Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Hvordan helsteke kylling på enklest måte?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-09-15, 11:12   #1
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.724
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvordan helsteke kylling på enklest måte?

Jeg har kjøpt en hel rå kylling (fra Lovises, håper det er "innafor"), men er usikker på hva som er den beste måten å tilberede den på. Jeg skal lage noen kaker i dag også, så derfor utgår langtidssteking.

Jeg trenger detaljerte instruksjoner, ikke bare "sleng den i ovnen i et par timer".

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-09-15, 11:24   #2
Albertine
Bør lage seg en tittel selv
 
Albertine sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2014
Innlegg: 3.687
Blogginnlegg: 35
Albertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvordan helsteke kylling på enklest måte?

http://stangekylling.no/oppskrift/hel-kylling/

Jeg bruker å blande smør, timian, rosmarin, hvitløk, revet sitronskall og havsalt og dytte det innunder skinnet på kyllingen. Gir en helt fantastisk smak på filetene. Steker hel hvitløk samtidig og blander den med creme fraiche og salt etterpå. Nam!

Albertine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-09-15, 11:27   #3
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.724
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan helsteke kylling på enklest måte?

Takk. Men allerede her sliter jeg. Hva er "litt vann" i formen? Og "skru gjerne opp overvarmen". Hvor mye skrur man opp til da?

Jeg er usikker på om jeg har steketermometer. Hvordan finner jeg da best ut at kyllingen er ferdig?

Og, ja, jeg er amatør på alt som skal helstekes. Jeg innrømmer det glatt.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-09-15, 11:28   #4
Libra
Bør lage seg en tittel selv
 
Libra sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 5.505
Blogginnlegg: 51
Libra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvordan helsteke kylling på enklest måte?

Jeg binder sammen lårene. Pensler kyllingen med smeltet smør som jeg har blandet med det krydderet og urtene som jeg vil bruke. Legger den i en ildfastform som ikke er for vid. Steiker på 180 grader i ca 1 1/2 time. Underveis bruker jeg å ta kraft/fett som blir liggende i formen og øser dette over kyllingen. For å se om den er ferdig stikk en kniv inn ved lårfestet, det skal være klar kjøttsaft som kommer ut.

Libra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-09-15, 11:37   #5
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.724
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan helsteke kylling på enklest måte?

Opprinnelig lagt inn av Albertine, her.


Steker hel hvitløk samtidig og blander den med creme fraiche og salt etterpå. Nam!

Høres nydelig ut. Kan du beskrive mengder og tilberedingsmåte mer i detalj?

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-09-15, 11:43   #6
Albertine
Bør lage seg en tittel selv
 
Albertine sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2014
Innlegg: 3.687
Blogginnlegg: 35
Albertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvordan helsteke kylling på enklest måte?

Ta en hel hvitløk og skjær av toppen, akkurat nok til at du skjærer av den øverste biten av hvert fedd. Strø en klype salt og bittelitt olje over, pakk inn i folie og bak i ca. 40 minutter. Når den er avkjølt (jeg klarer aldri å vente så lenge), skvis ut hvert fedd, mos med en gaffel sammen med en klype salt og tilsett creme fraiche. Hvis du liker hvitløksmaken og vil ha den konsentrert, bruk et halvt beger. Hvis du vil ha litt mindre intens smak, bruk et helt. Tilsett salt og sitron til det smaker godt.

Albertine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-09-15, 11:45   #7
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.724
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan helsteke kylling på enklest måte?

Det bare MÅ jeg prøve!

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-09-15, 11:52   #8
Albertine
Bør lage seg en tittel selv
 
Albertine sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2014
Innlegg: 3.687
Blogginnlegg: 35
Albertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvordan helsteke kylling på enklest måte?

Du kan også smøre hvitløken utover pizzadeig, drysse urter over og steke i ovnen.

Albertine er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:28.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no