Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Grønne fingre

Drivhus

Grønne fingre Alt om blomster inne og ute, frukttrær, busker, kjøkkenhage, kompost og uterom.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-03-22, 23:22   #1
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.680
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Drivhus

Jeg har lyst på drivhus. Pr idag har jeg et lite plastdrivhus med 3 hyller.
Jeg bor i rekkehus, og har hage deretter. ( egentlig vil jeg ha megastort og dyrt drivhus som også kan benyttes som lysthus, men det har jeg hverken penger eller plass til, for å avklare det.
Så hva kan/bør jeg ha. Vi snakker hobbybasis.

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-03-22, 23:33   #2
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Drivhus

Hva er budsjettet, og hvor stort kan det være?

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-03-22, 23:50   #3
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.680
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Drivhus

Godt poeng! Under 10 000, str. må Jeg sjekke mer opp.

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-03-22, 14:23   #4
Galathea
Bør lage seg en tittel selv
 
Galathea sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 1.803
Galathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smartGalathea imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Drivhus

Hvis hagen er greit skjermet for vær og vind ville jeg sett nærmere på obs bygg sine, Palram heter de. Sjekk spesielt ut tykkelse på platene, de bør ikke være for tynne. Fins en del fb-grupper om drivhus, kan være verdt å sjekke ut kanskje, for tips om spesifikke modeller.

Galathea er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-03-22, 15:05   #5
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.106
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Drivhus

Ser de har på Jula også!

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-03-22, 08:41   #6
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Drivhus

Biltema, Jula, Byggmax og Obs har alle drivhus i den prisklassen. Husk å sjekke at sokkel og annet nødvendig tilleggsutstyr er inkludert i prisen. I tillegg bør du vurdere hvordan drivhuset skal festes til underlaget. Har du en platting, eller må det bygges? Slikt må også inkluderes i budsjettet.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-03-22, 09:33   #7
Lhi-My
Bør lage seg en tittel selv
 
Lhi-My sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 4.884
Lhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt av
Standard

Sv: Drivhus

Jeg anbefaler drivhusgruppene på Facebook. Der er det mange som har superfancy drivhus, men også en del med de mindre og rimeligere drivhusene. Mange av disse har gjort seg erfaringer med montering og bruk som kan være nyttige. Jeg leste en del lm dette før vi valgte å bygge selv og oppfattet vel at mange av de rimelige drivhusene bør forsterkes litt ved montering blant annet med bruk av lim ved montering av glass i steden foe klips som mange har. Lim gjør drivhuset stivere og mer stabilt. Mange har dårlig erfaring med bevegelser i drivhuset ved vind og dette gjør at rutene faller ut. Og når først en rute er borte, får vinden godt tak og kan ødelegge ganske kjapt. Så les deg litt opp før kjøp og før montering.

Vi bygde 16 kvm stort drivhus/utestue i fjor sommer for et totalbudsjett på ca 30.000 inkl plattingen det står på. Vi brukte vinduer og dør vi fikk gratis, kjøpte reisverk og kanalplasttak. Veldig fornøyd med dette og gleder meg veldig til å ta det ordentlig i bruk.

Lhi-My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-04-22, 13:40   #8
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.768
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Drivhus

Unngå VidaXL hvis det er aktuelt. Mye dårlige produkter.

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-04-22, 14:42   #9
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.680
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Drivhus

Hvilke av disse drivhus gruppene på Facebook er bra?
Takk for alle tips.

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:46.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no