Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon

Rar lyd på flatskjerm

Kommunikasjon Forum for data, biler og "duppeditter", samt annen kommunikasjon.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-03-12, 22:07   #1
Lhi-My
Bør lage seg en tittel selv
 
Lhi-My sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 4.877
Lhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt av
Standard

Rar lyd på flatskjerm

Vi har en ca 2 år gammel Samsung flatskjerm. Når jeg slo den på nå i kveld, oppdaget jeg at lyden har blitt kjemperar. Når jeg ser på kanaler (direkte på skjermen, vi har ingen tuner e.l. siden vi kun har gratiskanalene fra NRK), så høres det ut som om lyden går i sakte film. Det er helt umulig å forstå hva som sies fordi lyden er så sakte. Det høres omtrent ut som en gammeldags LP-plate som spilles på alt for lav hastighet.

Når jeg prøver en DVD eller nett-TV via HDMI-utgang og PC, er lyden i normal hastighet og det er forståelig, men det høres ut som om diskant eller noe sånt er borte. Lyden er liksom litt skurrende og metallisk. Det høres egentlig ut som om alle som snakker har en eller annen rar talefeil. Lyd og bilde er heller ikke synkronisert.

Når vi slår av eller på TV'n, spiller den en liten trudelutt. Til og med den høres helt merkelig ut i kveld.

Vi ser veldig lite på TV her i huset og ungene har heller ikke brukt TV'n de siste dagene, så det er lite sannsynlig at de kan ha trykket på noe eller gjort noe annet som kan ha ødelagt den.

Jeg har forsøkt å tilbakestille alle lydinnstillinger til fabrikkoppsett uten at noe skjedde. Jeg har også sjekket om alle ledninger er på plass. Er det noe annet jeg bør sjekke eller kan gjøre selv? Jeg tenker jo at jeg kanskje må ta med TV'n til butikken vi kjøpte den, men gidder jo ikke det om vi kan få ordnet det selv.

Er det forresten 2 eller 5 års reklamasjonsrett på flatskjermer?

Lhi-My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-03-12, 01:53   #2
Juste
Populærkulturjunkie
 
Juste sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: I Cyberspace.
Innlegg: 2.093
Blogginnlegg: 1
Juste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt liktJuste er virkelig godt likt
Standard

Sv: Rar lyd på flatskjerm

5 år. Høres ut som om den må inn til reparasjon.

Juste er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-03-12, 10:34   #3
Bloppy
Det kommer seg
 
Bloppy sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Innlegg: 8.693
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Rar lyd på flatskjerm

Ring Samsung support på 81556480

De tar en screening mens de har deg på tråden. Viktig at du er foran tv når du ringer de. Så avgjør de om det er noe du kan ordne selv med innstillinger, om de skal sende en hjem til deg for å se på det, eller om de må ha den inn til service.

__________________
Snuppa 98
Poden 05
Bloppy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-03-12, 23:47   #4
Lhi-My
Bør lage seg en tittel selv
 
Lhi-My sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 4.877
Lhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt av
Standard

Sv: Rar lyd på flatskjerm

Jeg vet ikke hva som var problemet, men iallefall var TV'n helt normal dagen etter og det er den fortsatt. Jeg vet ikke om det kanskje kan ha vært sendeforholdene eller noe sånt som var problemet. Iallefall ser det ut som om skjermen er i orden nå.

Lhi-My er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:59.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no