Kaffestuggu er åpen døgnet rundt for kaffe, vin, te, øl, brus, vann eller bare skravling. Alle, både nye og gamle, er hjertelig velkomne her! Bloggen er helt åpen og kan, som alle åpne blogger, også leses av ikke-FP-medlemmer og Google.
Bloggen tilhører ikke ett bestemt medlem, men drives av moderatorteamet i fellesskap, og den åpnes hver morgen av den første i teamet som føler for det. Kaffestuggu har ofte åpent på kveldstid også, særlig i helgene.
Bloggen tilhører ikke ett bestemt medlem, men drives av moderatorteamet i fellesskap, og den åpnes hver morgen av den første i teamet som føler for det. Kaffestuggu har ofte åpent på kveldstid også, særlig i helgene.
Kommentarer
Kos dere på kamp, Tjorven, fotball i utlandet pleier alltid være gøy.
Snart frokost og så strandliv her på solkysten. Varmen er til å leve med, og det er heldigvis litt vind også. |
|
Postet 06-07-24 kl 09:00 av 007 |
Overskyet og 11 grader. Kaffe i koppen og vafler underveis.
|
|
Postet 06-07-24 kl 09:29 av annemede |
Sitter ute med kofte og pledd, men det er deilig med en rolig lørdag. Vi klargjør for salg av bolig og det er neimen ikke for pyser.
|
|
Postet 06-07-24 kl 11:24 av Blondie |
Salg, ja, Blondie, det er mye jobb. Har dere kjøpt allerede?
Jeg sov lenge i dag (la meg utpå morgenkvisten), så rolig dag. Skal straks på biblioteket og hente et par bøker, handle mat mm. |
|
Postet 06-07-24 kl 11:51 av millact |
Vi tør ikke å kjøpe før salg, nei. Vi tester markedet til høsten, så får vi se. Vi planlegger å flytte til nabobyen.
|
|
Postet 06-07-24 kl 12:08 av Blondie |
Vi var motsatt og turte ikke selge før vi hadde kjøpt. Det er jo litt mer styr når man trenger barnehageplass. Nå har vi barnehageplass som venter og må avklare forkjøpsrett. Det er nesten ikke til å holde ut.
|
|
Postet 06-07-24 kl 13:41 av Input |
God ettermiddag! Jeg har kommet meg på Sats og kjører en real styrkeøkt.
|
|
Postet 06-07-24 kl 14:50 av Blånn |
Det er penger som avgjør for oss, vi er i en tvist med tidligere eier her også.
|
|
Postet 06-07-24 kl 15:32 av Blondie |
Input: Stressende å vente, ja! Håper det går i boks.
|
|
Postet 06-07-24 kl 15:49 av millact |
Ja, det skjønner jeg godt, Blondie. Vi ville hatt mye mer å kjøpe for om vi solgte først, siden banken «reserverer» 15% av egenkapitalen i leiligheten. Og vi hadde nok tenkt annerledes om vi ikke hadde hatt barnehagebarn. Når vi flytter ut av kommunen mister vi barnehageplassen, og det å måtte kjøre til/fra barnehagen ville tatt livet av ekteskapet (og ungen). Og det føles veldig skummelt, om vi ikke får solgt her må vi bruke halve inntekten vår på å betale to lån.
Heldigvis fant vi huset som skal bli Hjemme, må bare håpe ikke noen med ansiennitet gra borettslaget også føler det. Eller at de føler vi har betalt overpris. |
|
Postet 06-07-24 kl 16:07 av Input |
Krysser fingre for at dere får drømmehuset!
Vi er jo ikke engang bundne av skolekrets lenger, så vi er litt friere. |
|
Postet 06-07-24 kl 16:32 av Blondie |
Krysser fingrene for dere, Input og Blondie!
Fikk plutselig kvelden for meg selv. |
|
Postet 06-07-24 kl 19:24 av star |
Ja, krysser fingrene for både Blondie og Input!
Er alene med han på snart 16. Hun på 19 dro på fest med noen fra russegruppen. Snart flytter de fra hverandre. |
|
Postet 06-07-24 kl 20:31 av millact |
Lykke til med både kjøp og salg av boliger, Input og Blondie. :
|
|
Postet 06-07-24 kl 21:24 av Millen |
Lykke til med kjøp og salg, Input og Blondie, når den tid kommer!
Jeg ligger i egen seng for første gang på lenge og venter på å stå opp og dra til kjæresten om to timer nøyaktig Vi har hatt tre timer sammen den siste måneden, så jeg har nesten glemt hvordan han ser ut :hulke: Ellers er det regnvær og guttene skal få klare seg uten meg i dag. |
|
Postet 07-07-24 kl 07:51 av Appelsin |
Morn fra Berlin. Siste søndag her; onsdag morgen tar vi tog til Bonn, og neste søndag reiser vi hjem.
Jeg ELSKER Berlin og drømmer om å jobbe her et år. |
|
Postet 07-07-24 kl 08:13 av Stompa |
I dag skal jeg treffe en FP’er på kafe og så skal vi på kino, gleder meg Middag hos venner i kveld. Blir en flott søndag.
|
|
Postet 07-07-24 kl 09:40 av millact |
Nok en regnfull og kald dag her i Oslo. Ingen store planer for dagen, litt husarbeid og hvile tenker jeg. Og prøve en liten luftetur innimellom alt regnet.
|
|
Postet 07-07-24 kl 11:13 av Millen |
Regn og surt i vest også. Jeg har begynt et strikkeprosjekt som innebærer mønsterstrikk på vrangen, og jeg er i ferd med å bli litt vrang selv. Tror det vil hjelpe med litt sjokoladerester fra i går først.
|
|
Postet 07-07-24 kl 12:05 av Fintdethei! |
Sjokolade hjelper mot det meste.
|
|
Postet 07-07-24 kl 12:07 av Millen |
Jeg lå rett ut i hele går og orka ingen ting. Tror det er litt mer energi i dag.
|
|
Postet 07-07-24 kl 12:17 av star |
Det her vært er altså så depressivt.
Jeg var en tur i Oslo sentrum og kjøpte en brukt HH bag til ferien og det var surt og kaldt. Så nå er det kaffe og pledd og kanelbolle i sofan. |
|
Postet 07-07-24 kl 12:59 av Martis |
Kanelbolledeig er i hendene til herr Ken Wood akkurat nå :glorie:.
|
|
Postet 07-07-24 kl 13:17 av Fintdethei! |
Jeg sitter i regnet på Øen og saumfarer Tise og Finn for Skappelgensere og lange strikkejakker til salgs. For så vidt ved godt mot, siden vi reiser til Nord-Spania (T-6), bortsett fra at kapteinen til Brann tror han er i bedriftsfotballen i stedet for toppen i Eliteserien!
|
|
Postet 07-07-24 kl 15:48 av Candy Darling |
Jeg er på hytta i regnet og er snart tom for vegger å male.
|
|
Postet 07-07-24 kl 19:54 av Polyanna |
Tipper på folk i nabohyttene setter pris på oppussing også, Polyanna
|
|
Postet 07-07-24 kl 21:22 av Fintdethei! |
Vi har hatt en fin feiring av dagens 25-åring. Sang og gaver til start, botanisk hage, universitetet i Glasgow fikk også et besøk, samt Kelvingrove art gallery and museum. Der var det blant mye annet også en gratis orgelkonsert som smalt i gang med Tocata og fuge i d-moll av Bach. Det er svære greier altså! Liten pause og så fin middag, sunday roast, den beste Glasgow hadde å by på. Nam! Jubilanten føler seg feiret og vi har hatt en fin dag tross en del regn.
|
|
Postet 07-07-24 kl 22:51 av Nenne |
Har vært våken siden 0630, selv om vekkeklokken er skrudd av.
Vi har huset fullt av mannens avkom. (Den ene er min også, da.) På programmet i dag er bytur og restaurantlunsj, og tur i skog, hei og på svaberg i ettermiddag. Badetemperaturen er nå bare 16 grader, så morgenbadet ble en kald fornøyelse. |
|
Postet 08-07-24 kl 08:16 av Pøblis |
God morgen! Fortsatt jobbeuke her, etter en deilig liten miniferie østpå.
|
|
Postet 08-07-24 kl 08:34 av tink |
Første F-dag i dag. Plaskregn og 10 grader .
|
|
Postet 08-07-24 kl 08:47 av Fintdethei! |
Nylige blogginnlegg av Kaffestuggu
- Ukeskaffe for oktoberuke nr. 2 (07-10-24)
- Ukeskaffe for første oktoberuke (30-09-24)
- Septemberkaffe (01-09-24)
- Augustkaffe (19-08-24)
- Sommerkaffe nr. 8 (12-08-24)