Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Informasjon

Prikker/tilbakemeldinger

Informasjon Forumrelaterte spørsmål og tilbakemeldinger.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 06-12-12, 00:17   #1
TwinFusion
Møllspist
 
TwinFusion sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2012
Hvor: På den andre siden av havet
Innlegg: 263
TwinFusion er litt kul
Standard

Prikker/tilbakemeldinger

Jeg har lest om røde og grønne prikker, og går utifra at det er det samme som tilbakemeldinger? Er det forventet at man skal svare på disse, og i så fall hvordan gjør man det?

Beklager dumme spørsmål her altså, men jeg har gått meg vill i ammetåka og hjernen er visst på ferie så det er ikke så greit...

__________________
Lille Måne og Rora juni 2012.
TwinFusion er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-12, 00:19   #2
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.371
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Prikker/tilbakemeldinger

Ikke forventet at man skal svare, nei.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-12, 00:22   #3
maggypop
nye muligheter
 
maggypop sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 3.273
maggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt likt
Standard

Sv: Prikker/tilbakemeldinger

Nei, du skal ikke (og kan ikke direkte) svare på dem. Du kan betrakte dem tilsvarende 'hear, hear' (grønn) eller 'boooo' (rød).

__________________
Januar2007
Whereever you go, there you are
maggypop er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-12, 00:25   #4
nokon
Librocubicularist
 
nokon sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2011
Innlegg: 13.485
Blogginnlegg: 174
nokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme omnokon har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Prikker/tilbakemeldinger

Kjem det ikkje litt an på kommentaren i prikken? Det hender eg svarer, fordi eg synest kommentaren fordrar eit svar.

__________________

People who wonder whether the glass is half empty or half full miss the point.
The glass is refillable.
nokon er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-12, 00:55   #5
Ru
Protonterapeut
 
Ru sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 31.080
Blogginnlegg: 934
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Prikker/tilbakemeldinger

Dersom det kommer noe i en prikk som krever et svar, må du gjøre det enten i tråden, på PM eller på profilmelding (sistnevnte er synlig for alle). Det går ikke an å svare direkte fra prikk/kontrollpanelet.
Som regel er det tilbakemeldinger på diskusjoner, type "Bra sagt!", "Nå er du teit" eller "takk for svar" det går mest i, men det hender jo at en følger opp med spørsmål relatert til diskusjonen. F.eks. hvilken skole en har gått på eller noe i den duren. Og da må man altså svare mer eller mindre manuelt ved å gå til tråden og lage prikk, eller gå til brukeren og svare via PM eller profil.

__________________
“Though she be but little, she is fierce!”
- Shakespeare
Ru er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-12-12, 23:17   #6
TwinFusion
Møllspist
 
TwinFusion sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2012
Hvor: På den andre siden av havet
Innlegg: 263
TwinFusion er litt kul
Standard

Sv: Prikker/tilbakemeldinger

Takk for svar alle sammen! Da ble jeg faktisk litt klokere.

__________________
Lille Måne og Rora juni 2012.
TwinFusion er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-12, 12:30   #7
Cumulus
Bør lage seg en tittel selv
 
Cumulus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 3.625
Cumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smartCumulus imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Prikker/tilbakemeldinger

Men synes de prikkene ved avataren også? Eller er de grønne prikkene der noe annet?

Cumulus er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-12, 12:35   #8
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.790
Blogginnlegg: 201
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Prikker/tilbakemeldinger

Opprinnelig lagt inn av Cumulus, her.

Men synes de prikkene ved avataren også? Eller er de grønne prikkene der noe annet?

De grønne (evt. røde) prikkene ved avataren er en oppsummering av antall prikkepoeng du har mottatt og den eneste kommentaren du finner der er en forhåndsbestemt en som er lik for alle med samme antall poeng.

I kontrollpanelet ditt finner du de enkelte prikkene med kommentarer.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-12, 12:35   #9
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.371
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Prikker/tilbakemeldinger

Det viser vel hvor mange prikker man har, men jeg har aldri skjønt systemet. (Noe med mørke-og lysegrønne prikker, tror jeg. )

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 31-12-12, 13:40   #10
Elise
Ute av drift
 
Elise sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 15.354
Elise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtidElise har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Prikker/tilbakemeldinger

Opprinnelig lagt inn av TwinFusion, her.

Takk for svar alle sammen! Da ble jeg faktisk litt klokere.

Det pleier man å bli når man spør om noe her inne.

__________________
05 og 07
Elise er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-01-13, 23:03   #11
TwinFusion
Møllspist
 
TwinFusion sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2012
Hvor: På den andre siden av havet
Innlegg: 263
TwinFusion er litt kul
Standard

Sv: Prikker/tilbakemeldinger

Opprinnelig lagt inn av Elise, her.

Det pleier man å bli når man spør om noe her inne.

Det har du rett i.

__________________
Lille Måne og Rora juni 2012.
TwinFusion er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-13, 23:47   #12
TwinFusion
Møllspist
 
TwinFusion sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2012
Hvor: På den andre siden av havet
Innlegg: 263
TwinFusion er litt kul
Standard

Sv: Prikker/tilbakemeldinger

Nytt spørsmål: Hvor ofte prikker man? Hvis man spør om noe og får masse svar bør man prikke alle som gir hjelpsomme svar?

__________________
Lille Måne og Rora juni 2012.
TwinFusion er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-02-13, 23:49   #13
Nenne
Introvert optimist
 
Nenne sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 23.790
Blogginnlegg: 201
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Prikker/tilbakemeldinger

Opprinnelig lagt inn av TwinFusion, her.

Nytt spørsmål: Hvor ofte prikker man? Hvis man spør om noe og får masse svar bør man prikke alle som gir hjelpsomme svar?

Det er en hyggelig ting å gjøre, men det er ingen regel som sier at du må. Det er helt opp til deg. Du kan også poste en takk til alle gode hjelpere i tråden.

__________________
Nenne

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-13, 00:03   #14
TwinFusion
Møllspist
 
TwinFusion sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2012
Hvor: På den andre siden av havet
Innlegg: 263
TwinFusion er litt kul
Standard

Sv: Prikker/tilbakemeldinger

Opprinnelig lagt inn av Nenne, her.

Det er en hyggelig ting å gjøre, men det er ingen regel som sier at du må. Det er helt opp til deg. Du kan også poste en takk til alle gode hjelpere i tråden.

Aha. Jeg er bare litt usikker på hva som er forventet ser du. Har aldri vært borti disse prikkegreiene før nemlig. :noob:

__________________
Lille Måne og Rora juni 2012.
TwinFusion er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-13, 00:50   #15
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.791
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Prikker/tilbakemeldinger

Jeg pleier å prikke folk som svarer på noe jeg lurer på. Det kan jo ikke bli feil prakke på den måten, tenker jeg.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-13, 00:54   #16
LittLemen
Bør lage seg en tittel selv
 
LittLemen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 1.556
LittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Prikker/tilbakemeldinger

Opprinnelig lagt inn av pøbelsara, her.

Jeg pleier å prikke folk som svarer på noe jeg lurer på. Det kan jo ikke bli feil prakke på den måten, tenker jeg.

Ja, nå synes jeg generelt det er en uting å prakke ting på folk, men det er vel kanskje greit når det handler om prikker.

__________________
~
LittLemen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 11-02-13, 01:04   #17
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.791
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Prikker/tilbakemeldinger

Opprinnelig lagt inn av LittLemen, her.

Ja, nå synes jeg generelt det er en uting å prakke ting på folk, men det er vel kanskje greit når det handler om prikker.

iPhonsk!

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:35.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no