Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Husmorskole

Renhold - tips og triks

Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 18-08-22, 19:18   #21
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.863
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Renhold - tips og triks

Noterer våtservietter på handlelista umiddelbart.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 18-08-22, 21:40   #22
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.787
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Renhold - tips og triks

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Noterer våtservietter på handlelista umiddelbart.

Jeg kjøper de billigste til baby.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-08-22, 14:49   #23
Einhyrningur
Be happy!
 
Einhyrningur sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 10.003
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Sv: Renhold - tips og triks

First Price har noen billige og. Samt Rusta.

__________________
jepp, jeg mangler stor forbokstav
Einhyrningur er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 19-08-22, 14:57   #24
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.586
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Renhold - tips og triks

Når det gjelder dusjen, pleier jeg å spraye med en bade spray fra Klar, og når det skal skylles av dusjer jeg ofte selv. Det lærte jeg av noen.

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-08-22, 15:08   #25
Bergensis
Ventar stadig på vår
 
Bergensis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 9.758
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Sv: Renhold - tips og triks

Er ikkje våtserviettar sett inn med noko olje? Brukar våtserviettar, billigaste typen ein får kjøpt på Europris eller liknande.

Ellers tørkar eg nesten dagleg over vask og benk med eit håndkle som likevel er klar for kokvask.

Om eg skal ha nytt bad nokon gong, skal eg ha bad der eg kan ta dusjslangen og spyle ned både dusj og do og golv.

__________________
Bergensis
Bergensis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-08-22, 16:37   #26
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.062
Blogginnlegg: 260
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Renhold - tips og triks

Jeg har kluter og sprayflaske med såpevann på badet. Like enkelt som våtservietter synes jeg. Erfaringsmessig så tørker våtserviettene før jeg får brukt de opp.

frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-08-22, 17:05   #27
star
bits and pieces
 
star sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Innlegg: 13.971
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Renhold - tips og triks

Opprinnelig lagt inn av Millen, her.

Når det gjelder dusjen, pleier jeg å spraye med en bade spray fra Klar, og når det skal skylles av dusjer jeg ofte selv. Det lærte jeg av noen.

Jeg har gått over fra Jif til Klar. Både på bad og kjøkken.
Nå får jeg endelig dusjdørene rene uten å bruke krefter.
Og mye mindre lukt.

__________________
Gutta 2005 og 2007
star er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 19-08-22, 19:29   #28
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.694
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Renhold - tips og triks

Jeg har også Klar for øyeblikket. Er den bra altså? For spray å være ...?

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-22, 00:05   #29
Nextlife
Rockesøster
 
Nextlife sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 9.157
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Renhold - tips og triks

For meg trumfer miljø at ting skal være enkelt, og av typiske rengjøringsprodukter bruker jeg kun Klar oppvask., samt masikinoppvasktabletter og pulver til klesvask fra fra Änglamark.
Ellers er det utstrakt bruk av bakepulver, natron, sitronsyre og frisk sitron, eddik og sånn magisk svamp jeg bruker til renhold.

__________________
I'm happy, hope you're happy too

Sist redigert av Nextlife : 20-08-22 kl 00:13.
Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-22, 10:08   #30
Nera
Pandemonium
 
Nera sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 6.990
Nera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner tilNera er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Renhold - tips og triks

Jeg synes baderomssprayen til Klar lukter så sterkt at jeg ikke klarer å ha den i hus. Jeg bruker for det meste Zalo til alt, men har rengjøringsmiddel fra Unik (Eurospar/Kiwi) på lur når det trengs. Det lukter litt svakt av gress og mynte, og er ikke like ille for nesen som det meste annet.

Coop Xtra har rengjøringsservietter til husvask, men de stinker grønnsåpe, og genererer mye søppel.

__________________
There's a fine line between wrong and visionary. Unfortunately, you have to be a visionary to see it.
2009 2012
Nera er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 20-08-22, 10:38   #31
Retz
Slim på hovednerven
 
Retz sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Innlegg: 4.737
Retz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Renhold - tips og triks

Jeg har sprayflasker fra Clas Ohlson og fyller dem med:

Dusj og bad: Vann, zalo, eddik
Kjøkken: Vann, zalo, sitronolje
Stekovn: C-krem
Vinduer: Vann, eddik

Retz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-22, 10:53   #32
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.910
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Renhold - tips og triks

Opprinnelig lagt inn av Nera, her.

Jeg synes baderomssprayen til Klar lukter så sterkt at jeg ikke klarer å ha den i hus. Jeg bruker for det meste Zalo til alt, men har rengjøringsmiddel fra Unik (Eurospar/Kiwi) på lur når det trengs. Det lukter litt svakt av gress og mynte, og er ikke like ille for nesen som det meste annet.

Coop Xtra har rengjøringsservietter til husvask, men de stinker grønnsåpe, og genererer mye søppel.

Klar er noe av de verste duftene jeg har hatt i hus. Klarte ikke å bruke de opp engang.

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-22, 13:15   #33
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.062
Blogginnlegg: 260
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Renhold - tips og triks

Opprinnelig lagt inn av Nextlife, her.

For meg trumfer miljø at ting skal være enkelt, og av typiske rengjøringsprodukter bruker jeg kun Klar oppvask., samt masikinoppvasktabletter og pulver til klesvask fra fra Änglamark.
Ellers er det utstrakt bruk av bakepulver, natron, sitronsyre og frisk sitron, eddik og sånn magisk svamp jeg bruker til renhold.

Hvor kjøper man sitronsyre,og hvordan bruker man det?

frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-22, 13:16   #34
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.062
Blogginnlegg: 260
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Renhold - tips og triks

Finnes det miljøvennlige oppvaskmidler til oppvaskmaskin?

frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-22, 17:45   #35
Nextlife
Rockesøster
 
Nextlife sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 9.157
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Renhold - tips og triks

Opprinnelig lagt inn av frukt, her.

Hvor kjøper man sitronsyre,og hvordan bruker man det?

Jeg kjøper på vanlig dagligvare, det står gjerne sammen med bakevarer som natron o.l.
Jeg bruker det til f. eks rengjøring av vannkoker, termoser, oppvaskkum, håndvasken på badet (polert stål) og sikkert noe annet jeg ikke kommer på.

__________________
I'm happy, hope you're happy too
Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-08-22, 19:01   #36
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.586
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Renhold - tips og triks

Opprinnelig lagt inn av Retz, her.

Jeg har sprayflasker fra Clas Ohlson og fyller dem med:

Dusj og bad: Vann, zalo, eddik
Kjøkken: Vann, zalo, sitronolje
Stekovn: C-krem
Vinduer: Vann, eddik


Hva er C-krem?

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-08-22, 06:59   #37
Retz
Slim på hovednerven
 
Retz sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Innlegg: 4.737
Retz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Renhold - tips og triks

Opprinnelig lagt inn av Millen, her.

Hva er C-krem?

Det er denne. Kommer med egen svamp, men jeg bruker den lilla på stekovnen.

C67CF676-0EA4-43A8-8190-90C24EA2608F.jpg

Retz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-08-22, 12:47   #38
Dragen
VeloppDragen
 
Dragen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 8.565
Blogginnlegg: 807
Dragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtidDragen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Renhold - tips og triks

Retz - bruker du den inni stekovnen også? På glassdøren? Hvor har du fått tak i den lilla svampen?

__________________
Som en gullring i et grisetryne, er en vakker kvinne uten vett. (Sal. 11:22)
Dragen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-08-22, 13:46   #39
trøtt
ekstremt trøtt
 
trøtt sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 10.716
Blogginnlegg: 30
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Renhold - tips og triks

The pink stuff prøvde jeg på badekaret i går og det fungerte mye bedre enn baderomssprayer og skurekrem. Bruker magisk svamp på kjøkkenmaskin og det fungerer veldig bra.

__________________
Selv om hjemmet er stedet der du kan slappe av og være deg selv, betyr ikke det at du kan misbruke kjærligheten og hengivenheten andre familiemedlemmer føler for deg.
trøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-08-22, 16:11   #40
Retz
Slim på hovednerven
 
Retz sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Innlegg: 4.737
Retz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Renhold - tips og triks

Opprinnelig lagt inn av Dragen, her.

Retz - bruker du den inni stekovnen også? På glassdøren? Hvor har du fått tak i den lilla svampen?

Bruker den inni stekovnen også, ja. På glasset bruker jeg den gule svampen til å fordele kremen litt forsiktig utover, la det sitte en stund og bruker den fine siden av den lilla vaskepaden til å tørke/gnikke av. Sprayer som regel litt med vann tilsatt en dråpe zalo + sitronolje etter det, og til slutt vann/eddik blanding.

Husker ikke hvor jeg kjøpte den lilla paden, men den dollarbutikken har sikkert slike.

Retz er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:02.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no