Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Ferie i Nord-Norge?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-09-16, 13:14   #21
Frøydis
stoffavhengig
 
Frøydis sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 7.075
Frøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ferie i Nord-Norge?

Namsskogan familiepark er flott for ungene, da kan dere overnatte hos meg.

__________________
jan '09 og nov '11
Frøydis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-09-16, 13:55   #22
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 15.004
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Ferie i Nord-Norge?

Opprinnelig lagt inn av Heilo, her.

Bodø er fint, og Lofoten og Vesterålen er flott. Jeg vil dog påstå at man har ikke virkelig vært i Nord-Norge hvis man stopper i Nordland, eller i Tromsø. Finnmark er så mye råere og mer spektakulært i mine øyne. Gjenreisingsmuseet i Hammerfest er vel verdt et besøk. Selv har jeg veldig lyst på roadtrip gjennom Finnmark, side jeg kun har vært langs kysten så langt.

Helt klart - Nord-Norge er mye mer enn det jeg foreslår. Men jeg ville ikke tatt alt på en gang. I hvert fall ikke med relativt små barn. Mulig jeg er preget av at jeg foretrekker relativt korte ferieturer selv.

__________________
2001 og 2001
Stompa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-09-16, 14:10   #23
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.869
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ferie i Nord-Norge?

Jeg hadde ikke vært lenger nord en Steinkjer før jeg dro til Andøya i sommer. Personlig føler jeg for å se mer av det området før jeg beveger meg videre. Mannen har samiske røtter, og en pappa fra Vardø. Vi må jo dit en gang og. Han har knapt vært der selv.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-09-16, 15:41   #24
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.480
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ferie i Nord-Norge?

Ja, heksemonumentet i Vardø har jeg hørt mye om, og lyst å besøke. Det ble ikke denne sommeren. Får satse på neste.

Polar Park i Bardu er kanskje et tips? Jeg har aldri vært der, fordi jeg alltid passerer den på vei til noe annet jeg skal rekke.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-09-16, 16:07   #25
Nasse
Fartsfantom
 
Nasse sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 2.123
Blogginnlegg: 30
Nasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Ferie i Nord-Norge?

Jeg har vært mye i Lofoten, der er det så fint. En er avhengig av bil altså. Bildene er tatt fra årets sommerferie.

Vedlagte bilder
Filtype: jpg Lofoten.jpg (326,6 KB, 7 visninger)
Filtype: jpg Lofoten 2.jpg (325,9 KB, 5 visninger)
Nasse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-09-16, 16:30   #26
Fjols
Bør lage seg en tittel selv
 
Fjols sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 2.733
Fjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt likt
Standard

Sv: Ferie i Nord-Norge?

Bor i Lofoten selv, så er nok litt inhabil. Likevel vil jeg anbefale Lofoten, det er fantastisk her på sommeren.

Mye å gjøre og mye å se.

Fjols er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-09-16, 16:46   #27
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.875
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ferie i Nord-Norge?

Du har lyst til å dra til Narvik og ta en tur på den fine Ofotbanen.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-09-16, 18:03   #28
Taien
lettere utlada
 
Taien sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Innlegg: 8.032
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ferie i Nord-Norge?

Jeg har helt vilt lyst til å reise nordover. Min mormor var fra Andøya og hadde alltid en sterk kjærlighet til stedet, til tross for at hun bodde rundt om i Norge i sin oppvekst.
Jeg kjenner mer og mer dragning nordover jo eldre jeg blir.

__________________
Tvillinggutter 2010
Taien er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-09-16, 19:51   #29
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.514
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ferie i Nord-Norge?

Opprinnelig lagt inn av Taien, her.

Jeg har helt vilt lyst til å reise nordover. Min mormor var fra Andøya og hadde alltid en sterk kjærlighet til stedet, til tross for at hun bodde rundt om i Norge i sin oppvekst.
Jeg kjenner mer og mer dragning nordover jo eldre jeg blir.

Det er ofte sånn med folk fra Andøya, de har en veldig sterk kjærlighet hit, særlig eldre de blir. Vi har sett det nå som flystasjonen er foreslått lagt ned, det er et veldig stort engasjement også blant de som ikke bor her.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-09-16, 20:04   #30
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.936
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ferie i Nord-Norge?

Opprinnelig lagt inn av Heilo, her.

Bodø er fint, og Lofoten og Vesterålen er flott. Jeg vil dog påstå at man har ikke virkelig vært i Nord-Norge hvis man stopper i Nordland, eller i Tromsø. Finnmark er så mye råere og mer spektakulært i mine øyne. Gjenreisingsmuseet i Hammerfest er vel verdt et besøk. Selv har jeg veldig lyst på roadtrip gjennom Finnmark, side jeg kun har vært langs kysten så langt.

Opprinnelig lagt inn av polarjenta, her.

Jeg syns også at Finnmark er et must, men jeg vet ikke om jeg ville tatt alt på en gang.

Opprinnelig lagt inn av Heilo, her.

Det er såklart et godt poeng. Nord-Norge er stort!

Enig i sitatene over, så da blir løsningen å fly til Alta, leie bil der og farte rundt i Finnmark. Jeg kan godt være med, så frukt slipper å kjøre hele veien alene. frermeggjerneforenturtil:

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-09-16, 20:19   #31
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.514
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ferie i Nord-Norge?

Opprinnelig lagt inn av Strå, her.

Enig i sitatene over, så da blir løsningen å fly til Alta, leie bil der og farte rundt i Finnmark. Jeg kan godt være med, så frukt slipper å kjøre hele veien alene. frermeggjerneforenturtil:

Eller så tar hun Senja, Vesterålen og Lofoten først.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-09-16, 20:31   #32
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.186
Blogginnlegg: 261
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ferie i Nord-Norge?

Opprinnelig lagt inn av Frøydis, her.

Namsskogan familiepark er flott for ungene, da kan dere overnatte hos meg.

Det hadde vært gøy!

Opprinnelig lagt inn av Taien, her.

Jeg har helt vilt lyst til å reise nordover. Min mormor var fra Andøya og hadde alltid en sterk kjærlighet til stedet, til tross for at hun bodde rundt om i Norge i sin oppvekst.
Jeg kjenner mer og mer dragning nordover jo eldre jeg blir.

Opprinnelig lagt inn av Strå, her.

Enig i sitatene over, så da blir løsningen å fly til Alta, leie bil der og farte rundt i Finnmark. Jeg kan godt være med, så frukt slipper å kjøre hele veien alene. frermeggjerneforenturtil:

Fp-tur til nord-norge?

__________________
"Beware of looking for goals: look for a way of life.
Decide how you want to live
and then see what you can do to make a living within that way of life."
- Hunter S. Thompson
frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-09-16, 20:45   #33
Albertine
Bør lage seg en tittel selv
 
Albertine sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2014
Innlegg: 3.691
Blogginnlegg: 36
Albertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de flesteAlbertine er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ferie i Nord-Norge?

Jeg er enig med de som trekker frem Andøya, for det er en flott plass, og da kan man også ta med Senja. Og så er jeg veldig enig med Heilo i at Finnmark er råere, og jeg tør påstå at den som aldri har vært i Øst-Finnmark ikke har sett Norge - det er så forskjellig fra alt annet vi har. Men, så har vi Helgelandskysten, og Lofoten, og Finnmarksvidda, og, og, og... Nord-Norge er bare fantastisk!

__________________
Be kind whenever possible. It is always possible. - Dalai Lama
Albertine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-09-16, 20:51   #34
Novla
Bør lage seg en tittel selv
 
Novla sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Tromsø
Innlegg: 1.901
Novla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt likt
Standard

Sv: Ferie i Nord-Norge?

Opprinnelig lagt inn av nokon, her.

Hugs at Mosjøen er midt i Norge, så det er like langt frå sør i Nordland til Finmark som frå Lindesnes til Nordland.

Eg stemmer i med dei som anbefaler Vesterålen, og eg har eit særleg forhold til Øksnes. Både fjella og strendene, Stø og Øksnes Vestbygd som verkeleg er ytterste utkant og dei store kontrastene mellom hav og flatt landskap og høge fjell.

Ja! Øksnes!

Fordelen med Vesterålen i forhold til Lofoten er at det er mindre turister der; jeg ble helt svett av kaoset der de siste gangene jeg var i Lofoten.

__________________
Småen 2010, Knøttet 2013
Novla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-16, 00:05   #35
Flubby
Crazy Cat Lady
 
Flubby sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Tromsø
Innlegg: 4.719
Blogginnlegg: 349
Flubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de flesteFlubby er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ferie i Nord-Norge?

Jeg skjønner ikke at det er noe å diskutere egentlig?
http://www.aftenposten.no/reise/--Tr...r-755102_1.snd
http://reisetips.nettavisen.no/troms...p-10-i-europa/
http://reisetips.nettavisen.no/verde...e-by-er-norsk/

Og ikke minst :
http://www.itromso.no/nyheter/2016/0...8-13118220.ece

__________________
Draco Dormiens Nunquam Titillandus
Tenåringen-95 og Trassungen-09
Flubby er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-16, 06:52   #36
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.514
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ferie i Nord-Norge?

Hadde jeg giddet kunne jeg sikkert funnet tilsvarende linker for Andøya, jeg er enig i at Tromsø er bra, det er favorittbyen min. Men skal man på tur i Nord Norge så er det mange plasser som slår Tromsø.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-16, 07:57   #37
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.936
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ferie i Nord-Norge?

Opprinnelig lagt inn av frukt, her.

.....

Fp-tur til nord-norge?

Hvorfor ikke?

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-16, 08:09   #38
Pasta
En skrue løs
 
Pasta sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: I nord
Innlegg: 7.678
Pasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner tilPasta er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Ferie i Nord-Norge?

Opprinnelig lagt inn av frukt, her.

Fp-tur til nord-norge?

Jeg kan være guide på Helgeland.

__________________
2001, 2005, 2020
Pasta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-16, 08:09   #39
Meiose
Aktiv
 
Meiose sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Innlegg: 155
Meiose er litt kulMeiose er litt kul
Standard

Sv: Ferie i Nord-Norge?

Kirkenes, såklart! Har diger kjellerstue, god plass til gærne damer. Inkludert underholdning og kavaler til jentene!

Meiose er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-09-16, 08:41   #40
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.986
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ferie i Nord-Norge?

Det er veldig fint på Andøya.

Mitt tips er at dere bør disponere bil. Avstandene mellom ting er store, og kollektivtransport er virkelig bare sånn middels tilrettelagt.

Vi har kjørt nordover et par ganger. Vi har riktignok vært to voksne, men har lagt inn et par lange kjøreøkter på tidspunkter hvor ungene skulle sove (både midt på dagen og om kvelden). Og så har vi gjort laaange stopp midt på dagen slik at de har følt at de har gjort noe gøy. Som f.eks. å stoppe på Namskogan familiepark.

Men jeg har unger som er glade i å kjøre bil, så de har ikke klaget over lange transportetapper.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:37.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no