Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Juletråden 2018

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-11-18, 19:59   #401
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.738
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2018

Hva har du kjøpt til mannen My? Jeg trenger tips...

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-18, 20:14   #402
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.461
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juletråden 2018

Opprinnelig lagt inn av Millen, her.

Hva har du kjøpt til mannen My? Jeg trenger tips...

Festivalpass til festival i sommer. Koster ganske mye, men foreldrene hans ville være med og spleise.

"Fra ungene" kjøpte jeg en superlett og superkompakt campingstol til å bruke på cuper o.l. (han er forballtrener), da den var på tilbud tidligere.

__________________
µ 05 07 07

Sist redigert av My : 29-11-18 kl 20:21.
My er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 29-11-18, 21:43   #403
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juletråden 2018

Jeg har hengt opp dørpynt, også ble det kalender på Hiawata allikevel. Vi hadde egentlig avtalt at vi skulle kutte det ned til noe i helgen, men så trengte han stillongs, undertøy også fant jeg gudetama-snytepapir og litt godis ... Så da blir det som i gjør, litt aktiviteter og litt greier.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-18, 21:50   #404
Selma
blid
 
Selma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.785
Selma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Juletråden 2018

Skikkelig norsk høstvær med pøsregn i ellers så solfylte California i dag, så jeg har hatt storrengjøring og vasket både kjøkkenskap og vinder innvendig i dag. Da er vi klare for å finne fram litt julepynt i morgen. For meg er svibler juleblomst nummer 1 (særlig i adventstiden). Det ser ikke ut til at amerikanerne støtter meg i det, for jeg har vært innom en haug med butikker og har fortsatt ingen svibler. Derimot ser det ut til at store julestjerner brukes i utepotter på trappa

__________________
Selma og jentene (-99 og -02)

Sist redigert av Selma : 30-11-18 kl 07:31.
Selma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-18, 22:13   #405
ming
i tåkeheimen
 
ming sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Hvor: Trondheim
Innlegg: 4.835
Blogginnlegg: 11
ming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de flesteming er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Juletråden 2018

Jeg har kjøpt løpesko med pigger til mannen. Vurderte festivalpass til Pstereo, men det blir i overkant dyrt. Vet ikke helt hva han skal få av guttene - muligens noe klær, treningsstæsj eller musikkdupeditter. Eldste har fikset selv fra seg.

Ellers har jeg strikket ferdig gave til gudbarnet. Festet trådene nå i kveld. Hun skal få en bok i tillegg, må bare finne ut hvilken. Alle tantebarna har jeg kjøpt til, og jeg har bestilt til foreldrene mine og til svigermor (de får forstørrelse av konfirmasjonsbilde).

Eldste skal blant annet få kofte, men jeg må få montert den først ... Mangler symaskin ... Må invitere meg på besøk til noen med maskin, tror jeg.

__________________
2000, 2003, 2010
og engelen Guro 2011
ming er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-18, 22:25   #406
trøtt
ekstremt trøtt
 
trøtt sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 10.716
Blogginnlegg: 30
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Juletråden 2018

Jeg er ferdig med alle julegaver, mangler bare å pakke inn to. Er nesten ferdig med 4 av 5 strømper også.

__________________
Selv om hjemmet er stedet der du kan slappe av og være deg selv, betyr ikke det at du kan misbruke kjærligheten og hengivenheten andre familiemedlemmer føler for deg.
trøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-18, 22:52   #407
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.130
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juletråden 2018

Jeg har fikset gave til mannen fra både meg, Poden og foreldrene mine, og så har jeg kjøpt sjokoladekalender til Poden og laget arbeidsplan for desember.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-18, 23:03   #408
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.405
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Juletråden 2018

Jeg må få ordnet kalender i morgen. Har en plan.

Mangler noen julegaver, men er helt blank.

__________________
05 og 08
millact er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 29-11-18, 23:43   #409
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.738
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2018

Mann og barn får rydde, vaske og pynte til advent i helgen. Jeg må lese til eksamen.

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-11-18, 23:59   #410
Fersken
Tatt på
 
Fersken sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Andre etasje
Innlegg: 8.405
Blogginnlegg: 127
Fersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Juletråden 2018

Det ble plutselig pakkekalender på ungene i år. Det har de aldri hatt før, så spent på reaksjonen. Nå må jeg bare finne noe lurt å henge de opp i /med. Vurderer to kleshengere og feste pakkene med tråd i de. Har en stringhylle som kleshengerne kan henges på.

__________________
Pie (2007) og Gut (2010)
Fersken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-18, 00:02   #411
zinatara
Bør lage seg en tittel selv
 
zinatara sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 6.729
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Juletråden 2018

Jeg har laget en julekrans med hasselnøtter og stjerneanis og jeg har puttet appelsinskiver i dehydratoren til tørk. Så er iallefall i gang med dekorasjonene.

Tenker at vi begynner å pynte litt i morgen, får opp utelys og litt pynt inne. Og kanskje ungene kan få pynte pepperkakehus i helgen.

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-18, 06:42   #412
Chablis
Drømmer
 
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Innlegg: 18.851
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2018

Jeg var så godt i rute, nå er jeg ikke det lenger og det stresser meg.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-18, 07:36   #413
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.405
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Juletråden 2018

Jeg har ikke tid til å tenke på jul, er så hektisk på jobb, men det stresser meg ikke, ikke enda.

__________________
05 og 08
millact er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 30-11-18, 07:57   #414
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.875
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2018

Opprinnelig lagt inn av Fersken, her.

Det ble plutselig pakkekalender på ungene i år. Det har de aldri hatt før, så spent på reaksjonen. Nå må jeg bare finne noe lurt å henge de opp i /med. Vurderer to kleshengere og feste pakkene med tråd i de. Har en stringhylle som kleshengerne kan henges på.


Trappegelender (hvis du har)?

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-18, 08:14   #415
Fersken
Tatt på
 
Fersken sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Andre etasje
Innlegg: 8.405
Blogginnlegg: 127
Fersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Juletråden 2018

Opprinnelig lagt inn av Myria, her.

Trappegelender (hvis du har)?

Godt forslag, men lite med trapper inne i leiligheten.

__________________
Pie (2007) og Gut (2010)
Fersken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-18, 08:23   #416
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.567
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juletråden 2018

Vi skal henge adventskalenderen i gardinstanga i år. Vi må henge dem så høyt at kattene ikke får tak i dem, så da får vel ikke 8-åringen tak i dem heller.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-18, 11:03   #417
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.557
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2018

25 av årets 101 kalendergaver er pakket.
(3 barn, en mann (hans er meget enkel da) og de tre barna skal ha med på skolen til sånn omvendt kalender som går til Ukraina, og jeg skal ha med to på jobb)

så jeg har en jobb å gjøre i kveld.

ANER IKKE hva jeg skal gi mannen i julegave, og ikke akkurat kontroll på ungene heller.

Men sylterullen ligger i press og saltlake står ute og blir kald så det er ialle fall under kontroll.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-18, 12:29   #418
Isprinsessen
Vinter
 
Isprinsessen sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 3.817
Isprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt likt
Standard

Sv: Juletråden 2018

Jeg vet ikke hvor hodet mitt har vært når jeg pakket ned julepynten fra i fjor for den ene kalenderen var ikke på en veldig logisk plass. Fant den til slutt da. Har pakket inn alle pakkene som ikke får plass oppi de små lommene. Resten pakker jeg inn i alufolie.

Isprinsessen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-11-18, 12:42   #419
Retz
Slim på hovednerven
 
Retz sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Innlegg: 4.752
Retz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Juletråden 2018

Er godt i rute, til tross for en noe seinere start enn vanlig. De fleste gavene er i boks, og jeg har ikke blitt fristet til å overskride budsjettet mitt. Flytter i ny leilighet i februar, og sparer der jeg kan. Har nettopp laget julekaker til første adventsøndagen, da har vi tradisjon med kakao og kaker når lyset skal tennes, og så blir det husvask og julemarked i morgen. Og plass til en førjulsjogg på morgenen for å holde mor og den firbeinte i form.

Retz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-12-18, 00:22   #420
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.405
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Juletråden 2018

Kalenderen ble ferdig!

__________________
05 og 08
millact er aktiv nå   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:23.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no