![]() |
PåskekaffeSakte morgen her etter skravlenatt med tenåringene
![]() Påskeeggjakt var suksess, også har det vært kornett-øving for fem i stua et par timer. Jeg bakte kake de kunne ta i pausen, og så snek jeg meg på fjellet ![]() Nå får jeg være flink og sitte i sofaen og spille spill resten av dagen. |
Postet I dag kl 16:17 av Appelsin
![]() |
![]() |
PåskekaffeVi skal ha påskeaftentaco.
![]() Jeg sto opp i morges og var fullstendig lullet inn i påskeferiemodus, men på tampen av en lang påskefrokost slo det meg plutselig at jeg faktisk skulle ha et Teams-møte med noen ikke-nordmenn kl. 11.00. ![]() ![]() |
Postet I dag kl 11:56 av Toffskij
![]() |
![]() |
PåskekaffeTaco inngår i påskemenyen hos oss også. Men i dag blir det påskegul kyllinggryte. Har tilbragt dagen i bil hjem fra Vestlandet og har opplevd alle typer vær. Men hadde ikke bruk for piggdekkene, så de må av nå.
|
Postet I dag kl 00:20 av Dali
![]() |
![]() |
PåskekaffeTaco må jo være perfekt påskemiddag. Her blir det hamburger i morgen.
|
Postet I går kl 20:27 av him
![]() |
![]() |
PåskekaffeMine har hatt taco idag der de er, så innafor påskemiddag ja.
|
Postet I går kl 19:12 av Millen
![]() |
![]() |
PåskekaffeAlle ungdommene her i huset ville stemt ja til taco-påskemiddag. Vi er dog onde voksne og lager lammestek før «de små» drar til sine respektive fester.
|
Postet I går kl 18:55 av Blondie
![]() |
![]() |
PåskekaffeVi har tatt turen til foreldra mine fot en kort visitt til i morgen.
|
Postet I går kl 17:20 av star
![]() |
![]() |
PåskekaffeJeg har påskefri, ser på påskekrim, nyter påskeregn og Oslopåske. Ganske fint egentlig. Kvalifiserer taco som påskemiddag?
|
Postet I går kl 15:53 av Palmen
![]() |
![]() |
Påskekaffe![]() I dag er det hjemmekontor, med et halvt øye på epost og telefon, et halvt øye på et puslespill, og en hel del hjerne opptatt med å lytte til hva akademia egentlig mener om politisk polarisering, i ymse streamede foredrag. |
Postet I går kl 14:45 av Maverick
![]() |
![]() |
PåskekaffeVar førstemann på jobb, så nå er det påskeferie. Har invitert på påskelam i dag, så nå må det ordnes litt.
|
Postet I går kl 11:55 av millact
![]() |
![]() |
PåskekaffePåskeegg lokalisert og fylt opp, klare til å pakke med. Out of office på mailen fra kl 12 er også gjort. First things first osv.
|
Postet I går kl 11:03 av Fintdethei!
![]() |
![]() |
PåskekaffeHer er jeg i gang med å vurdere fagartikler fra Vg1-klassen min. Planen var at det skulle gå fort, men det er litt mer å gi tilbakemelding på enn planlagt, så det spøker for at jeg må bruke mer av ferien på vurderingsarbeid enn jeg håpa på.
![]() |
Postet I går kl 10:19 av Stompa
![]() |
![]() |
PåskekaffeBare noen få timer igjen før ferie og dagen er full av avtaler og gjøremål. Penklær til ungdommen (det er jo snart konfirmasjon, iiiiiik)
|
Postet I går kl 09:54 av Fersken
![]() |
![]() |
PåskekaffeDet har vært litt travelt så langt i «ferien», men fra i dag håper jeg vi roer ned. Jeg skal bare gjennom et berg av skittentøy først!
|
Postet I går kl 09:52 av Nenne
![]() |
![]() |
PåskekaffeJeg må inn i en rotete bod og finne påskeegg…., ellers må jeg på butikken. Ingen av alternativene er ønskelige
|
Postet I går kl 09:27 av Fintdethei!
![]() |
![]() |
PåskekaffeGod morgen! Litt regn her i dag, men ikke like mye som meldt. Jeg har tre avtaler før lunsj og håper å rekke tilbake før slumre-delen av familien har stått opp.
|
Postet I går kl 07:30 av Blondie
![]() |
![]() |
PåskekaffeGod morgen fra et tidlig hjemmekontor. Jeg MÅ på et vis få orden på den artikkelen mens jeg enda husker hva jeg forsøkte på. Og før noen andre store tidsfrister som ligger rett etter påske kommer og biter meg i halen.
Håper alle påsketuristene sover søtt i sengen sin eller i det minste har kaffe og utsikter til en fredelig dag. ![]() |
Postet I går kl 07:09 av tink
![]() |
![]() |
Påskekaffe![]() Jeg har gjort ferdig to gamle dårlige samvittigheter og en ny hastesak. Og, for en time siden begynte jeg på det jeg egentlig hadde tenkt å bruke disse arbeidsdagene til. Men, men. Jeg kan i hvert fall med god samvittighet si at jeg er i gang. Men, nå skal jeg logge ut og ta påskeferie. Hagearbeid i ettermiddag, vin og tv i kveld og fjellet i morgen. ![]() |
Postet 15-04-25 kl 15:49 av Blå
![]() |
![]() |
PåskekaffeFor noen flinke folk!
Jeg har gjort to ting i dag. Radbrekket en artikkel - tror jeg må sitte her til jeg får ting på stell igjen. Og balansert en vaktliste for en medarbeider som endrer stillingsprosent. Det er utrolig tilfredsstillende med regne ark som går opp. |
Postet 15-04-25 kl 15:07 av tink
![]() |
![]() |
PåskekaffeNei, nå får det være nok! Har gjort minst fem fornuftige ting!
|
Postet 15-04-25 kl 15:00 av Toffskij
![]() |
![]() |
PåskekaffeHjernen min har fullstendig shutdown
|
Postet 15-04-25 kl 14:55 av Fintdethei!
![]() |
![]() |
PåskekaffeHardarbeidene folk i stuggu i dag
![]() Her har jeg akkurat cashet ut alt jeg har av gavekort. Det har en irriterende tendens til å bli liggende. Er fornøyd med shoppinga. |
Postet 15-04-25 kl 14:39 av him
![]() |
![]() |
PåskekaffeMen den e-posten med det utrolig irriterende spørsmålet som det ikke primært er min jobb å svare på, DEN kan få ligge til over påskehelga!
|
Postet 15-04-25 kl 14:29 av Toffskij
![]() |
![]() |
Påskekaffe![]() |
Postet 15-04-25 kl 14:20 av Toffskij
![]() |
![]() |
PåskekaffeVELDIG bra Toffskij!
![]() Jeg venter fortsatt på mitt siste møte. Men snart! |
Postet 15-04-25 kl 14:19 av Maverick
![]() |
![]() |
PåskekaffeJeg gjorde ENDA en ting! (Trenger belønning for hver minste ting i dag!)
|
Postet 15-04-25 kl 14:07 av Toffskij
![]() |
![]() |
PåskekaffeHar hatt ukens siste møte så nå har jeg ferie!!!!!
|
Postet 15-04-25 kl 13:59 av Palmen
![]() |
![]() |
PåskekaffeStreber!
![]() Jeg har igjen et møte og så er det over. WOOP! |
Postet 15-04-25 kl 13:58 av Maverick
![]() |
![]() |
PåskekaffeJeg gjorde en ting til!
![]() |
Postet 15-04-25 kl 13:55 av Toffskij
![]() |
![]() |
PåskekaffeNeida Toffskij!
![]() |
Postet 15-04-25 kl 13:05 av Maverick
![]() |
![]() |
PåskekaffeJeg har gjort en ting! Må jeg gjøre flere?!
![]() |
Postet 15-04-25 kl 12:43 av Toffskij
![]() |
![]() |
Påskekaffe![]() Jobb i dag og, med en drøss møter. ![]() ![]() ![]() Men i morgen tar jeg hjemmekontor. |
Postet 15-04-25 kl 12:23 av Maverick
![]() |
![]() |
PåskekaffeBle en liten tur ut for å handle jord og noen blomster. Været får ikke helt bestemt seg for gråvær eller blå himmel.
|
Postet 15-04-25 kl 12:05 av star
![]() |
![]() |
PåskekaffeGod formiddag. Sitter på OSL, på vei hjem etter ei forlenga helg med ungene i Oslo, som ble uventa hektisk. Resten av påska blir det primært vurdering av norsktekster og tyskprøver og rydding av boder, med litt turer innimellom og familiemiddag på torsdag. Gidder ikke påskepynte i år, kjenner jeg.
|
Postet 15-04-25 kl 11:43 av Stompa
![]() |
![]() |
PåskekaffeSylte forkjøla - altså, hva søren? Det er jo ferie!
![]() Mann og datter skal i bakken, jeg skal rusle meg en tur i kols-tempo sammen med en venninne. 80-talls party i kveld, så da skal jeg drepe alle bakterier med alkohol. Det kan enten gå bra eller lokst åt skogen. |
Postet 15-04-25 kl 11:28 av 007
![]() |
![]() |
PåskekaffeI går så satte eg opp telt i hagen. Naboen trudde sikkert eg gjorde det for ungane, men det var eg som hadde ei nydelig utenatt. Ein blir aldri for gamal for telttur i hagen!
|
Postet 15-04-25 kl 11:17 av Syrinx
![]() |
![]() |
PåskekaffeUka mellom palmesøndag og påskeaften kalles ofte for den stille uka. Rett og slett fordi man da tradisjonelt ikke ringte med kirkeklokkene. Man brukte heller ikke kirkeorgelet og helst skulle det være stille både ute og inne.
|
Postet 15-04-25 kl 11:13 av Blånn
![]() |
![]() |
PåskekaffeJeg har også siste kontordag før påskeferien og prøver intenst å bli så ferdig at jeg kan ta fri i morgen. :svett:
Nyter rolig landskap og planen om ett glass vin og en episode av en god serie i kveld. |
Postet 15-04-25 kl 11:09 av Blå
![]() |
![]() |
PåskekaffeÅ sitte oppreist og med laptopen åpen er absolutt en god start.
![]() Siste kontordag før påskeferie, det er ikke mye effektive greier dette her altså. Det diskes opp i kantinen og planlegges besøk på konditoriet rett ned i gaten siden vi ikke sees før om ei uke. |
Postet 15-04-25 kl 10:50 av Fersken
![]() |
![]() |
PåskekaffeMorn! Jeg var så grenseløst lat og daff på hjemmekontoret i går at jeg har kommet meg på biblioteket i dag. Ikke at jeg akkurat har gjort noe nyttig ennå, men jeg sitter nå i hvert fall oppreist og i god arbeidsstilling med laptopen åpen.
![]() |
Postet 15-04-25 kl 10:13 av Toffskij
![]() |
![]() |
PåskekaffeJeg har starta dagen med en knekk - den har en tendens til å komme på tirsdager etter ei arbeidshelg. Men nå har jeg brukt litt av hjemmekontortida på å fylle påskeegg til ymse folk, og det var jo hyggelig jobb (og man må jo teste litt av godteriet for å sjekke at det ikke er giftig og sånn), så nå satser jeg på at hodet vil være med på den litt kjedelige deadlinejobbinga.
|
Postet 15-04-25 kl 09:48 av Pingis
![]() |
![]() |
PåskekaffeEr det ikke nå det er "rom-påske"?
![]() Jeg er på jobb, vurderer sterkt å avspasere i morgen. Har en del greier som absolutt skulle vært gjort, men kjenner at kropp og hode vil ha godt av noen dager fri. Vi har halv dag onsdag før skjærtorsdag. |
Postet 15-04-25 kl 08:01 av tink
![]() |
![]() |
PåskekaffeJeg har lært på jobben min at «påskeuken» formelt sett er neste uke.
![]() |
Postet 14-04-25 kl 16:30 av Skilpadda
![]() |
![]() |
Jeg velger meg april(kaffe)Kaffestuggu har opprettet eget hjørne for påskekaffe.
![]() ![]() ![]() http://www.foreldreportalen.no/forum/blog.php?b=54224 |
Postet 14-04-25 kl 15:55 av Fersken
![]() |
![]() |
Jeg velger meg april(kaffe)Trump gir ikke lye påskeferie, gitt.
|
Postet 14-04-25 kl 14:15 av Fintdethei!
![]() |
![]() |
Jeg velger meg april(kaffe)Har vært og kikka på utemøbler og vært en rask tur innom Obs. Shille og rolig hjemme da guttungen er på harrytur.
|
Postet 14-04-25 kl 13:31 av star
![]() |
![]() |
Jeg velger meg april(kaffe)Morn! Jeg er tilbake fra besøk hos utenlandsstudenten, som var veldig koselig. Neste gang dere drar til Tallinn, burde dere spise middag på Ülo og boller på Pulla Bakery. Just sayin'!
I dag har jeg sovet lenge, latet meg og har nå begynt på tidenes mest ineffektive hjemmekontor. ![]() |
Postet 14-04-25 kl 12:47 av Toffskij
![]() |
![]() |
PåskekaffeIngen påskeferie før onsdag kl 12. Merker jo at det er roligere på jobb, så benytter sjansen til å få unna en del småting som ikke har hastet og rydde/systematisere egen innboks.
|
Postet 14-04-25 kl 12:26 av Fersken
![]() |
![]() |
Jeg velger meg april(kaffe)Morn! Vi har fått Datteren hjem en tur, så plutselig var det flere folk å konkurrere med om badet i morges.
![]() |
Postet 14-04-25 kl 10:23 av Skilpadda
![]() |
![]() |
Jeg velger meg april(kaffe)Systemet er oppe og jeg er godt i gang.
Nå har jeg til og med fått selskap av to kollegaer så det er litt liv i landskapet. |
Postet 14-04-25 kl 09:27 av Blå
![]() |