Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Leveringstid pass og ID-kort?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-08-22, 21:15   #221
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.694
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Leveringstid pass og ID-kort?

12 uker sa de! 12! Og siden jeg skal til Italia i Oktober, ble det ikke levert inn pass, så jeg må på politistasjonen og hente passet når det kommer. Beholder altså det jeg har nå frem til det nye kommer.

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-08-22, 17:14   #222
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.386
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Leveringstid pass og ID-kort?

Tiden for å vente lenge på å hente ferdig pass er ikke over! Jeg ventet i nesten 3 timer i dag. Grønland, Oslo. Jeg var der klokken 10:20

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-08-22, 14:30   #223
Unicorn
Står på egne ben
 
Unicorn sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Det våte Vestland
Innlegg: 1.336
Unicorn er populærUnicorn er populærUnicorn er populærUnicorn er populærUnicorn er populærUnicorn er populær
Standard

Sv: Leveringstid pass og ID-kort?

Eldste bestilte id-kort (uten reise) den 15., og det lå i postkassen den 19.

__________________
Unicorn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-08-22, 14:46   #224
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.063
Blogginnlegg: 260
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Leveringstid pass og ID-kort?

Sek uker tok det. Hentet hos politiet, og det var ikke lenge å vente.

frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-08-22, 15:25   #225
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.832
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Leveringstid pass og ID-kort?

Opprinnelig lagt inn av Karamell, her.

12 uker sa de! 12! Og siden jeg skal til Italia i Oktober, ble det ikke levert inn pass, så jeg må på politistasjonen og hente passet når det kommer.

12 uker er jo helt vanvittig! Vi var av gårde og bestilte pass og ID-kort på lørdag, og da sa de ventetida var 6-7 uker. Synes det er lenge også, jeg, når det vel vanskelig kan være høysesong lenger. Det er ikke alt i verden som går framover - både passystemet og Posten er gode eksempler på det.

Kan man ikke velge å få pass og ID-kort sendt hjem i postkassa? Slik blir det for oss - tror knapt vi hadde noe valg. Å måtte vente 3 timer på henting virker jo også avsindig.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-08-22, 15:44   #226
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.063
Blogginnlegg: 260
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Leveringstid pass og ID-kort?

Jeg kunne velge.

frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-08-22, 15:59   #227
Serafin
Bør lage seg en tittel selv
 
Serafin sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 9.254
Blogginnlegg: 219
Serafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de flesteSerafin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Leveringstid pass og ID-kort?

Jeg skal med Lillesøster og få pass i morgen. Og er rå-stressa, for det er så innmari mye som kan gå galt, og jeg føler det er et jævla rigid system.

Men passet hennes er utgått, og vi skal til Spania i jula, så da må vi bare bite i det sure eplet gitt.

__________________
--
Bonusgutten 06
Storebror 07
Lillesøster 09
Serafin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-08-22, 16:20   #228
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.386
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Leveringstid pass og ID-kort?

Man kan få det sendt hjem i posten hvis tidligere pass makuleres ved søking. Det kunne ikke jeg for jeg trengte det i mellomtiden.

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-08-22, 16:26   #229
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.724
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Leveringstid pass og ID-kort?

Opprinnelig lagt inn av liefje, her.

Man kan få det sendt hjem i posten hvis tidligere pass makuleres ved søking. Det kunne ikke jeg for jeg trengte det i mellomtiden.


Ikke nødvendigvis. Sønnen min fikk beholde sitt gamle pass OG fikk det nye tilsendt i posten.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-08-22, 18:46   #230
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.386
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Leveringstid pass og ID-kort?

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Ikke nødvendigvis. Sønnen min fikk beholde sitt gamle pass OG fikk det nye tilsendt i posten.

Jøss. Da tror jeg faktisk at de gjorde en feil. Eller ba de han om å komme med eller sende det gamle passet senere kanskje? Jeg vet i alle fall at vi fikk "kjeft" på passkontoret i Oslo fordi vi hadde flere gamle pass hjemme som ikke var hullet/gjort ugyldige. De hadde det i systemene sine. Vi hadde disse passene fordi de ikke var så nøye på sånt i ambassadene i de andre landene vi hadde bodd i, men vi ha dem med ned for at de skulle hulle dem før vi fikk nye pass.

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-08-22, 19:23   #231
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.823
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Leveringstid pass og ID-kort?

Opprinnelig lagt inn av Bluen, her.


Kan man ikke velge å få pass og ID-kort sendt hjem i postkassa? Slik blir det for oss - tror knapt vi hadde noe valg. Å måtte vente 3 timer på henting virker jo også avsindig.

Jeg har alltid fått pass/ID-kort tilsendt i postkassa. Det har aldri vært et alternativ å hente det selv. Nå bruker sikkert vi samme sted for dette, men det var heller ikke et hente-selv-alternativ når vi kunne fikse pass her jeg bor.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-08-22, 19:25   #232
trøtt
ekstremt trøtt
 
trøtt sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 10.716
Blogginnlegg: 30
trøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de flestetrøtt er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Leveringstid pass og ID-kort?

Opprinnelig lagt inn av Bluen, her.

12 uker er jo helt vanvittig! Vi var av gårde og bestilte pass og ID-kort på lørdag, og da sa de ventetida var 6-7 uker. Synes det er lenge også, jeg, når det vel vanskelig kan være høysesong lenger. Det er ikke alt i verden som går framover - både passystemet og Posten er gode eksempler på det.

Kan man ikke velge å få pass og ID-kort sendt hjem i postkassa? Slik blir det for oss - tror knapt vi hadde noe valg. Å måtte vente 3 timer på henting virker jo også avsindig.

Jeg valgte å få det hjem, men likevel sendte de det til politistasjonen så jeg måtte hente det der. Tok maks 5 min.

__________________
Selv om hjemmet er stedet der du kan slappe av og være deg selv, betyr ikke det at du kan misbruke kjærligheten og hengivenheten andre familiemedlemmer føler for deg.
trøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-08-22, 19:26   #233
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.253
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Leveringstid pass og ID-kort?

Opprinnelig lagt inn av Anne C, her.

Jeg har alltid fått pass/ID-kort tilsendt i postkassa. Det har aldri vært et alternativ å hente det selv. Nå bruker sikkert vi samme sted for dette, men det var heller ikke et hente-selv-alternativ når vi kunne fikse pass her jeg bor.

Her i byen kan vi velge.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-08-22, 19:54   #234
star
bits and pieces
 
star sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Innlegg: 13.973
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Leveringstid pass og ID-kort?

Opprinnelig lagt inn av liefje, her.

Jøss. Da tror jeg faktisk at de gjorde en feil. Eller ba de han om å komme med eller sende det gamle passet senere kanskje?

Guttungen fikk søke nytt uten at vi returnerte det gamle der og da
Vi fant det ikke selv om vi hadde sett det like før timen. Fant det noen dager senere og returnerte det da.

__________________
Gutta 2005 og 2007
star er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-08-22, 22:28   #235
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.694
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Leveringstid pass og ID-kort?

Opprinnelig lagt inn av Bluen, her.


Kan man ikke velge å få pass og ID-kort sendt hjem i postkassa? Slik blir det for oss - tror knapt vi hadde noe valg. Å måtte vente 3 timer på henting virker jo også avsindig.

Jo, men som jeg skrev, så skal jeg reise før det har gått 12 uker, så jeg valgte da å beholde mitt gamle, fremdeles gyldige pass frem til jeg får det nye. Just in case. Da må man fysisk hente.

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-08-22, 22:29   #236
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.694
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Leveringstid pass og ID-kort?

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Ikke nødvendigvis. Sønnen min fikk beholde sitt gamle pass OG fikk det nye tilsendt i posten.

uten hull i? Det hr jeg aldri opplevd.

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-08-22, 22:51   #237
Divine
Textrovert
 
Divine sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.724
Blogginnlegg: 251
Divine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme omDivine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Leveringstid pass og ID-kort?

Opprinnelig lagt inn av Karamell, her.

uten hull i? Det hr jeg aldri opplevd.


Nei, med hull. Sorry, jeg må ha misforstått hva liefje mente. Trodde ikke hun fikk med seg det gamle passet uansett.

__________________
En stor og en liten (94 og 02)

Ikke la det aller beste bli det godes fiende
Divine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-08-22, 22:52   #238
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.754
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Leveringstid pass og ID-kort?

Vi beholdt passet fordi vi skulle reise, da sa de at vi ikke kunne få det i posten, men måtte komme og hente det nye og levere inn det gamle.

De makulerte da det gamle, og så kunne barnet få beholde begge, ett nytt og et som var makulert (kuttet i hjørnet, tror jeg?)

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-08-22, 22:54   #239
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.694
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Leveringstid pass og ID-kort?

Opprinnelig lagt inn av Divine, her.

Nei, med hull. Sorry, jeg må ha misforstått hva liefje mente. Trodde ikke hun fikk med seg det gamle passet uansett.

Man får med seg makulert ja, og det er derfor jeg må hente mitt nye. Fordi jeg må bruke det gamle i oktober.

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-08-22, 22:55   #240
Karamell
Introvert textrovert
 
Karamell sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.694
Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Leveringstid pass og ID-kort?

Opprinnelig lagt inn av Charlie, her.

Vi beholdt passet fordi vi skulle reise, da sa de at vi ikke kunne få det i posten, men måtte komme og hente det nye og levere inn det gamle.

De makulerte da det gamle, og så kunne barnet få beholde begge, ett nytt og et som var makulert (kuttet i hjørnet, tror jeg?)

Vi har flere gamle liggende, ungenes første med rare babybilder f.eks. Alle hullet med hullemaskin.

__________________
Guttene 02 og 05.
On n'aime que ce qu'on ne possède pas tout entier.


Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:17.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no