Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Hva kan jeg servere til glutenfri lunsj?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-07-22, 10:11   #21
Gaia
villende
 
Gaia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 14.770
Blogginnlegg: 246
Gaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme omGaia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva kan jeg servere til glutenfri lunsj?

Hvis du skal lage dessert, så kan jeg tipse om denne daimiskaken, som jeg lagde til en konfirmant med cølliaki (og som jeg fikk tips om fra en med cølliaki).

Gaia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-07-22, 11:02   #22
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.755
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva kan jeg servere til glutenfri lunsj?

Jeg synes en god sommersalat er enkelt og godt og noe alle i selskapet burde kunne spise. Jeg får gode tilbakemeldinger fra barn på salater hvor det er noe frukt oppi, f.eks. jordbær, melon, mango. Har ikke fått noen klager fra voksne heller.

Kan jo ha litt ved siden av, f.eks. oliven, feta, kokt egg el.l. om man det er noe man tenker er mer for spesielt interesserte. Spekemat er sommerlig og godt.

Jordbær og is synes jeg er god og enkelt, så kan folk velge selv om de vil ha de ene eller andre eller begge. Brownie er ikke feil, det heller. Ellers synes jeg de frosne kakene som er frie er gode, og jeg kjøper dem gjerne også uten å ta hensyn til intoleranse. F.eks. den litt seige gode Kladdkaka fra Fria, den har de bl.a. på Meny. Den er som en brownie, da. Jacobs Pavlova rull med bringebær og sitron ser også ut til å være glutenfri.

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-07-22, 21:51   #23
Marla Singer
Bør lage seg en tittel selv
 
Marla Singer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 2.226
Marla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelenMarla Singer er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hva kan jeg servere til glutenfri lunsj?

Tusen takk for all info og tips! Supert. Kommer til å bruke det nå, og senere.

Jeg ville helst ikke gjøre noe styr ut av at hun har cøliaki (utad ) så jeg hadde lyst til å bare fikse det, men har spurt om detaljene nå (de visste ikke at de skulle komme på mat, derav ikke opplagt ut ifra gitt info). Så kan jeg heller ordne uten mas neste gang.

Marla Singer er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:47.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no