Gå tilbake   Foreldreportalen > Blogger > Kaffestuggu – Where everybody knows your nick

Sommerkaffe nr. 3

Kaffestuggu er åpen døgnet rundt for kaffe, vin, te, øl, brus, vann eller bare skravling. Alle, både nye og gamle, er hjertelig velkomne her! Bloggen er helt åpen og kan, som alle åpne blogger, også leses av ikke-FP-medlemmer og Google.

Bloggen tilhører ikke ett bestemt medlem, men drives av moderatorteamet i fellesskap, og den åpnes hver morgen av den første i teamet som føler for det. Kaffestuggu har ofte åpent på kveldstid også, særlig i helgene.
Rangér dette innlegget

Sommerkaffe nr. 3

Postet 08-07-24 kl 08:47 av Kaffestuggu

Kommentarer totalt 100  

Kommentarer

Gammel
Syrinx sin avatar
Vi kom heim frå ferie i går. Slitne etter siste veka med regn og kaldt, og alle fire buande på samme rom. No skal vi straks til Valldalen for årets jordbæreventyr. Hente bær der, så heim og sylte.
Postet 11-07-24 kl 11:39 av Syrinx Syrinx er ikke aktiv
Gammel
Albertine sin avatar
Jeg vil også ha jordbær fra Valldal! Men fire timer på veien er for mye i disse hektiske dager.

Koselig å høre om dagene deres, både i Kina og rett her borte og alt midt i mellom. Her er det makrondag, og jeg har endelig begynt å få dreisen på de hersens skallene.
Postet 11-07-24 kl 13:01 av Albertine Albertine er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar
Da er det f. Gikk en time tidligere for det var stille.
Postet 11-07-24 kl 14:44 av star star er ikke aktiv
Gammel
Millen sin avatar
God f, Star.
Postet 11-07-24 kl 15:24 av Millen Millen er ikke aktiv
Gammel
Toffskij sin avatar
Her på Naxos regner det i hvert fall IKKE. Vi gjør ikke så veldig mye annet enn å bade, og turtallet er ikke særlig høyt.
Postet 11-07-24 kl 16:46 av Toffskij Toffskij er ikke aktiv
Gammel
Skilpadda sin avatar
Orknøyene viste seg å ha flere soldager i ermet; det var meldt helgrått i dag, men ble nydelig vær etter hvert, som var fint, siden dagens plan var ferge til øya Hoy og en 8 km fottur. Vi fikk overskyet mens vi gikk oppoverbakke den første halvtimen, men så klarnet det opp og ble praktfullt etter som vi nærmet oss de dramatiske klippene ved Old Man of Hoy (look it up!). Spektakulær utsikt (bilder på IG) og en veldig fin dag.
Postet 11-07-24 kl 20:31 av Skilpadda Skilpadda er ikke aktiv
Gammel
007 sin avatar
Så fine bilder, Skilp!
Jeg har sett bilder derfra andre steder på internettet, men aldri fått med meg hvor det er.
Postet 11-07-24 kl 21:25 av 007 007 er ikke aktiv
Gammel
Millen sin avatar
God morgen, sol og fint vær i Oslo idag. Må nyte den idag da når den først titter frem, men først kaffe.
Ha en fin dag alle.
Postet 12-07-24 kl 09:15 av Millen Millen er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Jeg håper det kommer flere reisebrev i kaffebloggen. Det er stas å høre om tur til Orkenøyene.

Jeg er hjemme igjen. I dag har jeg drukket kaffe, spist brødskive og lest avis. Det var utrolig deilig etter en veldig lang hjemreise. Flyturen Beijing - Paris blir litt lenger når man ikke kan fly over russisk territorie.

I dag tror jeg at jeg vil være turist i egen by. Kanskje klinke til med en tur i Vigelandsparken?
Postet 12-07-24 kl 09:28 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
Blondie sin avatar
Jeg har ikke noe reisebrev å bidra med i år heller, vi veksler mellom å være hjemme og å plaske litt ved kysten.

Men! Lillegutten min fyller 23 år i dag.
Postet 12-07-24 kl 09:35 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
Hurra for Lillegutten, Blondie
Postet 12-07-24 kl 09:48 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
Millen sin avatar
Hurra for lillegutt
Postet 12-07-24 kl 09:56 av Millen Millen er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar
Hurra for lillegutten!

Sitter på et venterom hvor jeg "kjenner" halvparten av de andre som sitter her. Så gjemmer meg bak håret.
Postet 12-07-24 kl 10:12 av star star er ikke aktiv
Gammel
Fintdethei! sin avatar
Gratulerer med lillegutten, Blondie

Her venter vi på solen som er lovet. Foreløpig leder skodda med 1-0.
Postet 12-07-24 kl 10:14 av Fintdethei! Fintdethei! er ikke aktiv
Gammel
tink sin avatar
Har vært i blodbanken som en siste innspurt før FERIEN som starter om 3 timer og 59 minutter. Ikke at jeg driver med nedtelling...
Postet 12-07-24 kl 11:31 av tink tink er ikke aktiv
Gammel
Pelle sin avatar
Reisebrev er gøy! Både fra innland og utland og hytter og knauser. Min ferie begynner i dag. Starter i helgen med den årlige telt/campingturen med 5 familier, der tilogmed "barna" på 22 kommer på dagsbesøk og de på sommerjobb toger til og fra for å få med seg en dag eller to. Blir min 13. eller 14. gang. Gleder meg innmari.
Postet 12-07-24 kl 13:46 av Pelle Pelle er ikke aktiv
Gammel
Millen sin avatar
Så gøy, Pelle.
Postet 12-07-24 kl 14:02 av Millen Millen er ikke aktiv
Gammel
God ferie, Pelle!

Yngste har omsider fått innlogging til nettbank til å virke, neste steg er bankID. Satser på vi er i mål før august i alle fall.
Postet 12-07-24 kl 14:20 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Man trenger ikke reise så langt for å oppleve noe. I dag har jeg sittet på en benk i Vigelandsparken og tittet på turister. Jeg synes people watching er skikkelig gøy.
Postet 12-07-24 kl 14:54 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
him sin avatar
Elsker people watching Gjør det alt for sjeldent
Postet 12-07-24 kl 15:20 av him him er ikke aktiv
Gammel
Eia sin avatar
Åh, jeg elsker å sitte på kafé eller benk i byen og titte på folk!

Tror jeg må legge inn en slik ettermiddag snart.
Postet 12-07-24 kl 15:40 av Eia Eia er ikke aktiv
Gammel
Syrinx sin avatar
Eg sit oppi ei fjellside og samlar energi til siste høgdemetrane. Bomma på råsa, så det vart litt tyngre enn tenkt. (Tungt hadde det blitt uansett da, med mi elendige form.)

Men snart oppe. Då skal eg fyre i ovnen så eg får laga delikatessemåltid. Biff frå lokal bonde, nypotet frå Valldalen og nokre kantarellar eg plukka på vegen opp hit. I morgon blir det pannekaker og blåbær som eg også har plukka i dag til frukost. Er eg tøff nok blir det eit bad også, men det spørs.
Postet 12-07-24 kl 17:21 av Syrinx Syrinx er ikke aktiv
Gammel
Appelsin sin avatar
Hvilket fjell, Syrinx?

Jeg har jobbet i hagen i dag, og bakt foccacia. Vært på 11 fjelltopper siden mandag, så i dag hviler føttene.
Siste feriedag før en uke til i august. Men gleder meg igrunn til jobb på mandag. Jeg liker heldigvis jobben min.
Postet 12-07-24 kl 17:35 av Appelsin Appelsin er ikke aktiv
Gammel
Pelle sin avatar
Syrinx; da smaker alt helt fortryllende. Høres nydelig ut, både tur og mat.
Postet 12-07-24 kl 18:30 av Pelle Pelle er ikke aktiv
Gammel
Nenne sin avatar
Takk for alle gratulasjoner!

Vi er på siste feriedag og avslutter Skottlandferien i Aberdeen. I kveld har vi vært på bar i en «omskolert» kirke og drukket de beste drinkene jeg har smakt! Wow! Jeg ante ikke at cocktails kunne være SÅ gode.
Postet 13-07-24 kl 00:45 av Nenne Nenne er ikke aktiv
Gammel
007 sin avatar
Skyet, men varmt, her på solkysten i dag. Jeg tror kroppene våre har godt av en dag uten soling og bading, så i dag blir det rusling og kanskje litt shopping i Malaga.
Postet 13-07-24 kl 10:11 av 007 007 er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Da er knerten avlevert på leir. Eller han er ikke egentlig på leir. Han skal gjøre kjøkkentjeneste på en CISV-barneleir. Det er frivillig arbeid, men det er en nyttig erfaring og sikkert ganske stas. Han gjør i hvert fall noe annet enn å sitte foran skjermen i to uker.

Det er nydelig vær i Oslo i dag også. Jeg får legge en plan for hva det skal brukes til.
Postet 13-07-24 kl 10:45 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
Blondie sin avatar
Jeg maler, kjapper på for å bli ferdig i tide til å nyte litt sol.
Postet 13-07-24 kl 10:56 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar
Nydelig vær og guttungen skal ut å gjøre bruk av båtførerbeviset sitt. Jeg rydder og vasker som om jeg drar på ferie. Virrer som en hodeløs høne så har ikke bestemt meg enda.
Postet 13-07-24 kl 11:21 av star star er ikke aktiv
Gammel
Blondie sin avatar
Jeg ble ferdig med å male, men nå har det skyer over.
Postet 13-07-24 kl 12:07 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
Millen sin avatar
Lurer på om det blir bulder og brak idag. Hodet mitt sier det, og det er klamt og lummert.
Postet 13-07-24 kl 13:55 av Millen Millen er ikke aktiv
Gammel
Vi er på vei vestover og har stoppet på outlet. 19-åringen skal få kjøre herfra og inn til Ryfylke. Bra vær og varmt.
Postet 13-07-24 kl 14:09 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
Eia sin avatar
Jeg lurer på om jeg klarer å sykle frem og tilbake til venninne i kveld uten å bli våt ... :fat chance:
Postet 13-07-24 kl 14:09 av Eia Eia er ikke aktiv
Gammel
Dali sin avatar
Vi er også på vei vestover i sol. En uke hos mor venter.
Postet 13-07-24 kl 14:23 av Dali Dali er ikke aktiv
Gammel
Syrinx sin avatar
No har eg hatt kveld, natt og morgon på verdas finaste stad. Det er berre eit lokalt, lite fjell her på Sunnmøre, Appelsin. Men vakkert, vakkert, vakkert. Gler meg til å kome ned igjen så eg kan legge ut skrytebilete på insta.
Postet 13-07-24 kl 14:54 av Syrinx Syrinx er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar
Har endelig spylt terrassen.
Postet 13-07-24 kl 16:03 av star star er ikke aktiv
Gammel
Skilpadda sin avatar
Nenne, hvilken bar? Vi skal være i Aberdeen neste helg.

I dag har vi kjørt vår siste Orknøy-tur, levert tilbake leiebilen og deretter hengt i Kirkwall; shoppet litt, spist suppelunsj, besøkt museet og sittet på det hyggelige biblioteket til de stengte. Nå er vi de eneste gjestene i hotellbaren med hver vår Kindle. Middag om et par timer, og så ferge til Lerwick på Shetland kvart på midnatt. Veldig fornøyd med oppholdet her!
Postet 13-07-24 kl 18:36 av Skilpadda Skilpadda er ikke aktiv
Gammel
Dali sin avatar
Første dag i ferien i bil, andre dag flytting av gammel onkel til omsorgsbolig. Og det er de to dagene det blir pent vær mens vi er her. Jaja. Fint at onkel får det trygt framover iallefall.
Postet 14-07-24 kl 09:07 av Dali Dali er ikke aktiv
Gammel
Fintdethei! sin avatar
Nyter en stille formiddag med frokost og kaffe på terrassen. Lurer på om jeg rekker en liten fjelltur før det skal brake løs med torden og mye regn?
Postet 14-07-24 kl 10:00 av Fintdethei! Fintdethei! er ikke aktiv
Gammel
Blånn sin avatar
God morgen! Vi er i bilen på vei til Flåm. Derfra skal vi ta Flåmsbanen før vi ender på Finse. Vi skal går tur ned til Aurlandsdalen. Fink med oss eldste og yngste. Mellomste gadd ikke være med.
Postet 14-07-24 kl 10:24 av Blånn Blånn er ikke aktiv
Gammel
Millen sin avatar
For en regntung dag dette er.
Vi har å iallefall fått gjort litt husarbeid, og ellers står ferie pakking på agendaen. Det går trått, men ingen hast.
God tur Blånn!
Postet 14-07-24 kl 13:50 av Millen Millen er ikke aktiv
Gammel
Martis sin avatar
Dag 2 i huset til oldemor, det er regn og 12 grader, men det skal bli bedre i morra. Veldig artig å være på tur med begge søsknene mine og tantebarna. Nevøene har de siste par dagene badet i tre ulike hotspots og det er fortsatt noen igjen å besøke. I dag blir nok bading i et vanlig basseng.
Postet 14-07-24 kl 13:53 av Martis Martis er ikke aktiv
Gammel
Eia sin avatar
Hjemmeferie, og akkurat sagt hadet til eldste igjen. Han kommer på perm igjen om to uker, da. Ellers har jeg gjort litt husarbeid, lest ut sommerbok nr. 2 og utsatt gåturen i det lengste. Men nå skal jeg ut en tur, regn eller ei (opphold akkurat nå).
Postet 14-07-24 kl 16:43 av Eia Eia er ikke aktiv
Gammel
Syrinx sin avatar
Har pakka for camping&crémant og så kjem det pinadø regn. Det var ikkje det dei meldte då vi planla ei natt i naturen. Men turen skal gjennomførast.
Postet 14-07-24 kl 17:22 av Syrinx Syrinx er ikke aktiv
Gammel
ingling sin avatar
Det regner ikke her inne, Syrinx, ikke foreløpig i hvert fall. Har sittet ute og kost meg hele dagen, nå skyet det såpass over at jeg måtte kle på meg litt. Perfekt rolig feriedag!
Postet 14-07-24 kl 17:28 av ingling ingling er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar
Ut på tur. Grått og vått.
Postet 14-07-24 kl 18:28 av star star er ikke aktiv
Gammel
007 sin avatar
Rimelig hot in the city her vi sitter og jazzer oss opp til EM-finale. I Spania, på pub fullstappet av halvgale og halvfulle engelskmenn. V drikker iskald Magners, og prøver å holde følge. (Men hakke sjans. )
Postet 14-07-24 kl 19:29 av 007 007 er ikke aktiv
Gammel
Tipper det blir en gøy natt, 007!
Postet 15-07-24 kl 00:06 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
Syrinx sin avatar
Her vart det ganske vindfullt og noko regn, ingling. Men eg har med gapahuktelt så vi har hatt det lunt og fint og natta blir nok fin.
Postet 15-07-24 kl 00:28 av Syrinx Syrinx er ikke aktiv
Gammel
Pelle sin avatar
Venter på regn i morgen, teltet er stappa fullt av ting jeg ikke gidder skal bli våte. Nå kommet meg ned i sovepose på min herlige feltseng med mykt liggeunderlag, og hører på bølgene som slår inn mot stranden 100 m unna. Luksus!!
Postet 15-07-24 kl 02:13 av Pelle Pelle er ikke aktiv

Nylige blogginnlegg av Kaffestuggu

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:45.