Gå tilbake   Foreldreportalen > Blogger > Kaffestuggu – Where everybody knows your nick

Ukeskaffe for første oktoberuke

Kaffestuggu er åpen døgnet rundt for kaffe, vin, te, øl, brus, vann eller bare skravling. Alle, både nye og gamle, er hjertelig velkomne her! Bloggen er helt åpen og kan, som alle åpne blogger, også leses av ikke-FP-medlemmer og Google.

Bloggen tilhører ikke ett bestemt medlem, men drives av moderatorteamet i fellesskap, og den åpnes hver morgen av den første i teamet som føler for det. Kaffestuggu har ofte åpent på kveldstid også, særlig i helgene.
Rangér dette innlegget

Ukeskaffe for første oktoberuke

Postet 30-09-24 kl 06:45 av Kaffestuggu

Kommentarer totalt 114  

Kommentarer

Gammel
Millen sin avatar
Sitter på kaffebar og koser meg med kaffelatte etter heftig kiropraktor time. Kanskje jeg sovner når jeg kommer hjem?Nesten ikke sovet på 2 døgn...
Postet 02-10-24 kl 12:05 av Millen Millen er ikke aktiv
Gammel
Skilpadda sin avatar
Ser frem til Nick Cave i kveld!
Postet 02-10-24 kl 13:56 av Skilpadda Skilpadda er ikke aktiv
Gammel
Maverick sin avatar
Åh, det er koselig Padda - da ble det litt mer verdt det å stå opp kl 05 i dag.
Postet 02-10-24 kl 14:53 av Maverick Maverick er ikke aktiv
Gammel
Skilpadda sin avatar
Ja, vi er mange som setter pris på det, Mave! (Både mannen min og flere av kollegene mine, for eksempel.)
Postet 02-10-24 kl 14:54 av Skilpadda Skilpadda er ikke aktiv
Gammel
007 sin avatar
God torsdag.
Det tikker ned mot høstferie, og det trengs hvis mer enn jeg trodde.

Dugnad i velforeningen i ettermiddag, og jeg håper været er som i går. Hittil er det skumring og tåke, tror jeg.
Postet 03-10-24 kl 08:31 av 007 007 er ikke aktiv
Gammel
Siste dag i Nice; dagens plan er litt shopping med han på 16, se litt på livet fra utekafe og gamlebyen.
Postet 03-10-24 kl 08:55 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
Pøblis sin avatar
Hjemmekontor. Foreløpig svart på fem eposter og drukket kaffe i sengen.
Postet 03-10-24 kl 09:02 av Pøblis Pøblis er ikke aktiv
Gammel
Fintdethei! sin avatar
Kontoret i dag etter to dager på kurs. Passe umotivert, tror det er fordi dagens kaffedose ikke er makset enda.
Kjøpte ny hodepute i går, det var digg! Når man sover dårlig, så kan man i hvertfall ligge godt.
Postet 03-10-24 kl 09:05 av Fintdethei! Fintdethei! er ikke aktiv
Gammel
Syrinx sin avatar
Eg har brukt natta og morgonen på å tøffe meg opp nok til å greie ta opp eit viktig spørsmål med behandlaren min i dag. Det er visst ikkje så enkelt å prøve tale si eiga sak, gitt.

Bortsett frå det så snakkar vi torsdagsmorgon utan regn her på Sunnmøre. Det er no meir som ei gåve denne hausten.
Postet 03-10-24 kl 09:07 av Syrinx Syrinx er ikke aktiv
Gammel
Blondie sin avatar
Vi hadde et vaskefirma her i går og nå nyter jeg skinnende ren bolig. De vasket skikkelig grundig og vi er begeistret. Denne hverdagslykken skal vi må opplevd annenhver uke.

Jeg skal til kiropraktor etterhvert og planlegger å spasere dit. Mulig det blir buss hjem.
Postet 03-10-24 kl 09:10 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
Eia sin avatar
Kan du si hvilket, Blondie? :sikler på grundig førjulsvask:

Her er det fortsatt mye å gjøre, men vi har hodet over vannet, så ingen fare. Godt å se at vi fortsatt gjør det bra, tross den mildt sagt turbulente byggebransjesituasjonen. :takknemlig:
Postet 03-10-24 kl 09:18 av Eia Eia er ikke aktiv
Gammel
Albertine sin avatar
God morgen! Våkna av min egen hoste kvart over fem og måtte stå opp for ikke å vekke gjestene. Har fått satt deig til boller og rundstykker og rydda på kjøkkenet, samt servert havregrøt og gresk omelett til tre gjester. I dag skal ting bakes ut, og jeg skal lage seks kaker, ha opplæring på ny ansatt, holde strikkekveld for studenter og gjøre ferdig moms-regnskapet. Innimellom blir det klesvask, kjøkkenvask, noen poster i SoMe og diverse småplukk.
Postet 03-10-24 kl 09:24 av Albertine Albertine er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar
På jobb. Nydelig vær. Sitter og vurderer fri i jula. Må være en av oss her, så når vil jeg ha fri tro.
Postet 03-10-24 kl 09:55 av star star er ikke aktiv
Gammel
polarjenta sin avatar
God morgen

På plass på kontoret, trodde jeg hadde tom kalender og planla lunsj og møte med hovedverneombudet, men av en eller annen grunn fant jeg ut at jeg skulle sjekke min egen kalender(som brukes i min andre jobb)og der lå det sannelig 2 møter. Vel, jeg og hovedverneombudet skal på samme møte og klarer å få til en lunsj mellom 1 og 2 møte.

Høstferie denne uka, jeg har hatt fri mandag og tirsdag, men fordelen med høstferie er at jeg ikke trenger å vekke lillebror.
Postet 03-10-24 kl 10:24 av polarjenta polarjenta er ikke aktiv
Gammel
Blånn sin avatar
God morgen! Jeg har morgentrent. Nå skal vi snart spise frokost før vi skal velge mellom solseng på stranda og solseng ved bassenget. Harde valg.
Postet 03-10-24 kl 11:27 av Blånn Blånn er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Jeg valgte solseng ved bassenget et par mil sør for der Blånn er. Det er veldig godt med litt pause fra verden.

Dessverre er det bare å konstatere at moren min har blitt veldig gammel på ganske kort tid. Men hun koser seg veldig over at vi er med på ferie. Og hun er fremdeles veldig snill. Hvis jeg skal ha et positivt fokus.
Postet 03-10-24 kl 12:42 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
Maverick sin avatar

Jeg har blitt for gammel for konsertbransjen og lider litt av sen natt og tidlig morgen. Eller, who am I kidding. Jeg lider en hel del.
Postet 03-10-24 kl 13:59 av Maverick Maverick er ikke aktiv
Gammel
Skilpadda sin avatar
Det var en storslagen konsert, i det minste! Så da lider du i alle fall for noe som var bra.
Postet 03-10-24 kl 14:09 av Skilpadda Skilpadda er ikke aktiv
Gammel
Min mor skulle vært med på ferie, men er hjemme med covid. Vi prøver igjen til våren.
Postet 03-10-24 kl 16:51 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
Inagh sin avatar
Vi hadde vaskefirma i mange år. Droppa det da vi kjøpte hytte og måtte prioritere annerledes økonomisk. Savner det noe inderlig!
Postet 03-10-24 kl 17:49 av Inagh Inagh er ikke aktiv
Gammel
Eia sin avatar
Vi droppet det først fordi jeg mente at barna skulle lære å gjøre det selv, og da måtte jo vi gjøre det også.

De har tydeligvis ikke lært en dritt, men nå må vi også prioritere litt annerledes økonomisk. Men en hovedvask 2 ganger i året har jeg lyst til å få til, siden vi begge jobber mye, både betalt og frivillig.
Postet 03-10-24 kl 20:51 av Eia Eia er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar
Humper på bussen. Var effektiv på morraskvisten og fikk unna både dusj og laging av pizzadeig på halvtimen jeg hadde fra jeg stod opp til jeg fikk ut døra.
Postet 04-10-24 kl 08:09 av star star er ikke aktiv
Gammel
tink sin avatar
God morgen! Endelig inne igjen etter en dag på tørkeloftet i påvente av nytt passord. Ingen vaskefirma hos oss, men mangeårig arbeid med å lære opp ungene begynner å gi frukter, bare så synd de flytter ut så snart de er ferdig opplært.

Klart og fint vær denne fredagen, og jeg er veldig klar for ei litt roligere helg enn 150 % jobbing.
Postet 04-10-24 kl 09:09 av tink tink er ikke aktiv
Gammel
Martis sin avatar
Bitteliten høstferie i dag, skal jobbe til lunsj og deretter suse på fjellet. Det blir godt å komme litt bort!
Postet 04-10-24 kl 09:10 av Martis Martis er ikke aktiv
Gammel
Blondie sin avatar
Vi har hyret inn vaskefirma nå fordi jeg er syk. Det letter hverdagslogistikken for han som er på jobb og må ta mye av det andre. Vi bor i en ganske liten bolig, så i normale tider ville det nok ikke blitt prioritert (men guri, så deilig!).
Postet 04-10-24 kl 09:15 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
Mex sin avatar
God morgen. Jeg ser at Oslofolket har vært heldige med høstferien sin. Nydelig vær denne uken med mye sol. I neste uke, når Innlandet skal ha høstferie, så er det meldt gråvær og regn.
Postet 04-10-24 kl 09:18 av Mex Mex er ikke aktiv
Gammel
007 sin avatar
Jeg tror det er meldt regn i høstferieuka her på Vestlandet også, så det skal bli greit å sette seg på et fly sørover i morgen.
Fagdag med elever i dag og vi skal på omvisning på lokalsykehuset.
Postet 04-10-24 kl 09:33 av 007 007 er ikke aktiv
Gammel
Albertine sin avatar
Regn og lavt skydekke på Sunnmøre, men jeg har sol i hjertet og synes det bare er kos. Skikkelig kafévær. Fredag er egentlig superbakedag, men jeg tok en god del i går og kan ta det litt mer med ro i dag.
Postet 04-10-24 kl 10:09 av Albertine Albertine er ikke aktiv
Gammel
-ea- sin avatar
Første snøsklett i Nordens Paris idag. Såpass mye sørpesnø at jeg måtte leite fram snøkosten fra det hemmelige rommet under bagasjerommet i bilen.
Må sjekke om noen har ledig time for dekkskift til uka.
Postet 04-10-24 kl 10:38 av -ea- -ea- er ikke aktiv
Gammel
Fersken sin avatar
Høstferie, høstschmerie.

Jobber på, nok at ting å drive på med.
Postet 04-10-24 kl 10:47 av Fersken Fersken er ikke aktiv
Gammel
Maverick sin avatar
God morgen! Jeg har fôret hester og gjort litt stallarbeid på morran, og det er en deilig start på dagen - hvertfall når det er sol og høstskarp luft og ingen prøver å spise meg opp eller løpe meg ned.

... og så har jeg skrevet en disposisjon til et essay om migrasjon og flyktninger som skulle leveres i dag viste det seg. Og jobbet litt. Og nå skal jeg jobbe en hel del mer.
Postet 04-10-24 kl 10:47 av Maverick Maverick er ikke aktiv
Gammel
Taien sin avatar
God formiddag! Jeg er sykemeldt og prøver å finne energi til å rydde og gjøre klar til bursdagsmiddag i kveld. Det er bare mamsen som kommer, men LITT feiring har jeg da lyst på. Jeg har valgt lammelår som bursdagsmiddag, og det gleder jeg meg vilt til!! Marsipankake til dessert får jeg også!
Postet 04-10-24 kl 11:10 av Taien Taien er ikke aktiv
Gammel
Toffskij sin avatar
Morn! Jeg har plutselig blitt sjef for både det ene og det andre, og tydeligvis betyr det e-post-brannslokking hver eneste morgen. Disse tingene går på rundgang, så jeg teller allerede ned til den verste av disse jobbene går videre til nestemann om to år.
Postet 04-10-24 kl 11:11 av Toffskij Toffskij er ikke aktiv
Gammel
Skilpadda sin avatar
God morgen! Hjemmekontor med strålende sol gjennom vinduene, og skal prøve å få unna en del jobb før vi reiser av gårde til München og gjenforeningstreff med venner jeg traff der sommeren 1994. Helt utrolig at det er 30 år siden!
Postet 04-10-24 kl 11:15 av Skilpadda Skilpadda er ikke aktiv
Gammel
Millen sin avatar
Hurra for Taien

Jeg har sovet inatt,jippi.
Ut og ordne noe bursdagsgaver, og litt husarbeid står på planen. Eller det er hva hodet vil, men kroppen er ikke helt med som vanlig.
Postet 04-10-24 kl 11:17 av Millen Millen er ikke aktiv
Gammel
Maverick sin avatar
Hipp hurra for Taien!
Postet 04-10-24 kl 13:18 av Maverick Maverick er ikke aktiv
Gammel
Blondie sin avatar
Gratulerer, Taien! :fest:

Jeg har fått en litt nedslående beskjed av legen og spontaninviterte ei venninne til lunsj. Veldig fint!
Postet 04-10-24 kl 13:24 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
Stompa sin avatar
Siste høstferiedag tilbringes som den første: utslått på sofaen. Fikk meg en legetime i dag, og det er høyst sannsynlig mykoplasma. Har fått antibiotika, og håper på fask effekt så jeg klarer å gå på jobb på mandag. Ville definitivt ikke klart det i dag.
Postet 04-10-24 kl 16:48 av Stompa Stompa er ikke aktiv
Gammel
Syrinx sin avatar
Hurra for deg, Taien!

Og litt hurra for helga mi. Mann og barn har reist til Trondheim, så eg, hunden og ein pose smågodt blir heime åleine. Det blir godt å få kvilt hovudet skikkeleg.

I morgon går formiddagen med til å arrangere navnefestseremoniar i kulturhuset. Det blir nok slitsomt for meg, men også fint sidan det gir meg ei pause frå meg sjølv nokre timar.
Postet 04-10-24 kl 16:51 av Syrinx Syrinx er ikke aktiv
Gammel
Pingis sin avatar
Jeg er alltid imponert over frivilligarbeidet ditt, Syrinx!

Jeg har vært skikkelig sliten ei stund, og hadde muligens hatt bruk for ei rolig helg, men det er arbeidshelg, så det er vel bare å sette på alarmen og kle seg i hvitt. Men jeg skal jobbe med fine folk, da. Så det blir nok bra når jeg først kommer så langt.
Postet 04-10-24 kl 17:01 av Pingis Pingis er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar
Sliten og kje. Må ha en pust på sofaen før pizza laging.
Postet 04-10-24 kl 18:31 av star star er ikke aktiv
Gammel
Syrinx sin avatar
Tusen takk, Pingis. Det vart eg veldig glad for å lese at du syns.
Postet 04-10-24 kl 20:30 av Syrinx Syrinx er ikke aktiv
Gammel
vixen sin avatar
Både jeg og lille Mao er vant til at dagen starter klokka sju. Så han mjauet og stod i så da var det bare å stå opp. Kattunge er nesten som å ha småbarn igjen, men de blir heldigvis litt fortere stor. Eksen kom i går og han tar med gutta på hytta på høstferie i dag. Jeg skal på høstpub i kveld sammen med søstersen. Ellers litt plan om å vaske hus og lage lapskaus.
Postet 05-10-24 kl 08:48 av vixen vixen er ikke aktiv
Gammel
Fintdethei! sin avatar
Ruskeværslørdag i vest. Kino i kveld, ellers lite planer. Tror jeg trenger litt ruskeværsluft etterhvert.
Postet 05-10-24 kl 10:55 av Fintdethei! Fintdethei! er ikke aktiv
Gammel
Blånn sin avatar
Vi har sjekket ut av hotellet og venter på skyss til flyplassen. En uke time-out var deilig. Hjemme venter yngste som har kommet hjem på høstferie.
Postet 05-10-24 kl 13:51 av Blånn Blånn er ikke aktiv
Gammel
Stompa sin avatar
Dag to på antibiotika – hodet er klarere, og jeg ligger på sofaen UTEN ullpledd. Håper det betyr at formen er på vei oppover.
Postet 05-10-24 kl 14:12 av Stompa Stompa er ikke aktiv
Gammel
Eia sin avatar
Hei fra småbruket! Yngste og kompis veksler mellom å kjøre crossere og hvile. Mann snur på rustne takplater, så snøen skal falle lettere av til vinteren, mens jeg har satt på årets første fårikålgryte og skal straks skrubbe peisfrontvegg.
Postet 05-10-24 kl 14:23 av Eia Eia er ikke aktiv
Gammel
Albertine sin avatar
Eksen har vært her for å hente yngste til høstferie, og det var koselig å se ham igjen. Han hadde med seg vofsen, en av de underligste hundeskapningene jeg noensinne har sett. Veldig uvanlig i Norge, og bare 3000 på verdensbasis.
Kafeen er stengt på grunn av sykdom, og det er så uvant å faktisk ha helg at jeg må minne meg på at jeg ikke skal gå løs på de hundre andre prosjekter vi har i huset. Hostinga stopper meg heldigvis fra å slite meg helt ut.
Postet 05-10-24 kl 14:31 av Albertine Albertine er ikke aktiv
Gammel
Ryddet, støvsuget, handlet mat og vasket klær etter ferie. Eldste og venninnen er kjørt for å hente thai mat; vi får middagsgjester og gjør det lettvint.
Postet 05-10-24 kl 16:22 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
007 sin avatar
God morgen fra morgensolen på Lanzarote.
Min sjels elskede sover og jeg drikker kaffe og leser boken «Skilsmissen». Som jeg forøvrig liker veldig godt.
Vi hadde planer om å gå en tur til en liten fiskerlandsby og spise frokost der, men spørs om det ikke blir frokost i leiligheten og så stranddag. Gåturer er best når det er overskyet, og det pleier det å være her på morgenen.
Postet 06-10-24 kl 10:21 av 007 007 er ikke aktiv

Nylige blogginnlegg av Kaffestuggu

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:36.