Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Langtidssteke ribbe når ingen passer på?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Se resultatene: Kan du la noe steke på 80 grader uten at noen voksne er tilgjengelig?
Steker selvsagt på dagen mens ingen er hjemme 7 12,96%
Steker selvsagt på natten mens alle sover 4 7,41%
Kan både steke på dagen (ingen hjemme) og på natten (alle sover) 26 48,15%
Ingen av delene er aktuell for meg 17 31,48%
Deltakere: 54. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-11-19, 13:18   #21
Novla
Bør lage seg en tittel selv
 
Novla sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Tromsø
Innlegg: 1.899
Novla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt likt
Standard

Sv: Langtidssteke ribbe når ingen passer på?

Jeg savner alternativet "jeg hadde glatt gjort det, men mannen min hadde fått et hysterisk anfall ved tanken".

__________________
Småen 2010, Knøttet 2013
Novla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-19, 13:30   #22
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.249
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Langtidssteke ribbe når ingen passer på?

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Ingen av delene. Det er helt uaktuelt. Er forresten veldig overrasket over hvor vanlig det er.

Har heller aldri på vaskemaskin, tørketrommel, oppvaskmaskin, skotørker eller lader noe som helst om natten eller når vi ikke er hjemme. Og jeg synes ikke dette er hysterisk, Carrera.

Jeg er som dere. Tar ikke sjansen.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-19, 14:22   #23
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.482
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Langtidssteke ribbe når ingen passer på?

Jeg hadde gjort det når jeg ikke var hjemme, men ikke på natten tror jeg.

Jeg gjør det samme med vask/tørketrommel. Greit hvis ingen er hjemme, ikke greit når vi sover. Jeg tenker at hvis det brenner når ingen er hjemme er det kjipt, men det er jo mye større sjanse for at det går galt hvis vi er hjemme og sover. Og hvis jeg ikke skal vaske når vi ikke er hjemme og ikke på natta tror jeg aldri jeg blir ferdig med klesvasken. Ikke at jeg tror en ovn på 100 grader kommer til å starte en brann altså.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-19, 14:32   #24
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.221
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Langtidssteke ribbe når ingen passer på?

Altså, på 70-80 grader klarer du jo ikke å tørrkoke en kjele med vann en gang. Ikke på flere dager, i hvert fall?

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-19, 14:46   #25
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Langtidssteke ribbe når ingen passer på?

Opprinnelig lagt inn av Neket, her.

Jeg gjør det samme med vask/tørketrommel. Greit hvis ingen er hjemme, ikke greit når vi sover. Jeg tenker at hvis det brenner når ingen er hjemme er det kjipt, men det er jo mye større sjanse for at det går galt hvis vi er hjemme og sover. Og hvis jeg ikke skal vaske når vi ikke er hjemme og ikke på natta tror jeg aldri jeg blir ferdig med klesvasken. Ikke at jeg tror en ovn på 100 grader kommer til å starte en brann altså.

Nei, bor man i enebolig i grisgrent strøk kan man jo brenne ned huset så mye man vil. Vi bor i blokk, og greier fint å vaske klær når vi er hjemme og våkne.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-19, 15:55   #26
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.460
Blogginnlegg: 158
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Langtidssteke ribbe når ingen passer på?

Men er det virkelig større brannfare i en stekeovn enn i panelovner, varmekabler og kjøleskap?

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-19, 15:56   #27
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Langtidssteke ribbe når ingen passer på?

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Men er det virkelig større brannfare i en stekeovn enn i panelovner, varmekabler og kjøleskap?

Nei, sikkert ikke. Jeg snakket om vaskemaskiner og tørketromler over her som du ser er eksemplet i innlegget jeg svarte på.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-19, 16:02   #28
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.460
Blogginnlegg: 158
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Langtidssteke ribbe når ingen passer på?

Det jeg skrev var egentlig ikke et svar til deg, jeg bare glemte å sitere. Vaskemaskiner og tørketromler er noe annet, ja.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-19, 16:31   #29
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Langtidssteke ribbe når ingen passer på?

Forskjellen kan jo være at i en stekeovn så kan temperaturen bli kjempehøy om termostaten på en eller annen måte går i stykker, og samtidig ha noe inni seg som kan begynne å brenne. Det er i allfall der min (ulogiske) motstand kommer fra.

Men jeg tror ikke veldig mange branner starter av langtidstekt mat på lav varme altså.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-19, 16:35   #30
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.460
Blogginnlegg: 158
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Langtidssteke ribbe når ingen passer på?

Når termostaten går i stykker kan det skapes kjempehøye temperaturer selv om apparatet ikke er på, det holder at det er tilkoblet strøm.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-19, 21:15   #31
Lille meg
ihuga feminist
 
Lille meg sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 6.187
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Sv: Langtidssteke ribbe når ingen passer på?

Internett har talt, og jeg hørte på dere!

Jeg langtidsstekte mens jeg var på jobb. Ingen brann, men jeg bør nok snart kjøre en runde med pyrolyse, for det kom i sannhet mye røyk ut etter at jeg kjørte tempen opp til 250 for å få sprø svor.

__________________
FrP-velgere. Den beste grunnen til å avskaffe allmenn stemmerett.
Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-19, 21:17   #32
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Langtidssteke ribbe når ingen passer på?

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Når termostaten går i stykker kan det skapes kjempehøye temperaturer selv om apparatet ikke er på, det holder at det er tilkoblet strøm.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-19, 21:20   #33
Lille meg
ihuga feminist
 
Lille meg sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 6.187
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Sv: Langtidssteke ribbe når ingen passer på?

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

Når termostaten går i stykker kan det skapes kjempehøye temperaturer selv om apparatet ikke er på, det holder at det er tilkoblet strøm.

Njaaa. Jeg er ganske sikker på at det som finnes av apparatur med termostat må være for at det skal skje noe, selv om termostaten er gåen.

Det er jo derfor man (i alle fall tidligere) ble advart mot å la TV-en stå i stand-by-modus, og ikke helt avslått.

__________________
FrP-velgere. Den beste grunnen til å avskaffe allmenn stemmerett.
Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-19, 22:09   #34
Einhyrningur
Be happy!
 
Einhyrningur sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 10.005
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Sv: Langtidssteke ribbe når ingen passer på?

Jeg hadde flatt gjort det. Vår ovn skrur seg av etter et vist antall timer og vi har komfyrvakt. Jeg føler at det hjelper litt. Uansett tviler jeg på at ribba som står i ovnen på seksti grader er det som tar fyr først.

Einhyrningur er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-19, 23:12   #35
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.385
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Langtidssteke ribbe når ingen passer på?

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Ingen av delene. Det er helt uaktuelt. Er forresten veldig overrasket over hvor vanlig det er.

Har heller aldri på vaskemaskin, tørketrommel, oppvaskmaskin, skotørker eller lader noe som helst om natten eller når vi ikke er hjemme. Og jeg synes ikke dette er hysterisk, Carrera.

Jeg er på ditt lag. Aldri i verden om jeg tør bruke elektriske apparater utenom lys hvis jeg ikke er hjemme. Brann er mitt største mareritt.

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-19, 23:45   #36
Nextlife
Rockesøster
 
Nextlife sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 9.157
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Langtidssteke ribbe når ingen passer på?

For mange år siden skulle jeg tørke trolldeig i ovnen over natten, og våknet midt på natta av brannvarslere og røyklagt hus. Termostaten på ovnen hadde klikket og var ødelagt, og det sto å stekte på full guffe. Figurene var helt forkullet.
Jeg går altså aldri fra stekeovn, eller har den på om natten.
Det hører med til historien at jeg var gravid i uke 38, og mens jeg styrte på med utlufting gikk vannet. 20 mil og en halvtimes båttur fra sykehuset, så jeg måtte bare dra fra røykkaoset for å føde barn.

__________________
I'm happy, hope you're happy too
Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-11-19, 23:56   #37
Carrera
Må man ha en tittel?
 
Carrera sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 9.539
Carrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt avCarrera har mye å være stolt av
Standard

Sv: Langtidssteke ribbe når ingen passer på?

Opprinnelig lagt inn av Lille meg, her.

Njaaa. Jeg er ganske sikker på at det som finnes av apparatur med termostat må være for at det skal skje noe, selv om termostaten er gåen.

Det er jo derfor man (i alle fall tidligere) ble advart mot å la TV-en stå i stand-by-modus, og ikke helt avslått.

En termostat på feks komfyren tar ikke plutselig kvelden uten at den er i drift nei. Og en komfyr i dag er sikret slik at det ikke går strøm i selve komfyren når den er avslått, selv om stikket er i.

På mindre apparater som feks kaffetrakter, vannkoker etc, så er anbefalingen å ta ut kontakten, da de ikke er sikret på samme måte.

Å sikre seg 100% mot brann forårsaket av elektriske dingser, det kan man vel aldri, med mindre man tar hovedsikringen for natta da. Men det går an å sikre seg så godt det lar seg gjøre. Ved feks å ikke bruke unødvendige apparater på natta og når man er borte.

Vedrørende stekeovn, så har vi pr i dag et godt eksempel på at ting kan skje. Vi har noe tull med bryteren på vår. Dårlig kontakt, mest trolig. Må pirke litt for å få den på, og om jeg feks setter den på 100 grader for å varme opp noe, så klikker den plutselig ut og så inn igjen, og går da tilbake til default temp som er 200 grader... OG, om jeg setter på varmluft, så hopper den plutselig over til grillfunksjon... Sier seg selv at jeg knapt forlater kjøkkenet når den er i drift :P Håper på ny komfyr før jul

__________________
All of these lines across my face
Tell you the story of who I am
So many stories of where I've been
And how I got to where I am
Carrera er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:46.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no