Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Følger du med på korona?

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-07-22, 11:20   #1
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.481
Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Følger du med på korona?

Nå dør det jo flere enn noensinne av korona - lurer på om du følger med. Og hvorfor eventuelt hvorfor ikke du gjør det? Og hvor mye tro du din interesse var mediastyrt?

(Svarer selv også. Jeg følger overhode ikke med. Har ikke gjort det tidligere heller. Jeg er generelt ikke redd for sykdommer - har selv en autoimmun sykdom, men er "aldri" vanlig syk. Hadde influensa sist ... for 10 år siden? Har også hatt en del andre ting som har gjort at jeg ikke har fulgt nyheter så veldig tett. Generelt sett følger jeg ok med på nyheter, og jeg er nok ganske mediastyrt. Noen ting følger jeg opp på egenhånd, men det er ikke mye)

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-07-22, 11:46   #2
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 15.003
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Følger du med på korona?

Jeg følger ikke med. Slutta i grunnen å tenke så mye på smitte rundt juletider; siden da har jeg levd som vanlig (men fulgt smittevernreglene som var obligatoriske til enhver tid) og tenkt at det blir som det blir.

__________________
2001 og 2001
Stompa er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 14-07-22, 11:46   #3
Timar
Bør lage seg en tittel selv
 
Timar sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.446
Blogginnlegg: 56
Timar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Følger du med på korona?

Nei. Fulgte med mye før, nå har jeg ikke kapasitet til noe annet enn å håndtere Livet og å følge med på pilotstreiken dag for dag..

Korona har jo ikke implikasjoner på dagliglivet lenger. Folk kan vel til og med gå på jobb med positiv test? Så sånn sett påvirker det meg i liten grad.

Men: Dør det flere nå enn tidligere? Det har jeg visst ikke fått med meg. Hvem er disse? Bor de i områder med lav vaksinerate? Eller er det en mer kranglete virusform som er i sving?

Timar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-07-22, 12:06   #4
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.434
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Følger du med på korona?

Jeg følger fortsatt med i form av å lese artikler i avisene. Statistikk over smittetallene har jeg ikke studert. Den står vel ikke lenger på forsiden av nettavisene. Så ja; Mediastyrt. Jeg er helt forøvrig helt avslappet og føler at korona er over sånn i dagliglivet, men tar ny vaksine om det blir anbefalt for meg.

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-07-22, 12:07   #5
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.435
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Følger du med på korona?

Jeg følger ikke med i det hele tatt. Jeg fulgte med før, ikke fordi jeg var redd for å bli syk, men fordi økt smitte betydde strengere restriksjoner. Mindre smitte ga håp om lettelser i restriksjonene, og jeg ville bare at alt skulle være over så vi kunne gå tilbake til normalen igjen. Derfor fulgte jeg spent med, både i avisene og i (de langt mer informative) analysene her inne. Nå, når det ikke er restriksjoner er det ikke interessant for meg lenger.

Sjekket nylig koronapasset mitt, fordi jeg skal til Frankrike og der må man visstnok vise det nå. Det var fortsatt gyldig tre måneder fram i tid, både for meg, mannen og ungene.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-07-22, 12:18   #6
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.550
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Følger du med på korona?

Nei. Jeg fulgte med alt for nøye de to første årene, men ble veldig stresset av det. Det var utrolig utmattende og usunt.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-07-22, 12:21   #7
vixen
Bør lage seg en tittel selv
 
vixen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Nordmøre
Innlegg: 8.607
Blogginnlegg: 8
vixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Følger du med på korona?

Jeg følger i allefall med i den forstand at jeg har det akkurat nå. :humrer: Sånn bortsett fra det er jeg sjeleglad at ting er mer normalt og følger mye mindre med. Oppsøker ikke informasjon lenger,men leser stykkene om det i de store nettavisene. Jeg tror jeg straks må sette meg mer inni det igjen kanskje med tanke på sykefravær, beredskapsplaner og smittevern når jeg skal inn i lederfunksjon innen habilitering i kommunen.

vixen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-07-22, 12:22   #8
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.390
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Følger du med på korona?

Opprinnelig lagt inn av Timar, her.

Nei. Fulgte med mye før, nå har jeg ikke kapasitet til noe annet enn å håndtere Livet og å følge med på pilotstreiken dag for dag..

Korona har jo ikke implikasjoner på dagliglivet lenger. Folk kan vel til og med gå på jobb med positiv test? Så sånn sett påvirker det meg i liten grad.

Men: Dør det flere nå enn tidligere? Det har jeg visst ikke fått med meg. Hvem er disse? Bor de i områder med lav vaksinerate? Eller er det en mer kranglete virusform som er i sving?

Det er hovedsakelig skrøpelige folk på sykehjem som dør.

Følger lite med og lever som vanlig.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-07-22, 12:30   #9
Stompa
50 & somewhat fab
 
Stompa sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Innlegg: 15.003
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Følger du med på korona?

Opprinnelig lagt inn av My, her.

Sjekket nylig koronapasset mitt, fordi jeg skal til Frankrike og der må man visstnok vise det nå. Det var fortsatt gyldig tre måneder fram i tid, både for meg, mannen og ungene.

Det bør du sjekke nøyere. I Helsenorge vil sertifikatet alltid komme opp med tre mnd gyldighet fra innlogging, men noen land har egne begrensninger på hvor lenge det er gyldig etter siste vaksinedose/gjennomgått sykdom.

Jeg fikk f.eks. dose 3 i desember, og da ville sertifikatet mitt bare vært gyldig i 9 mnd i Tyskland (280 dager). Gjennomgått sykdom mener jeg ga gyldighet i 180 dager. Nå krever ikke Tyskland sertifikat mer, men dette var det som gjaldt så lenge de gjorde det. I Østerrike gjaldt 280 dager hvis man hadde to doser, uendelig hvis man hadde tre.

__________________
2001 og 2001
Stompa er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 14-07-22, 12:36   #10
Señora
Bør lage seg en tittel selv
 
Señora sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.714
Señora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Følger du med på korona?

Fulgte veldig med på koronaen og ble sett på som hysterisk og redd.

Følger ikke så veldig med nå, men leser en og annen artikkel om det og regner med å pakke med munnbind til sommerferien.

Må man bruke munnbind på Ryanair sine flygninger nå? Det står så på nettsiden, men jeg er usikker likevel.


Sist redigert av Señora : 14-07-22 kl 12:48.
Señora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-07-22, 12:44   #11
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.764
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Følger du med på korona?

Nei, følger ikke med, men leser overskrifter for at jeg skal kunne lese meg opp dersom det skulle komme viktig informasjon jeg få med meg. Jeg var bare passe interessert i utgangspunktet. Fulgte med for å få med meg pålegg og retningslinjer, men har aldri sjekket et eneste smittetall.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-07-22, 12:47   #12
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.509
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Følger du med på korona?

Nei. Vi har hatt det alle sammen og alle er vaksinert også. Vi skal ikke noe sted der det er relevant. Men skal sjekke opp ifht innreise USA etter hvert. Så vi er up to date der. Alle som har vært syke har registrert dette så vi er good to go der.
Registrerer dog at mange er smitta fortsatt og at «det går sin gang» lokalt og at de eldste som får det nå dør etter to år med «underdødelighet» i den gruppa. Korona har vel blitt som andre sykdommer. Kjipt å få men ikke farlig hverken for «oss» eller for samfunnet. Men fortsatt farlig og dødelig for risikogrupper.

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-07-22, 12:48   #13
Maverick
Offline
 
Maverick sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 50.313
Blogginnlegg: 1262
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Følger du med på korona?

Ja. Obviously. Korona, restriksjoner og tiltak er fortsatt svært tilstedeværende i min hverdag.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-07-22, 12:56   #14
sindrome
Boler'o?
 
sindrome sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
Innlegg: 6.462
sindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Følger du med på korona?

Litt, bare i tilfelle det kommer en ny mutant som krøller det til, og i tilfelle det kommer noe informasjon etc som er relevant for meg.

__________________
Storesøster '05 og Lillesøstrene '08

"Det handler om å bli glad i seg selv som medfødt feilvare. I stedet for hele tiden å prøve å ligne på et glansbilde." Per Fugelli
sindrome er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-07-22, 13:01   #15
kamp
ASD
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 4.934
kamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Følger du med på korona?

Følger lite med..
Fikk med meg i dag ny variant som vistnok ikke vaksine eller tidligere sykdom beskytter mot.

Jeg tenker muligens litt var media styrt. Hadde media styrt likt på i dag hadde nok kanskje ikke Norge vert åpen?

__________________
Even God was autistic, that's why the world spin
kamp er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-07-22, 13:07   #16
Zulu
Make it count!
 
Zulu sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 6.629
Zulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt av
Standard

Sv: Følger du med på korona?

Opprinnelig lagt inn av Señora, her.


Må man bruke munnbind på Ryanair sine flygninger nå? Det står så på nettsiden, men jeg er usikker likevel.

Det kommer an på hvor du skal fly. Til London er det ikke påbudt.

__________________
2006 og 2009
Zulu er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-07-22, 13:08   #17
Señora
Bør lage seg en tittel selv
 
Señora sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.714
Señora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Følger du med på korona?

Opprinnelig lagt inn av Zulu, her.

Det kommer an på hvor du skal fly. Til London er det ikke påbudt.

Malaga, Spania

Señora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-07-22, 13:11   #18
Zulu
Make it count!
 
Zulu sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 6.629
Zulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt avZulu har mye å være stolt av
Standard

Sv: Følger du med på korona?

Opprinnelig lagt inn av Señora, her.

Malaga, Spania

Dit vet jeg ikke. Ville tatt med for sikkerhets skyld. Vi hadde gate ved siden av et fly til Portugal, og der hadde alle munnbind. På Londonflyet var det omtrent ingen.

__________________
2006 og 2009
Zulu er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-07-22, 13:13   #19
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.435
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Følger du med på korona?

Opprinnelig lagt inn av Stompa, her.

Det bør du sjekke nøyere. I Helsenorge vil sertifikatet alltid komme opp med tre mnd gyldighet fra innlogging, men noen land har egne begrensninger på hvor lenge det er gyldig etter siste vaksinedose/gjennomgått sykdom.

Jeg fikk f.eks. dose 3 i desember, og da ville sertifikatet mitt bare vært gyldig i 9 mnd i Tyskland (280 dager). Gjennomgått sykdom mener jeg ga gyldighet i 180 dager. Nå krever ikke Tyskland sertifikat mer, men dette var det som gjaldt så lenge de gjorde det. I Østerrike gjaldt 280 dager hvis man hadde to doser, uendelig hvis man hadde tre.

Takk for tips! Trodde EU/EØS-passet gjaldt i alle EU/EØS-land. Sjekket før vi dro til Sveits i vinter, siden de er utenfor sånt.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-07-22, 13:18   #20
Fintdethei!
Javel?
 
Fintdethei! sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Innlegg: 7.816
Fintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Følger du med på korona?

Ta med munnbind når du skal fly, ja. Jeg tror ikke det er påbudt til Spania nå (til andre land som Tyskland, tror jeg det er det). Men smitten er i oppblomstring, og regler endres raskt.

Fintdethei! er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:27.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no