Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Kan uteputer ligge ute hele sommerhalvåret?

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 22-04-20, 16:06   #1
Trulte
:)
 
Trulte sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 9.006
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Kan uteputer ligge ute hele sommerhalvåret?

Jeg har innebygd veranda, men leiligheten er ved sjøen om det har noe å bety. Verandaen har glass på de ene siden, men åpen i front, og tak over hele. Godt med sol.
Kan jeg la alt av puter bare ligge i stoler og sofa når det er godværsperioder, uten å ta dem inn om natta?

__________________
Tuppa 04, Tassen 06, Spiren 09
Trulte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-04-20, 16:19   #2
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.380
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Kan uteputer ligge ute hele sommerhalvåret?

Vi har gjort det i perioder, men sluttet pga katter som legger fra seg pels og tisser på møblene. Hadde det ikke vært for det, så hadde jeg fortsatt.

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-04-20, 16:24   #3
Trulte
:)
 
Trulte sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 9.006
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kan uteputer ligge ute hele sommerhalvåret?

De må hoppe sykt høyt for å klare det her. Og siden vi har tak, så tenker jeg måker ikke er et problem?

__________________
Tuppa 04, Tassen 06, Spiren 09
Trulte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-04-20, 16:35   #4
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.864
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan uteputer ligge ute hele sommerhalvåret?

Tja. Vi legger dem i putekasse. Det er ofte kondens her om natta, det er vel mer regelen enn unntaket. Altså duggfall.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-04-20, 17:07   #5
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.383
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Kan uteputer ligge ute hele sommerhalvåret?

Hadde nok tatt inn om natten. Mine ligger i putekasse året rundt.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-04-20, 17:50   #6
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.497
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kan uteputer ligge ute hele sommerhalvåret?

Vi har våre ute hele året. Under tak. Går fint.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-04-20, 17:58   #7
C3PO
Earthling
 
C3PO sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.015
C3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Kan uteputer ligge ute hele sommerhalvåret?

Opprinnelig lagt inn av Neket, her.

Vi har våre ute hele året. Under tak. Går fint.

Samme her. Bare tidvis at vi har dem i putekasse.

C3PO er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-04-20, 18:00   #8
Robyn
⭐️⭐️⭐️
 
Robyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 9.008
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kan uteputer ligge ute hele sommerhalvåret?

På hytta vår ved sjøen blir det så rått om kvelden og natten at jeg legger møbeltrekk over. Dersom de ikke blir fuktige hos deg ville jeg bare latt de ligge.

__________________
1996 & 2002
"Det har jeg aldri gjort før...
Så det tror jeg sikkert jeg kan klare..."
-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-04-20, 18:26   #9
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.864
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan uteputer ligge ute hele sommerhalvåret?

Det blir jo unektelig mye dritt i dem, da, uansett. Våre hagemøbler står også under tak, og med vegger på tre kanter. Glassplaten på bordet blir gul av pollen og/eller brunsvart av vind og luften generelt, og det etter bare en natt. Sofaen spyles med jevne mellomrom. Den blir skitten.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-04-20, 18:56   #10
meisje
Kleintje I + II
 
meisje sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.231
meisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Kan uteputer ligge ute hele sommerhalvåret?

Jeg lar våre ligge ute midt på sommeren, inne i teltet som vi lukker om kvelden.

Nå driver vi og tar inn fordi teltet ikke er kommet opp enda.

__________________
Meisje & Storebror & Lillebror
meisje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-04-20, 20:13   #11
Wix
Skal rømme
 
Wix sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 5.487
Blogginnlegg: 40
Wix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Kan uteputer ligge ute hele sommerhalvåret?

Jeg ville ikke gjort det. De blir veldig fulle av pollen.

__________________
Jente, des 06
Gutt, april 08
Wix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-04-20, 20:18   #12
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.816
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kan uteputer ligge ute hele sommerhalvåret?

Jeg pleier ta inn, men nå som det er varmt og ikke så fuktig om natta ligger det ute. Det blir vanvittig mye støv og pollen. Det ser jeg på møblene

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-04-20, 20:48   #13
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 27.031
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan uteputer ligge ute hele sommerhalvåret?

Vi har putekasse, men vi lar dem ofte ligge ute dager i strekk når det er meldt fint vær og vi vet vi skal bruke dem en del. Så rydder vi dem bort hvis værmeldingen er dårligere eller vi vet det blir travle dager hvor de ikke blir brukt. Det fungerer fint. Jeg elsker å slippe å legge dem ut hver dag. Har ennå mareritt av pappas stemme fra barndommen: "Jeeenter! Kan dere legge ut putene?". Hver dag gjennom hele sommeren.

__________________
Storebror (2005), lillestoresøster (2010) og lillebror (juli 2015)
apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-04-20, 21:12   #14
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.864
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan uteputer ligge ute hele sommerhalvåret?

Opprinnelig lagt inn av apan, her.

Vi har putekasse, men vi lar dem ofte ligge ute dager i strekk når det er meldt fint vær og vi vet vi skal bruke dem en del. Så rydder vi dem bort hvis værmeldingen er dårligere eller vi vet det blir travle dager hvor de ikke blir brukt. Det fungerer fint. Jeg elsker å slippe å legge dem ut hver dag. Har ennå mareritt av pappas stemme fra barndommen: "Jeeenter! Kan dere legge ut putene?". Hver dag gjennom hele sommeren.

Jeg synes det er ganske stress å legge dem ut hver dag. :i-land: Men av grunnene jeg nevnte over her gjør jeg det likevel...

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-04-20, 21:21   #15
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.926
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kan uteputer ligge ute hele sommerhalvåret?

Skal vi se, har tak over verandaen og egen kurv til katter, joda. Sofaputene har ligget ute i tre-fire år nå. Nei jeg tar dem ikke inn bare for det om det snør. De blir svartflekkete av det, men var strengt tatt ganske flekkete av alder og bruk allerede. Vi har noen pledd vi brer over hvis det med pent og pollen er noe man bryr seg med. Ok, nå føler jeg meg sjuskete.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-04-20, 22:44   #16
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.851
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kan uteputer ligge ute hele sommerhalvåret?

Vi har terrasse med tak og har putene i stoler og sofa hele året. Vi har hatt samme puter i mange år og de holder seg fint. Som en skrev her så blir de riktignok fulle av pollen i sesongen da.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-04-20, 23:17   #17
Sol
Skinner
 
Sol sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 4.267
Sol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt likt
Standard

Sv: Kan uteputer ligge ute hele sommerhalvåret?

Jeg bor trangt, så putene ligger ute hele sommeren. Om det regner samler jeg de under markisen. Heller pollen enn full stue. De holder fint. Har noen pynteputer som ikke tåler tidens tann line godt som sofaputene. De vaskes sånn passe jevnlig og byttes når de er oppbrukt. :enkel:

__________________
Solstrålen og Sjarmtrollet (04)
Sol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-04-20, 00:18   #18
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.705
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kan uteputer ligge ute hele sommerhalvåret?

Opprinnelig lagt inn av apan, her.

Vi har putekasse, men vi lar dem ofte ligge ute dager i strekk når det er meldt fint vær og vi vet vi skal bruke dem en del. Så rydder vi dem bort hvis værmeldingen er dårligere eller vi vet det blir travle dager hvor de ikke blir brukt. Det fungerer fint. Jeg elsker å slippe å legge dem ut hver dag.

Dette.

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-04-20, 06:52   #19
Robyn
⭐️⭐️⭐️
 
Robyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 9.008
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kan uteputer ligge ute hele sommerhalvåret?

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Det blir jo unektelig mye dritt i dem, da, uansett. Våre hagemøbler står også under tak, og med vegger på tre kanter. Glassplaten på bordet blir gul av pollen og/eller brunsvart av vind og luften generelt, og det etter bare en natt. Sofaen spyles med jevne mellomrom. Den blir skitten.

Min svigerinne brer et jerseylaken over sine møbler for at det ikke skal komme så mye dritt på de. Det hadde jeg gjort også om mine møbler sto under tak. Lett å slenge i vaskemaskinen er det og.

__________________
1996 & 2002
"Det har jeg aldri gjort før...
Så det tror jeg sikkert jeg kan klare..."
-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-04-20, 07:45   #20
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.864
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kan uteputer ligge ute hele sommerhalvåret?

Opprinnelig lagt inn av Robyn, her.

Min svigerinne brer et jerseylaken over sine møbler for at det ikke skal komme så mye dritt på de. Det hadde jeg gjort også om mine møbler sto under tak. Lett å slenge i vaskemaskinen er det og.

Vi har ganske mye, og det er katter også her. Heldigvis har jeg en mann som gjør denne jobben.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:37.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no