Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Hvilket gulv skal vi velge i yttergang på gammelt hus?

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-07-22, 21:43   #21
Fersken
Tatt på
 
Fersken sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Andre etasje
Innlegg: 8.396
Blogginnlegg: 127
Fersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de flesteFersken er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvilket gulv skal vi velge i yttergang på gammelt hus?

Laminat (Berry Alloc for eksempel) er blitt veldig bra og ser fine ut. I tillegg til at en del av de tåler både vann, intensiv bruk og er lett å rengjøre.

__________________
Pie (2007) og Gut (2010)
Fersken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-07-22, 23:27   #22
sindrome
Boler'o?
 
sindrome sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
Innlegg: 6.461
sindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hvilket gulv skal vi velge i yttergang på gammelt hus?

Kan skrive under på at Berry Alloc tåler mye. Har hatt det i gangen, stua, på kjøkkenet - hva har du, siden 2007. Veldig fornøyd.

__________________
Storesøster '05 og Lillesøstrene '08

"Det handler om å bli glad i seg selv som medfødt feilvare. I stedet for hele tiden å prøve å ligne på et glansbilde." Per Fugelli
sindrome er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-07-22, 22:47   #23
Propella
superbruker
 
Propella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.607
Blogginnlegg: 3
Propella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilket gulv skal vi velge i yttergang på gammelt hus?

Fliser er jo veldig lett å holde rent. Det er det enkleste og beste å ha i en gang. Vi har hatt klikkvinyl som vi la selv. Likte det godt. Slitesterkt og tålte vann. Kan det være et alternativ?

__________________
Propella
Propella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-07-22, 23:31   #24
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.768
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilket gulv skal vi velge i yttergang på gammelt hus?

Mange som snakker om linoleum snakker egentlig om vinyl. Vinyl tåler fukt og flekker bedre enn linoleum, og er lettere å legge selv. Linoleum må vel hel-limes, og krever derfor at man vet hva man driver med for at det skal bli pent. Linoleum er hardere enn vinyl og krever også mer vedlikehold, det skal ha polish/voks med jevne mellomrom. Men det er dere kanskje inneforstått med om dere vil ha naturmaterialer (?).

Har hatt skiferflis og «vanlig» flis i entreen, ellers synes jeg vinylbelegg er et veldig bra materiale nå, med flotte mønstre (særlig om man ikke velger kun etter pris er det veldig gode mønstre). For oss er det viktig at gulvet i gangen tåler slitasje og vann. Særlig om vinteren er det fort gjort når snø smelter at det kan bli liggende vann.

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-07-22, 09:56   #25
sindrome
Boler'o?
 
sindrome sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
Innlegg: 6.461
sindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hvilket gulv skal vi velge i yttergang på gammelt hus?

Jeg skjønner ikke argumentet med at fliser er lette å holde rene, du må jo holde fugene rene også? Jeg har kommet dit at jeg ikke vil ha fliser noe sted. (Hardt å gå på, alt som faller ned knuser, fugehelvete, vanskelig å gjøre om etc.) Jeg synes mitt BerryAlloc-gulv er fantastisk og er også begeistret for vinylgulvet jeg la på bad/vaskerom i kjelleren. Der snakker vi om gulv som er enkle å holde rene og ser pene ut

__________________
Storesøster '05 og Lillesøstrene '08

"Det handler om å bli glad i seg selv som medfødt feilvare. I stedet for hele tiden å prøve å ligne på et glansbilde." Per Fugelli
sindrome er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-07-22, 16:50   #26
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.494
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilket gulv skal vi velge i yttergang på gammelt hus?

Fliser kan jeg egentlig ikke tenke meg i noe som helst rom. Vi har det naturlig nok på badet, men ejg er fristet til å få lagt et eller annet gulvbelegg for våtrom når vi engang pusser det opp. Fliser er jo.... Fuger ja. Og det er slett ikke noe jeg anser som LETT å holde rent, nei. Har hatt det i en gang, helsigvis med mørk grå fuger, men der øst. Nei. Lett å holde rent er det ikke.

Tipper det er noe vinyl vi har i gangen her, og det er vel og merke med flisemønster, hadde ikke vært nødvendig for min del, men i alle fall myyyyyyyye lettere å holde rent.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:46.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no