Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon

Backup?

Kommunikasjon Forum for data, biler og "duppeditter", samt annen kommunikasjon.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-10-06, 22:40   #1
Mr-JG
Juhuu...
 
Mr-JG sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Sogndal
Innlegg: 38
Mr-JG har et hav av muligheter foran seg
Standard

Backup?

Noen som tar Backup av viktige ting og tang... feks bilder?

__________________
JG
Mr-JG er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-06, 22:42   #2
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ
 
Angelique sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.805
Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Sv: Backup?

Bildene har jeg hos FotoKnudsen og Eurofoto
Viktige dokumenter har jeg på jobserver som det taes backup av
Dessuten har jeg flere memorysticks som jeg lagrer viktige ting på

__________________
Angelique
Angelique er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-06, 22:51   #3
kisha
Tar en fot av gangen
 
kisha sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Havørnbyen
Innlegg: 7.983
kisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de flestekisha er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Backup?

Jeg har bildene på pc'en. En gang for lenge siden brente jeg dem på cd. Takk for å ha minnet meg på å gjøre det igjen.

__________________
Tenk positivt.
kisha er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-06, 22:53   #4
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.801
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Backup?

Og jeg ser bort på min kjære:
"Vi MÅ få somlet oss til å ta back-up av bildene våre!"...

Min kjære sukker... "ja..."

Vi har snakket om dette lenge - men har vi gjort det?

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-06, 22:55   #5
apan
I mål
 
apan sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 26.992
Blogginnlegg: 84
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Backup?

Vi laster jevnlig opp til Eurofoto.

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-06, 22:58   #6
Isa
--
 
Isa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.040
Blogginnlegg: 1
Isa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de flesteIsa er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Backup?

Jeg tar backup til en backup server vi har på jobben, både av bilder og andre ting på PCen min.

I tillegg laster jeg jevnlig opp til både FotoKnudsen og Eurofoto.

Isa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-06, 23:01   #7
Mei
Har fått viljen sin
 
Mei sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.606
Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Backup?

Etter å ha mistet dyrebare bilder fra tre måneder av ztjernas liv TO ganger skjønte jeg tegninga. Ja vi tar backup. Jeg har minnebrikker med viktige dokumenter på, vi har dem på ekstern harddisk og vi brenner dem ut innimellom.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-06, 23:26   #8
Tinka
Gjør så godt som jeg kan.
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 6.122
Tinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Backup?

Vi brenner dem ut på cder og har de på ekstern hard disk i tillegg og gjør det samme med viktige dokumenter.

Tinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-10-06, 23:50   #9
Katinka
Skriv og skriv og skriv
 
Katinka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Det meste er nord
Innlegg: 5.097
Katinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme omKatinka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Backup?

Brenner dokumenter og bilder jevnt og trutt på cd.
Mailer viktige dokumenter/bilder til jobbmail og gmail.
Skal kjøpe ekstern harddisk denne uka.

__________________
I can be your astronaut if you want some space.
Damien Rice
Katinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-06, 00:07   #10
Ryli
lissom sjarmør
 
Ryli sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 1.912
Ryli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt liktRyli er virkelig godt likt
Standard

Sv: Backup?

Originalbildefilene brenner jeg på cder. Ferdig behandlede bilder laster jeg opp til Fotoknudsen, og lagrer på ekstern harddisk. Viktige dokumenter tar jeg backup av på diverse minnebrikker som jeg innimellom tar med på jobben og legger inn på serveren der.
Men jeg er litt treig. Forrige uke veltet minstemann cola over hele laptopen. Og da ble det litt febrilsk backupkopiering før jeg kunne begynne prosessen med å redde pc'n. Heldigvis gikk det bra med den.

Ryli er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-06, 10:42   #11
Adrienne
Hertuginne
 
Adrienne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østlandet
Innlegg: 18.463
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Backup?

Bilder lastes opp på Eurofoto, samt at de gjerne ligger både på den bærbare PC-en og den stasjonære PC-en. Jobbfiler blir backet opp ganske regelmessig.

Adrienne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-06, 11:12   #12
jvvp
Nybegynner
 
jvvp sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 23
jvvp har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Backup?

Vi har to typer backup:
* nattlig automatisk backup av alt (~300GB inkludert CD-samlinga) til ein boks som står ved sidan serveren der alt ligg. Softwaren som brukes er backuppc (http://backuppc.sourceforge.net/)
* manuell backup av bildesamlinga (på ~22GB) til boks som står ein heilt annan plass. Backup kjøres kvar gong vi har kopiert bilder av kameraene. Bruker rsync (http://rsync.samba.org/)

Dette fungerer bra for oss.

jvvp er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-06, 12:31   #13
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.075
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Backup?

Jeg legger bildene på to separate PC-er før jeg sletter dem fra kameraet, og så tar vi backup på eksterne disker innimellom. Og så brenner vi bilder på DVD og sender til foreldrene våre et par ganger i året, så vi har backup om huset skulle brenne.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-10-06, 01:16   #14
Mr-JG
Juhuu...
 
Mr-JG sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Sogndal
Innlegg: 38
Mr-JG har et hav av muligheter foran seg
Smil

Sv: Backup?

Jeg har nettopp fått satt opp en fil-tjener/server (laget av en veldig gammel pc) Kjøpt ny disk til den, satt i et nytt netverkskort og fikk en gammel CD-ROM av HP). Har handlet inn noe programvare (NAS-Lite -2 ccd) som driver serveren, og har planer om å betale for et backup verktøy ( http://www.handybackup.com/ ) for å få kjørt backup'en over på 2 forskjellige disker (dvs at jeg skal ha alle private bilder på 3 forskjellige disker, ifølge planen, og backup'en skal kjøres hver gang noen skrur av maskinen.)
Ja jeg er nok litt paranoid men jeg har mistet endel bilder en gang og det var ikke noe moro.

Regner med at jeg kommer til å sette opp flere bacup jobber av andre viktige mapper og filer etterhvert også.

__________________
JG
Mr-JG er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:57.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no