Kaffestuggu er åpen døgnet rundt for kaffe, vin, te, øl, brus, vann eller bare skravling. Alle, både nye og gamle, er hjertelig velkomne her! Bloggen er helt åpen og kan, som alle åpne blogger, også leses av ikke-FP-medlemmer og Google.
Bloggen tilhører ikke ett bestemt medlem, men drives av moderatorteamet i fellesskap, og den åpnes hver morgen av den første i teamet som føler for det. Kaffestuggu har ofte åpent på kveldstid også, særlig i helgene.
Bloggen tilhører ikke ett bestemt medlem, men drives av moderatorteamet i fellesskap, og den åpnes hver morgen av den første i teamet som føler for det. Kaffestuggu har ofte åpent på kveldstid også, særlig i helgene.
Kommentarer
|
|
Blå: Jeg er helt enig med deg. Men henne det gjelder har gitt klart utrykk til meg om at hun ønsket besøk og jeg har informert videre. Likevel er det kun et par stykker som har stilt opp litt. Hun har jobbet der i nesten 30 år.
Nå er det helg; det blir godt. For en gangs skyld kom jeg sent og gikk tidlig. |
Postet 09-01-26 kl 16:49 av millact
|
|
|
God lørdagsmorgen, godtfolk! Siste dag med nydelig vintervær her i vest i dag. Skal snart skifte og få meg en finfin fjelltur i dagslys, er planen.
Deretter venter vel mer stusselige aktiviteter som vasking av bad og sånn. Ser av jobbmailen at jeg burde jobbet denne helgen også, men da tilter jeg seriøst, så det gidder jeg faktisk ikke. |
Postet 10-01-26 kl 10:35 av Fintdethei!
|
|
|
Studenten drar tilbake til Oslo i dag. Jeg har ryddeplaner. Vi har for mange ting.
|
Postet 10-01-26 kl 10:46 av millact
|
|
|
God lørdag. Jeg er på jobb; vi har oppsamlingsprøve for elever som har hatt fravær fra skriftlige heldagsvurderinger i løpet av høsten, og fant ut at det måtte være en lærer til stede for å hjelpe til med det tekniske. Det trengtes i oppstarten, for å si det sånn. Generasjon digital er definitivt delvis ei myte. Generasjon selektivt digital passer kanskje bedre.
![]() |
Postet 10-01-26 kl 13:27 av Stompa
|
|
|
God ettermiddag! Frivillig travel lørdag. Har shoppet med mannen og løpt intervaller. Nå er jeg på vei hjem før jeg skal lufte ei venninne.
|
Postet 10-01-26 kl 15:32 av Blånn
|
|
|
God lørdag
Julen er ryddet vekk. Jeg sitter i en litt tom stue, men det føles greit. Lillesøster skal lage middag. Så når jeg har støvsugd og satt på en klesvask kan jeg med god samvittighet finne frem strikketøyet |
Postet 10-01-26 kl 17:38 av Blå
|
|
|
Fikk tatt meg i nakken i går og monterte pepperkakehuset. Sånn at vi har noe å knuse i dag.
![]() Er jo tross alt tradisjon. ![]() |
Postet 11-01-26 kl 11:59 av star
|
|
|
Bedre sent enn aldri, star!
![]() God søndag. Kaldt, men fint ute. Ingen store planer, bortsett fra å trene og gå gjennom bilder fra den fine ferien vår. |
Postet 11-01-26 kl 14:19 av Eia
|
|
|
God søndag. Heftig treningsøkt i går, svært rolig dag i dag.
|
Postet 11-01-26 kl 14:31 av annemede
|
|
|
Deilig søndag, med fjelløping i blæsten og et par plussgrader, så jeg ble jo svett for første gang i år.
Snart kveld med kjæresten og det blir fint ![]() |
Postet 11-01-26 kl 18:11 av Appelsin
|
|
|
Jeg tror at jeg holder på å bli syk. :sutre: Jeg har vondt i halsen og i hodet og føler meg trett og kald og kvalm. Og det passer så enormt dårlig med en travel uke foran meg.
Akkurat nå trøster jeg meg med en liten flaske brus. Men så skal jeg bytte sengetøy så jeg i hvert fall kan legge meg i noe rent og behagelig og forhåpentligvis sove det av meg. |
Postet 11-01-26 kl 22:58 av Blå
|
|
|
God bedring, Blå.
|
Postet 11-01-26 kl 23:28 av Millen
|
|
|
God bedring, Blå!
Nå er jula. ryddet vekk her også, så nær som at klesstativene er fulle av duker til tørk. Det er mye jobb! |
Postet 11-01-26 kl 23:38 av Nenne
|
|
|
God bedring, Blå!
|
Postet 11-01-26 kl 23:44 av millact
|
|
|
God bedring, Blå! Håper du våkner i ok form!
Jeg er forkjøla, og har hatt arbeidshelg i munnbind. Føles som om jeg har marinert meg selv i egne virus. Var det ikke i bihulene fra før, så er det det nå, i hvert fall. Nå blir det godt med te og hjemmekontor og helt alminnelig pusting. |
Postet 12-01-26 kl 08:52 av Pingis
|
|
|
God morgen.
Mandag, ny uke og enda et skritt nærmere våren. ![]() God bedring til alle syke! ![]() Vi har endelig fått bilen vår tilbake fra verksted, så jeg er superfornøyd med å kunne reise til jobb i varm bil! ![]() |
Postet 12-01-26 kl 09:58 av Mex
|
|
|
Morn! I dag begynner pendlerlivet igjen, oppsiden er at det er 20 grader varmere og halvannen time mer dagslys i i Sør-England enn det er her. Tropisk paradis!
|
Postet 12-01-26 kl 10:05 av Toffskij
|
|
|
God tur, Toffskij!
Håper du ikke ble syk Blå. Vi har gjort unna årets første familieselskap. Det blir noen måneder til neste familieselskap, men ungen er nok ikke helt ferdig feiret enda. Sitter på bykontoret og hører at vinden suser over hustakene. |
Postet 12-01-26 kl 10:17 av tink
|
|
|
Takk for omtanken.
Jeg føler meg fremdeles dårlig og holder meg hjemme. Satser på litt rolig jobbing, men mest sofa. På onsdag og torsdag har jeg et stort behov for å være fysisk på jobb, så det er bare å prøve å bli frisk raskt |
Postet 12-01-26 kl 10:27 av Blå
|
|
|
God bedring, Blå!
Arbeidsuke 2 er i gang og siden været var som det var i morges og busselskapet anmodet reisende til å være tålmodige og beregne GOD tid, så ble det hjemmekontor. Greit nok siden jeg har mange teams-møter i dag. |
Postet 12-01-26 kl 12:29 av Fersken
|
|
|
God bedring Blå!
|
Postet 12-01-26 kl 12:31 av annemede
|
|
|
Forrige uke var en skikkelig brå start. Jeg snakket med en kollega og vi kjente begge på at det var leeeeenge siden juleferien. Men selv om det er travelt, så synes jeg at jeg har ålreite oppgaver og gode kolleger å løse dem med. Det hjelper veldig.
Riktig god bedring, Blå! Det er skikkelig kjipt å være såpass syk at man vil være hjemme, men allikevel kjenner på at man må jobbe litt. Det er nesten greiere de dagene man bare må sove hele tiden. |
Postet 12-01-26 kl 12:46 av Tjorven
|
|
|
God bedring, Blå!
Jeg anbefaler å tillate seg å være syk hvis man er syk ![]() Dagens kommentar fra kollega gjorde meg i godt humør "Gikk du virkelig opp det fjellet på det føret i går?" "Ja, det var jo mange einebusker å holde seg fast i" ![]() |
Postet 12-01-26 kl 13:24 av Appelsin
|
|
|
God bedring, Blå!
Sykedag, men er stadig innom å sjekker. Når ting ikke oppfører seg som de pleier så blir det mas. |
Postet 12-01-26 kl 14:25 av star
|
|
|
Hvilket fjell gikk du opp i går, Appelsin? Man kommer jo langt med sånne kjettingbrodder da. Så etter deg på fjellet "mitt" i går, men der var du tydeligvis ikke
.Riktig god bedring, Blå! |
Postet 12-01-26 kl 19:14 av Fintdethei!
|
|
|
God bedring, Blå!
Sludd/snø i sør. Jaja. Vi er snart halvveis i januar. |
Postet 12-01-26 kl 19:28 av millact
|
|
|
Jeg var påditt fjell på torsdag, Fintdethei - Ulskebjørnen i går
![]() |
Postet 12-01-26 kl 20:49 av Appelsin
|
|
|
Takk for sympati. Det hjelper
|
Postet 12-01-26 kl 23:26 av Blå
|
|
|
God bedring Blå!
Her begynner formen å komme seg etter å ha vært syk forrige uke. Nå bare litt grums igjen. Været er også tllbake til normalen. Regn og vind ![]() Har kommet meg gjennom mailen og drukket dagens først tekopp. Nå snart tid for tur med hunden og en tur på SATS.Hadde egentlig tenkt meg på kontoret, men får veterinær som skal sjekke den ene hesten, så det får bli en annen dag.... |
Postet 13-01-26 kl 08:04 av løve70
|
|
|
God morgen, hjemmekontor her på grunn av noen avtaler i nærmiljøet i løpet av dagen. Regn og vind ja, ser ut som det er god sjanse for at alt av snø og is forsvinner den nærmeste uka. Heller det enn holkeføre.
|
Postet 13-01-26 kl 08:55 av tink
|
|
|
På kontoret.
Kommet en del cm snø, igjen. Dette skal bli artig når det nå skal bli mildt. |
Postet 13-01-26 kl 10:45 av star
|
|
|
Det har kommet litt snø hver natt nå en stund. Til sammen blir det ikke så mye, men nok til at brattbakken her er ganske umulig å forholde seg til. Jeg er bevæpnet med pigger på skoene og en ganske fremkommelig bil, men det er mange som sliter.
|
Postet 13-01-26 kl 10:50 av Blondie
|
|
|
Av og til er det greit at bussen er forsinka. Måtte sitte til 15i dag og da rekker jeg ikke går noen min før det. Men nå rakk jeg det jeg måtte uten å stresse og rakk likevel 15-bussen.
![]() |
Postet 13-01-26 kl 16:25 av star
|
|
|
Hell i uhell, Star.
Snø her også. I morgen kommer regnet. Blir glatt da. Typisk vinter her i sør. |
Postet 13-01-26 kl 18:41 av millact
|
|
|
T-banen kom til nøyaktig riktig tid i morges. Men jeg estimerer nattens snøfall til ca 10 cm der jeg bor, og det bør vi kunne takle i Norge i januar.
Jeg har et veldig viktig møte, som jeg er spent på utfallet av. Jeg håper vi blir nogenlunde enige, for da får jeg trent med Divine etter jobb. ![]() |
Postet 14-01-26 kl 08:47 av Tjorven
|
|
|
God morgen
Jeg tok to busser til jobb fordi det regner og jeg ikke klarte å feste ny vindusvisker i mørket ![]() Men da traff jeg en hyggelig nabo, og fikk en fin prat på veien. |
Postet 14-01-26 kl 08:47 av Appelsin
|
|
|
Her ble det hjemmekontor på både mannen og meg i dag, den firbente er fornøyd med selskapet mens attenåringen nok var litt misunnelig da hun pakket seg inn for å vasse til bussen i nysnøen.
|
Postet 14-01-26 kl 08:49 av celebelen
|
|
|
Hjemme hos oss snødde det i dag tidlig, på jobb regner det ...
|
Postet 14-01-26 kl 09:38 av annemede
|
|
|
God morgen!
Her snør det, heller snø og kuldegrader enn grått og regn foretrekker nå jeg på Østlandet. Kaffe i koppen og så får vi se hva dagen bringer. |
Postet 14-01-26 kl 09:53 av Millen
|
|
|
Unna veg, her kjem eg, solstrålen!
Har brukt siste knappe veka på snørr og feber. Berre litt rufs igjen no, så det går bra. Til gjengjeld har all tida under dyna satt seg i ryggen. No skal eg pakke for å reise ein tur til Oslo for å besøke bror min. Hadde eg ikkje vore så blakk skulle eg påspandert massasje på denne møkkaryggen min. |
Postet 14-01-26 kl 10:12 av Syrinx
|
|
|
Kom meg på jobb tilslutt. Tok vel en halvtime+ ekstra pga føret og en kræsj.
Må ordne med litt nye folk i dag. |
Postet 14-01-26 kl 11:19 av star
|
|
|
God ettermiddag! T-bane til jobb fungerte som bare det. Nå er jeg på vei til juletrefest. Julens siste nissespilling. I går startet vi marsjsesongen på øvelsen.
|
Postet 14-01-26 kl 17:47 av Blånn
|
|
|
Så gøy å starte marsjsesong, Blånn!
Glatt her i dag. Jeg tok beina til jobb i dag. Deilig. |
Postet 14-01-26 kl 19:28 av millact
|
|
|
Hjemmekontor i dag. Snart alene i huset, skal nyte stillheten.
![]() 3 grader og regn her. |
Postet 15-01-26 kl 09:31 av Sissel
|
|
|
God morgen!
Ny dag, nye muligheter. Har vært på en liten joggetur og er nå igang med første møtet. Hadde egentlig tenkt meg på kontoret i dag, men ser jeg har masse møter på ettermiddagen, så da blir det nok hjemmekontor istedet (ellers blir det en altfor lang dag). Må også begynne å pakke da jeg skal på en to ukers jobbtur til Kuala Lumput samt Hanoi i morgen. |
Postet 15-01-26 kl 09:50 av løve70
|
|
|
Oi, Løve, det er jammen både en imponerende morgen og spennende jobbtur.
Jeg var riktignok oppe kl. 05.30 for å kjøre mamma til toget. Har heldigvis/dessverre selvinnsikt nok til å vite at dagen ikke kan starte så tidlig, så jeg kjørte hjem for noe ekstra tid under dyna og rolig hjemmekontor her. Akkurat nå er jeg litt overveldet over springende og store arbeidsoppgaver. Tror jeg skal gi meg en times tid til å lage oversikt, prioritere og få unna et par sånne dumme korte oppgaver. |
Postet 15-01-26 kl 10:11 av tink
|
|
|
Hæres ut som lur plan, tink!
Og wow, løve70 - det er langt å reise i jobben og jeg blir nysgjerrig ![]() Jeg er på kontoret og skal koste unna ulike oppgaver på en sjelden dag helt uten møter (det er derfor jeg henger her... ). Tenkte å løpe hjem fra jobb i dag, men bare i lavlandet og ikke over fjellet denne gangen. |
Postet 15-01-26 kl 10:42 av Appelsin
|
|
|
Jeg var oppe 05.00, kroppen vil ikke mer. Fordelen er at jeg får lest nyheter, kokt kaffe og rigget frokost før resten står opp. Ulempen er at alt etter Dagsrevyen føles som seint.
![]() |
Postet 15-01-26 kl 10:50 av Blondie
|
|
|
Det er minusgrader og regn. Jeg skal ikke ut på glatta om jeg kan unngå det og har hjemmekontor. Dette er noe dritt altså!
Jeg har vondt i hodet og vonde muskler i dag. Jeg håper virkelig ikke jeg brygger på noe. Jeg skal ha gjester i helgen. |
Postet 15-01-26 kl 10:59 av Nenne
|
|
|
Jeg har henta pakke for guttungen, vært innom butikken jeg sjelden er innom og panta/handla på Kiwi. Nå venter jeg på fysio før det er rett hjem.
|
Postet 15-01-26 kl 14:59 av star
|
Nylige blogginnlegg av Kaffestuggu
- Nyttårskaffe (01-01-26)
- Desemberkaffe (02-12-25)
- Novemberkaffe (04-11-25)
- Oktoberkaffe (01-10-25)
- Septemberkaffe (01-09-25)

Jeg føler meg fremdeles dårlig og holder meg hjemme. Satser på litt rolig jobbing, men mest sofa. 

Jeg tok to busser til jobb fordi det regner og jeg ikke klarte å feste ny vindusvisker i mørket 
). Tenkte å løpe hjem fra jobb i dag, men bare i lavlandet og ikke over fjellet denne gangen.