Gå tilbake   Foreldreportalen > Blogger > Kaffestuggu – Where everybody knows your nick

Sommerkaffe nr. 6

Kaffestuggu er åpen døgnet rundt for kaffe, vin, te, øl, brus, vann eller bare skravling. Alle, både nye og gamle, er hjertelig velkomne her! Bloggen er helt åpen og kan, som alle åpne blogger, også leses av ikke-FP-medlemmer og Google.

Bloggen tilhører ikke ett bestemt medlem, men drives av moderatorteamet i fellesskap, og den åpnes hver morgen av den første i teamet som føler for det. Kaffestuggu har ofte åpent på kveldstid også, særlig i helgene.
Rangér dette innlegget

Sommerkaffe nr. 6

Postet 29-07-24 kl 09:21 av Kaffestuggu

Kommentarer totalt 83  

Kommentarer

Gammel
Jobb og her går det unna; nyter finværet.
Postet 01-08-24 kl 10:18 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar
Jeg skulle så ønske at jobben min var plassert der jeg bor.
Men men. Telefonbonanza en kort periode. Kom på det jeg glemte å gjøre i går så da bør jeg få det unna.
Postet 01-08-24 kl 12:16 av star star er ikke aktiv
Gammel
Fersken sin avatar
Vi nyter det rolige livet i sommerhuset og har verden litt på avstand. Eneste som forstyrrer idyllen er at jeg sliter med magen.
Postet 01-08-24 kl 12:21 av Fersken Fersken er ikke aktiv
Gammel
Syrinx sin avatar
Akkurat no ligg eg telt med open front og ser utover havet medan bølgene slår inn mot stranda. Det går jammen an å ha det fint sjølv om ein ikkje har det bra.
Postet 01-08-24 kl 23:17 av Syrinx Syrinx er ikke aktiv
Gammel
him sin avatar
Er alene på jobb? Litt overrasket (to stykker som er syke, men vi er jo litt flere enn det? Vel, da jeg skrev det kom en person )

Gleder meg til at eldste datter skal komme å spise taco i kveld (hun har nok covid - syk og mistet luktesans, men håper det blir ok med mat for henne alikevel)
Postet 02-08-24 kl 08:01 av him him er ikke aktiv
Gammel
Appelsin sin avatar
Syrinx

Siste dag på jobb, denne uken i hvert fall. Sov altfor lite og forlot en fin fyr i sengen da jeg tuslet ut i frisk luft og finvær.
I går hadde jeg lunsjdate med Ru og det var utrolig koselig.
For en fin sommer! :tralllla:
Postet 02-08-24 kl 08:02 av Appelsin Appelsin er ikke aktiv
Gammel
Blondie sin avatar
Så hyggelig å lese om en trallende Appelsin!
Postet 02-08-24 kl 08:14 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
Blå sin avatar
Så koselig Appelsin.

Jeg er på jobb og er glad for at denne uken bare hadde to arbeidsdager. Det blir tøffere neste uke.
Postet 02-08-24 kl 08:35 av Blå Blå er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Jeg er installert på hyttekontoret. Jeg har avtale om at jeg kan ta hjemmekontor på fredager, men denne helgen var det meldt så godt vær, så jeg konverterte hjemmekontoret til et hyttekontor (med sjefens velsignelse ... hen har sittet på hyttekontor store deler av sommerferien uansett).

Ungene fikk tilbud om å bli med, men det var visst ikke så interessant. Snuppa har jobbet veldig, veldig mye den siste uka, så jeg tror hun kommer til å sove hele helgen uansett.
Postet 02-08-24 kl 09:19 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
007 sin avatar
Altså, Appelsin! You made my (Fri)day.

På hjul, på vei til en annen vestlandsby. Sønn/svigerdatter skal i festeligheter, og vi skal være barnevakt for den lille mannen i vårt liv.
Postet 02-08-24 kl 09:32 av 007 007 er ikke aktiv
Gammel
Appelsin sin avatar
Kjekt å kunne bidra med litt fresh romantikk!
Postet 02-08-24 kl 10:22 av Appelsin Appelsin er ikke aktiv
Gammel
Eia sin avatar
Fresh romantikk er altså så forfriskende - selv for observatører!

På jobb, kort dag. Har tenkt å kjøre direkte til strand, for så å spise ute med 3/4 av familien. Fiin fredag!
Postet 02-08-24 kl 10:25 av Eia Eia er ikke aktiv
Gammel
Kanina sin avatar
Jeg forsøker meg på noe så retro som å skrive brev. Jeg og en venninne har avtalt å være mindre på mobilen denne måneden, og det betyr ikke mer chatting! Så da har vi bestemt oss for å skrive brev i stedet. Mitt første forsøk går sånn nogenlunde. For hva skriver man i et brev, da liksom? Jeg forsøkte å huske alle de små tingene jeg har tenkt at jeg ville ha skrevet i chatten, men kommer ikke på noe. Brevet ble nå likevel skrevet, og puttet i en konvolutt. Digitalt frimerke innkjøpt. Klar tiol å poste neste dag. Bare for å oppdage at verken limet på konvolutten eller tapen, holder. Neste utfordring, er å finne et sted å poste det fra. Jeg ville spare meg for 15 kroner ekstra for å sende fra egen postkasse, men det gjør det jo litt plundrete, da. Finnes fortsatt postkasser man kan sende fra? Og min lokale Rema, som sto oppført som utleverings- og innleveringssted, tar ikke imot brev, for de er for små og ville bare blitt borte blant pakkene! Vi får se hva jeg finner i løpet av dagen. Kanskje jeg kan stoppe innom sentrum. Det må jo finnes et sted man kan poste brev.
Postet 02-08-24 kl 10:50 av Kanina Kanina er ikke aktiv
Gammel
Kanina: Gøy å få brev! Er det ikke postkasse nær en matbutikk?

Appelsin: Herlig! !’
Postet 02-08-24 kl 11:52 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
Fintdethei! sin avatar
Postkasse, ja. Må si om ikke post i butikk tar imot brev, så vet jeg ikke hvordan jeg skulle sendt det. Du får pakke brevet nedi en eske .
Postet 02-08-24 kl 12:00 av Fintdethei! Fintdethei! er ikke aktiv
Gammel
Kanina sin avatar
Oppklaring: det finnes fortsatt enkelte postkasser. Og post i butikk skal ta imot. Det var bare Rema, som er utleveringssted men ikke post i butikk, som ikke tar imot brev.
Postet 02-08-24 kl 14:01 av Kanina Kanina er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar
Tok 3 timer fra arbeidsslutt til jeg gikk inn døra hjemme pga forsinkelser.

Fikk plutselig leiligheten for meg selv da, men ingen middag. Jeg som hadde gleda meg til pizza. Lager ikke det til bare meg så må finne på noe annet.
Postet 02-08-24 kl 18:46 av star star er ikke aktiv
Oppdatert 03-08-24 kl 10:29 av star
Gammel
Våknet tidlig, var i seng veldig sent etter konsert med Highasakite i Fjæreheia; helt magisk på alle måter. Dagens plan er lunsj med familien i nabobyen. Vi har kortreist ferie i år.
Postet 03-08-24 kl 08:00 av millact millact er ikke aktiv
Oppdatert 03-08-24 kl 09:25 av millact
Gammel
Fintdethei! sin avatar
Sovet elendig i natt. Utgjort altså, når det endelig var helg. Nyvasket sengetøy hadde jeg også.
Nuvel.
Plan for dagen er å handle ingredienser og og bake to kaker. Et lite besøk her i morgen for husets yngste. Hun ønsket seg at ene kaken som ihvertfall inneholde spor av sjokolade .
Postet 03-08-24 kl 09:47 av Fintdethei! Fintdethei! er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar
Var helt ferdig i går kveld. Skulle så ønske jeg faktisk lå til lading når jeg sover.
Tror ikke jeg har noen planer for dagen.
Postet 03-08-24 kl 10:31 av star star er ikke aktiv
Gammel
Millen sin avatar
God kveld, live fra Rhodos med gresk aften og zorba.

Nyter late dager her.
Postet 03-08-24 kl 21:44 av Millen Millen er ikke aktiv
Oppdatert 04-08-24 kl 07:00 av Millen
Gammel
Strålende dag med familie!
Postet 03-08-24 kl 22:17 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
Kanina sin avatar
Jeg og Herr Kanin har vært ute og feiret 22 års bryllupsdag på restaurant i kveld! Det var altså så koselig!
Postet 03-08-24 kl 22:49 av Kanina Kanina er ikke aktiv
Oppdatert 04-08-24 kl 09:12 av Kanina
Gammel
Millen sin avatar
Gratulerer Herr og Fru Kanin.
Postet 03-08-24 kl 23:02 av Millen Millen er ikke aktiv
Gammel
Gratulerer Kanina
Postet 04-08-24 kl 08:48 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
Blondie sin avatar
Hurra for dere, Kanina!

Vi er i innspurt på fiks før salg. Lei nå.
Postet 04-08-24 kl 09:07 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
Millen sin avatar
Lykke til, Blondie.
Postet 04-08-24 kl 10:43 av Millen Millen er ikke aktiv
Gammel
Blå sin avatar
Gratulerer Kanina.

Og lykke til Blondie
Postet 04-08-24 kl 11:17 av Blå Blå er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar
Gratulerer, Karina.
Lykke til, Blondie!

Har visst fått en nabo over som tramper når hen går.
Postet 04-08-24 kl 11:20 av star star er ikke aktiv
Gammel
celebelen sin avatar
I morgen braker det løs med jobb igjen, og det ligger an til å bli en travel uke. Håpet er å få Ville til å gjøre en del hjemme, siden hun fortsatt har fri. Jeg startet hverdagen litt i dag, med en tidlig tur på treningssenteret, det burde love godt for uka som kommer.
Postet 04-08-24 kl 12:36 av celebelen celebelen er ikke aktiv
Gammel
tink sin avatar
Hjemme igjen etter en etterlengtet og innholdsrik tur til Nederland. Vi må tilbake da, for vi fikk aldri spist de mystiske bitterballs. Har vasket klær i hele går, og trent i dag. Har heldigvis ei uke ferie igjen og en tur til Trøndelag mot neste helg.
Postet 04-08-24 kl 15:22 av tink tink er ikke aktiv
Gammel
Martis sin avatar
Du har ikke gått glipp av noe i bitterballs tink! De var ganske ekle sånn egentlig. Ellers er jo Nederland alltid verdt et besøk til da!

Søndag, det betyr jobb i morra. Jeg trenger mer ferie!
Postet 04-08-24 kl 15:36 av Martis Martis er ikke aktiv
Gammel
Fintdethei! sin avatar
Jobbuke 2 i morgen. I år kjenner jeg at 3 uker ferie overhodet ikke var nok. Denne helgen har gått med til forberedelse til besøk. Veldig koselig, da.
Postet 04-08-24 kl 18:35 av Fintdethei! Fintdethei! er ikke aktiv

Nylige blogginnlegg av Kaffestuggu

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:58.