Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Laken/løsning som skjuler rammemadrass?

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-08-22, 15:42   #1
Timar
Bør lage seg en tittel selv
 
Timar sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.409
Blogginnlegg: 56
Timar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de fleste
Standard

Laken/løsning som skjuler rammemadrass?

Jeg har to rammemadrasser jeg gjerne skulle gjort utseendet litt mer diskret på. Den ene har jeg tidligere hatt kappelaken på, men det var ikke en veldig enkel løsning.

Finnes det andre måter å få skjult selve madrassen? Jeg googler og googler, men finner bare laken til overmadrass og kontinentalsenger.

Timar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-08-22, 15:46   #2
Shun
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 1.206
Shun er populærShun er populærShun er populærShun er populærShun er populær
Standard

Sv: Laken/løsning som skjuler rammemadrass?

Jeg kjøper disse lakenene fra H&M home til min 120 cm brede rammemadrass fra IKEA. De har så klart flere størrelser.

Shun er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-08-22, 16:05   #3
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.042
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: Laken/løsning som skjuler rammemadrass?

Vi har stretchlaken som dekker både overmadrass og selve rammemadrassen, helt vanlige. Men jeg misforstår kanskje hva du er ute etter?

__________________
Juni 2011 og januar 2013
ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-08-22, 17:13   #4
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.434
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Laken/løsning som skjuler rammemadrass?

Jeg bruker 150 cm stretchlaken på 120 cm rammemadrass, da er den stor nok til å dras rundt hele madrassen, eller ihvertfall på framsida (senga står inntil vegg).

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-08-22, 22:33   #5
Señora
Bør lage seg en tittel selv
 
Señora sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.712
Señora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Laken/løsning som skjuler rammemadrass?

Kjøper laken som har god høyde, på Jysk og gjerne Kronborg.

Señora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-08-22, 23:20   #6
Palmen
Trøtt
 
Palmen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.199
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Laken/løsning som skjuler rammemadrass?

Det finnes en løsning for det! Hvor stor er rammemadrassen? For jeg har to stykker til 1,80 seng som jeg har tenkt å kaste. La meg se om jeg finner link

__________________
2006 - 2012 - 2012
Palmen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-08-22, 01:50   #7
Timar
Bør lage seg en tittel selv
 
Timar sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.409
Blogginnlegg: 56
Timar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Laken/løsning som skjuler rammemadrass?

Opprinnelig lagt inn av Palmen, her.

Det finnes en løsning for det! Hvor stor er rammemadrassen? For jeg har to stykker til 1,80 seng som jeg har tenkt å kaste. La meg se om jeg finner link

Selve rammemadrassen er 46 cm høy. Så høyere enn det jeg fant laken til på IKEA. 90 bred.

Jeg sjekket HM og Jysk, men det ser ikke ut til at de har en løsning for så høye rammemadrasser. Bare kappelaken, og det er vanskelig å få pent.


Sist redigert av Timar : 06-08-22 kl 01:55.
Timar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-08-22, 08:19   #8
Palmen
Trøtt
 
Palmen sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 10.199
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Laken/løsning som skjuler rammemadrass?

https://www.kid.no/soverom/madrassbe...ra?v=500409037

__________________
2006 - 2012 - 2012
Palmen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-08-22, 22:42   #9
daffy
Bør lage seg en tittel selv
 
daffy sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 5.440
Blogginnlegg: 17
daffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Laken/løsning som skjuler rammemadrass?

Hva med kappelapen og så en overmadrass oppå der igjen slik at det er lett å legge på stretchlaken?

daffy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-08-22, 03:17   #10
Robyn
⭐️⭐️⭐️
 
Robyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 8.998
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Laken/løsning som skjuler rammemadrass?

Passer disse i størrelsen til senga? Hadde vært perfekt her, men så ser jeg at flere sier de er for små i størrelsen?

__________________
1996 & 2002
"Det har jeg aldri gjort før...
Så det tror jeg sikkert jeg kan klare..."
-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-08-22, 08:13   #11
Timar
Bør lage seg en tittel selv
 
Timar sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.409
Blogginnlegg: 56
Timar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Laken/løsning som skjuler rammemadrass?

Opprinnelig lagt inn av Robyn, her.

Passer disse i størrelsen til senga? Hadde vært perfekt her, men så ser jeg at flere sier de er for små i størrelsen?

Jysk har ihvertfall laken som skjuler madrass opp til 40 cm. Jeg har foreløpig ikke testet, men de antok at den var stretchy nok til å dekke min på 46 cm også.

Timar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-22, 20:18   #12
Timar
Bør lage seg en tittel selv
 
Timar sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.409
Blogginnlegg: 56
Timar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Laken/løsning som skjuler rammemadrass?

Opprinnelig lagt inn av Shun, her.

Jeg kjøper disse lakenene fra H&M home til min 120 cm brede rammemadrass fra IKEA. De har så klart flere størrelser.

Takk! Bestiller du på nett, eller finnes de i fysisk butikk noe sted?

Timar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-08-22, 20:19   #13
Timar
Bør lage seg en tittel selv
 
Timar sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.409
Blogginnlegg: 56
Timar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Laken/løsning som skjuler rammemadrass?

Takk! Har ikke funnet disse fysisk i butikk, men jeg kan jo nettbestille.

Timar er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:48.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no