Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Kjærestetur: Hvor vil vi?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-07-22, 22:56   #1
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.927
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Spørsmål

Kjærestetur: Hvor vil vi?

Okei, jeg tror ikke dette er den første tråden fra meg om dette emnet, men bær over med meg Izzi-mannen og jeg skal feire 30 år sammen i høst, og skal på tur for første gangen siden vi fikk barn (jadda, Eldste er -02'er...). Den siste tråden jeg lagde var om Roma, for det har egentlig alltid vært planen, meeen så foreslo mannen noe litt mindre ambisiøst på mine vegne. På grunn av sykdom så er jeg ikke spesielt mobil, og han har ikke lyst til at jeg skal oppleve nederlaget med å legge opp til fine opplevelser i storby som jeg ender med å ikke kunne gjennomføre Så da er vi litt tilbake til hva vil vi?! Vi har et par gode kandidater hvis vi velger typ par-hotell i Middelhavet:

Casa Cook Rhodos eller kanskje enda bedre; Casa Cook Samos. Men kanskje dere kjenner til andre gode forslag også?

Så hva ser vi etter:

- Vi vil være mest mulig for oss selv. Vi er introverte, og kanskje spesielt introverte sammen. Vi vil helst ikke forholde oss mye til andre, og for guds skyld ikke måtte konversere med andre på fast basis liksom :skrekk: Et hus alene hadde kanskje vært det beste, men da får vi jo ikke digg frokost som vi ikke må heve en finger for selv... Men alt skal vurderes; leie hus, leilighet, hotell med og uten all inclusive.

- Swim out høres perfekt ut for oss (som på de hotellene linket til over).

- Vi elsker strand også, og mannen digger å dykke, selv om han synes det er litt stusselig alene. Og ikke minst å tusle på stranden på kveldene og bare sitte og nyte...

- Vi trenger ikke til Middelhavet eller deromkring heller. Har du et flott forslag i Skandinavia, De Britiske Øyer, Europa, anywhere really, så kom med det. Stedet i seg selv er viktig; vakkert både inne og utendørs, aller helst flott natur rundt, luksus er ikke å forakte og det må være greit å komme seg dit.

- Pris er ikke veldig viktig, men vi har endel andre ting å bruke penger på i år, så kanskje ikke gå fullstendig overbord. Men det er 30 års-tur, og vår første tur på over 20 år alene, så vi er ikke gniene. Vi betaler det det måtte koste.

- Alt fra langhelg til én uke. Primært i september.

Mye mulig jeg kommer på flere ting etterhvert

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-07-22, 23:27   #2
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.917
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kjærestetur: Hvor vil vi?

Tja, jeg lurer på om Korfu kunne passe. Den øya er ikke så himla stor, men har ruiner, husutleie, hoteller, strender og huler (husker ikke hvor). Det er muligens anledning til båttur til Albania eller inni diverse huler. En eller annen fortalte meg i forrige årtusen at dykkemulighetene er fine der.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-22, 10:25   #3
Cumulus
Bør lage seg en tittel selv
 
Cumulus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 3.625
Cumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Kjærestetur: Hvor vil vi?

På en sånn type tur ville jeg valgt Hellas. Masse nydelige steder, spesielt hvis du tar taxi fra flypassen til de mindre stedene uten for mange turister. F eks Makry gialos på Kreta.

Cumulus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-22, 10:45   #4
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.927
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kjærestetur: Hvor vil vi?

Opprinnelig lagt inn av Cumulus, her.

På en sånn type tur ville jeg valgt Hellas. Masse nydelige steder, spesielt hvis du tar taxi fra flypassen til de mindre stedene uten for mange turister. F eks Makry gialos på Kreta.

Takk for tips. Der har jeg nettopp vært, Cumulus! Nydelig sted

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-22, 10:46   #5
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.927
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kjærestetur: Hvor vil vi?

Opprinnelig lagt inn av Strå, her.

Tja, jeg lurer på om Korfu kunne passe. Den øya er ikke så himla stor, men har ruiner, husutleie, hoteller, strender og huler (husker ikke hvor). Det er muligens anledning til båttur til Albania eller inni diverse huler. En eller annen fortalte meg i forrige årtusen at dykkemulighetene er fine der.

Takk for tips. Korfu har jeg ikke vært på siden jeg var på interrail i min ungdom, og det begynner jo å bli noen år siden Skal sjekkes ut!

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-22, 10:49   #6
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.927
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kjærestetur: Hvor vil vi?

Har også funnet dette Sunprime hotellet på Rhodos. Der kan vi faktisk få eget basseng, så da kan vi være enda mer for oss selv

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-22, 10:55   #7
Cumulus
Bør lage seg en tittel selv
 
Cumulus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 3.625
Cumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Kjærestetur: Hvor vil vi?

Opprinnelig lagt inn av IzziCreo, her.

Takk for tips. Der har jeg nettopp vært, Cumulus! Nydelig sted

Så gøy at du akkurat har vært der. Har de overlevd koronaen? Jeg var bekymret for den byen da den er helt avhengig av turisme (som så mange andre byer i Hellas)

Cumulus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-22, 10:58   #8
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.675
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjærestetur: Hvor vil vi?

I tillegg til mulighet for å være alene, er det kanskje greit å tenke nærhet til sentrum og? Ellers blir det kanskje lett å ende opp å spise på hotellet hver kveld?

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-22, 11:40   #9
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.927
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kjærestetur: Hvor vil vi?

Opprinnelig lagt inn av Che, her.

I tillegg til mulighet for å være alene, er det kanskje greit å tenke nærhet til sentrum og? Ellers blir det kanskje lett å ende opp å spise på hotellet hver kveld?

Ja, absolutt. Det er et stort pluss at det ligger nært sentrum.

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-22, 11:47   #10
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.927
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kjærestetur: Hvor vil vi?

Opprinnelig lagt inn av Cumulus, her.

Så gøy at du akkurat har vært der. Har de overlevd koronaen? Jeg var bekymret for den byen da den er helt avhengig av turisme (som så mange andre byer i Hellas)

Ja, det virket slik, men vi så ikke så store deler av byen.

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-22, 18:56   #11
Musemus
<3
 
Musemus sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 6.543
Musemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt liktMusemus er virkelig godt likt
Standard

Sv: Kjærestetur: Hvor vil vi?

Rhodos er nydelig, og Kolymbia ligger ikke så langt unna Rhodos by - der kan man reise inn til gamlebyen, og der er det så fint! Men jeg tror det kun er steinstrender der. Det var hvertfall det da vi var der.

Har du tenkt på Kypros? Vi var der i oktober et år og det var helt fantastisk.
Samme med Tyrkia i oktober.

__________________
Storesøster 08
Lillebror 11

Musemus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-22, 19:03   #12
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kjærestetur: Hvor vil vi?

Hva med Palma? Nydelig by og fortsatt sommervær i september

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-08-22, 19:36   #13
Nextlife
Rockesøster
 
Nextlife sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 9.172
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjærestetur: Hvor vil vi?

Siden du åpner for Skandinavia drister jeg meg til å foreslå Manshausen i Steigen.
https://www.manshausen.no/

__________________
I'm happy, hope you're happy too
Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-22, 08:46   #14
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.675
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjærestetur: Hvor vil vi?

Kunne dere vært finnskogen og?
https://www.finnskogtoppen.no/

Jeg har en venninne som elsker plassen - selv er jeg skeptisk, men hører vakre ting om stedet i alle fall.

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-22, 11:17   #15
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.467
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kjærestetur: Hvor vil vi?

Kan jeg anbefale tur til Tromsø-området, nærmere bestemt Tromvika Lodge? Omtales også som prins Harrry og Meghan Markle sitt hemmelige kjærlighetsferiested.
På Kvaløya, rett utenfor Tromsø.
https://people.com/royals/inside-pri...freezing-cold/

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-22, 15:19   #16
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.927
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kjærestetur: Hvor vil vi?

Opprinnelig lagt inn av Musemus, her.

Rhodos er nydelig, og Kolymbia ligger ikke så langt unna Rhodos by - der kan man reise inn til gamlebyen, og der er det så fint! Men jeg tror det kun er steinstrender der. Det var hvertfall det da vi var der.

Har du tenkt på Kypros? Vi var der i oktober et år og det var helt fantastisk.
Samme med Tyrkia i oktober.

Vi har sjekket ut Kypros, da vi har vært mye der tidligere, men ikke funnet det perfekte hotellet samt tror det var litt vanskelige flytider for oss.

Opprinnelig lagt inn av mkj, her.

Hva med Palma? Nydelig by og fortsatt sommervær i september

Har sett litt der, men ikke funnet noe som falt helt i smak, men jepp, enig i at Palma er nydelig!

Opprinnelig lagt inn av Nextlife, her.

Siden du åpner for Skandinavia drister jeg meg til å foreslå Manshausen i Steigen.
https://www.manshausen.no/

Dette var jo aldeles fortryllende! Absolutt ikke uaktuelt!

Opprinnelig lagt inn av Che, her.

Kunne dere vært finnskogen og?
https://www.finnskogtoppen.no/

Jeg har en venninne som elsker plassen - selv er jeg skeptisk, men hører vakre ting om stedet i alle fall.

Skal sjekke ut, og det kan være aktuelt for en annen tur også.

Opprinnelig lagt inn av -ea-, her.

Kan jeg anbefale tur til Tromsø-området, nærmere bestemt Tromvika Lodge? Omtales også som prins Harrry og Meghan Markle sitt hemmelige kjærlighetsferiested.
På Kvaløya, rett utenfor Tromsø.
https://people.com/royals/inside-pri...freezing-cold/

Ja, da må det jo sjekkes ut

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-22, 15:34   #17
Pamina
Kaldt hode, varmt hjerte!
 
Pamina sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 8.977
Blogginnlegg: 70
Pamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kjærestetur: Hvor vil vi?

Madeira

The Cliff Bay

Savoy

__________________
Pamina & Snuppa, 23. juli 05, Brodern, 23. august 08
Et hus uten bøker er som et legeme uten sjel. (Marcus Tullius Cicero)
Pamina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-22, 15:50   #18
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.927
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kjærestetur: Hvor vil vi?

Opprinnelig lagt inn av Pamina, her.

Madeira

The Cliff Bay

Savoy

Ååå, begge steder så fantastiske ut! Absolutt kandidater

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:32.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no