Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Sportshjørnet

Smøretips - haster!

Sportshjørnet Alt som har med sport å gjøre passer inn her.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-02-22, 11:59   #1
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.724
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Smøretips - haster!

Jeg har psyket meg opp til skitur. Det er meldt fem grader og sol, og løypa er nypreppet. Smøreappen sier rød klister. Jeg har ikke det. Jeg har blå klister og rød voks. Hva gjør jeg?

:hater skismøringsproblematikk noe så inderlig:

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-22, 12:08   #2
Isprinsessen
Vinter
 
Isprinsessen sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 3.807
Isprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt likt
Standard

Sv: Smøretips - haster!

Jeg ville prøvd med rød voks først så tar du blå klister med i tilfelle det ikke funker. Og om du ser noen på parkeringa så snakker du med de og kanskje d3 har universal klister eller rød klister. Husk å ta med den skrapa til å trekke klisteret utover med.

Kan være du får bedre feste uttafor sporet (der man skøyter) om du bare prøver med rød voks. Bruker for å bli isete i sporet om det er mildt.

Her er det andre veien. Nysnø og minus 17, trått som faen

Isprinsessen er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 27-02-22, 12:22   #3
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.724
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Smøretips - haster!

Takk for tips. Selv om jeg aldri i livet kommer til å snakke med noen på parkeringen.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-22, 12:48   #4
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.079
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Smøretips - haster!

Du må kjøpe inn klister på tape-rull, det funker til alt. https://www.skistart.no/p-65325-rex-tape-grip-blue.aspx

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-22, 12:56   #5
Isprinsessen
Vinter
 
Isprinsessen sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 3.807
Isprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt likt
Standard

Sv: Smøretips - haster!

Opprinnelig lagt inn av Magica, her.

Du må kjøpe inn klister på tape-rull, det funker til alt. https://www.skistart.no/p-65325-rex-tape-grip-blue.aspx

Ja smøre tape er genialt om det ikke er kaldt.

Isprinsessen er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 27-02-22, 13:29   #6
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.724
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Smøretips - haster!

Skal absolutt kjøpe klister på tape, men det hjelper meg jo fint lite i dag. Vel, jeg stålsetter meg og prøver meg på en tur.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-22, 14:11   #7
Timar
Bør lage seg en tittel selv
 
Timar sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.409
Blogginnlegg: 56
Timar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Smøretips - haster!

God tur, Divine! Hvor går turen?

Timar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-22, 16:48   #8
Isprinsessen
Vinter
 
Isprinsessen sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 3.807
Isprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt liktIsprinsessen er virkelig godt likt
Standard

Sv: Smøretips - haster!

Hvordan gikk det?

Isprinsessen er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 27-02-22, 17:58   #9
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.724
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Smøretips - haster!

Det ble nesten 16 km. Jeg gadd ikke smøre, så jeg gikk på én måned gammel rød voks (men hadde med voks og klister i sekken). Skiene var helt grusomt bakglatte, og siden mannen min trodde det ville være fullt på utfartsparkeringen (noe det overhodet ikke var), startet jeg lokalt, noe som innebar kilometersvis med bare oppoverbakker. Tydeligvis bare for spesielt interesserte, for det var INGEN andre i løypa den første halvtimen. Nå er jeg hjemme igjen, og føler meg som et vrak. Er. Så. Sliten.

Timar: Turen gikk fra Skui skole via Jordbru og Vestmarksetra til Gupu og tilbake (pluss litt ekstra, for jeg klarte å gå litt feil).

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-22, 18:29   #10
Timar
Bør lage seg en tittel selv
 
Timar sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.409
Blogginnlegg: 56
Timar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Smøretips - haster!

Lang tur! Bakglatte ski er helt grusomt. Jeg har lenge kun godt på ski hvis det var blå ekstra-føre. Dvs, jeg smørte kun med det uansett føre. I fjor kjøpte jeg meg felleski, og de skal jo være supre på sånn klisterføre som det er nå, men skiene ligger visst fortsatt oppunder taket i garasjen der de ble plassert i fjor..

Timar er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:31.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no