Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Hva se og spise i Groningen

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 31-07-22, 23:49   #1
Frøy
I endring
 
Frøy sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Innlegg: 6.959
Blogginnlegg: 136
Frøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de flesteFrøy er kulere enn de fleste
Standard

Hva se og spise i Groningen

Jeg og ungene skal ut på eventyr til Groningen i Holland og jeg Googler meg gul og grønn, men FP er jo ganske bereiste og fulle av gode tips, så kanskje har noen tips om Groningen også?

__________________
2004 og 2008

Du kan'kke gi Gud, så bare gi faen
Frøy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-08-22, 00:10   #2
meisje
Kleintje I + II
 
meisje sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Innlegg: 6.186
meisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelenmeisje er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hva se og spise i Groningen

Jeg skulle klatre i martinitårnet og besøke Groninger museum. Jeg skulle også videre å leie sykler en halv dag og sykle rundt i området.

Når det gjelder mat hadde jeg hatt lyst til å besøke Her groene stol og het Toetjesparadijs (dessert restaurant). Jeg skulle også ønsket å spise lunsj på et pannekakehuis til lunsj en av dagene..

__________________
Meisje & Storebror & Lillebror
meisje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-08-22, 00:49   #3
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.652
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva se og spise i Groningen

Henger her for tips. Skal være der i flere uker i høst.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-08-22, 01:13   #4
amylin
One of These Days
 
amylin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.912
Blogginnlegg: 246
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva se og spise i Groningen

Kan skrive mer senere, har jo vært en god del ganger i Groningen. De har noen koselige smågater ved togstasjonen med koselige butikker. Det er en god del pannekakehus i byen, mener de har et rett utenfor sentrum ombord på en båt, men det må jeg sjekke opp om var der.

amylin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-08-22, 10:26   #5
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.863
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva se og spise i Groningen

Når vi reiser på ferie, så forsøker vi å spise «riktig» mat. Så dere må prøvesmake gauda-ost (i andre Nederlanske byer er det godt med ostebitikker som deler ut smaksprøver), spise pannekaker/poffertijes og faktisk forsøke indonesisk mat (Nederland koloniserte Indonesia og det er masse restauranter som serverer «rijsttaffel» som gir mange forskjellige smaker i ett måltid).

Jeg har ikke vært i Gröningen, men ved hjelp av TripAdvisor klarer vi å finne restauranter uten å tråkke så altfor feil.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-08-22, 12:21   #6
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.386
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hva se og spise i Groningen

Også må man spise bitterballen til en øl på bar eller broodje kroket (begge med sennep til) på en snackbar. Jeg er også veldig glad i utvalget av pålegg de har i Nederland dersom dere skal lage frokost selv - særlig alle salatene de har; Eiersalat, huzarensalat, oude kaas salat etc. Også filet americain (en slags veldig smørbar og liksom mildere form for tartar). Og alle ostene, såklart, jo eldre, jo bedre.

Veldig lenge siden jeg var i Groeningen, så jeg har dessverre ingen konkrete tips, tror jeg var på en heftig fest, det kan definitivt være grunnen til dårlig hukommelse. Men husker at det er en fin by.

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:06.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no