Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Leveringstid pass og ID-kort?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-04-22, 11:44   #21
Mex
Tidsklemma
 
Mex sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Innlegg: 7.809
Blogginnlegg: 459
Mex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de flesteMex er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Leveringstid pass og ID-kort?

Vi bestilte pass og ID til 15-åringene i mars. ID kortet kom etter 2 uker, passet brukte 3-4 uker. Jeg hadde nok tatt en prat når du bestiller om hva som går raskest.

__________________
Storebror des 2006
Lillebror nov 2010
"Mamma, jeg er glad i deg. Helt til månen og ut i verdensrommet"
Mex er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-04-22, 11:49   #22
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.712
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Leveringstid pass og ID-kort?

Fra VG nå.

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/...sbegrensninger

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-04-22, 12:04   #23
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.853
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Leveringstid pass og ID-kort?

Opprinnelig lagt inn av Millen, her.

Fra VG nå.

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/...sbegrensninger

Denne la jeg også merke til - spesielt følgende avsnitt:

Opprinnelig lagt inn av VG

Per 27. april er leveringstiden på pass ca. fem uker, mens tilsvarende er ca. tre uker for et nasjonalt ID-kort. Vi forventer at leveringstiden vil øke fram mot sommeren, avslutter Vandvik.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-04-22, 12:19   #24
Galathea
Bør lage seg en tittel selv
 
Galathea sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 1.804
Galathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Leveringstid pass og ID-kort?

Æsj, jeg bestilte reisen i slutten av februar og begynte jakten på pass da, altså 3 mnd før reisen. Da var det ingen ledige timer å oppdrive før sommeren, men har sjekket hele Trøndelag flere ganger i uka, og fikk altså til slutt time på Steinkjer 16. mai.

Nå fikk jeg sikret en time til kun ID-kort 12. mai, 2 uker før avreise, men det holder vel ikke det... Er nødpass eneste alternativ om vi ikke får tak i ID-kort? Får jo ikke bankkort med bilde heller når man ikke har gyldig pass.

Galathea er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-04-22, 12:34   #25
Fluke
Bør lage seg en tittel selv
 
Fluke sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
Innlegg: 11.782
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Leveringstid pass og ID-kort?

Jeg vet ikke om det er sånn hos dere, men her kom det plutselig mange timer på kveldstid samme dag og dagen etter de ble lagt ut, så det kan være lurt å sjekke hver morgen tror jeg. Det virket som om passkontoret plutselig kjørte overtid/kveldstid for å ta unna litt.

__________________
02 10
Fluke er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-04-22, 12:45   #26
løve70
Enda en som trener
 
løve70 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 17.887
løve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt avløve70 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Leveringstid pass og ID-kort?

Opprinnelig lagt inn av Fluke, her.

Vi fikk beskjed om 3-4 uker for å få passet.

Det var reel tid her dessverre. Mannen fikk netopp nytt pass i postkassen etter 3-4 uker. Tidligere tok det typisk et par dager.

løve70 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-04-22, 12:46   #27
Galathea
Bør lage seg en tittel selv
 
Galathea sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 1.804
Galathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Leveringstid pass og ID-kort?

Opprinnelig lagt inn av Fluke, her.

Jeg vet ikke om det er sånn hos dere, men her kom det plutselig mange timer på kveldstid samme dag og dagen etter de ble lagt ut, så det kan være lurt å sjekke hver morgen tror jeg. Det virket som om passkontoret plutselig kjørte overtid/kveldstid for å ta unna litt.

Ja, jeg sjekker og sjekker, håper det går i orden, 12-åringen gleder seg sånn til denne reisen, de MÅ gå...

Galathea er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-04-22, 12:47   #28
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.816
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Leveringstid pass og ID-kort?

Opprinnelig lagt inn av Fluke, her.

Jeg vet ikke om det er sånn hos dere, men her kom det plutselig mange timer på kveldstid samme dag og dagen etter de ble lagt ut, så det kan være lurt å sjekke hver morgen tror jeg. Det virket som om passkontoret plutselig kjørte overtid/kveldstid for å ta unna litt.

Det var min erfaring i Oslo da vi lette etter time før påske. De sa også at de la ut timer fredager. Det hendte også andre dager i uka at det plutselig var mange timer ute. Jeg brukte mye tid på å lete etter ledig time.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-04-22, 12:49   #29
C3PO
Earthling
 
C3PO sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.015
C3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Leveringstid pass og ID-kort?

Jeg kom nettopp på at mellomstes pass går ut i februar og vi skal til England i jula, så da må passet fornyes. Vi har fått time i Ski i slutten av oktober. Jeg tenkte at det ikke var vits i å se på Oslo engang.

C3PO er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-04-22, 12:54   #30
Mamari
Med nebb og klør
 
Mamari sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 1.250
Mamari er populærMamari er populærMamari er populær
Standard

Sv: Leveringstid pass og ID-kort?

Opprinnelig lagt inn av Galathea, her.

Er det mulighet å hente det på politikammeret så vi slipper treg postgang?

Jeg valgte å hente selv på Nordre Follo passkontor og det var klart til avhenting dagen etter.

Mamari er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-04-22, 12:57   #31
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.712
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Leveringstid pass og ID-kort?

Jeg skal reise i slutten av mai, og ble anbefalt av politiet å hente passet på politiet stasjonen ( Lillestrøm) for å være sikker å få det i tide.

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-04-22, 13:38   #32
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.973
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Leveringstid pass og ID-kort?

Vi har fått flyttet passtimen til snuppa flere ganger, og nå er det godt over en måned fra timen og til vi skal reise. Det bør gå bra.

Hun gleder seg veldig til å få nytt pass, for hun brukte i overkant mye sminke i øyenbrynene sine ved forrige runde. Nå har hun bestemt seg for å være mer "seg selv".

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-04-22, 13:52   #33
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.852
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Leveringstid pass og ID-kort?

Jeg har kapitulert og skjønner at vi må ha pass.
Bestilte sist fredag. Da var det ledig timer både denne uken og i slutten av mai. Så vi har fått time i mai.

Fikk tips om at de legger ut timer på fredager, på morgenen.
Jeg bestilte først en dag men ila fredagen så kom det dager ledig så da byttet jeg.
Sjekk ofte i morgen.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-04-22, 14:13   #34
Fjols
Bør lage seg en tittel selv
 
Fjols sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 2.732
Fjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt liktFjols er virkelig godt likt
Standard

Sv: Leveringstid pass og ID-kort?

Vi bestilte pass til eldste 7.april, men det har ikke kommet ennå. Satser på at det er her i løpet av par uker.

Fjols er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-04-22, 14:18   #35
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.539
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Leveringstid pass og ID-kort?

Jeg titta innom her i dag, og kan velge mellom mange ulike ledige tider de fire første dagene i neste uke , ser flere av dem er borte nå. De er etter odinær åpningstid så det er nok noe ekstra som er lagt ut. Det er ellers en time 16. mai og deretter er det i juni.

Vi trenger ikke nye pass, for vi skal ikke reise så langt. Evt skal vi til sverige maks. Jeg ogmannen har vel trolig gyldige pass også. Jeg tenkte at guttungen også hadde det, for jeg og han ordnet samtidig mener jeg, for 4 år siden, men så kom jeg på at selv om han er mellom 10 og 16 år nå, så er det jo 4 år siden han fikk pass i mai, og han blir 14 i august så han var vel bare 9 da og da er det utløpt. Men dersom vi reiser utenlands er det altså ikke lenger enn sverige, så det er ikke noen krise. Alternativt er vi innenlands. Vi har ikke bestemt oss enda. (campingferie)

Men, det er irrelevant, poenget var, her har de i alle fal altså lagt ut timer på ettermiddagen første uka i mai, trolig for at flere skal få mulighet til å få pass før sommerferien.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-04-22, 14:34   #36
Mikkeline
Flax
 
Mikkeline sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 5.708
Mikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner tilMikkeline er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Leveringstid pass og ID-kort?

Her tok det nesten 3 uker, men da var påsken også imellom.

__________________
03 06 09
Mikkeline er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-04-22, 14:50   #37
Taien
lettere utlada
 
Taien sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Innlegg: 8.030
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Leveringstid pass og ID-kort?

Vi var og fikk ordnet til pass og idkort i går. Vi fikk beskjed om 5 uker for pass og 3 uker for idkort.
Her ble det også lagt ut massevis av timer på kveldstid. (Vi hadde først bomtur i går på dagen, da jeg hadde glemt noe av det jeg måtte ha med. Men fikk time til 20.30 samme kveld da det ble lagt ut nye timer. Hver mandag og onsdag.)

__________________
Tvillinggutter 2010
Taien er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-04-22, 19:41   #38
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.816
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Leveringstid pass og ID-kort?

Jeg trenger nytt pass til våren. Jeg har bestilt time i oktober. Jeg tar ikke sjansen på å vente lenger.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-05-22, 22:18   #39
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.390
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Leveringstid pass og ID-kort?

Hentet nytt pass i dag. Timen bestilte jeg i fjor.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-05-22, 22:32   #40
Blånn
Bør lage seg en tittel selv
 
Blånn sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 8.164
Blogginnlegg: 17
Blånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de flesteBlånn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Leveringstid pass og ID-kort?

Jeg og yngste har passtime til tirsdag. Har prøvd å få det til i over et år (stadig kræsjet med andre ting). Spent på hvor lang tid det vil ta. Har heldigvis ikke konkrete reiseplaner per nå og vi har id-kort.

__________________
Blånn, Storebror (-99), Lillemann (-03) og Houdini (-05)

Behind every great man is a woman rolling her eyes.
-Jim Carrey-
Blånn er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:08.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no