Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Hva har du spist i dag - lavkarbo

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-07-22, 12:12   #21
Serafin
Bør lage seg en tittel selv
 
Serafin sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 9.273
Blogginnlegg: 219
Serafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva har du spist i dag - lavkarbo

Jeg er pokka nødt til å ta grep. For jeg kjenner at blodsukkeret mitt er helt på tur. Kanskje ikke så rart, da jeg lever på is for tiden. Det går bare ikke lenger.

Så jeg er nødt å skjerpe meg. Sporenstreks. Første jeg må finne er noe jeg kan stappe i meg når jeg står opp på morgenen. En halv pakke oreokjeks som i dag er jo ikke bra.

Må ut og kjøpe litt barer og sånn i morgen tror jeg, husker at det reddet meg sist runde. Også må jeg finne ut hvordan flatbrød er med karbo, for jeg har dilla på flatbrød og spekemat for tiden.

__________________
--
Bonusgutten 06
Storebror 07
Lillesøster 09
Serafin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-07-22, 12:44   #22
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.852
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva har du spist i dag - lavkarbo

Så bra at det er liv i tråden. 🙌
Lurer litt på om jeg skal droppe frokost og ha sånt fastevindu eller hva det nå heter. Kanskje det heller heter spisevindu? Ikke spise mellom et gitt tidspunkt. Har startet ferie så nå er det enda enklere.
Skle ut i går, med is. Det er vanskeligst i helgene.
Ny dag i dag. Spiser 2 kokte egg nå. Holder på å steke ny runde med frøknekkebrød.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-07-22, 13:00   #23
Eia
Permakulturell
 
Eia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 5.911
Blogginnlegg: 125
Eia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hva har du spist i dag - lavkarbo

@GinaK: For meg er det mye enklere å hoppe over frokost i hverdagen. Starter 07.30 på jobb, og starter da dagen med et glass vann og en kopp te. Så går det i kaffe frem til lunsj 11.30.

Det merkelige er at jeg ofte er mer sulten til lunsj dersom jeg har spist for eksempel knekkebrød til frokost. Ingen ting eller 2 kokte egg holder meg mett ganske lenge.

__________________
"Jeg er forbauset over at noen legger så mye vekt på krevende skatteforhold at de flytter fra det land det er en Guds gave å være født i." Olav Thon
Eia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-07-22, 14:40   #24
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.391
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva har du spist i dag - lavkarbo

Jeg spiser lavkarbo (under i hvert fall 40 g per dag) og jeg spiser aldri frokost til hverdags og prøver å ikke spise noe etter kl 19. Akkurat nå trenger jeg å gå ned litt mer og da har jeg denne uken ikke spist noe helt frem til middag, det har overraskende gått forunderlig greit. Jeg har ikke trent noe denne uken, da hadde det nok vært vanskeligere, men jeg har gått turer og drevet med hagearbeid. Jeg har også hatt hjemmekontor, hvilket har underrettet. Jeg har da et vindu på kanskje 2-3 timer der jeg spiser fornuftig lavkarbo. Akkurat i dag, søndag så spiser jeg akkurat nå så unnet meg litt luksus nå. Jeg spiser mozzarella (med olivenolje og tilbehør) samt skinkestek i pakke. Trengte noe kjapt og superenkelt. Jeg tror jeg skal gå ut og hente noen jordbær til dessert.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-07-22, 15:21   #25
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.435
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva har du spist i dag - lavkarbo

Opprinnelig lagt inn av Eia, her.

@GinaK: For meg er det mye enklere å hoppe over frokost i hverdagen. Starter 07.30 på jobb, og starter da dagen med et glass vann og en kopp te. Så går det i kaffe frem til lunsj 11.30.

Det merkelige er at jeg ofte er mer sulten til lunsj dersom jeg har spist for eksempel knekkebrød til frokost. Ingen ting eller 2 kokte egg holder meg mett ganske lenge.

Samme her. Men der er det store individuelle forskjeller. Jeg kjenner også folk som må ha mat med det samme de våkner. Ei venninne av meg våkner ofte om morgenen av at hun er sulten. Kanskje det har med A- og B-mennesker å gjøre? Jeg er helt klart B-menneske, og tror på at det tar lengre tid om morgenen før alle prosessene i kroppen min kommer i gang. Og at jeg derfor rett og slett ikke har behov for mat så tidlig. Min morgensultne venninne er også et utpreget A-menneske, som spretter opp og er klar for det meste med det samme hun våkner. Mens jeg beveger meg i sirup de første timene etter jeg har stått opp.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-07-22, 15:33   #26
Eia
Permakulturell
 
Eia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 5.911
Blogginnlegg: 125
Eia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hva har du spist i dag - lavkarbo

My: jeg var også en som "måtte" ha mat med en gang jeg våknet. Det tok litt viljestyrke bare å teste det. Siden jeg fortsatt ikke kan klare meg uten kveldsmat, ble frokost det enkleste måltidet å skippe.

__________________
"Jeg er forbauset over at noen legger så mye vekt på krevende skatteforhold at de flytter fra det land det er en Guds gave å være født i." Olav Thon
Eia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-07-22, 17:29   #27
kamp
ASD
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 4.934
kamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hva har du spist i dag - lavkarbo

I dag spiste jeg kokosyogurt (jeg lager den selv..) med bringebær

Stekte et egg med litt bacon, nykål og sopp

Nå til middag fant jeg lammekjøttdeig og skal lage noen lamme kebab greier jeg skal ha salat til

Så blir det vel noe nøtter til kvelds sammen med gresskar kjerner (jeg spiser litt hokkadio gresskar og rister kjernene selv med ønsket krydder)

__________________
Even God was autistic, that's why the world spin
kamp er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-07-22, 10:56   #28
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.775
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva har du spist i dag - lavkarbo

Opprinnelig lagt inn av My, her.

Samme her. Men der er det store individuelle forskjeller. Jeg kjenner også folk som må ha mat med det samme de våkner. Ei venninne av meg våkner ofte om morgenen av at hun er sulten. Kanskje det har med A- og B-mennesker å gjøre? Jeg er helt klart B-menneske, og tror på at det tar lengre tid om morgenen før alle prosessene i kroppen min kommer i gang. Og at jeg derfor rett og slett ikke har behov for mat så tidlig. Min morgensultne venninne er også et utpreget A-menneske, som spretter opp og er klar for det meste med det samme hun våkner. Mens jeg beveger meg i sirup de første timene etter jeg har stått opp.

Jeg tror det er vane. Jeg MÅTTE ha mat da jeg var yngre. og helst ikke pålegg som smakte så mye, så det ble mye syltetøy i ungdom/20-årene, før jeg klarte å venne meg av med det og spise mild leverpostei eller noe. Nå trenger jeg ikke mat før etter 11, og gjerne mot 12. Jeg spiser nesten alltd da Cottage cheese (mager type for den smaker bedre enn vanlig, synes jeg) med lettsyltetøy (Den som heter UTAN sukker) eller bær. Ikke frukt.

Det er et aktivt valgt da, for jeg synes fremdeles loff med smør og jorbærsyltetøy er godt liksom, eller Nugatti osv.

I dag har jeg glemt å kjøpe Cottage cheese og jeg gidder ikke dra ut igjen, men har ferdig kokt egg i kjøleskapet og avokado, så det kan fort bli det om en halv time. Klokken er 11 nå.

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-07-22, 12:14   #29
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.435
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva har du spist i dag - lavkarbo

Frokost/lunsj (dagens første måltid kl 11:30): Tre frøknekkebrød (Mesterbakeren sitt, med urter og havsalt) med tubeost og avokado. En hel avokado fordelt på de tre knekkebrødene. Salt og pepper.

__________________
µ 05 07 07
My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-07-22, 12:55   #30
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.775
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva har du spist i dag - lavkarbo

Har blitt en Tine iskaffe uten sukker (ikke lavkarbo) etter legetime, og et egg så langt i dag + to kopper kaffe med laktosefri melk.

Nå kjenner jeg at jeg egentlig må ha mer mat.

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:23.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no