Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Juletråden 2019

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-12-19, 16:59   #421
Novla
Bør lage seg en tittel selv
 
Novla sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Tromsø
Innlegg: 1.899
Novla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt liktNovla er virkelig godt likt
Standard

Re: Juletråden 2019

Det står på Postens nettsider at det ikke er noen faste frister innad i Norge. (Men de anbefaler at man beregner "litt ekstra tid", hva nå det måtte være. )

__________________
Småen 2010, Knøttet 2013
Novla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-19, 17:19   #422
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.797
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2019

Kokosmakroner ferdigbakt og skal snart i gang med havreflarn også. Klarte visst ikke vente.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-19, 20:10   #423
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.042
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2019

Begynner å komme seg her nå! Jeg og mannen hadde felles julegaveraid på dagtid i går (avspaserte begge to), med innlagt lunsj, det var både hyggelig og effektivt! Det som skal sendes i post ble sendt, med digitalt frimerke unngikk vi en hel del kø. Julekortene hentet jeg på posten i morges, så de går ut over helgen tenker jeg. Baking blir det ikke så mye av, men litt i løpet av helgen tenker jeg vi får til.

__________________
Juni 2011 og januar 2013
ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-19, 20:23   #424
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.255
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Juletråden 2019

Laget meg liste over gavene som mangler og fikk ordnet litt etter jobb. Resten ordnes i morgen formiddag.

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-19, 20:57   #425
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.587
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2019

Mannen og jeg var et par timer på senter nå i etter middag og er nesten ferdig med gaver.

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-19, 21:28   #426
Cumulus
Bør lage seg en tittel selv
 
Cumulus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 3.625
Cumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Juletråden 2019

Jeg og datteren bakte et brett med kokosruller. Så falt hele brettet i gulvet... 😡

Cumulus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-19, 22:44   #427
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.405
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2019

Ungene skal på kino i morgen. Kinoen er på et kjøpesenter. De skal dit med mine foreldre, men vi må uansett kjøre dem dit. Derved, vi raider senteret for resten av julegavene etc mens de er på kino.

Lite forbehold, mamma er ikke sikker på om helsa tilsier kino, så muligens skal en av oss på kino sammen med pappa og 5 unger (tre av dem er våre. De andre er min bror sine) og den andre må handle alene.

Handlesenter en lørdag i desember sånn i 14 tiden er jo et lite mareritt, så vi får se om vi i det hele tatt finner parkering.

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-12-19, 23:45   #428
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.042
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2019

Det er jo ca. 1 million parkeringsplasser der, hvis det er det senteret jeg tror det er.

__________________
Juni 2011 og januar 2013
ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-19, 00:12   #429
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.587
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2019

Jeg har mistet hele juleglede min- og vet egentlig ikke hvorfor. Jeg kan egentlig avlyse hele jula.

Men det går ikke, hvordan få ett snev av det tilbake?

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-19, 00:23   #430
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.797
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2019

Julemusikk, bake julekaker, kjøpe svibler og glede seg over den fantastiske duften... Det er i alle fall noe av det som gir meg julestemning.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-19, 06:55   #431
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.405
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2019

Opprinnelig lagt inn av ingling, her.

Det er jo ca. 1 million parkeringsplasser der, hvis det er det senteret jeg tror det er.

Det er det, men halve millionen under kjelleren og dit kjører vi ikke med s max med takboks, også er det nok fort ca en million biler der også lørdag kl 13. Liker helst å være der før 11. Men det blir litt vel lang dag for ungene på senteret så det får bli at en går inn med dem mens den andre finner parkering om vi får dårlig tid. Det ordner seg

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-19, 08:45   #432
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.790
Blogginnlegg: 201
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juletråden 2019

Ferdig med gavekjøp og det meste av innpakking. Ferdig med gjærbakst og konfekt. Julekort, færre enn i fjor, er sendt. Nistrikker på en genser, som må bli ferdig til jul og i dag begynner vi med småkakebaking.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-19, 09:29   #433
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.083
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2019

Vi skal bake kakemann i dag, og ta en tur på det lokale julemarkedet. Mangler ellers et par gaver men har kontroll, det som står igjen er å pakke inn en hel del gaver (har heldigvis pakket inn mange) og dele ut julekortene, pleier levere personlig/putte i postkasser.

Må handle inn mat osv, men det viktigste som mangler er juletre, det ordner vi i neste uke.

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 14-12-19, 09:35   #434
zinatara
Bør lage seg en tittel selv
 
zinatara sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Innlegg: 6.729
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Juletråden 2019

Jeg kjørte mannen til jobben i dag og stakk innom en bortimot folketom matbutikk på veien hjem. Så nå er ribbe, surkål og rødkål kjøpt inn. Pluss litt andre ting på julehandlelisten.

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-19, 09:56   #435
Fintdethei!
Javel?
 
Fintdethei! sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Innlegg: 7.776
Fintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Juletråden 2019

Jeg pakket inn gaver igår. Jeg har noen igjen, men nå vet jeg hvilke jeg mangler, og hva som skal kjøpes. I helgen skal vi bake pepperkakehus, og jeg håper å få tid til å lage noen gode rundstykker. Vi pynter neste helg. Så sånn sett, ser det jaggu ut som det blir jul i år og.

Fintdethei! er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-19, 13:29   #436
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juletråden 2019

Jeg, trådstarter, har falt av julen!

Så nå må jeg sette inn alle kluter.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-19, 15:57   #437
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.651
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Juletråden 2019

Bah! Jeg har brukt mesteparten av lørdagen til å kutte opp og koke til appelsinmarmelade. Satt ungen til å passe på kjelen mens jeg var ute en tur, nå har det svidd seg i bunnen. Antar at marmeladen får usmak og må kastes, men noen andre forslag til noe arbeidsbesparende jeg kan lage på glass til barnets bestemor? Det var mye jobb å kutte opp appelsiner og sitroner. :sigh:

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-19, 17:51   #438
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.255
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Juletråden 2019

Blondie: Ingredienser til cookies? Marsipankuler? Julekaker?

__________________
05 og 08
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-19, 18:34   #439
Heilo
Fjellpiper
 
Heilo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 6.165
Blogginnlegg: 310
Heilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2019

Smak for all del på marmeladen før du kaster! Ikke sikkert det blir for ille, maemelade skal jo gjerne være litt bitter.

Heilo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-12-19, 18:37   #440
Heilo
Fjellpiper
 
Heilo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 6.165
Blogginnlegg: 310
Heilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Juletråden 2019

Jeg har vasket stua i dag, fordi jeg måtte ta vekk teppet i påvente av valpen som kommer på tirsdag. Når jeg først var i gang tok jeg full pakke med støvtørking, rens av sofa og flytting av møbler, så er det gjort til jul og jeg kan nøye meg med å støvsuge og tørke opp alle tisseflekkene jeg prøver mentalt å forberede meg på den neste halvvannen uka.

Heilo er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:43.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no