Kaffestuggu er åpen døgnet rundt for kaffe, vin, te, øl, brus, vann eller bare skravling. Alle, både nye og gamle, er hjertelig velkomne her! Bloggen er helt åpen og kan, som alle åpne blogger, også leses av ikke-FP-medlemmer og Google.
Bloggen tilhører ikke ett bestemt medlem, men drives av moderatorteamet i fellesskap, og den åpnes hver morgen av den første i teamet som føler for det. Kaffestuggu har ofte åpent på kveldstid også, særlig i helgene.
Bloggen tilhører ikke ett bestemt medlem, men drives av moderatorteamet i fellesskap, og den åpnes hver morgen av den første i teamet som føler for det. Kaffestuggu har ofte åpent på kveldstid også, særlig i helgene.
Kommentarer
Hjemmeferielatskap. Å du hendelse hvor lite man rekker å gjøre. Det ligger virkelig noe i ordtaket at skal du ha noe gjort så spør en som har det travelt.
|
|
Postet 18-07-24 kl 13:27 av Fintdethei! |
Jobbekontor i juli er aldeles magisk!
Jeg har vært på jobb fire dager denne uka, og ikke hatt et eneste møte. Nå er jeg straks ferdig med det jeg trodde var en uendelig lang to-do-liste. Og så er jo nesten alle andre på ferie, så jeg får ikke svar tilbake på alle epostene jeg endelig har fått lest og svart opp. Tom innboks! Det er selvfølgelig masse man kan gjøre, av kursing, planlegging av høsten og kvalitetssikring av prosjekter og tiltak. Men jeg må ikke. Og gitt tempoet og antall baller resten av året så skal jeg rett og slett nyte de to neste ukene med lave skuldre. Før ferie del 2 starter på ordentlig! |
|
Postet 18-07-24 kl 14:35 av Timar
Oppdatert 18-07-24 kl 17:52 av Timar |
God morgen,
vært våken siden 5 så kanskje på tide med kaffe? |
|
Postet 19-07-24 kl 08:05 av Millen |
Fra tom teltplass til full, pga sol. I natt sloss en mann med en fremmed hund, små barn har skreket jevnt og trutt hele natten, og full fres på småbarnsfamiliene fra før kl 7. Kvelden i går var nydelig med matlaging og måne på svaberg, og det er dag nr to med sol. Teltet skal pakkes, og en nydelig tradisjon er atter ved veis ende. Synes vi voksne skal klappe oss på skulderen for topp humør tross dagesvis med regn og atter regn. Tenk at alle tenåringene vi bli med også i år, helt frivillig.
|
|
Postet 19-07-24 kl 08:35 av Pelle |
Endelig er siste dag før f her. Nå venter 4 nydelige uker med fri, sol og sommer i Spania. Må bruke helgen til å få litt kontroll på huset til mannfolkene skal styre det alene så lenge. De er ikke så gode på akkurat det.
På jobb skal vi spise kinamat til lunsj og alt i alt så kan det bli en bra dag her også, iallfall nå som jeg fikk fjernet flåtten som jeg fant på armen min her og som ga meg litt panikk. |
|
Postet 19-07-24 kl 08:43 av Frøy |
4 uker i Spania høres helt nydelig ut!
Selv stikker vi noen dager til køben i morgen, satser på det blir kjekt. Likevel må man jo ha mat, så nå blir det snart eltefritt brød stekt i leirgryte til frokost. Leirgryte står i ovnen og varmer seg, mens jeg henger her og drikker kaffe. Ganske fin temperatur er det ute også og kanskje solen stikker frem snuten sin også? |
|
Postet 19-07-24 kl 09:25 av Fintdethei! |
Deilig med helg snart - etter en ganske grei arbeidsuke. Planlegger fjellturer med someone special både lørdag og søndag, så tenkte hvile føttene godt i sofaen i kveld.
|
|
Postet 19-07-24 kl 09:28 av Appelsin |
Vi fortsetter med renovering, det går tregt. Heldigvis skal vi på konsert i kveld, så da får vi et etterlengtet avbrekk.
|
|
Postet 19-07-24 kl 12:48 av Blondie |
F nærmer seg med stormskritt og det har ikke kommet noen hastesaker som gjør at jeg må sitte hele dagen ut. Planen er å gå litt tidligere, for arbeidsmoralen er virkelig på et lavmål nå.
|
|
Postet 19-07-24 kl 13:23 av Fersken |
Siste feriedag, sitter på terrassen og skal snart hente meg is. Sol og varmt.
|
|
Postet 19-07-24 kl 15:00 av millact |
Det er ikke så verst vær i dag, men jeg har hatt litt travelt. Nå venter jeg snart tre venninner på besøk til spekemat, jordbærkake og store mengder champagne. Litt forsinket bursdagsfeiring kan passe bra.
Gitt den heller uforutsigbare solsituasjonen jeg har hatt så langt i ferien, er jeg skikkelig glad for at jeg har en Spaniatur i vente ut på høsten. |
|
Postet 19-07-24 kl 16:28 av Nenne |
Litt kjøligere i dag så vi har trimmet.
|
|
Postet 19-07-24 kl 16:34 av star |
Vi sitter på Sumburgh flyplass og er glade for at både denne og Aberdeen ser ut til å virke til tross for store dataproblemer mange steder. Nydelige dager på Shetland er over, de siste par av dem til og med med en del sol, og det har gått greit for mannen å drive venstrekjøring med manuelt gir, til tross for å være grundig ute av trening med begge deler. Litt færre énfeltsveier enn på Orknøyene var det også.
Nå skal vi være i Aberdeen sammen med en kamerat frem til søndag, og så skal vi noen dager til London før vi flyr hjem på onsdag. |
|
Postet 19-07-24 kl 16:53 av Skilpadda |
Jeg sitter på bryggen vår og det lukter nyslått gress og varmt treverk og bekken sildrer godt etter alt regnet. I morgen er det meldt 25 grader, ideelt vær å vise frem sommerhus for salg.
|
|
Postet 19-07-24 kl 19:13 av Pøblis |
Skal dere selge sommerhuset, Pøblis?
Lykke til! |
|
Postet 19-07-24 kl 20:47 av Millen |
Jepp, vi prøver og ser hvordan markedet er.
|
|
Postet 19-07-24 kl 23:55 av Pøblis |
Jeg anbefaler Soul bar i en kirke i Aberdeen, Skilpadda. De beste cocktailene jeg har smakt i mitt liv!
|
|
Postet 20-07-24 kl 00:30 av Nenne |
Mannen og jeg sitter på en terrasse på Beitostølen. Vi har fått leie en bedriftsleilighet fra jobben hans. Planen er gå i fjellet og lage god mat. Det er meldt ganske varierende vær, men i dag er fint.
Han har litt mer ambisiøse planer for tindebestigning enn meg. Så det blir nok noen diskusjoner. (Jeg blir altså et forferdelig skrekkelig menneske hvis jeg går lenge i bratt motbakke. Han vil ikke egentlig oppleve det.) |
|
Postet 20-07-24 kl 09:54 av Tjorven |
Morn fra verandaen til mor. Sol og pent, siste dag av arbeidsferien her i vest. I morgen skal vi bruke finværsdagen til å kjøre hjem, akkurat som den dagen vi kom. jaja vi slipper å bli våt i pausene i det minste.
|
|
Postet 20-07-24 kl 10:17 av Dali |
Vi har helt nydelige dager på fjellet. Føler meg virkelig bortskjemt som har svigerforeldre med hytte! I går fikk alle badet i fjellvann, Storebror og jeg fisker hver dag, Lillesøster sover til 08. Alle er glade!
|
|
Postet 20-07-24 kl 11:22 av Input |
Varmt! Vi er i innspurten av sommerens oppussingsprosjekt og kroppene har en slags gå-sakte-aksjon.
I morgen blir det strand, uansett vær. |
|
Postet 20-07-24 kl 12:47 av Blondie |
Syk etter telttur. Dyp hoste og surkler når jeg puster. Om 5 dager skal jeg sitte 11 t på fly. Skal ta det rimelig rolig frem til den tid. Tre dager med jobb, men er nok ikke mye å gjøre, så det blir slækk håper jeg.
|
|
Postet 20-07-24 kl 13:30 av Pelle |
Litt postferieblues her, men ikke så ille som til vanlig. Reiser på en tredagers til Stockholm i morgen, så mulig derfor.
|
|
Postet 20-07-24 kl 13:41 av 007 |
Da sitter jeg på andre etappe, bussen, på vei hjem. Skulle nok heller ønsket å ta båten, men jeg kløna med togbillettene så det fikk jo ikke.
Shorts og singlet for jeg fryktet det ville være varmt på bussen, men ingen fare. Ikke er den full heller. Skal nyte en time i sola før toget om noen timer. |
|
Postet 21-07-24 kl 09:44 av star |
Jeg nyter sola på verandaen. Prøver å steke ryggen litt (er godt smurt, altså) sånn at jeg får farge på begge sider av kroppen.
|
|
Postet 21-07-24 kl 10:48 av Blånn |
Har akkurat sendt yngste avgårde til DanaCup og det er ei uke til vi ser han neste gang.
|
|
Postet 21-07-24 kl 11:43 av Fersken |
Selvsagt forsvant sola.
|
|
Postet 21-07-24 kl 12:27 av star |
Her er nydelig knallvarmt og snart blir det ferske surdeigsrundstykker og sommarens rørte jordbærsylte til lunsj. Eg trur eg skal sykle meg ein tur for å lufte hovudet i dag, og så må eg koke ripsgelé i kveld.
|
|
Postet 21-07-24 kl 12:31 av Syrinx |
Kommet meg på første togtur. Igjen har jeg ikke fått setet jeg bestilte. Dvs jeg har, men likevel ikke.
|
|
Postet 21-07-24 kl 13:25 av star |
Vi har hatt nok en fin dag på ferie på Beitostølen. Vi var slitne etter gårdagens tøffe tur, men vi fikk lagt inn en Stolpejakt og lagt bak oss en god del kilometre i dag også. Digg med fjellferie.
|
|
Postet 21-07-24 kl 17:06 av Tjorven |
Vi er ferdige med Skottlandferien vår, og har hatt en hyggelig helg i Aberdeen, men flyet videre er en del forsinket, så vi sitter nå og blomstrer på flyplassen. Heldigvis har vi ingen planer i London i dag, og det ser ut til at vi skal komme oss av gårde i løpet av et par timer. Bank i bordet.
|
|
Postet 21-07-24 kl 17:09 av Skilpadda |
Håper dere kommer dere avgårde, Skilpadda!
Jeg har hatt en helt utrolig fin helg med mannlig selskap døgnet rundt for første gang på lenge, og tre nye fjell |
|
Postet 21-07-24 kl 17:33 av Appelsin |
Samme har jeg, Appelsin, mannlig selskap siden onsdag kveld. I morgen er det jobb, blir ok det og tenker jeg. Nå spiser vi nydelige hjemmelagede vårruller og ser Lykkeland.
|
|
Postet 21-07-24 kl 21:16 av millact |
Så koselig Appelsin og Millact.
|
|
Postet 21-07-24 kl 21:42 av Millen |
Vi kom oss greit av gårde og er vel installert på hotell ved Blackfriars.
|
|
Postet 21-07-24 kl 21:45 av Skilpadda |
Så godt å høre Appelsin og millact. Kos dere.
Jeg har gått lang fjelltur i varmen i dag og sitter her veldig fornøyd med ett glass rødvin og snop |
|
Postet 21-07-24 kl 22:22 av Blå |
Endelig er jentungen og jeg ankommet hytten på den spanske solkysten. Nå skal skulderene senkes og livet nytes i 4 endeløse uke.
|
|
Postet 21-07-24 kl 22:27 av Frøy |
Kos dere masse, Frøy; høres aldeles nydelig ut!
|
|
Postet 21-07-24 kl 22:27 av millact |
God ferie, Frøy
|
|
Postet 21-07-24 kl 23:26 av Millen |
Nylige blogginnlegg av Kaffestuggu
- Ukeskaffe for oktoberuke nr. 2 (07-10-24)
- Ukeskaffe for første oktoberuke (30-09-24)
- Septemberkaffe (01-09-24)
- Augustkaffe (19-08-24)
- Sommerkaffe nr. 8 (12-08-24)