Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Småhusplanen i Oslo, meninger om endringene?

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-05-22, 12:45   #21
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.135
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Småhusplanen i Oslo, meninger om endringene?

Jeg syns det er interessant at du syns det bildet i HI var "dårlig fortetting", Millen. Jeg syns det er et veldig flott prosjekt. God bokvalitet, arkitektur som glir inn i nærmiljøet, uten å etterligne det (mønevinklene og selve husfasongen ligner). Det er to tomannsboliger med en garasje mellom, de har fine "lekehager", som begynner å fylles med egenart. Stort felles tun, godt med garasjer og parkeringsplasser på tomten. Mange andre prosjekter her i bydelen er "5 liksom herskapelige eneboliger presset inn på en tomt", med null lysinnslipp og med grus mellom husene, eller et tynt plenlag oppå betongdekke.

Dette er et eksempel som jeg syns er helt pyton (det er mye trangere i virkeligheten enn på bildene):

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-05-22, 13:05   #22
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.710
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Småhusplanen i Oslo, meninger om endringene?

Skal se om jeg finner link til der hos oss, vært i media det også, mulig mest lokalavis.

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 05-05-22, 13:14   #23
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.135
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Småhusplanen i Oslo, meninger om endringene?

Ja, de sakene der de som bor i veien fra før må betale for utbedring av veien fordi det bygges massivt innerst i veien? Det er jo helt skrekkelig og veldig urimelig!

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-05-22, 13:15   #24
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.851
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Småhusplanen i Oslo, meninger om endringene?

Eller her:https://www.finn.no/realestate/newbu...=midt%C3%A5sen
Prøvde å finne tomtestørrele pr boenhet med fant det ikke i farten. Tipper det er godt uner 600kv

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-05-22, 13:32   #25
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.822
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Småhusplanen i Oslo, meninger om endringene?

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Fordi det at det er kort fra absolutt alle, om de bor på Tøyen eller på Nordstrand, til marka, er en helt sentral verdi i Oslo. Nå er alle en kort t-banetur unna friluftsliv, og det er helt unikt og veldig, veldig verdifullt.

Sikkert, men sånn til hverdags, hva trenger man mest? Litt lys og luft og plass rundt seg de par timene man har hjemme før det er kvelden eller kort vei til å dra på tur?

Jeg skjønner at for dem som er glad i tur, så er det fint å kunne komme til stedet der den fine turen starter på kortest mulig tid, men hvor ofte drar man? Hvor mange benytter seg av det kontra det å ha det fint i egen hage/på egen veranda? Hvis min hage eller uteplass ble ødelagt av fortetning som "tok" sola var det det jeg ville merket i min hverdag, hver dag. Om jeg måtte bruke ti minutter lengre for søndagsturen ville brydd meg katta.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-05-22, 13:34   #26
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.822
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Småhusplanen i Oslo, meninger om endringene?

Opprinnelig lagt inn av Neket, her.

Nærheten til marka er jo noe av det kuleste med Oslo.

Opprinnelig lagt inn av Tjorven, her.

Er alle enige i det?

Nei, virkelig ikke.

Hvis jeg hadde flyttet til Oslo var det for å bo i en større by, ikke for å gå på tur i skogen.

Jeg forstår at det å ha natur i nærheten er en kvalitet som mange setter pris på, men at det skal være det kuleste med Oslo høres merkelig ut.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-05-22, 13:49   #27
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.391
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Småhusplanen i Oslo, meninger om endringene?

Jeg har inntrykk av at det er en hel del området rundt Oslo som ikke brukes mye til turgåing. Områder med kratt og dårlig turterreng som potensielt kunne brukes til boligbygging.


Sist redigert av Pelen : 05-05-22 kl 21:57.
Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-05-22, 13:57   #28
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.135
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Småhusplanen i Oslo, meninger om endringene?

Prosjektet deres er jo et typisk kvalitetsøkende prosjekt, Pelen. Et egentlig "ubrukelig" areal, og et harmonisk prosjekt.

Jeg er litt i tvende sinn på den tre-greia. Utbyggere som meier ned alt av trær, legger betong med et tynt lag gress på og så smekker opp så tett de klarer, er nå sin sak. Men å la ETT gammelt tre stoppe et helt hus? Jeg bor i en såkalt grønn sone i Oslo, og her er det altså forbudt å felle trær over en viss størrelse, på egen tomt. Det har grodd til noe helt enormt etter at vi flyttet hit. Enorme bjørker og graner som tar masse lys. Vel og bra å bevare natur, altså, man at TRÆR skal være så hellige? (Her er jeg preget av min mor, sitka-gran-krigeren, som har brukt 30 år på å krige mot granen hun selv var med og plante i sin barndom. )

Ringnes sa til meg en gang vi så på en tomt (for noe helt annet), at hvis man tenker på å kanskje bygge noe et sted en gang, så må man begynne med å ta ned aktuelle trær LENGE før, for når man har søkt om bygging, så har toget gått for godt.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-05-22, 14:06   #29
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.391
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Småhusplanen i Oslo, meninger om endringene?

Jeg er for trær, det er derfor vi har beholdt så mange, men jeg liker ikke graner for de tar så mye lys og er ofte ikke så pene. De granene vi hadde som var store har vi "heldigvis" sakte men sikkert tatt ned for en god stund siden før reglene kom. Reglene er vel at man må søke om trær som har større omkrets enn 90 cm en meter opp på stammen. Vi skal ut og måle, 90 cm høres mye ute, men det er faktisk ikke så stort.

Våre furutrær og bjerker er stort sett flotte og vi har tilpasset det nye huset etter trærne, men det går ikke å få inn et hus der når man ikke får ha noe hus nærmere enn 5 meter.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-05-22, 15:22   #30
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.710
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Småhusplanen i Oslo, meninger om endringene?

Her er link til et meget omtalt byggeprosjekt, det er fra lokalavisa Akers Avis Groruddalen. Det er bak betalingsmur, men det viktigste her er bildet. Husene ser du bak damene. DEn type bygging er det planglagt og igangsett flere steder her.

Husene har en liten hageflekk på baksiden, men den er ig kke stor.
Fant flere linker som viser hvor tett det er blitt, og dette henger heller ikke sammen med utbygginger av barnehager og skoler.

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13

Sist redigert av Millen : 05-05-22 kl 21:51. Årsak: Vil ikke ha det åpent altfor lenge.
Millen er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 05-05-22, 16:41   #31
Luftslottet
geskjeftig
 
Luftslottet sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 7.996
Blogginnlegg: 270
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Småhusplanen i Oslo, meninger om endringene?

Jeg er helt for at man bremser utbygging til man har fått tenkt seg om. Faktisk.
Det har foregått en god del utbygging i Oslo der man har skapt bomiljøer som ikke er bygd for menneskelig trivsel, men for maksimering av kvadratmeter boenhet per tomtemeter, og det er det vanskelig å gjøre om igjen seinere. Lysinnslipp i leiligheter, en helhetlig plan for samferdsel i områdene det bygges, nok fritidsarealer til folk som ikke har egen skjermet hage, møteplasser lokalt. Alle sånne ting er viktige for å sikre trivsel og glede, og det må faktisk være målet når man skal bygge hjemmene til folk.

Ellers kan jeg melde fra pendlerland at de der fortetter med blokker nær knutepunktene, fordi lokalpolitikerne har blitt forespeilet fra utbyggernes side at familier fra byene kommer flyttende til landet for å bo i blokk, et godt stykke fra det Oslofolket kaller marka. De planlegger dermed skoler og barnehager utfra en planlagt barnevekst der treromsleilighetene ligger, ikke der det spretter opp rekkehus eller der hvor de som nå er empty nesters nå bor. Koko! Helhetlig utbyggingspolitikk på tvers av sektorer og med et langsiktig og kunnskapsbasert perspektiv er virkelig undervurdert. Selv om det av og til krever at man stopper opp og tenker seg litt om.

__________________
I like big books and I cannot lie.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11

Sist redigert av Luftslottet : 05-05-22 kl 16:46.
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-05-22, 18:41   #32
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.476
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Småhusplanen i Oslo, meninger om endringene?

Har akkurat sett et program om arkitekt Jan Digerud, og han snakket om at man først burde planlegge mellomrommene mellom bygninger, og deretter bygningene mellom mellomrommene. Kom til å tenke på denne tråden da.
Nrk, Arkitektens hjem, sesong 5.

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 19-05-22, 09:02   #33
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.135
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Småhusplanen i Oslo, meninger om endringene?

Aftenposten har vært på tur og sett hvordan endringene ville slått ut, sammen med to arkitekter.

Det øverste eksempelet kjenner jeg godt, det er et helt nydelig bessmorhus og en veldig fin måte å fortette på, litt som vi kunne tenkt oss å gjøre det.

https://www.aftenposten.no/oslo/i/34...os-smaahusplan

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-05-22, 11:35   #34
Lille meg
ihuga feminist
 
Lille meg sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 6.206
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Sv: Småhusplanen i Oslo, meninger om endringene?

De personlige konsekvensene for enkeltpersoner kan bli ganske store. I DN lørdag kan man lese om at eiendommen til et par har falt i verdi fra 16 millioner til 10 millioner. Dette paret har inngått avtale om kjøp av et nytt hus som er under oppføring, og en reduksjon av salgssummen på seks millioner er selvsagt svært problematisk for dem.

(At paret sier at hvis denne småhusplanen går gjennom, så må de "betrakte oss som personlig konkurs" syns jeg dog blir litt i overkant dramatisk.)

__________________
FrP-velgere. Den beste grunnen til å avskaffe allmenn stemmerett.
Lille meg er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-23, 11:13   #35
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.135
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Småhusplanen i Oslo, meninger om endringene?

Nå er den nye planen klar. Mange av de nyanserte endringene har Haakon Riekeles (V) all over it. Jeg syns fortsatt 18% er lavt, men liker en del av tilpasningen.

Hva tycks?
https://www.aftenposten.no/oslo/i/gE..._rfp2BDYF2MJtA

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-23, 11:19   #36
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.391
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Småhusplanen i Oslo, meninger om endringene?

Jeg har bare raskt lest igjennom den. Den skal vedtas i bystyret også.

Ingen krav om parkeringsplasser innebærer at det blir flere biler på gatene, noe som kan være trafikkfarlig for små barn, men det er kanskje noe vi må leve med?

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-23, 13:52   #37
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.135
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Småhusplanen i Oslo, meninger om endringene?

Tror mange nok er med på forliket, men det er jo en høringsrunde til først.

Tror bymiljøetaten har tenkt å løse det med å innføre mange, mange flere parkering forbudt-soner småveiene. De er allerede i gang, de tar vei for vei. Tok vår vei i fjor.

Da kommer det til å presse seg frem at folk lager parkeringsløsninger på egen tomt fordi de må, tror jeg.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-23, 13:52   #38
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.135
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Småhusplanen i Oslo, meninger om endringene?

Men forstår ikke helt om parkeringsplasser fortsatt skal regnes som bebygd areal?

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-23, 14:06   #39
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.391
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Småhusplanen i Oslo, meninger om endringene?

Jeg håper bare at de tenker seg for når de setter opp parkering forbudt-skilter. Litt lenger ned i vår gate satte de opp parkering forbudt på den siden fortauet er. Hvilket resulterer i at de ikke kan brøyte fortauene ettersom de traktorene som kjører her er for brede og det i tillegg er veiskilter på fortauet. Og så blir de ekstremt trangt å komme forbi når det blir brøytekanter på andre siden veien. Det er biler som har sklidd fra brøytekanten når man prøver å kjøre opp på kanten for å komme forbi og rett til siden på de parkerte bilene. Lastebiler og søppelbiler slet også veldig. Det hadde vært mye bedre å ha bilene på den siden der fortauet ikke er.

Jeg og mannen skal fordype oss generelt i forslaget. Vi har ikke rukket å gjøre det foreløpig.


Sist redigert av Pelen : 06-06-23 kl 14:52.
Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-06-23, 14:32   #40
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.135
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Småhusplanen i Oslo, meninger om endringene?

Nei, de hører ikke på lokale innspill på parkering. Det går innom bydelsutvalget på høring, og bydelsutvalgene blir overkjørt hver gang.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:36.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no