Gå tilbake   Foreldreportalen > Blogger > Kaffestuggu – Where everybody knows your nick

Novemberkaffe

Kaffestuggu er åpen døgnet rundt for kaffe, vin, te, øl, brus, vann eller bare skravling. Alle, både nye og gamle, er hjertelig velkomne her! Bloggen er helt åpen og kan, som alle åpne blogger, også leses av ikke-FP-medlemmer og Google.

Bloggen tilhører ikke ett bestemt medlem, men drives av moderatorteamet i fellesskap, og den åpnes hver morgen av den første i teamet som føler for det. Kaffestuggu har ofte åpent på kveldstid også, særlig i helgene.
Rangér dette innlegget

Novemberkaffe

Postet 04-11-25 kl 10:50 av Kaffestuggu

November kom litt ekstra tidlig i år, men nå er endelig Kaffestuggu også klar for ny måned!

Kommentarer totalt 173  

Kommentarer

Gammel
Toffskij sin avatar
Her blir det ikke noe «hjemme i Oslo resten av året»!
Postet 11-11-25 kl 11:20 av Toffskij Toffskij er ikke aktiv
Gammel
Palmen sin avatar
Jeg pakker for å dra til Tromsø - og skal være der resten av uken. Men etter 1. desember blir det mye Hjemme i Oslo!
Postet 11-11-25 kl 11:28 av Palmen Palmen er ikke aktiv
Gammel
Ru sin avatar
Her blir det forhåpentligvis hjemme i Bergen resten av året, og det passer meg utmerket. Jeg har ikke lyst å reise noen steder, for tenk!

Jeg er bare trøtt for tiden. Jeg har funnet frem dagslyslampen, men fikk migrene etter å ha brukt den i går så jeg er litt skeptisk. (Det er ikke første gangen det skjer, nemlig.)
Postet 11-11-25 kl 13:59 av Ru Ru er ikke aktiv
Gammel
annemede sin avatar
På jobb og tørr, etter å ha syklet gjennom myyye vann og i øs pøs regnvær.
Postet 12-11-25 kl 08:28 av annemede annemede er ikke aktiv
Gammel
tink sin avatar
Imponerende annemede! Mannen satte piggdekk på min elsykkel i går, så nå har jeg ingen unnskyldning for å la være å sykle i ukene framover. Bortsett fra i dag, når jeg er på gamlekontoret 3 mil unna hjemme.

Har ingen reiseplaner ut året, men har to konferanser i byen de nærmeste ukene. Da får man på en måte luftet seg litt likevel.
Postet 12-11-25 kl 10:01 av tink tink er ikke aktiv
Gammel
Eia sin avatar
Ikke noe rart at vi sliter i november - det er tross alt over 10 timer mindre dagslys enn i juni ...

Men nå kan vi snart begynne å telle ned til solsnu!
Postet 12-11-25 kl 10:04 av Eia Eia er ikke aktiv
Gammel
Blondie sin avatar
Jeg har vært på livets siste foreldresamtale, nå fyller Liten snart 18. Fint å kunne sette av en halvtime til å høre masse skryt om ungen.

Dagen som virket til å ikke kunne by på dagslys, glimtet plutselig til med solskinn. Det var utrolig deilig å kjenne på litt novembersol i fjeset.
Postet 12-11-25 kl 13:47 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar
Det ble en travel arbeidsdag gitt. Var ikke meningen å jobbe så lenge, men men. Forhåpentligvis er visse ting i orden når jeg er tilbake på fredag.
Postet 12-11-25 kl 15:59 av star star er ikke aktiv
Gammel
tink sin avatar
Vel unt med skryt av ungen Blondie!

Jeg har startet dagen på kontoret, og skal ut og se på dagslyset mens jeg bruker beina for å komme til et seminar som starter om en halvtime. To dager med seminar og middag blir fint, selv om jeg egentlig ikke har tid...
Postet 13-11-25 kl 11:33 av tink tink er ikke aktiv
Gammel
Travle dager. Kollega videre sykemeldt; vi er nok bare to ut året da. Dagene går i alle fall unna. Om litt er det russemøte om buss. Jaja sier jeg. Jeg får stille noen tøffe spørsmål.
Postet 13-11-25 kl 19:03 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
Blånn sin avatar
Morn! En lang uke nærmer seg slutten. Jeg avspaserte på mandag. I går hadde jeg like mange plusstimer som før avspaseringen. Sykdom og andres fravær = mange timer på jobb. I dag skal jeg prøve å få en av vikarene til å ta stengevakt sånn at jeg får gått tidlig.
Postet 14-11-25 kl 08:06 av Blånn Blånn er aktiv nå
Gammel
Blondie sin avatar
Noen minusgrader i dag, utrolig hvor mye vakrere landskapet blir av sånt! Jeg skal rusle i solen etter et møte klokka 12, ellers bare handle til helga.
Postet 14-11-25 kl 09:29 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
Millen sin avatar
Åh, endelig nå har jeg 3 dager uten avtalte planer å se frem til. :lykke:
Så idag blir det turer med hunden, husarbeid, se noe serier eller filmer og egentlig bare gjøre det jeg har lyst til og orker.
Postet 14-11-25 kl 11:29 av Millen Millen er ikke aktiv
Gammel
Fintdethei! sin avatar
Lang jobbuke på andre siden av kloden nærmer seg slutten, skal bli godt å komme jetlagged hjem igjen nå.
Postet 14-11-25 kl 18:00 av Fintdethei! Fintdethei! er ikke aktiv
Gammel
Fredag og helg uten planer. Ekstra hyggelig å bli trukket inn på verksdirektørens kontor i dag med masse skryt og ekstra penger fordi vi står så ekstra på med sykemeldt kollega.
Postet 14-11-25 kl 20:50 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
Fintdethei! sin avatar
God søndag! Hjemme igjen og pleier jetlagen min, har sovet ganske så godt ganske lenge, så jeg tror dette skal gå fint. En tur ut i dagslys er også på planen. Utflyttet sønn er hjemme på helgebesøk, så pjuske litt på ham med favorittmiddag og sånn er og veldig koselig.

Først mer kaffe!
Postet 16-11-25 kl 11:20 av Fintdethei! Fintdethei! er ikke aktiv
Gammel
Millen sin avatar
Sløve søndag.
Postet 16-11-25 kl 14:20 av Millen Millen er ikke aktiv
Gammel
Hjulpet venninne å rydde og tømme hus, dødsbo. Vanvittig jobb. Men hyggelig å rydde sammen og treffes. Hun bor på Vestlandet.
Postet 16-11-25 kl 18:20 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
Appelsin sin avatar
Hvor har du vært i verden, fintdethei?

Jeg har bare vært på fjellene i helgen. Og hos en 86 år gammel grandtante som hadde bursdag. Har ryddet og vasket i huset i dag, og nå kommer snart en kjæreste med Appelsinabstinens på besøk
Postet 16-11-25 kl 19:11 av Appelsin Appelsin er ikke aktiv
Gammel
Fersken sin avatar
Skikkelig i-landsgrubling nå. Skal jeg kun pakke i PC-ryggsekken (størrelse liten DB) eller i liten kabinkoffert i tillegg.
Postet 16-11-25 kl 20:07 av Fersken Fersken er ikke aktiv
Gammel
Fintdethei! sin avatar
Jeg har vært i Trump-land, jobb. I en ganske sivilisert del av Trump-land, dog. Undres på hvilket skotøy Appelsinen vår bruker på fjellene nå, som har noenlunde ok grep i blautadriten? Jeg tror jeg må gå oftere på fjellene i vinterhelgene nå, for å holde vettet noenlunde under kontroll, men trenger skotøy.
Postet 16-11-25 kl 21:31 av Fintdethei! Fintdethei! er ikke aktiv
Gammel
Palmen sin avatar
Flytoget. 07-00 flyet på en mandag er tøft, ass.
Postet 17-11-25 kl 07:00 av Palmen Palmen er ikke aktiv
Gammel
annemede sin avatar
Det er snø!
Postet 17-11-25 kl 07:36 av annemede annemede er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Jeg har startet dagen med sang og presanger! Ekstra koselig var det at snuppa sov hjemme i natt slik at hun kunne delta på syngingen. For i dag blir jeg 50 år.

Det føles skikkelig rart. Jeg har ikke gruet meg verken til 30 eller 40, men denne kjenner jeg at stikker litt. Men det er jo ikke så mye annet å gjøre. Jeg kommer til å venne meg til dette også.
Postet 17-11-25 kl 09:53 av Tjorven Tjorven er aktiv nå
Gammel
Blondie sin avatar
Gratulerer med jubileet, Tjorven!
Postet 17-11-25 kl 09:53 av Blondie Blondie er ikke aktiv
Gammel
celebelen sin avatar
Gratulerer, Tjorven!
Postet 17-11-25 kl 10:11 av celebelen celebelen er ikke aktiv
Gammel
Blå sin avatar
Gratulerer Tjorven. 50 årene er en strålende tid å være i.

Postet 17-11-25 kl 10:13 av Blå Blå er ikke aktiv
Gammel
Pelle sin avatar
Gratulerer Tjorven. Jeg har samme følelser rundt akkurat det å skulle bli 50. Litt rart. Håper dagen blir fint.
Postet 17-11-25 kl 10:24 av Pelle Pelle er ikke aktiv
Gammel
Appelsin sin avatar
Wow! Gratulerer så mye med 50-årsdagen, Tjorven!
Postet 17-11-25 kl 10:31 av Appelsin Appelsin er ikke aktiv
Gammel
annemede sin avatar
Gratulerer med dagen Tjorven!
Postet 17-11-25 kl 10:47 av annemede annemede er ikke aktiv
Gammel
star sin avatar
Gratulerer, Tjorven.

Medisindag og i dag tror jeg ikke jeg "traff noe". Fortsatt blå etter runden for 2 uker siden.
Sykedag og skal bare være sjåfør med et lite stopp på butikken på vei hjem.
Postet 17-11-25 kl 11:28 av star star er ikke aktiv
Gammel
tink sin avatar
Gratulerer til Tjorven! Stor dag!

Jeg har syklet til jobb på splitter nye piggdekk og føler meg nesten uovervinnelig, bare litt skummelt å skulle gå av sykkelen på glatta.
Postet 17-11-25 kl 11:44 av tink tink er ikke aktiv
Gammel
Millen sin avatar
Gratulerer med dagen, Tjorven!
Postet 17-11-25 kl 12:47 av Millen Millen er ikke aktiv
Gammel
annemede sin avatar
Litt panikk til morgenen i dag, da det gikk en alarm mens jeg stod i dusjen på jobb ...
Postet 17-11-25 kl 13:32 av annemede annemede er ikke aktiv
Gammel
Heilo sin avatar
Oi, annemede, det hørtes litt heftig ut, hadde fått stressystemet mitt helt ut av balanse tror jeg.

Gratulerer med dagen Tjorven! Jeg samler på kule femtiåringer å se opp til nå som jeg nærmer meg den dagen med sjumilsstøvler selv.
Postet 17-11-25 kl 14:18 av Heilo Heilo er ikke aktiv
Gammel
Nenne sin avatar
Gratulerer så mye med rund dag, Tjorven!
Postet 17-11-25 kl 15:46 av Nenne Nenne er ikke aktiv
Gammel
Syrinx sin avatar
Hurra for femti rundar, Tjorven!!

Eg har hatt temmelig rolig heimedag. Må lade litt før eg skal på ein aldri så liten turné i morgon. Oslo, Bærum og Bergen, diverse sosiale samankomstar.
Postet 17-11-25 kl 16:29 av Syrinx Syrinx er aktiv nå
Gammel
Hurra for de 50, Tjorven! Håper du blir feiret!
Postet 17-11-25 kl 19:46 av millact millact er ikke aktiv
Gammel
Fersken sin avatar
Gratulerer med dagen, Tjorven!

Jeg har feiret landslaget i fotball sammen med 50 000 andre i kveld. Skikkelig gøy og mange glade, både store og små.
Postet 18-11-25 kl 00:37 av Fersken Fersken er ikke aktiv
Gammel
Matilda sin avatar
Hurra for Tjorven!
Postet 18-11-25 kl 10:36 av Matilda Matilda er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Det ble en utmerket feiring i går, i flere etapper. Akkurat som en 50-årsdag skal være.

I dag er det full fart på jobb, og jeg må prøve å gjøre bare akkurat det jeg skal gjøre og ikke alt mulig annet tull.
Postet 18-11-25 kl 10:39 av Tjorven Tjorven er aktiv nå
Gammel
Blå sin avatar
Jeg har hjemmekontor og driver litt multitasking. Så nå lukter det helt vidunderlig av en røkt svineknoke som koker og etterhvert skal bli til lapskaus.
Postet 18-11-25 kl 12:24 av Blå Blå er ikke aktiv
Gammel
tink sin avatar
Jeg sitter på kontoret og lurer på om noen her vil spise lunsj med meg i dag. Folk er skrekkelig travle for tiden. Jeg tåler heldigvis litt alenetid med knekkebrødet.

Lapskaus på svineknoke høres herlig ut.
Postet 18-11-25 kl 13:03 av tink tink er ikke aktiv
Gammel
Tjorven sin avatar
Jeg langtidskokte høyrygg i chilli con carne på søndag, og det ble skikkelig godt. Jeg kunne godt gitt svineknoke et forsøk også, men knerten er veldig lite glad i lapskaus. Og jeg tror ikke jeg gidder noe som tar så mye tid hvis det ikke blir satt det minste pris på.
Postet 18-11-25 kl 14:50 av Tjorven Tjorven er aktiv nå
Gammel
star sin avatar
På kontoret. Håper å få nøsta opp litt småting.
Nydelig vær ute.
Postet 19-11-25 kl 09:56 av star star er ikke aktiv
Gammel
tink sin avatar
Nydelig vintervær ute her også. Har vært hos tannlegen og unnder meg selv hjemmekontor i dag med fyr i peisen. Kjenner at det trengs innimellom. Har løpt litt etter sjela mi de siste ukene.
Postet 19-11-25 kl 10:43 av tink tink er ikke aktiv
Gammel
Blå sin avatar
Jeg har ett litt kaldt hjemmekontor i dag. Jeg skal snart ut og gjøre noe annet, så har ikke giddet fyre i ovnen. Jeg kompenserer med ulltøy.

Det blir en rolig ettermiddag med bare meg hjemme så da skal jeg kose meg med fyr i ovnen og julegavestrikking.
Postet 19-11-25 kl 11:37 av Blå Blå er ikke aktiv
Gammel
Appelsin sin avatar
Jeg er innestengt i sentralblokken på Haukeland til sent i kveld, så aner ikke hvilket vær det er, men har hørt rykter om finvær, så da er det jo ganske flott at jeg har fri torsdag og fredag
Må bare prøve å få sendt ut svar på 28 prøver innen den tid og det er kanskje litt ambisiøst..
Postet 19-11-25 kl 11:40 av Appelsin Appelsin er ikke aktiv
Gammel
Blå sin avatar
Jeg kan melde om nydelig vær i Bergen Appelsin. Det er meldt like fint i morgen, men fra fredag skal det visst regne voldsomt.
Postet 19-11-25 kl 11:51 av Blå Blå er ikke aktiv
Gammel
Ru sin avatar
Fint og kaldt i Bergen i dag, og det var helt nydelig bak Fløyen i morges når himmelen var helt rosa.
Postet 19-11-25 kl 11:57 av Ru Ru er ikke aktiv

Nylige blogginnlegg av Kaffestuggu

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:18.