Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Husmorskole

Hvor vanskelig kan det nå egentlig være å bygge en sofa?

Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-05-20, 15:42   #21
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.858
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor vanskelig kan det nå egentlig være å bygge en sofa?

Skumgummi er ikke bare bare å skjære til selv. Resten av sofabyggingen kan jeg ikke tenke meg at DU får problemer med. Jeg får denne frase i hodet av trådene dine: "Dette har jeg aldri prøvd før så det får jeg sikkert til." Beundringsverdig pågangsmot.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-05-20, 15:46   #22
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.283
Blogginnlegg: 1261
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor vanskelig kan det nå egentlig være å bygge en sofa?

Neinei, jeg skal ikke sy putetrekk til skumplast. Skal kle ryggrammen og armlener med det og stifte på stoff.

Putetrekk er til sofaputer som ikke er i skumplast.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-05-20, 15:56   #23
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.920
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor vanskelig kan det nå egentlig være å bygge en sofa?

Du kan få til mye fint (tenker på til å lage ramme med skuffer) med sånne IKEA kjøkkenoverskap-til-over-kjøleskap eller tilsvarende. Det finnes egne IKEA Hackers websider og sånt hvor det er mye selvbygg med billigkomponenter fra IKEA også.

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-05-20, 15:57   #24
Pamina
Kaldt hode, varmt hjerte!
 
Pamina sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 8.964
Blogginnlegg: 70
Pamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor vanskelig kan det nå egentlig være å bygge en sofa?

Det er en liten skumgummi butikk i Neuberggaten, de driver med møbeltapetsering også, og har vært der sånn ca. alltid. De har sikkert gode råd å komme med. Ellers ville jeg tittet på en haug med tid for rom på tv2, de bygger sofa i annen hver episode.

Tror det blir bra til slutt, når du kommer i mål.

__________________
Pamina & Snuppa, 23. juli 05, Brodern, 23. august 08
Et hus uten bøker er som et legeme uten sjel. (Marcus Tullius Cicero)
Pamina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-05-20, 16:00   #25
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.283
Blogginnlegg: 1261
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor vanskelig kan det nå egentlig være å bygge en sofa?

Etter at gulvet ble blankhvitt droppa jeg skuffeprosjektet og går for en luftigere løsning. Så det blir ganske enkel ramme på hjul, minimalistisk sak, men med, eh, maksimalistisk stoffløsning.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-05-20, 16:01   #26
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.283
Blogginnlegg: 1261
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor vanskelig kan det nå egentlig være å bygge en sofa?

Opprinnelig lagt inn av Pamina, her.

Det er en liten skumgummi butikk i Neuberggaten, de driver med møbeltapetsering også, og har vært der sånn ca. alltid. De har sikkert gode råd å komme med. Ellers ville jeg tittet på en haug med tid for rom på tv2, de bygger sofa i annen hver episode.

Tror det blir bra til slutt, når du kommer i mål.

Takk for tips! Den skal jeg sjekke ut.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-05-20, 16:06   #27
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.283
Blogginnlegg: 1261
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor vanskelig kan det nå egentlig være å bygge en sofa?

Opprinnelig lagt inn av Strå, her.

Jeg får denne frase i hodet av trådene dine: "Dette har jeg aldri prøvd før så det får jeg sikkert til." Beundringsverdig pågangsmot.

Det er nok mer kjedsomhet og rastløshet enn pågangsmot er jeg redd.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-05-20, 16:26   #28
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.920
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor vanskelig kan det nå egentlig være å bygge en sofa?

Jeg pleier å få den der «den vil hun sikkert ha, da blir hun sikkert glad»-sangen («julepresangen») på hjernen når jeg hiver meg i gang med sånne dette går vel sikkert fint -prosjekter
Men det _pleier_ jo ikke å ende med skjærefjøl da. Lykke til!

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-05-20, 17:21   #29
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.910
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor vanskelig kan det nå egentlig være å bygge en sofa?

Gul! Gul! Gul! Jeg stemmer alltid for gul

Eller fuchsia. Fuchsia er bare deilig det også.

Jeg har dessverre ikke noe annet å bidra med i denne tråden

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-05-20, 17:25   #30
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.283
Blogginnlegg: 1261
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor vanskelig kan det nå egentlig være å bygge en sofa?

Fjortenåringen og jeg har kommet frem til at den ikke kan være gul. Vi vil heller ha gul som aksent på blomst og lampe og kanskje barkrakkene på kjøkkenet.

Det står mellom fuchsia og smaragdgrønn.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-05-20, 17:28   #31
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.062
Blogginnlegg: 260
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor vanskelig kan det nå egentlig være å bygge en sofa?

Smaragdgrønn!

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-05-20, 17:30   #32
Arran
Under cover
 
Arran sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.308
Arran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smartArran imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvor vanskelig kan det nå egentlig være å bygge en sofa?

Skal du beholde de grønne veggene? I så fall, fuchsia.

__________________
My mind is wandering and I can't find it...
Arran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-05-20, 17:34   #33
Molly
Bør lage seg en tittel selv
 
Molly sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 6.203
Molly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hvor vanskelig kan det nå egentlig være å bygge en sofa?

Fuchsia Det blir kjempekult til de grønne veggene!

__________________
Storesøster 02
Lillebror 07
Molly er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-05-20, 18:50   #34
Sol
Skinner
 
Sol sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 4.262
Sol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt liktSol er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvor vanskelig kan det nå egentlig være å bygge en sofa?

Jeg simpelthen elsker prosjektene og holdningen din! Jeg har en veldig konkret plan om å bygge sofa på hytta når vi kommer dit i ombyggingsprosjektet. Jeg vet akkurat hvordan den skal bli, men ikke hvordan jeg skal komme dit. Men det løser jeg.

__________________
Solstrålen og Sjarmtrollet (04)
Sol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-05-20, 22:22   #35
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.910
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvor vanskelig kan det nå egentlig være å bygge en sofa?

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Fjortenåringen og jeg har kommet frem til at den ikke kan være gul. Vi vil heller ha gul som aksent på blomst og lampe og kanskje barkrakkene på kjøkkenet.

Det står mellom fuchsia og smaragdgrønn.

Okei da...

Regner med at dere skal beholde de grønne veggene? I så fall fuchsia

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-05-20, 00:01   #36
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.081
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor vanskelig kan det nå egentlig være å bygge en sofa?

Du skal til den butikken i Neuberggata! Skum-tex, tror jeg de heter nå! Det er en sånn vidunderlig spesialbutikk som driver bare med dette, og med møbelstopping. Jeg elsker dem, og elsker at de overlever og er i business år etter år.

De har puter til rygg, som er skråskåret. Jeg skal se om jeg får tatt noen bilder av sittebenken jeg har sydd, og sendt til deg.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-05-20, 14:33   #37
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.790
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor vanskelig kan det nå egentlig være å bygge en sofa?

Opprinnelig lagt inn av IzziCreo, her.

Okei da...

Regner med at dere skal beholde de grønne veggene? I så fall fuchsia

dette!

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-05-20, 15:31   #38
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.283
Blogginnlegg: 1261
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor vanskelig kan det nå egentlig være å bygge en sofa?

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Du skal til den butikken i Neuberggata! Skum-tex, tror jeg de heter nå! Det er en sånn vidunderlig spesialbutikk som driver bare med dette, og med møbelstopping. Jeg elsker dem, og elsker at de overlever og er i business år etter år.

De har puter til rygg, som er skråskåret. Jeg skal se om jeg får tatt noen bilder av sittebenken jeg har sydd, og sendt til deg.

Ooohh! Gjerne!

Jeg sto og kikka på restene av den gamle hjørnesofaen og funderer på gjenbruk av deler av ryggkonstruksjon. Og muligens armlener. Det blir nok litt prøving og feiling dette.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-05-20, 15:43   #39
rajraj
*_*
 
rajraj sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Kjellerlemmen
Innlegg: 5.659
Blogginnlegg: 115
rajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de flesterajraj er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvor vanskelig kan det nå egentlig være å bygge en sofa?

Du vet at denne prosessen er null verdt uten bilder, ikke sant?

__________________
2007 2010

rajraj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-05-20, 21:43   #40
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.283
Blogginnlegg: 1261
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvor vanskelig kan det nå egentlig være å bygge en sofa?

Nå har jeg stoffprøver på audition i stua og har bestemt meg.

Fuchsia er slående vakker, men stua mi er for liten. Det blir for massivt dessverre.

Så, det blir matt grønn fløyel på sofaen med ekstraputer i blank fløyel (samme farge), det blir deilig teksturmix og ton-i-ton.


... og så kom jeg på at jeg har jo en lenestol, femtitalls, som må trekkes om. Så DEN skal få bli fuchsia.

:jatakkbeggedeler:

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:35.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no