Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon

Hjemmesidehjelp

Kommunikasjon Forum for data, biler og "duppeditter", samt annen kommunikasjon.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 01-09-08, 11:29   #1
cilen
re:designer
 
cilen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.103
cilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de fleste
Standard

Hjemmesidehjelp

Er det noen som har peiling her? Jeg har domene og ønsker meg en hjemmeside. Blir kjempeglad for hjelp her. Kjøpte et program, men får ikke siden slik jeg vil ha den. Så om jeg må kjøpe/laste ned nytt går det helt greit. Må ha en som en enkel og lett å forme som man vil. Trenger også hjelp til hvordan jeg "kobler til" domene mitt. *grønn* Vil så gjerne ha siden opp og gå snart..

cilen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-09-08, 12:18   #2
Salt
Salt in the rainbow
 
Salt sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.064
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hjemmesidehjelp

Har du PC eller Mac?

__________________
10.09 01.13
Salt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-09-08, 12:37   #3
cilen
re:designer
 
cilen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.103
cilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hjemmesidehjelp

Ikke no MAc nei.. Ønsker meg det da, men har ikke råd på en stund enda.

cilen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-09-08, 12:43   #4
Gwen
Midtsommerprinsesse
 
Gwen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 977
Gwen imponerer mange og er sikkert smartGwen imponerer mange og er sikkert smartGwen imponerer mange og er sikkert smartGwen imponerer mange og er sikkert smartGwen imponerer mange og er sikkert smartGwen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hjemmesidehjelp

Du har et webhotell til dette domenet, sant?

__________________
2004 | 2005
Gwen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-09-08, 12:52   #5
cilen
re:designer
 
cilen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.103
cilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hjemmesidehjelp

Joda, det var ihvertfall det når jeg kjøpte det. Men det var en type (lang historie) som skulle hjelpe meg å lage siden, han har alle koder etc, og jeg overførte til slutt hele domenet til en annen plass. Hjemmesidene du kan lage hos dem er fine, men DYRE. Men det er vel en lett sak å flytte det igjen?

cilen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-09-08, 12:59   #6
Gwen
Midtsommerprinsesse
 
Gwen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 977
Gwen imponerer mange og er sikkert smartGwen imponerer mange og er sikkert smartGwen imponerer mange og er sikkert smartGwen imponerer mange og er sikkert smartGwen imponerer mange og er sikkert smartGwen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hjemmesidehjelp

Opprinnelig lagt inn av cilen, her.

Joda, det var ihvertfall det når jeg kjøpte det. Men det var en type (lang historie) som skulle hjelpe meg å lage siden, han har alle koder etc, og jeg overførte til slutt hele domenet til en annen plass. Hjemmesidene du kan lage hos dem er fine, men DYRE. Men det er vel en lett sak å flytte det igjen?

Domener kan flyttes så enkelt som bare det. (Jeg vet, fordi jeg jobber med flytting og administrering av noen tusen domener. )

Noen leverandører har tjenester der du kan enkelt benytte deg av et sett maler som følger med i webhotellet. Andre igjen (sånn som oss) så må man bruke et eget hjemmeside verktøy for å lage sidene sine for så å publisere dem på webhotellet. Webhotellet består da som oftest av en administrasjonsside hvor man logger inn. Her ligger mappene hvor du skal lagre sidene dine. Index-filen skal alltid ligge på "root" slik at siden kan vises på web. Jeg vil tro at de forskjellige leverandørene har forskjellige måter å gjøre dette på og at du kan få god hjelp ved å ringe dem når det er tid for publisering.

Selv bruker jeg et webhotell med en slik mappeløsning og synes det er enklere fordi jeg da står fritt i design. Mange forskjellige programvarer for webdesign du kan bruke, men jeg synes Microsoft Frontpage er et greit sted å starte siden den har noen likheter med Word.

__________________
2004 | 2005
Gwen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-09-08, 13:10   #7
cilen
re:designer
 
cilen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.103
cilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hjemmesidehjelp

Tusen takk for svar Gwen! Og ja, det er noe sånn jeg tenkte på!

Det programmet jeg kjøpte heter Magix, og der er det maler man må bruke. Man kan velge en ren side, og lage min egen (til en viss grad ihvertfall), kjenner du til dette programmet? Fikk det ikke helt til.. Kanskje det er helt greit, og det er tolmodigheten min det står på?

cilen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-09-08, 13:44   #8
Gwen
Midtsommerprinsesse
 
Gwen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2007
Innlegg: 977
Gwen imponerer mange og er sikkert smartGwen imponerer mange og er sikkert smartGwen imponerer mange og er sikkert smartGwen imponerer mange og er sikkert smartGwen imponerer mange og er sikkert smartGwen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hjemmesidehjelp

Jeg kjenner ikke til Magix, men det behøver ikke bety at det ikke er bra.
En del programmer går det at å google seg til tips og triks om. Har du prøvd?

Sliter litt med tålmodigheten selv når jeg ikke får til det jeg ønsker. Jeg pleier å prøve den lettvinte løsningen og spørre noen av kollegene mine (selv om det egentlig ikke er design vi driver med så er det mange flinke nerder der) ... som oftest får jeg bare beskjed om å trykke F1 (Help).

Når du er klar for å publisere siden din så husk på å sjekk med registraren/leverandøren om at webpekeren går til riktig hotell. Hvis du har flyttet på domenet ditt så kan det ofte være at noe henger igjen. Med mindre du ser den nye hjemmesiden din fint på nett nå da. :jobbmodus:

__________________
2004 | 2005
Gwen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-09-08, 13:49   #9
cilen
re:designer
 
cilen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.103
cilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hjemmesidehjelp

Har ikke knyttet domene til denne halvferdige siden nei.. Kommer bare en thinkpage-logo på det..

cilen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-09-08, 15:46   #10
cilen
re:designer
 
cilen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.103
cilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hjemmesidehjelp

Nå peker domenet (grut.no) foreløpig til bloggen min, tusen takk for hjelp her. Så er det bare å sette igang med å bygge opp en hjemmeside. Gleder meg!

cilen er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:08.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no