på snarlig bedring!
Postet 22-09-22 kl 11:10 av Toffskij Toffskij er ikke aktiv
Gammel
tink sin avatar
God formiddag. Jeg har spist frokost på Grand Cafe, jogget en morgenrunde i Oslobyen og overvært et digitalt møte. Nå skal jeg bare slappe av litt før lunsj og diverse kurs/møter fram til utpå ettermiddagen i morgen.

Har også vært misunnelig for eksempel på folk som sitter i fengesel og bare trenger å tenke på trening, lesing og å bli et bedre menneske. Det er ikke en særlig god følelse.
Postet 22-09-22 kl 11:44 av tink tink er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Appelsin: Jeg er ferdig med STRIKKE. Det er fremdeles masse monteringsarbeid som gjenstår. Det skjer vel først om noen ukers tid. Det forhindrer meg uansett ikke om å drømme om flere ting som kan STRIKKES.
Postet 22-09-22 kl 12:30 av Tjorven Tjorven er aktiv nå
Gammel
Appelsin sin avatar
Ok, Tjorven, skal ikke mase på noen uker
Postet 22-09-22 kl 13:57 av Appelsin Appelsin er ikke aktiv
Gammel
Fikk beskjed av sjefen i dag om at jeg virker sur, hissig og at jeg bør ta meg litt fri fremover. Endelig er det noen som ser det, men ingen tar tak i problemene og hvorfor det er slik. Det er jo pga enorm arbeidsmengde (og fordi jeg er for snill og fikser opp for alle andre) og ikke har noen som dekker når jeg er borte. Vikar kommer, men det vil ta tid å lære opp. Har nå satt meg opp på fri en fredag i desember og lille julaften, så får ting seile sin egen sjø de dagene.
Postet 22-09-22 kl 14:13 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
Heilo sin avatar
millact! Hadde sjefen din noen mer konkrete forslag til hvordan du kan ta deg fri, og når? En fredag i desember og lille julaften hørtes veldig lenge til.
Postet 22-09-22 kl 14:20 av Heilo Heilo er ikke aktiv
Gammel
Kaprifol sin avatar
Det er ganske lenge til desember, millact Kanskje sjefen tenkte på at du bør avspasere fra lunsjtider fredag?
Postet 22-09-22 kl 14:23 av Kaprifol Kaprifol er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Millact: Jeg står i noe av det samme. Jeg innkalte min sjef til møte i forrige uke, og ga beskjed om at nåværende arbeidssituasjon er helt uholdbar. Hun var heldigvis umiddelbart enig, og også enig i at det delvis er hennes jobb å fikse opp i det som er vanskelig nå. (Det gjelder hos deg også. Hvis du gir tydelig beskjed, så må sjefen ta det videre eller hjelpe deg å prioritere.)

Jeg ba om en ukes ferie i november, og det syntes hun var en STRÅLENDE idé. (Jeg har plenty av både ferie- og avspaseringsdager.)

Bare det at hun ga meg så full støtte bidro til at det ble litt lettere. Sikkert også fordi jeg igjen følte at jeg hadde noen "i mitt hjørne".
Postet 22-09-22 kl 14:26 av Tjorven Tjorven er aktiv nå
Gammel
Blånn sin avatar
Og fra den starten på dagen gikk det i grunnen bare nedover. Denne dagen har inneholdt det mest utrolige. Jeg hat vært assistent, håndtert utagering, plukket opp bæsj og vasket et toalett og ja. Jeg er ikke i nærheten av å gå i veggen, altså. Men litt mye de siste to ukene. Jeg leser i tråden om lærerstreiken og alle oppgaver lærere har. Det er ikke så mye bedre vilkår for skoleledere. Jeg regner med at deg blir mange timer jobbing i helgen for å få unna noe av det som henger.
Postet 22-09-22 kl 16:45 av Blånn Blånn er ikke aktiv
Gammel
Her er det lite støtte å hente, dessverre. Kollega sa opp for to uker siden, orket ikke mer. Vi har nå hatt 6 ledere på 8 år, siste aner ikke hva vi gjør og forstår lite av vi sier selv om vi er saklige. Det eneste vi ønsker er at de ansetter folk med rett kompetanse og at alle gjør det de er ansatt til, men det er visst ikke så viktig. Vi er bare vanskelige. Så nå søker jeg meg vekk og får se hvordan det går. Har en haug dager igjen, så skal nok få tatt ut noe snart.
Postet 22-09-22 kl 18:35 av millact millact er ikke aktiv
 
Nylige blogginnlegg av Kaffestuggu

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:17.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no