Gå tilbake   Foreldreportalen > Blogger > Kaffestuggu – Where everybody knows your nick

Nyttårskaffe

Kaffestuggu er åpen døgnet rundt for kaffe, vin, te, øl, brus, vann eller bare skravling. Alle, både nye og gamle, er hjertelig velkomne her! Bloggen er helt åpen og kan, som alle åpne blogger, også leses av ikke-FP-medlemmer og Google.

Bloggen tilhører ikke ett bestemt medlem, men drives av moderatorteamet i fellesskap, og den åpnes hver morgen av den første i teamet som føler for det. Kaffestuggu har ofte åpent på kveldstid også, særlig i helgene.
Rangér dette innlegget

Nyttårskaffe

Postet 01-01-26 kl 01:01 av Kaffestuggu

Godt nyttår, kjære stugguvenner.

Kommentarer totalt 256  

Kommentarer

Gammel
Vi har samme vær, Nenne. Det ble beina til jobb i dag og, så godt for noe.
Postet 15-01-26 kl 18:40 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar
Hadde mest lyst til å ta hjemmekontor, men humper på bussen. Det snør og er 0-1 grad. Kan jo bli artig.
Postet 16-01-26 kl 08:04 av star star er ikke aktiv
Gammel
løve70 sin avatar
God morgen!

Fredag og reisedag. Nå har jeg vært hjemme siden slutten av november - så kanskje på tide uansett Drar ikke før i ettermiddag så rekker litt jobbing, trening, kiropraktor samt tur i stallen først
Postet 16-01-26 kl 08:23 av løve70 løve70 er ikke aktiv
Gammel
Appelsin sin avatar
Jeg hadde lyst til å bli værende i sengen i dag, men heldigvis er det fredag og jeg er frisk som en fisk, så her er det bare å jobbe
Har akkurat bestilt hotell til et kurs jeg skal på i Paris i april. Jeg gleder meg egentlig, for har ikke vært i Paris før, men det er litt deprimerende å se kursprogrammet som går fra 8.15-17.30 Jeg får løpe bort til Eiffeltårnet, så jeg i det minste får sett dét.
Postet 16-01-26 kl 09:14 av Appelsin Appelsin er ikke aktiv
Gammel
Nenne sin avatar
Du kan ikke legge inn en ekstra dag da, Appelsin? Så det blir litt tid til sightseeing.

Her regner det skikkelig nå. Jeg håper det er nok til at isen i oppkjørselen regner helt bort!

Jeg får gjester i helgen, studievenninner, og det blir skravling, god mat, god vin og bare kos. Jeg har bedt dem ta med brodder hvis vi skulle måtte ut.
Postet 16-01-26 kl 09:26 av Nenne Nenne er ikke aktiv
Gammel
Eia sin avatar
God morgen! Den nybakte 19-åringen ble på tradisjonelt vis vekket med sang og kake - før fuglene fes. Nå jobb.
Postet 16-01-26 kl 09:30 av Eia Eia er ikke aktiv
Gammel
Appelsin sin avatar
Hadde egentlig lyst, Nenne, men får foreldrene mine til å komme og henge med 13-åringen mens jeg er borte, så jeg har ikke helt samvittighet til det med 50/50-livet - da får jeg nesten ikke sett ham den uken.
Postet 16-01-26 kl 09:33 av Appelsin Appelsin er ikke aktiv
Gammel
Appelsin sin avatar
Gratulerer med 19-åring, Eia!
Postet 16-01-26 kl 09:34 av Appelsin Appelsin er ikke aktiv
Gammel
Blondie sin avatar
Hurra for 19-åringen!

Spennende føre her også, spent på om jeg kommer frem til avtalen i bøgda. Det er førtiårenes adrenalin-kick, føler jeg. Lager været trøbbel for meg i dag?
Postet 16-01-26 kl 09:40 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
annemede sin avatar
Gratulerer med 19-åring Eia!
Postet 16-01-26 kl 09:53 av annemede annemede er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Jeg var i Paris i juleferien, og synes at byen fortjener en ekstra dag selv om det går på bekostning av 13-åringen. Eiffeltårnet er jo egentlig fort gjort, men jeg ville så definitivt tatt en tur til Montmatre og Sacré-Cæur. Det er fullt av turister, men allikevel verdt det.

Jeg hadde fysisk møte på jobb kl 08.00 med direktøren for det hele hvor vi diskuterte de virkelig store beslutningene. Det er jo med litt skrekkblandet fryd man får ansvar for så store ting som det nå er snakk om. 26 millioner reisende i året er jo en del.
Postet 16-01-26 kl 10:03 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
celebelen sin avatar
Mistenker at jeg utgjør noen av de reisende, Tjorven

Jeg burde blitt på hjemmekontor i dag, eller kanskje helst i senga. Hunden tisset inne, været var trist og T-banen fikk stans akkurat da jeg kom på stasjonen. Og vi er så få på kontoret at vi diskuterer å utsette den planlagte kakefeiringen til mandag.

Det er noe feil når riktig antrekk i januar er regnjakke og gummistøvler med brodder.
Postet 16-01-26 kl 11:30 av celebelen celebelen er ikke aktiv
Gammel
Millen sin avatar
Gratulerer med 19-åring, Eia.
Postet 16-01-26 kl 12:07 av Millen Millen er ikke aktiv
Gammel
tink sin avatar
God formiddag fra by-kontoret. Koser meg med nytt leketøy/verktøy: ReMarkable - og håper det blir så bra som jeg innbiller meg at det skal bli.

Gratulerer til 19-åringen!

Mannen og jeg skal på kino i kveld, sånn at husets ferske 18-åring får feire med venner på egenhånd. Vi bor tett og har trygge voksne hjemme i nabohusene så jeg krysser fingrene for at ting ikke tar helt av.
Postet 16-01-26 kl 12:08 av tink tink er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Celebelen: Ja, det er du. Og jeg jobber veldig tett med en bekjent av deg.
Postet 16-01-26 kl 12:19 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
Nenne sin avatar
Storebror har bestått fagprøva si og er nå automatiker!

Han har hatt så mye motgang fra og med koronaen og så mange stang ut-opplevelser, men endelig ble det hans tur, tre år på overtid.
Postet 16-01-26 kl 13:11 av Nenne Nenne er ikke aktiv
Gammel
Millen sin avatar
Gratulerer til Storebror, Nenne!
Postet 16-01-26 kl 13:32 av Millen Millen er ikke aktiv
Gammel
Eia sin avatar
Gratulerer så mye til Storebror, Nenne!

Jeg skjønner at det gjør ekstra godt, med så mange forsinkende faktorer.
Postet 16-01-26 kl 14:03 av Eia Eia er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Så utrolig gledelig, Nenne!

Det har jo blitt noen frustrasjonsutbrudd om dette opp gjennom årene. Det har liksom ikke vært mangel på hindringer. Men da er det jo ekstra godt at han er i mål.
Postet 16-01-26 kl 14:16 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
celebelen sin avatar
Sitat:
Og jeg jobber veldig tett med en bekjent av deg.
Stemmer, det gjør du jo. Ikke bare bekjent, men nabo og mor til en av Villes nærmeste venner.
Postet 16-01-26 kl 15:16 av celebelen celebelen er ikke aktiv
Gammel
Nenne sin avatar
Takk, dere!
Postet 16-01-26 kl 16:44 av Nenne Nenne er ikke aktiv
Gammel
Gratulerer til storebror, Nenne, så flott!

Sluttet å regne; jeg kjørte til jobb og det ble overtid. Men nå helg og litt vin.
Postet 16-01-26 kl 19:37 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar
Gratulerer, Nenne! Så stas
Postet 16-01-26 kl 20:27 av star star er ikke aktiv
Gammel
annemede sin avatar
Gratulerer Nenne.
Postet 17-01-26 kl 08:55 av annemede annemede er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar
Syna det er ufint av Netflix å anbefale serien jeg endte med å sette på, uten å lese så mye altså. Det er 17 dager siden Sveits.

Ute ser det litt guffent ut og har ingen planer om å bevege meg ut døra.
Postet 17-01-26 kl 11:58 av star star er ikke aktiv
Gammel
Fersken sin avatar
Bursdagsfeiring i heimen i dag, yngste er 16 år. Voksen, uten foreldreinvolvering i følge helsenorge.
Postet 17-01-26 kl 14:51 av Fersken Fersken er ikke aktiv
Gammel
Gratulerer med 26-åring, Fersken
Postet 17-01-26 kl 14:56 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar
Gratulerer med 16-åringen!
Postet 17-01-26 kl 14:59 av star star er ikke aktiv
Gammel
Millen sin avatar
Gratulerer med 16-åring!
Postet 17-01-26 kl 17:33 av Millen Millen er ikke aktiv
Gammel
annemede sin avatar
Gratulerer med 16-åringen Fersken!
Postet 18-01-26 kl 22:31 av annemede annemede er ikke aktiv
Gammel
tink sin avatar
Vel blåst med 16-åringen, Fersken.

Jeg sitter og lytter til to ungdommer/studenter som diskuterer utenrikspolitikk og militær opprustning på biblioteket. Venter på seminar som starter kl. 9. Den boken jeg trodde jeg kunne hente ut, va plutselig utlånt.
Postet 19-01-26 kl 09:31 av tink tink er ikke aktiv
Gammel
Nenne sin avatar
Tusen takk, dere!

Gratulerer til 16-åringen, Fersken.

Jeg hadde møte kl. 08.00 og det er så tidlig at det ble hjemmefra. I morgen får det bli kontor, men ikke i dag.

Grand-niese tre blir ett år i dag og ble feiret i går. Hun er altså sånn et deilig lite menneske. Skal absolutt gjøre alt selv! Men så blid.
Postet 19-01-26 kl 10:01 av Nenne Nenne er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Jeg startet dagen med å gi blod, og føler at jeg har gjort en god gjerning. Når jeg får betalt med en mummi-kopp, så er jeg såre fornøyd. Hemoglobin-nivået mitt var gått dramatisk ned siden sist, og jeg lurer på hvorfor.

Mannen min er i England noen dager til, og det er veldig stille med bare meg og knerten hjemme.
Postet 19-01-26 kl 11:20 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar
Her flagges det for 19-åringen.
Postet 19-01-26 kl 13:54 av star star er ikke aktiv
Gammel
Millen sin avatar
Gratulerer med 19-åring, Star!
Postet 19-01-26 kl 14:11 av Millen Millen er ikke aktiv
Gammel
Palmen sin avatar
Da var du der rett før meg, Tjorven, jeg hadde time 10:20! Og jeg tok thermokopp i dag, har alle mummikoppene de hadde tilgjengelig og det er litt få thermokopper i huset. Bra levert!
Postet 19-01-26 kl 16:53 av Palmen Palmen er ikke aktiv
Gammel
Hurra for 19-åring, Star!
Postet 19-01-26 kl 17:13 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
løve70 sin avatar
Gratulerer med 19-åring, Star!

Vi er på den årlige salgs kick-off en. Dette året i Kuala Lumpur. Det ble litt sent og fuktig i går - så kjenner energien ikke er helt på topp. Ja, ja snart ny kveld og nye muligheter
Postet 21-01-26 kl 09:08 av løve70 løve70 er ikke aktiv
Gammel
Addison sin avatar
Sitat:
Har akkurat bestilt hotell til et kurs jeg skal på i Paris i april. Jeg gleder meg egentlig, for har ikke vært i Paris før, men det er litt deprimerende å se kursprogrammet som går fra 8.15-17.30 Jeg får løpe bort til Eiffeltårnet, så jeg i det minste får sett dét.
Åh Appelsin, April in Paris!! Mye kos man kan få gjort i Paris etter 17:30 i april altså! Lengre lyst og deilig vårstemning!

Her derimot er det kjedelig januar og dølt vær, jobben er sånn passe etter enda en organisasjonsendring, og det kan jo egentlig bare bli bedre. Litt lengre lyst allerede da! :letereterlyspunkter:
Postet 21-01-26 kl 13:59 av Addison Addison er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar
Sykedag i dag i stedet for i morgen.
Vært og tatt blodprøver, kjøpt medisin og handlet.
Postet 21-01-26 kl 14:57 av star star er ikke aktiv
Gammel
Blondie sin avatar
Vi skal ha middagsgjester i dag, så da er jeg fullt opptatt hele dagen. Hakke løk, hvile. Hakke chili, hvile.

Jeg får tida til å gå.
Postet 21-01-26 kl 15:07 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar
På jobb. Sitter foreløpig helt alene i delen jeg sitter i.
Kjenner at jeg ikke har en særlig god dag. Hadde håpet på en avklaring i dag, men det skjer ikke ser jeg.
Postet 22-01-26 kl 10:03 av star star er ikke aktiv
Gammel
Blå sin avatar
star.

Jeg er på jobb og er i litt boblende humør. Uten helt at jeg vet hvorfor. Jeg tror simpelthen at jeg har sovet godt nok i litt tid nå til at jeg er i bedre form enn jeg pleier.

Og, til helgen reiser mannen og jeg på hytten, bare vi to. Det blir også veldig deilig.
Postet 22-01-26 kl 10:13 av Blå Blå er ikke aktiv
Gammel
Appelsin sin avatar
Jeg er på hjemmekontor og nedfor fordi noen har støket på oppkjøring for tredje gang og jeg synes det er urettferdig. Skulle så gjerne sendt ham avgårde i bilen min allerede i kveld (eller helst i september som var..). Han er jo god sjåfør! Blir bare helt satt ut av testsituasjonen
Postet 22-01-26 kl 14:03 av Appelsin Appelsin er ikke aktiv
Gammel
tink sin avatar
på Appelsin og kjørekandidaten. En uke igjen til oppkjøring her i huset. Da vi kjørte opp i forrige århundre strøk jo nesten alle første gang. Men etter 3 ganger skjønner jeg dere blir litt i villrede.

Er tilbake på jobbkontoret etter 3 dager med tunge teoretiske kurs. Nå skal det telles statistikk i et felt jeg ikke er helt lommekjent i.
Postet 22-01-26 kl 14:30 av tink tink er ikke aktiv
Gammel
Nenne sin avatar
Så leit, Appelsin! Det er både dyrt og upraktisk. Går det an å snakke med kjøreskolen/trafikk-kontoret om noe slags tilrettelegging?
Postet 22-01-26 kl 15:18 av Nenne Nenne er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Så kjipt, Appelsin! Jeg skjønner at det gjør vondt for både ham personlig og økonomien. Men jeg håper han får skikkelige tilbakemeldinger på hva han gjør feil, slik at han kan øve mer på akkurat det. Sånn utover at han blir for nervøs.

Akkurat nå pågår det et veldig viktig møte som jeg skulle ønske at jeg hadde fått lov til å delta på. Jeg håper at det fattes noen beslutninger, og at vi ikke skal "vurdere" enda lenger. Og hvis det fattes beslutninger så har jeg MYE å jobbe med de neste to årene.
Postet 22-01-26 kl 15:42 av Tjorven Tjorven er ikke aktiv
Gammel
Fintdethei! sin avatar
Nei, stakkar gutten, Appelsin! Enig med andre, går det an å ta en prat med trafikkstasjonen, slik at neste sensor vet om situasjonen og kan gjøre ham så trygg som mulig?
Postet 22-01-26 kl 18:07 av Fintdethei! Fintdethei! er ikke aktiv
Gammel
Appelsin Stakkars sønnen din. Håper kjørelæreren kan hjelpe ham litt.

Jeg har vært i bisettelse til en kollega og så i minnestund. Fryktelig trist, men også fint.
Postet 22-01-26 kl 18:55 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
Sissel sin avatar
Uff, Appelsin, føler med dere.

Jeg er på hjemmekontor i dag. Skal på Nyttårsfest med jobben i kveld, og har bestilt rom på hotellet vi skal være på, sånn at jeg bare kan gå og legge meg når jeg vil. Er et stykke hjemmefra, så taxi hadde vært noen hundre kroner uansett.
Postet 23-01-26 kl 09:05 av Sissel Sissel er ikke aktiv

Nylige blogginnlegg av Kaffestuggu

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:49.