Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Løsning for kjøkkenhåndklær

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-05-22, 09:16   #1
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.763
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Løsning for kjøkkenhåndklær

Vi har (omsider) nytt kjøkken, og vi ønsker rene linjer og minst mulig "støy". Det betyr at jeg ikke ønsker å henge opp kroker til kjøkkenhåndkle (gud bedre, for et TV-ord, jeg sier da vitterlig bare "kopphåndduk" ). Finnes det noen andre løsninger? Hva gjør dere andre?

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-05-22, 09:27   #2
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.492
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Løsning for kjøkkenhåndklær

Vi har (i teorien) et smalt skap ved siden av komfyren med noen stenger inni det kan henge sånne på.

I praksis burde de vært byttet for de henger liksom nedover så ting glir, og vi har andre ting i skapet, så reelt sett henger det på komfyrdøra. Ikke rene linjer noe ste på vårt kjøkken da

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-05-22, 09:37   #3
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.763
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Løsning for kjøkkenhåndklær

Ja, hadde jeg tenkt meg om da vi designet kjøkkenet, hadde jeg valgt en slikt smalt skap med stenger inni. Mamma har det, så jeg vet jo at det er lurt. Men tenkte jeg på det? Nei, da.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-05-22, 09:44   #4
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.497
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Løsning for kjøkkenhåndklær

Vi har også smalt skap, men ting tørker jo aldri inni der så våre henger også på håndtaket til komfyren.

Det går jo an å henge sånne klistrekroker på innsiden av et kjøkkenskap for eksempel? Kanskje der grytene bor? Noe sånt: https://www.3mnorge.no/3M/no_NO/p/d/v100688372/

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-05-22, 09:45   #5
annemede
Ser lyst på livet
 
annemede sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.637
Blogginnlegg: 240
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Løsning for kjøkkenhåndklær

Har du et høyskap hvor du kan ha kroker inni? Prøver å se løsninger.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-05-22, 09:46   #6
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.838
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Løsning for kjøkkenhåndklær

Vi henger dem bare på en liten krok (en klistrekrok som Neket nevner) på innsiden av døra til skapet under vasken. Har aldri hatt et problem med at de ikke tørker i alle fall.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-05-22, 09:48   #7
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.763
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Løsning for kjøkkenhåndklær

Har dessverre ikke noe skap som passer til det.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-05-22, 09:49   #8
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.497
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Løsning for kjøkkenhåndklær

Opprinnelig lagt inn av Myria, her.

Vi henger dem bare på en liten krok (en klistrekrok som Neket nevner) på innsiden av døra til skapet under vasken. Har aldri hatt et problem med at de ikke tørker i alle fall.

Kanskje lurere under vasken, den døra åpnes jo mye oftere enn det smale skapet ved siden av komfyren - jeg tror kanskje det hjelper på tørkingen.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-05-22, 09:51   #9
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.763
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Løsning for kjøkkenhåndklær

Vi har ikke skap under vasken, bare skuffer, og de er ikke høye nok til å henge håndklær i.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-05-22, 09:53   #10
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.856
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Løsning for kjøkkenhåndklær

Jeg bruker ikke kjøkkenhåndklær. Men kluten henger fint brettet over kranen. Ikke helt ideelt sånn estetisk sett, men jeg bruker den 24/7, føles det som, og jeg har pene kluter. Har ei venninne som strikker til meg.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-05-22, 10:04   #11
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.813
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Løsning for kjøkkenhåndklær

Vi bruker håndkle hele tiden, det henger derfor på håndtaket til skuffene under vasken. Da er det et vanlig håndkle jeg tenker på, ikke kopphåndduken.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-05-22, 10:04   #12
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.848
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Løsning for kjøkkenhåndklær

Kan heller ikke hjelpe for jeg har håndkle hengende på håndtaket på stekovnen.
Ellers ville nok vår løsning være en knagg på innsiden av kjeleskapet, det er et hjørneskap med sånn svinghyller.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-05-22, 10:07   #13
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.763
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Løsning for kjøkkenhåndklær

Mulig vi må henge kjøkkenhådkleet på et av håndtakene, vi også. Men det er virkelig ikke ideelt. : i-landsproblemer :

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-05-22, 10:07   #14
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.813
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Løsning for kjøkkenhåndklær

Kan du henge det på innsiden av en skapdør? Vi har også et sted på kjøkkenet med en liten krok, tanken var å henge kroder der. Da forsvinner de litt unna synsfeltet, men henger lett tilgjengelig.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-05-22, 10:13   #15
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.492
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Løsning for kjøkkenhåndklær

Vi har også et vanlig håndkle på utiden av skapet under asken (UTsiden, inni er det restavfall uten lokk og der er matavfall, der vil jeg ikke ha et håndkle)

Og klut over vasken.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-05-22, 10:20   #16
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.838
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Løsning for kjøkkenhåndklær

Kanskje løsningen er å finne Verdens Fineste Kjøkkenhåndkle slik at du faktisk ønsker at det skal henge synlig.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-05-22, 10:21   #17
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.763
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Løsning for kjøkkenhåndklær

Opprinnelig lagt inn av veobra, her.

Kan du henge det på innsiden av en skapdør? Vi har også et sted på kjøkkenet med en liten krok, tanken var å henge kroder der. Da forsvinner de litt unna synsfeltet, men henger lett tilgjengelig.

Nei, som jeg skrev, så har vi ingen skapdører som passer til det formålet.

Jeg tror nok løsningen blir som Myria nevner – å finne verdens peneste kjøkkenhåndkle.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-05-22, 10:29   #18
Cuyahoga
etterpåklokest
 
Cuyahoga sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 7.867
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Sv: Løsning for kjøkkenhåndklær

Kjøkkenhåndduken ligger til en hver tid ett eller annet sted på kjøkkenbenken eller kjøkkenøya…

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-05-22, 10:41   #19
Retz
Slim på hovednerven
 
Retz sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Innlegg: 4.750
Retz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Løsning for kjøkkenhåndklær

Bruker sjelden, men det ligger et par pent brettet i en skuff. Hadde jeg brukt det ofte, hadde jeg sikkert hengt det over komfyrhåndtaket.

Retz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-05-22, 10:44   #20
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.424
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Løsning for kjøkkenhåndklær

Vi har en stang på enden av kjøkkenøyen. Den synes ikke så godt. Der henger det to ganske fine kjøkkenhåndklær. Jeg tror ikke jeg hadde kunnet leve med noe inni et skap. Blir for mye plunder når man vil ha tak i et håndkle fort. Forresten tror jeg at det er bare når kjøkkenet er helt nytt at man tenker på sånne estetiske ting. Etterpå handler det om at det skal være praktisk.

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:18.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no