Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Skravleforum

Ting du lærte som voksen

Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 11-08-22, 22:58   #241
Plingo
Erfaren
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 916
Plingo er populærPlingo er populærPlingo er populærPlingo er populær
Standard

Sv: Ting du lærte som voksen

Selda (Newton, Alle for 1) lærte meg i dag at Barbie er forkortelse av Barbara, samt at Barbie (Barbara) og Ken(neth) er oppkalt etter barna til oppfinnere. Litt kleint å gå fra søsken til kjærester….

Plingo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-08-22, 23:49   #242
amo
Bør lage seg en tittel selv
 
amo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 7.506
amo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ting du lærte som voksen

Opprinnelig lagt inn av GinaK, her.

Smarte huskeregler.
Kunne godt tenkt meg å huske planetenes rekkefølge.

Det eneste jeg husker er GROBEGNI. Ikke veldig nyttig men den sitter.
Jeg måtte forresten ta fylkeprøven om igjen for vi måtte ha et visst antall riktig for å få det godkjent. Husker at det var 19 fylker men slet med å plassere noen.

Gubben driver stadig og synger på månedsregla. Han husker den enda, til tross for at han nærmer seg 60 år....

Her er den. Han har ikke lært den på skolen, men av farmoren sin.
http://visearkivaren.blogspot.com/20...-manedene.html

Vi lærte denne:
Det er kaldt i januar
Snø og is i februar
Mars er heller ikke mild
Men det lysner i april

Mai er tida då vi sår
Juni alle blomar står
I juli får vi høyet inn
I august vi kornet bind

I september bær på busk
I oktober regn og rusk
I november snøar det
I desember juletre

__________________
De tre håpefulle

1987-storesøs 1997-mellombror 2004-lillesøs 2009-bonussøs
amo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-08-22, 02:36   #243
zinatara
Bør lage seg en tittel selv
 
zinatara sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 6.729
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Ting du lærte som voksen

Når jeg var på foreldresamtale med lillesøster i første klasse kunne lærer fortelle at de akkurat hadde lært seg å se forskjell på månen i ny og ne. Og trikset var at i ne var buen slik at om man satt en strek på midten kunne den bli en E og i ny kunne man sette en strek opp fra midten og lage en Y. Dette var ikke noe jeg kunne fra før.

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-08-22, 07:27   #244
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.426
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Ting du lærte som voksen

Månen begynner (ny) med sluttparantes, altså ) og slutter (ne) med begynnerparantes, altså ( lærte jeg

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:26.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no