Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Husmorskole

Kaffeflekker på skinnveske

Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-03-12, 11:01   #1
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.901
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Kaffeflekker på skinnveske

.
Litt uforsiktig i morges, og sølte kaffe over Mulberry vesken i Oak. Jeg tørket umiddelbart med papir, men den har fortsatt flekker. Noen tips?

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-12, 11:03   #2
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.901
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kaffeflekker på skinnveske

Opprinnelig lagt inn av LoneLone, her.

.
Litt uforsiktig i morges, og sølte kaffe over Mulberry vesken i Oak. Jeg tørket umiddelbart med papir, men den har fortsatt flekker. Noen tips?

Angrer umiddelbart på kaffeflekker, er ikke riktig våken i dag.

Oppdatering, Jeg ringte Mulberry i Oslo og fikk svar.

__________________
06 & 08 .

Sist redigert av Lavender : 15-03-12 kl 11:50. Årsak: Problem løst
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-12, 12:27   #3
Observatøren
Bør lage seg en tittel selv
 
Observatøren sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.692
Blogginnlegg: 20
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kaffeflekker på skinnveske

Anbefalte de rens?

Observatøren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-12, 12:30   #4
Tussa
Ferdiglada
 
Tussa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.883
Tussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme omTussa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kaffeflekker på skinnveske

Kva anbefalte dei?

Huske enda med gru då eg fikk bleikemiddel på mi Mulberry og endte omtrent med å grine hos frisøren.

__________________
Gut 02 Jente 05
Tussa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-12, 12:47   #5
jolie
Kom ut av tellinga.
 
jolie sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 8.291
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kaffeflekker på skinnveske

Dette var en god tråd å lese - så husker jeg at en så dyr veske er helt bortkasta hos meg da jeg ikke ville turt å ta den med ut av huset.

__________________
- 06 og 07 -
jolie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-12, 12:56   #6
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.901
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kaffeflekker på skinnveske

De anbefalte meg å la skinnet tørke. Så skal jeg legge fingeren bak flekkene og rulle skinnet. Hun kunne ikke love at flekken blir borte, men svakere. De har også en skinnkrem til etterbehandling. Jeg skal innom i morgen. Jeg har fra før impregnert vesken med Connil spray.


Opprinnelig lagt inn av jolie, her.

Dette var en god tråd å lese - så husker jeg at en så dyr veske er helt bortkasta hos meg da jeg ikke ville turt å ta den med ut av huset.

Hver sin 40 års krise. . Jeg var klar over at vesken kom til å bli flekkete og ujevn i fargen ved bruk. Og det skal være litt av sjarmen med oak veskene, at de ser brukt ut. Men jeg vil ikke ha de kaffeflekkene. Og jeg var nok trøtt da jeg skrudde igjen Bodrum kruset, det er ikke føste gang det lekker. Bodrum + Mulberry Oak = usann.

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-12, 12:57   #7
Ole Brumm
er her
 
Ole Brumm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 9.414
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kaffeflekker på skinnveske

Opprinnelig lagt inn av jolie, her.

Dette var en god tråd å lese - så husker jeg at en så dyr veske er helt bortkasta hos meg da jeg ikke ville turt å ta den med ut av huset.

Her er jeg og, har nettopp kjøpt meg ny veske til 200 kr, da er det ikke så farlig om det kommer noen flekker på den.

__________________
Ole Brumm
-04, -08, -11, -14
Ole Brumm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-12, 13:09   #8
Observatøren
Bør lage seg en tittel selv
 
Observatøren sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.692
Blogginnlegg: 20
Observatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt avObservatøren har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kaffeflekker på skinnveske

Så bra, LoneLone. Jeg har akkurat kjøpt meg skinnveske (riktignok ikke så dyr), men tror jeg skal impregnere den, ja. Sånn før det kommer kaffe på den.

Observatøren er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-12, 13:12   #9
jolie
Kom ut av tellinga.
 
jolie sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 8.291
Blogginnlegg: 201
jolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt avjolie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Kaffeflekker på skinnveske

Opprinnelig lagt inn av LoneLone, her.

Hver sin 40 års krise. . Jeg var klar over at vesken kom til å bli flekkete og ujevn i fargen ved bruk. Og det skal være litt av sjarmen med oak veskene, at de ser brukt ut. Men jeg vil ikke ha de kaffeflekkene. Og jeg var nok trøtt da jeg skrudde igjen Bodrum kruset, det er ikke føste gang det lekker. Bodrum + Mulberry Oak = usann.

Ja, for all del. Det var ikke noe negativt til folk med dyre vesker. Bare en kommentar på at det er like så greit at jeg ikke bruker så mye penger på en veske noen gang. *sjuske*

__________________
- 06 og 07 -
jolie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-12, 14:51   #10
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.901
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kaffeflekker på skinnveske

Opprinnelig lagt inn av jolie, her.

Ja, for all del. Det var ikke noe negativt til folk med dyre vesker. Bare en kommentar på at det er like så greit at jeg ikke bruker så mye penger på en veske noen gang. *sjuske*

Forstår det, . Og er helt enig. Vesken min er ikke luftet mye, jeg går som regel med PC sekk og to barn.

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-03-12, 14:56   #11
Mariss
Superduperaktiv
 
Mariss sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Tønsberg
Innlegg: 639
Mariss er litt kulMariss er litt kulMariss er litt kul
Standard

Sv: Kaffeflekker på skinnveske

Opprinnelig lagt inn av LoneLone, her.

.
Litt uforsiktig i morges, og sølte kaffe over Mulberry vesken i Oak. Jeg tørket umiddelbart med papir, men den har fortsatt flekker. Noen tips?

Jeg fikk rosinflekk fra minstejenta mi på innsiden av min Mulberry og flekken trengte seg gjennom skinnet. Trodde jeg skulle klikke!!
Men jeg vasket forsiktig med vann og litt zalo og rullet litt på skinnet, hang veska på knagg i TRE DAGER og DA først gikk flekken vekk. Så skinn tørker saaaakte. Men sikkert.

__________________
Storebror des-07 Lillesøster mars-10
Mariss er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:44.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no