Kaffestuggu er åpen døgnet rundt for kaffe, vin, te, øl, brus, vann eller bare skravling. Alle, både nye og gamle, er hjertelig velkomne her! Bloggen er helt åpen og kan, som alle åpne blogger, også leses av ikke-FP-medlemmer og Google.
Bloggen tilhører ikke ett bestemt medlem, men drives av moderatorteamet i fellesskap, og den åpnes hver morgen av den første i teamet som føler for det. Kaffestuggu har ofte åpent på kveldstid også, særlig i helgene.
Bloggen tilhører ikke ett bestemt medlem, men drives av moderatorteamet i fellesskap, og den åpnes hver morgen av den første i teamet som føler for det. Kaffestuggu har ofte åpent på kveldstid også, særlig i helgene.
Kommentarer
|
|
Så fryktelig, Bokormen. Sendte akkurat et lite bidrag til spleisen. Det treffer så veldig når det er barn på alder med ens egne - bildet viser en gutt som kunne glidd rett inn i begge vennegjenger til ungene her. Livet er virkelig brutalt.
|
Postet 27-10-25 kl 13:38 av Bluen
|
|
|
på Bokormen |
Postet 27-10-25 kl 13:47 av Millen
|
|
|
Så grusomt, Bokormen. Det er virkelig det store marerittet at det skal skje noe med ungdommene.
|
Postet 27-10-25 kl 14:28 av celebelen
|
|
|
Tusen takk for bidrag, Bluen, og takk for hyggelige meldinger alle.
Hva familien står i nå kan jeg bare ane. Det er bare vondt. |
Postet 27-10-25 kl 16:37 av Bokormen
Oppdatert 27-10-25 kl 16:59 av Bokormen |
|
|
Så forferdelig, Bokormen.
![]() Da er man bare eier av en bil. |
Postet 27-10-25 kl 17:36 av star
|
|
|
Bokormen
![]() |
Postet 27-10-25 kl 19:48 av millact
|
|
|
På kontoret. Eneste jobbdagen denne uka.
Er ufattelig sliten. |
Postet 28-10-25 kl 09:51 av star
|
|
|
Vi vaser rundt på Ahus. Info innkalling og faktisk oppmøte samsvarte ikke helt. Nå på stopp 2 uten at stopp 1 ble gjennomført.
Vi var der i rett tid altså. |
Postet 29-10-25 kl 09:07 av star
|
|
|
Sykehus er ikke lett. Man må jo nesten være fast ansatt for å skjønne noe eller finne fram..
Jeg er på kontoret og utrolig våken og opplagt. Tror jeg må løpe i shorts og 3 grader flere kvelder mellom 22 og 23, det føles som suksess ![]() |
Postet 29-10-25 kl 09:10 av Appelsin
|
|
|
Ikke vårt primærsykehus heller. Er nå "hjemme" igjen. Tar en tur på senteret i nærheten når det nærmer seg ca hentetidspunktet vi ble forespeilet.
|
Postet 29-10-25 kl 10:13 av star
|
|
|
I går morges, var det frost, og tildels glatt på vegene. Nå er sykkelen på service og dekkomlegging, slik at jeg kan sykle trygt på isete veger.
|
Postet 30-10-25 kl 11:23 av annemede
|
|
|
Du er modig, annemede! Jeg tør bare å løpe med pigg.
Jeg snakker med celler og har en ganske fin dag på kontoret uten møter. Og jobben har lagt til rette for splid og splitt og hersk i så stor grad siste halvår at vi skal få middag etter jobb i dag. Det er sjokkerende radikalt i det offentlige helsevesen, men jeg tar gjerne imot litt indisk etter 14 år med knekkebrød til lunsj som jeg betaler for selv. |
Postet 30-10-25 kl 11:31 av Appelsin
|
|
|
Da har vi kommet oss helt hjem. Hentet alle medisiner formen til pasienten er ganske god. Er nok litt spent hvordan det blir når lokalbedøvelse gr ut. Eller hva de nå satte.
|
Postet 30-10-25 kl 15:13 av star
|
|
|
Fredag!
![]() Jeg er sliten og lei, og håper på en rolig og hyggelig helg. |
Postet 31-10-25 kl 11:17 av celebelen
|
|
|
Feriedag. Gått med søppel og vært på butikken. I dag er det jammen surt ute.
Skal rydde litt her og der. |
Postet 31-10-25 kl 12:01 av star
|
|
|
Fredag! Jeg jobber både tidligvakt og senvakt denne uka på AKS (sfo). Det betyr jobb fra 7.30-17.00 hver dag siden onsdag. Sånn er det å være leder med fravær blant ansatte og vikarer som ikke kan jobbe… Bare 6 timer til helg!
|
Postet 31-10-25 kl 12:08 av Blånn
|
|
|
Fredag!
![]() Yngste og jeg er alene hjemme og har bare koselige planer. Jeg har personlige planer om å løpe på fjellet i tillegg, men han er ikke interessert i å løpe etter i regnet ![]() |
Postet 31-10-25 kl 12:48 av Appelsin
|
|
|
Jeg er glad ungene er store, null mas om Halloween utover «jeg drar på fest og er hjemme seint».
![]() |
Postet 31-10-25 kl 13:23 av Blondie
|
|
|
Deilig med fredag.
Jeg har en forholdsvis travel dag i dag og vurderer å jobbe litt i morgen også. Men, det er spennende ting og jeg liker jo å ha det travelt på jobb. I kveld skal jeg lage god middag til min mann og meg selv. Og i morgen skal vi ut og spise noe godt. Så vi koser oss for tiden. |
Postet 31-10-25 kl 14:06 av Blå
|
|
|
Helg!
|
Postet 31-10-25 kl 18:03 av Blånn
|
|
|
I dag er eg ikkje i form til å smile og dele ut godteri, så eg har sløkt utelampa. Då blir eg altså litt gretten når ungane ringer på likevel. (Men eg opnar ikkje. Det får bli dobbel dose godteri neste år heller.)
Ellers er det litt hallelujastemning her, for begge ungdommane er ute av huset og det er sjeldan. |
Postet 31-10-25 kl 20:10 av Syrinx
|
|
|
Jeg orker heller ikke halloween styr idag, og pga hunden.
Ingen som har vært her heldigvis. |
Postet 31-10-25 kl 20:52 av Millen
|
|
|
Innmelding her en lørdag morgen. Det er så sykt travelt på jobb for tiden, og jeg er blitt en grumpy b.... på jobb som klager på støy i landskapet og i det hele tatt. Det viser seg faktisk at de fleste er enige med meg, men gruffer i sitt stille. Vel, nå skjer det kanskje noe da, 50+ dama baner vei! Det skulle 25 år gamle samme person ikke trodd.
Vel,vel, jeg skulle vel egentlig på trening på formiddagen, men så kom jeg på at jeg heller ville sitte i godstolen med internett og strikketøy og en rolig frokost. Tror faktisk jeg trenger det mer akkurat nå. |
Postet 01-11-25 kl 10:16 av Fintdethei!
|
|
|
Får fortsette å smårydde.
Kom på at jeg kunne tenkt meg en tur på bruktbutikken, men har ikke lyst å menge meg med så mye folk. |
Postet 01-11-25 kl 10:36 av star
|
|
|
Vi vurderer kino i dag, men må se an om det er verdt det. Antar det er mye folk pga halv pris.
Ellers er jeg bare middels interessert i november, men da er det jo til gjengjeld snart desember. ![]() |
Postet 01-11-25 kl 10:40 av Blondie
|
|
|
Lørdag og kaffe. En sykemeldt på jobben, så vi to som er igjen (fjerde er i mammaperm) drukner for tiden. I går ble vi oppfordret av bedriftssykepleier om å melde det inn som sak til verneombud, så det er gjort.
Har en lang liste med småærend og så skal vi øvekjøre senere. Lyst å bake noe også. |
Postet 01-11-25 kl 11:01 av millact
|
|
|
Morn. Jeg har surdeigsbrød på heving som snart skal stekes, hund som skal ha sein morgentur og trøtt tenåring som klarte å finne et Halloweenopplegg som fristet i går. Det er en vakker frostmorgen i nord.
|
Postet 01-11-25 kl 11:06 av Heilo
|
|
|
Kaffe i koppen, stille i huset hører bare regnet utenfor.
Har dessverre nok av ting å gjøre,men ingen motivasjon. Konsert med korpset til yngste i ettermiddag/kveld. |
Postet 01-11-25 kl 11:12 av Millen
|
|
|
Hos Bertel O Steen for å få innbyttepris. Deilig kaffe og vafler her og koselig prat med 4.klassing som stekte dem.
|
Postet 01-11-25 kl 12:19 av millact
|
|
|
God formiddag! Skal straks ut en tur og sanke inn diverse varer, etter en rolig morgen med boklesing og kaffe, og en god lørdagsfrokost. Pizza er planen i kveld, så deigen bør nok settes snart også.
![]() |
Postet 01-11-25 kl 12:39 av Eia
|
|
|
Har handlet. malt ett strøk på brannmuren, satt pizzadeig og vasket to klesvasker. Her er ordentlig innevær, så passer bra at det er planen ...
|
Postet 01-11-25 kl 13:46 av annemede
|
|
|
Eg var ungdomstaxi i går, så det vart rangel.
I dag skal eg på dobbeltbesøk i fengselet og etter at eg har ete smågodt og skravla med "røvarane" mine der må eg heim og pakke kofferten full av sommerklé. |
Postet 01-11-25 kl 14:01 av Syrinx
|
|
|
På tide å pusse lesebrillene når jeg leste at Syrinx skulle på dobesøk i fengselet…
God tur til varmere strøk!! |
Postet 01-11-25 kl 14:09 av Fintdethei!
|
|
|
Det skjer at eg går på do der også, men har til no ikkje hatt det som plan a.
![]() |
Postet 01-11-25 kl 14:55 av Syrinx
|
|
|
God tur, Syrinx! Hvor går turen?
|
Postet 01-11-25 kl 15:58 av millact
|
|
|
Takk, takk. Eg skal til Syden på steroider, Puerto Rico på Gran Canaria.
Pappa er der i vinterhalvåret, så eg og eldste skal besøke han. |
Postet 01-11-25 kl 16:03 av Syrinx
|
|
|
Stemmer, det burde jeg husket. God tur!
|
Postet 01-11-25 kl 17:52 av millact
|
|
|
Ingen forventning om at nokon hugsar, så det skal du ikkje tenke på millact. Men sol og varme skal bli deilig uansett, så no bør eg vel få ut fingeren og pakke snart.
|
Postet 01-11-25 kl 18:49 av Syrinx
|
|
|
Drar dere i morgen, Syrinx? Det blir fint å se ham igjen!
|
Postet 01-11-25 kl 19:34 av millact
|
|
|
God tur, Syrinx.
|
Postet 01-11-25 kl 19:58 av Millen
|
|
|
Om du oppdager sensasjonelle tips i putravikjo, så gi et hint, stikker avgårde om 3 uker
. |
Postet 01-11-25 kl 20:10 av Fintdethei!
|
|
|
Reiser i morgon, skal la høyre frå meg om noko heilt tulent fantastisk dukkar opp, Fintdethei.
![]() |
Postet 01-11-25 kl 20:23 av Syrinx
|
|
|
God søndag! Endelig en dag uten planer. Prøve å få unna litt husarbeid og lage ordentlig middag idag er vel det som bør gjøres.
|
Postet 02-11-25 kl 12:20 av Millen
|
|
|
God formiddag! Jeg er på vei til styrketrening. Spent på hvordan det blir etter vannblemmene/trælene jeg fikk i går etter en økt på romaskina.
![]() |
Postet 02-11-25 kl 14:00 av Blånn
|
|
|
Fin søndag så langt! Jeg har gått morgentur med hunden ved havet, og badet etterpå. 1 grad i lufta og 6 i vannet. Vindstille og rolig sjø, så jeg fikk svømt et langt stykke og det var så fint, jeg har vært glad inni meg hver gang jeg har tenkt på det siden. Og så har jeg spist hyggelig brunsj med tenåringen og nå sitter vi i sofaen og strikker sammen.
![]() |
Postet 02-11-25 kl 14:18 av Heilo
|
|
|
Fått rydda litt.
Måtte finne på noe annet enn tiltenkt til middag i dag. Så det endte med både middagsbesøk og bruk av rester i fryseren. |
Postet 02-11-25 kl 20:12 av star
|
|
|
Denne uka har jeg ikke sett frem til, men jeg får bare hive meg i det. Litt for mange kjipe møter i tillegg til at mannen er bortreist. Gleder meg til helg.
|
Postet 03-11-25 kl 10:21 av Blondie
|
|
|
på Blondie |
Postet 03-11-25 kl 10:50 av Millen
|
|
|
God morgen.
Mandag. Ny uke, ny måned. Nok av ting å ta tak i. Er det bare jeg? Jeg føler at tiden bare speeder opp. Dagene, ukene, månedene.. det går bare fortere og fortere. Av og til så savner jeg litt pandemitiden. Hvor verden sakket ned litt. |
Postet 03-11-25 kl 11:16 av Mex
|
|
|
Tiden speeder opp med økende alder, Mex, så liten trøst at det ikke bare er deg
![]() Jeg har hatt en veldig fin helg og føler meg både våken og klar på jobb. Sender ut diagnoser i øst og vest. |
Postet 03-11-25 kl 11:55 av Appelsin
|
Nylige blogginnlegg av Kaffestuggu
- Nyttårskaffe (01-01-26)
- Desemberkaffe (02-12-25)
- Novemberkaffe (04-11-25)
- Oktoberkaffe (01-10-25)
- Septemberkaffe (01-09-25)

på Bokormen
Vi var der i rett tid altså.

.