Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Hva skal du ha til dessert i dag?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-08-22, 09:33   #141
Nextlife
Rockesøster
 
Nextlife sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 9.157
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva skal du ha til dessert i dag?

Lørdag skull vi ha bringebær, vaniljesaus og hakket sjokolade.

I kjent stil bobler det i hodet mitt av gøye ting å lage, og det ble da noe helt annet.

Porsjonskaker.
Sjokoladebunn (fra fryserene, tipper det er en stingkakebunn).
Friske bringebær rundt kanten på bunnen
krem med ristet, malt hasseløtt i nidten.
Så kommer det gøye, jeg støpte en halvkule i sjokolade, da den var stiv fylte jeg med sjokoladesaus, og lagde et "lokk" av smeltet sjokolade.
Denne ble så hvelvet oppå bringebær og krem slik at det ble som en dome.
Jeg var litt uheldig med tykkelsen på sjokoladedomen, den burde vært tynnere slik at man lett kunne knuse den å få sjokoladesausen til å renne elegant, den var litt tykk og uelegant å åpne.
Men prinsippet funket, og med litt perfeksjon kan dette bli en festdessert, trur eg.

__________________
I'm happy, hope you're happy too
Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-08-22, 21:45   #142
Turban Smukk
sukk
 
Turban Smukk sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Innlegg: 4.476
Turban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelenTurban Smukk er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hva skal du ha til dessert i dag?

Opprinnelig lagt inn av Nextlife, her.

Lørdag skull vi ha bringebær, vaniljesaus og hakket sjokolade.

I kjent stil bobler det i hodet mitt av gøye ting å lage, og det ble da noe helt annet.

Porsjonskaker.
Sjokoladebunn (fra fryserene, tipper det er en stingkakebunn).
Friske bringebær rundt kanten på bunnen
krem med ristet, malt hasseløtt i nidten.
Så kommer det gøye, jeg støpte en halvkule i sjokolade, da den var stiv fylte jeg med sjokoladesaus, og lagde et "lokk" av smeltet sjokolade.
Denne ble så hvelvet oppå bringebær og krem slik at det ble som en dome.
Jeg var litt uheldig med tykkelsen på sjokoladedomen, den burde vært tynnere slik at man lett kunne knuse den å få sjokoladesausen til å renne elegant, den var litt tykk og uelegant å åpne.
Men prinsippet funket, og med litt perfeksjon kan dette bli en festdessert, trur eg.

Du er helt gæren.

Men så fantastisk!

Turban Smukk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-22, 13:25   #143
zinatara
Bør lage seg en tittel selv
 
zinatara sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 6.729
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hva skal du ha til dessert i dag?

Jeg lagde noe godt og veldig enkelt i går. Mesh om ali
https://www.inthemidnightkitchen.com...om-recipe-card

Man bare brettet filodeig til vifter og puttet i formen, penslet med smør og stekte til det ble brunt og sprøtt. Så heller man over søt kondensert melk og melk/fløte og steker i 10 minutter til. Toppes med kanel og hakkede nøtter, jeg brukte pistasjnøtter.

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-08-22, 10:21   #144
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.321
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva skal du ha til dessert i dag?

Opprinnelig lagt inn av zinatara, her.

Jeg lagde noe godt og veldig enkelt i går. Mesh om ali
https://www.inthemidnightkitchen.com...om-recipe-card

Det så veldig godt ut!

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-08-22, 13:42   #145
Syrinx
koko
 
Syrinx sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Innlegg: 8.974
Blogginnlegg: 38
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva skal du ha til dessert i dag?

Sveler med diverse "topping". Tradisjonell smørkrem (smør, sukker og melis pisket til luftig krem), salt karamellsaus eller jordbærsylte og rømme. Eller brunost om noen tenker det er tingen.

__________________
Dårlige vitser har også livets rett.
Syrinx er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:39.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no