Kaffestuggu er åpen døgnet rundt for kaffe, vin, te, øl, brus, vann eller bare skravling. Alle, både nye og gamle, er hjertelig velkomne her! Bloggen er helt åpen og kan, som alle åpne blogger, også leses av ikke-FP-medlemmer og Google.
Bloggen tilhører ikke ett bestemt medlem, men drives av moderatorteamet i fellesskap, og den åpnes hver morgen av den første i teamet som føler for det. Kaffestuggu har ofte åpent på kveldstid også, særlig i helgene.
Bloggen tilhører ikke ett bestemt medlem, men drives av moderatorteamet i fellesskap, og den åpnes hver morgen av den første i teamet som føler for det. Kaffestuggu har ofte åpent på kveldstid også, særlig i helgene.
Septemberkaffe
Postet 01-09-24 kl 13:14 av Kaffestuggu
Høsten sniker seg innpå med noen hint av sensommer. Vi har satt fem utemøblene, pledd er i kurven ved døren og baksten er på vei.
Personalet er på seminar for å planlegge høstens festligheter, men dere klarer dere jo fint selv.
Kommentarer
Hva kan man se i leggene da, Fersken? (sener?)
Jeg er "on top of it" for første gang på ... ja, lenge!! (Det er utrolig deilig). Og så er det HELG. Freddan, folkens! |
|
Postet 27-09-24 kl 09:41 av him |
Ja, mange som har høstferie nå ja. Her må de pent vente en uke til.
|
|
Postet 27-09-24 kl 09:49 av star |
Vi må også vente en uke til, men vi har ingen gøye planer. Blir nok noen dagsturer i skogen, og det byr på mye sjelefred det også.
|
|
Postet 27-09-24 kl 09:52 av Blondie |
Ukesblogg fungerte veldig godt i sommer. Da er det mulig å ha litt bedre oversikt og pludre litt mer personlig.
|
|
Postet 27-09-24 kl 10:03 av Pamina |
Høstferie schmøstferie. Blir vel rolige uker på jobb, noe som ikke egentlig er så positivt, da går faktureringen ned og tallene stuper. Skal nok få aktivisert meg, men mulig det blir noen kortere dager. Iskald morgen her, kaldt ute og i huset. Mulig vi må krype til korset og sette på noe varme.
|
|
Postet 27-09-24 kl 10:04 av Addison |
Høstferien her er i uke 41, men jeg skal ikke ha fri. Hadde nettopp en uke på Kypros. Er på kontoret i dag, det er stille og rolig med bare 3 stykker på avdelingen. Men, mye å gjøre, siden jeg er vikar for en kollega.
|
|
Postet 27-09-24 kl 10:07 av Sissel |
+1 på ukesblogg herfra.
Men skal prøve å ikke falle helt ut dersom månedsblogg er det vi får til. Her er det siste hånd på verket før festivalhelg på jobb. Helgepass og lørdagspass er utsolgt. Nå skal bare siste liten bruksansvisinger skrives og lokaler rigges om for mest mulig effektiv drift. Det er ikke bare bare å gange besøkstallet med 15 for et par dager i året. |
|
Postet 27-09-24 kl 10:17 av tink |
Jeg har høstferie!
I går, i dag og mandag og tirsdag. Og så skjønner jeg ikke problemet med om kaffebloggen er per uke eller måned. Eier ikke sosiale antenner, så stikker innom og skravler i kaffeblogg enten den er daglig, ukentlig eller månedlig hvis jeg er skravlesjuk. |
|
Postet 27-09-24 kl 10:27 av Pøblis |
En uke til høstferie her også, men neste lørdag går turen til sol, sommer og favorittøya i sør.
Ellers er skuldrene helt fucka, særlig den høyre. Jeg er magesover og ligger med høyre arm over hodet, noe som ikke er særlig godt. I natt har jeg våknetv flere ganger av at skulderen har vært inni hampen vond, så jeg har prøvd å sove på rygg. Noe som funker dårlig. Men hey - helg, gøye helgeplaner og sol, da tåler man lettere litt vondter og søvnunderskudd. |
|
Postet 27-09-24 kl 11:00 av 007 |
Sitat:
Hva kan man se i leggene da, Fersken? (sener?)
|
|
Postet 27-09-24 kl 11:16 av Fersken |
Ikke noe høstferie her. Vel, vi kan kanskje se på Købehavnturen i midten av september som en slags høstferie, vi kan vel det.
|
|
Postet 27-09-24 kl 11:17 av Toffskij |
Ønsker meg også ukesblogg.
Her er det siste offisielle arbeidsdag før høstferie. For første gang har vi ei hel uke, og det er jo fint - men til gjengjeld er den flytta fram ei uke, fra 41 til 40. For all del, det blir godt med litt pusterom, men jeg ville helst hatt den litt seinere for å slippe at perioden mellom høst- og juleferie blir så innmari lang. Der er det ingen pusterom, og det blir mørkere og mørkere. Jeg skal bruke fridagene til masse forefallende arbeid, men det er deilig å styre arbeidstida helt sjøl og ikke bli avbrutt av kollegaer og undervisning ( ). |
|
Postet 27-09-24 kl 11:27 av Stompa |
Jeg pleier liksom egentlig å sikte på høstferien for den årlige muligheten for fridager med barn, men i år har bare alle konsertarrangører bestemt seg for å gå sammen for å føkke opp den planen. Så her skal det jobbes ja.
|
|
Postet 27-09-24 kl 11:40 av Maverick |
Høstferie har ikke eksistert på mange år her. Toppen en oval helg. :høysesong:
Yngste tenåringen min skal jobbe her, da. Det er fint. Og nødvendig for hans lommebok. |
|
Postet 27-09-24 kl 11:56 av Eia |
Ingen høstferie her heller, men jeg har 7 feriedager igjen å bruke i år. :knirk:
Har fått signaler om at jeg kanskje blir sendt til et par andre byer i landet for å jobbe en uke på hvert sted, - i så fall skal jeg forlenge oppholdene med helg både før og etter. Kanskje det kan kalles ferie? |
|
Postet 27-09-24 kl 12:03 av -ea- |
Jeg skal heller ikke ha noen høstferie (ignorerer glatt Toffens idé om at den allerede avsluttede Købenturen kan regnes som det), men flere kolleger skal, så det blir litt stillere enn vanlig i neste uke.
Men jeg nyter det fine høstværet! Synes klare, skarpe høstdager er noe av det fineste som finnes. Kanskje komme seg ut i naturen litt i helgen? |
|
Postet 27-09-24 kl 12:07 av Skilpadda |
Jeg skal ikke ha høstferie, men den hjemmeboende tenåringen skal reise med pendlerpappaen til Oslo noen dager i neste uke, og det er nesten som høstferie å regne for meg.
|
|
Postet 27-09-24 kl 12:10 av Heilo |
Sitat:
(ignorerer glatt Toffens idé om at den allerede avsluttede Købenturen kan regnes som det)
|
|
Postet 27-09-24 kl 12:43 av Toffskij |
Åh, denne helgen skal jentungen og jeg ha JENTEHELG alene hjemme siden storebrødrene skal bort, og det gleder jeg meg skikkelig til! Vi skal a) sove lenge, b) i stallen, c) på hockeykamp og d) spise snop.
(Og så skal jeg rydde og vaske og studere og jobbe litt da, men det er av underordnet betydning.) |
|
Postet 27-09-24 kl 12:51 av Maverick |
Jeg skal heller ikke ha høstferie.
Hadde planer om å gå tidlig tidlig, men glemte at vi har et webinar. Så da blir det litt tidlig. |
|
Postet 27-09-24 kl 12:53 av star |
Høres ut som en utmerket plan, Mavs!
|
|
Postet 27-09-24 kl 13:06 av Toffskij |
Må forresten ile til og påpeke at det ikke er slik at vi akkurat er hindret i å hverken dra til stallen, på hockeykamp, sove lenge eller spise snop når storebrødrene er hjemme heller altså.
|
|
Postet 27-09-24 kl 13:11 av Maverick |
Jeg er på høstferie nå og er glad for to rolige uker når jeg kommer hjem, siden lite ellerinhenting av møter og samlinger legges til ferieukene når mange mangler.
|
|
Postet 27-09-24 kl 13:34 av Nenne |
Tidvis bare flaks at jeg kommer meg av på riktig stopp på vei hjem. Åpna øya fordi vi stoppa på rødt lys rett før stoppet.
|
|
Postet 27-09-24 kl 16:59 av star |
Høstferie! Vært travle uker pga prosjekt og vanlig jobb, men spennende. Vi går live i januar.
|
|
Postet 27-09-24 kl 18:45 av millact |
Hvilket system, Millact?
|
|
Postet 27-09-24 kl 22:41 av Fintdethei! |
Det er lørdag og den må jeg bruke på budsjettarbeid. Fytti for en høst på jobb altså. Men har ny pus i hus og kaffe så dagen blir nok ok læll.
|
|
Postet 28-09-24 kl 09:06 av vixen |
Kjørte guttungen på jobb så da gjorde jeg jo unna butikken samtidig. Fikk liten ekstra tur da jeg glemte at veien jeg ville kjøre er stengt.
|
|
Postet 28-09-24 kl 10:52 av star |
God lørdag! Sløv morgen, ettersom vi havna på ettermiddagsvintreff i går. I dag skal vi innom et par sentrumsaktiviteter, før vi kjører til kysten for middagstreff med familie.
|
|
Postet 28-09-24 kl 12:01 av Eia |
God lørdag. Her er ingen planer for dagen og det trenger både kropp og sjel kjenner jeg. Kanskje pusle litt i hagen og plante ut de to siste ericaene.
|
|
Postet 28-09-24 kl 12:18 av Millen |
God lørdag. Jeg venter på litt opphold i regnet så jeg kan ta en løpetur uten å bli søkkvåt. Har benytta ventetida til å klippe stoff til et skjørt. Skal sy i nydelig, svart brokade. Heldigvis tok jeg meg tid til å sy testversjon i et gammelt dynetrekk i går, og etter ei lita justering av testversjonen nå i morges, tror jeg det kommer til å passe perfekt i livet. *krysser fingrene*
|
|
Postet 28-09-24 kl 13:14 av Stompa |
Jeg traff vinduet. Opphold nesten hele løpeturen, de første dråpene kom da jeg hadde 700m igjen.
|
|
Postet 28-09-24 kl 14:39 av Stompa |
Findethei: Elemica, shippingsystem.
|
|
Postet 28-09-24 kl 14:56 av millact |
Den bransjen er jeg dårlig på, gitt. Liker nye systemer da, så spennende!
Vi fikk oss også en luftetur mellom haglbygene. Nå skinner solen igjen. |
|
Postet 28-09-24 kl 15:11 av Fintdethei! |
Jeg er til tining i varmere strøk. Kanskje en hel uke uten at jeg fryser?
|
|
Postet 28-09-24 kl 19:42 av Blånn |
Kos deg, Blånn og god tining.
|
|
Postet 28-09-24 kl 20:57 av Millen |
Våknet opp i Frankrike. Dusje og ut og handle frokost. Dagens plan er Villefranche tror jeg evt Monaco.
|
|
Postet 29-09-24 kl 09:18 av millact |
God ferie, Millact.
|
|
Postet 29-09-24 kl 10:07 av Millen |
Høres digg ut med både solferie og Frankrike!
Vi er hjemme og får gjester til fårikål. Det blir fint. |
|
Postet 29-09-24 kl 11:06 av Blondie |
God ferie i varmen! Her er det sol, men høstkaldt. Den lange dunkåpen er funnet frem til morgenturen med vovsen.
|
|
Postet 29-09-24 kl 11:20 av Martis |
Her er det bikkjekaldt og snø på toppene, og jeg jobbet tretten timer i går og er på den femte timen i dag av ti. Er i elendig form og hadde håpet jeg kunne trekke meg litt tilbake i dag, men så meldte baristaen avbud og jeg må pent være til stede.
|
|
Postet 29-09-24 kl 13:38 av Albertine |
Ute er det kaldt og livet er dritt. Tittelen på mitt livs soundtrack for tida. Men, men. Det er lov å ha det fint sjølv om ein ikkje har det bra, så no har eg og mannen ete frukostlunsj på favorittkaféen og så skal eg heim og bake aniskringler. Må berre kjøpe anis fyrst.
|
|
Postet 29-09-24 kl 14:18 av Syrinx |
Fikk feber i går ettermiddag, har vært helt elendig i dag. Ei venninne kom innom med Paracet, så akkurat nå føler jeg meg ganske ok, men fram til det lå jeg under ullteppe i ullklær og hakka tenner. Ferie, liksom.
|
|
Postet 29-09-24 kl 19:13 av Stompa |
God bedring, Stompa.
|
|
Postet 29-09-24 kl 20:00 av Millen |
God bedring, Stompa
|
|
Postet 29-09-24 kl 20:13 av Pamina |
God bedring til de som trenger det
Nydelig med sol og et par og tyve grader, mer enn varmt nok til å rusle rundt og se på livet. Så koselig å være på tur med han på 16. |
|
Postet 29-09-24 kl 23:17 av millact |
Nylige blogginnlegg av Kaffestuggu
- Desemberkaffe nr. 1 (02-12-24)
- November kaffe nr 2 (18-11-24)
- Novemberkaffe nr 1 (04-11-24)
- Siste oktoberkaffeuke (28-10-24)
- Oktoberkaffe nr. 4 (21-10-24)