Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Ville dere reist til California?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-09-19, 12:10   #1
Daisy
Trademark: Imperfection
 
Daisy sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 11.055
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Ville dere reist til California?

Vi har planlagt en tur for hele familien i ca 3 år. Neste år er året og vi har spart opp til denne ferien. Gledet oss masse!
Vi tok samme tur i 2013, og storkoste oss. Barna er neste sommer 8,12 og 14.

Mannen fått kalde føtter. Han følger med på Trump og utviklingen der borte. Mer enn meg skal jeg innrømme. Han vil ikke ta ungene med til et land det har vært 250 + masseskytinger I år, og mener det er mye annet fantastisk vi kan gjøre. Han mener hele landet faller fra hverandre. Jeg er deppa.

__________________
Jeg skulle ønske jeg led av "flink pike syndrom"

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-19, 12:31   #2
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.447
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ville dere reist til California?

Vi var der i 2018. Ville reist igjen i dag om det var aktuelt.
Skal man tenke slik mannen din gjør er det svært få steder man kan reise.

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-19, 12:33   #3
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.832
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ville dere reist til California?

Jeg hadde glatt reist, ja.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-19, 12:38   #4
Wix
Skal rømme
 
Wix sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 5.485
Blogginnlegg: 40
Wix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Ville dere reist til California?

Er han redd for at dere skal bli skutt, er det derfor han ikke vil dra dit? Det finnes gode grunner for å ikke dra til usa (ikke legge igjen penger i et land man ikke vil støtte feks), men hvis det skyting han er redd for kan dere ikke dra særlig mange steder nei. Kan ikke være i Norge egentlig heller da.

__________________
Jente, des 06
Gutt, april 08
Wix er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-19, 12:42   #5
Floksa
can-jur
 
Floksa sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Innlegg: 17.447
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ville dere reist til California?

Califorina er ikke pro Trump. Om det hjelper.

__________________
F-I-R-E

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-19, 12:43   #6
Daisy
Trademark: Imperfection
 
Daisy sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 11.055
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ville dere reist til California?

Han er redd for det ja, og han mener landet sliter veldig. Han poengterer daglige masseskytinger, og at veldig mange går med våpen. I tillegg er han jo veldig politisk bekymret. Jeg er dårlig på å fronte hans bekymring ser jeg, for jeg er jo uenig i risiko.

__________________
Jeg skulle ønske jeg led av "flink pike syndrom"

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-19, 12:44   #7
Daisy
Trademark: Imperfection
 
Daisy sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 11.055
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Ville dere reist til California?

Opprinnelig lagt inn av Wix, her.

Er han redd for at dere skal bli skutt, er det derfor han ikke vil dra dit? Det finnes gode grunner for å ikke dra til usa (ikke legge igjen penger i et land man ikke vil støtte feks), men hvis det skyting han er redd for kan dere ikke dra særlig mange steder nei. Kan ikke være i Norge egentlig heller da.

Denne type argumentasjon går ikke inn hos han, all den tid politiet ikke en gang går med våpen her.

__________________
Jeg skulle ønske jeg led av "flink pike syndrom"

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-19, 13:02   #8
Neket
Har diplom
 
Neket sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 14.482
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ville dere reist til California?

Ja, jeg hadde reist. Vi var i USA i sommer, og følte oss ikke utrygge i det hele tatt (ikke California).

Det er vel mindre gun-nuts i California enn i resten av landet også, så lenge man holder seg unna de fattigste områdene, og jeg regner med at dere ikke skal på rundtur i Compton?

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-19, 13:04   #9
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.460
Blogginnlegg: 158
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ville dere reist til California?

Nei, det hadde jeg ikke gjort. For meg er det ikke aktuelt å feriere i et land som bedriver så sterke brudd på menneskerettighetene som USA.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-19, 13:06   #10
Fintdethei!
Javel?
 
Fintdethei! sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Innlegg: 7.775
Fintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner tilFintdethei! er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Ville dere reist til California?

Jeg hadde reist.

Fintdethei! er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-19, 13:08   #11
Mikkeline
Flax
 
Mikkeline sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 5.695
Mikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelenMikkeline er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Ville dere reist til California?

Jeg hadde reist. Surfer etter billetter til Miami as we speak.

__________________
03 06 09
Mikkeline er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 27-09-19, 13:27   #12
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.042
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ville dere reist til California?

Jeg ville ikke reist til USA på ferie nå, men ikke på grunn av frykt for å bli skutt. Jeg vil ikke dit så lenge Trump styrer (eller hva han nå gjør). En stat som setter folk i bur på grensene er ikke noe jeg ønsker å støtte.

__________________
Juni 2011 og januar 2013
ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-19, 13:27   #13
Tjorven
ej ikke møjkets heije
 
Tjorven sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 40.863
Blogginnlegg: 180
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ville dere reist til California?

Sannsynligheten for en masseskyting er svært, svært liten. Det er mange ting å være redd for, men trafikkulykke er vel heller det man burde frykte. Hvis man først skal begynne å regne på sannsynligheter.

Jeg synes USA er et fantastisk ferieland, men jeg får bismak i munnen av å støtte økonomien i et land med en komplett tulling som statsleder. Og betenkeligheten med å fly på ferie er definitivt tilstede. Men det er godt mulig vi hadde reist allikevel.

Selvfølgelig finnes det andre steder man kan reise, men det vil bli helt andre opplevelser. USA er virkelig helt vanvittig kult.

__________________
Snuppa 05, Knerten 07
Tjorven er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 27-09-19, 14:01   #14
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ville dere reist til California?

Jeg hadde ikke sendt barnet mitt på utveksling til USA på grunn av antallet skoleskytinger. Det er mange andre steder å dra på utveksling. Som turist ville jeg ikke personlig vært bekymret for sikkerheten min, da kan man ikke reise noe sted noen gang, det er gærninger overalt. Jeg var nettopp i Stockholm, der har det vært en bil som har meid ned uskyldige. Jeg har nettopp vært i Paris, der var det skyting på en klubb. osv, osv.
Men jeg tenker å la USA være isolert for min egen del fremover, så jeg kommer ikke til å dra på ferie dit. Jeg vil ikke bidra til USAs økonomi. Evt reise i forbindelse med jobb ville jeg tatt.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-19, 14:15   #15
Pappalille
Tøff
 
Pappalille sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2008
Innlegg: 4.974
Blogginnlegg: 55
Pappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt avPappalille har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ville dere reist til California?

Det finnes mange, gode, grunner for å finne et annet ferieland enn USA, men jeg vet ikke om frykt for våpen er det som hadde holdt meg igjen.

__________________
This isn't life in the fast lane, it's life in the oncoming traffic.

Terry Pratchett
Pappalille er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-19, 15:07   #16
C3PO
Earthling
 
C3PO sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.007
C3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Ville dere reist til California?

Jeg ville ikke ha hatt noen problemer med å reise til California (jeg har vært der flere ganger, selv om det er en stund siden nå). Å besøke familien er Venezuela derimot har vært uaktuelt i mange år. Av den grunnen som mannen din tenker på.

C3PO er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-19, 15:13   #17
millact
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 51.249
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Ville dere reist til California?

Opprinnelig lagt inn av Harriet Vane, her.

Jeg hadde ikke sendt barnet mitt på utveksling til USA på grunn av antallet skoleskytinger. Det er mange andre steder å dra på utveksling. Som turist ville jeg ikke personlig vært bekymret for sikkerheten min, da kan man ikke reise noe sted noen gang, det er gærninger overalt. Jeg var nettopp i Stockholm, der har det vært en bil som har meid ned uskyldige. Jeg har nettopp vært i Paris, der var det skyting på en klubb. osv, osv.
Men jeg tenker å la USA være isolert for min egen del fremover, så jeg kommer ikke til å dra på ferie dit. Jeg vil ikke bidra til USAs økonomi. Evt reise i forbindelse med jobb ville jeg tatt.

Her er jeg og. Jeg studerte i USA i fire år og hadde det helt fantastisk. Det var på 90-tallet, få skoleskytinger. Jeg håper ikke mine vil dit for å studere, hadde vært skeptisk. Bror til en venninne av eldste havnet i dramaet i Texas ved forrige skyting. Han skal spille fotball der på universitetet og har betalt utdanning og var kommet over bare en uke eller to før. Eldste har foreløpig ingen tanker om å studere i USA, hun vil mye heller til Japan i så fall.

Men jeg hadde ikke droppet ferie (som er planlagt) mtp skytinger. Sjansen er minimal, USA er et enormt land, sjansen for at dere er på feil sted er så liten.

__________________
05 og 08

Sist redigert av millact : 27-09-19 kl 16:21.
millact er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-19, 16:05   #18
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.310
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Ville dere reist til California?

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Her er jeg og. Jeg studerte i USA i fire år og hadde det helt fantastisk. Det var på 90-tallet, få skoleskytinger. Jeg håper ikke mine vil dit for å studere, hadde vært skeptisk.

Men jeg hadde ikke droppet ferie (som er planlagt) mtp skytinger. Sjansen er minimal, USA er et enormt land, sjansen for at dere er på feil sted er så liten.

Samme her. Vi har mye venner og tilknytning til USA, men lysten min til å reise dit har sunket betraktelig etter Trump ble president. Jeg var der i vinter, og Trump tar mye plass i hverdagslivet. Men en planlagt reise hadde jeg ikke droppet av frykt for skyteepisoder. Hiawata som utvekslingsstudent er jeg mer skeptisk til.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-19, 21:12   #19
Selma
blid
 
Selma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 4.785
Selma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelenSelma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Ville dere reist til California?

Jeg hadde ikke latt frykten for masseskyting stoppe meg fra å dra på ferie i California nei. Risikoen for å havne i en bilulykke er nok vesentlig større enn risikoen for å havne i en masseskyting.

Vi har nettopp bodd et år i California og jeg savner California-livet hver eneste dag, så jeg hadde reist tilbake når som helst om jeg fikk mulighet til det

__________________
Selma og jentene (-99 og -02)
Selma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-09-19, 23:58   #20
Magica
søt
 
Magica sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.079
Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Sv: Ville dere reist til California?

Vi var i California i 3 uker i sommer. Helt topp. Så jeg ville dratt.

__________________
2001 - 2003 - 2014
Magica er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:50.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no