Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Økologisk og diettmat

Diettens første dag. Lettere :urk:

Økologisk og diettmat Forum for diskusjoner om og deling av oppskrifter på diettmat og økologisk mat.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-10-09, 10:43   #201
nolo
Fola Blakken
 
nolo sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.988
Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Diettens første dag. Lettere :urk:

Intet mindre enn fantastisk!

__________________
Minst en gang om dagen bør vi høre en liten sang, lese et godt dikt, se et vakkert bilde,og - om mulig - si et par fornuftige ord.
(Goethe)
nolo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-09, 11:06   #202
Fluke
Bør lage seg en tittel selv
 
Fluke sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
Innlegg: 11.785
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Diettens første dag. Lettere :urk:

Så veldig veldig bra!

__________________
02 10
Fluke er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-09, 11:08   #203
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.150
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Diettens første dag. Lettere :urk:

Fantastisk!!!

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-09, 20:14   #204
Interference
Metallica!!
 
Interference sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Drømmeland
Innlegg: 8.474
Blogginnlegg: 118
Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Sv: Diettens første dag. Lettere :urk:

__________________
Interference er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-09, 20:38   #205
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag
 
Hondacrv sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Innlegg: 13.070
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Diettens første dag. Lettere :urk:

Opprinnelig lagt inn av turi, her.

Matt av imponerenhet.. Om det er ett ord! Jeg skal til kinesiolog nå for å finne ut hvilke matvarer som tapper kroppen min for energi. Har dere prøvd noe sånt for å finne ut hvilke mat som blir feil? Jeg er nemlig litt nysgjerrig på hva som skjer og om det virker.

JEg også satt og tenkte på dette. Jenta var fryktelig dårlig i magen, og kinesologen undersøkte og det viste seg at hun reagerte på appelsin og tomat (produkter). Vi tok henne av det, og så fikk hun en medisin for tarmen i tillegg, sånn naturpreparat, og ble god etter den behandlingen. Sier ikke at det er det rette for dere, men det virket her.

__________________
05
Hondacrv er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-09, 20:40   #206
Pamina
Kaldt hode, varmt hjerte!
 
Pamina sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 8.983
Blogginnlegg: 70
Pamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt av
Standard

Sv: Diettens første dag. Lettere :urk:

Det er helt utrolig

__________________
Pamina & Snuppa, 23. juli 05, Brodern, 23. august 08
Et hus uten bøker er som et legeme uten sjel. (Marcus Tullius Cicero)
Pamina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-09, 23:28   #207
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.929
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Diettens første dag. Lettere :urk:

shitshitshit - der kom labresultatene fra USA per mail. (avføringsprøve shippet til USA til den nette sum av altfor mange tusenlapper)

Jeg MÅ lære meg å ikke google etter medisinske ord og uttrykk altså!
Men det som står i prøveresultatene er kjipt nok, det. Indikasjoner på at han har enten Ulcerøs kolitt eller Chrons...(abnormally high lactoferrin+noe andre greier). Sterk bakterieubalanse og "dysbiotisk flora" og listet opp etpar bakterier som høres kjipe ut for mitt legmannsøre og som ikke skulle vært der (hvertfall ikke så mye). Nå har jeg jo bare lest det som står der som forklaringer til hva det kan bety, men ikke må. Det gjør meg hvertfall glad for at han er på diett, hvertfall.

Lillegutt sover godt da Og har hatt en strålende dag på skolen!


Sist redigert av m^2 : 09-10-09 kl 16:12. Årsak: tok bort litt info - åpent forum
m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-09, 23:37   #208
Schnuppa
Livsnyter
 
Schnuppa sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.507
Blogginnlegg: 5
Schnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt liktSchnuppa er virkelig godt likt
Standard

Sv: Diettens første dag. Lettere :urk:

Uffda, det var ikke veldig oppløftende resultater. Håper legen får tolket resultatene ordentlig for deg i morgen slik at du forhåpentligvis kan bli litt beroliget.
I mens får vi bare juble for at lillegutt får en bedre hverdag dag for dag. Blid, fornøyd og sover bra. Det lover bra bra BRA!

Schnuppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-09, 23:43   #209
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.150
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Diettens første dag. Lettere :urk:

Når skal du sende neste prøve, da? Sikkert mye bedre resultater nå.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-09, 23:57   #210
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.418
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Diettens første dag. Lettere :urk:

Først, så godt at han reagerer så utrolig positivt!

Det andre er jo ikke noe hyggelig, men alt er jo ikke trolig, ikke sant? Mye går vel også å medisinere og jeg vet om flere som lever ok liv og har noe av de tingene. Jeg håper at legen kan berolige deg.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-09, 00:05   #211
Inagh
Slumrende Ullteppe
 
Inagh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.813
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Diettens første dag. Lettere :urk:

Uff - legebrev med rare ord er skumle, og fy søren så mye dritt man finer når man googler.

Jeg håper dietten hjelper Lillegutt slik at nye prøver som sendes inn viser at han er mye, mye bedre.

__________________
What doesn't kill you, makes you stranger.
Inagh er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-09, 07:41   #212
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Diettens første dag. Lettere :urk:

Men altså, skulle han ikke blitt dausjuk av denne dietten om han hadde ulcerøs colitt eller chrons? Mora mi har begge, og hun blir ikke akkurat helsosam av mye kjøtt og fett.

Og se sånn på det - med disse resultatene så slipper du å lete i blinde etter hva ting er for noe og prøve ut hva som er hva. Nå kan du endelig få svar - og det er akkurat den samme ungen som i går - bare at nå kan du hjelpe riktig med en gang. Og ikke minst, nå kan du utarbeide prosedyrer for andre som skal håndtere ham også, så er det lettere å sikre at alt går riktig.

Bra jobba!

  Svar med sitat
Gammel 09-10-09, 08:27   #213
sindrome
Boler'o?
 
sindrome sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
Innlegg: 6.468
sindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner tilsindrome er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Diettens første dag. Lettere :urk:

Når tok dere avføringsprøven som er analysert? Før dere startet på dietten?

__________________
Storesøster '05 og Lillesøstrene '08

"Det handler om å bli glad i seg selv som medfødt feilvare. I stedet for hele tiden å prøve å ligne på et glansbilde." Per Fugelli
sindrome er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-09, 09:32   #214
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.929
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Diettens første dag. Lettere :urk:

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Men altså, skulle han ikke blitt dausjuk av denne dietten om han hadde ulcerøs colitt eller chrons?

Denne SCD-dietten som ligger i bunnen av lillegutts diett er i utgangspunktet utarbeidet for å forbedre Chrons og andre betennelsesgreier i tarmsystemet Så sånn sett er jeg glad han går på diett uansett liksom. Om han nå har noe eller ikke. (han har vært testet for alt mulig sånn det flere ganger på ahus men fått litt sånn jatja, han har det nok ikke-type-svar, men så har han heller ikke hatt noen utpregede symptomer på noenting utover forstoppelse og vondt i magen)

Denne prøven ble tatt og sendt avgårde i uka før dietten ble påbegynt, så viser et bilde av hvordan det så ut da vi begynte. Vi skal nok sende inn en ny en etterhvert, men til den nette sum av 4500,- () er jeg slett ikke sikker på at det blir absolutt med en gang hvertfall. Hvis legen anbefaler det gjør vi det.


Sist redigert av m^2 : 09-10-09 kl 16:12.
m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-09, 09:55   #215
Polyanna
Yes, we can!!
 
Polyanna sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 51.150
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Diettens første dag. Lettere :urk:

Jeg kjenner en med ulcerøs colitt og hun har i hvert fall fått mye mer kontroll med sykdommen med et kosthold ala det du spiser, smilefjes.

__________________
Feilen med verden er at de dumme er så skråsikre på alt - og de kloke så fulle av tvil. Bertrand Russel
Polyanna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-09, 10:22   #216
Amelie
Med & uten trylleformel.
 
Amelie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.192
Blogginnlegg: 8
Amelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelenAmelie er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Diettens første dag. Lettere :urk:

Stakkars gutten din, men han er kjempeheldig som har en mamma som deg!
Håper en kan komme frem til gode løsninger å bekjempe tilstanden på, og at han etterhvert kan leve på et bredere kosthold uten å bli verre.

__________________
Pjokk 04 Vesla 07
"The true sign of intelligence is not knowledge, but imagination" A. Einstein

Amelie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-09, 15:55   #217
Kanina
Sviiisj!!
 
Kanina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Innlegg: 12.939
Blogginnlegg: 836
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Diettens første dag. Lettere :urk:

Uff, da. Men var det i prøvesvaret det står at det tyder på UC eller crohn, eller var det din tolkning av verdiene? Det høres unektelig kjipt ut å ha både crohn og cøliaki, tenker jeg. Håper det ikke er det! Evt at han får bra behandling som hjelper!

__________________

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-09, 16:03   #218
Slettet bruker
Passiv
 
Innlegg: n/a
Standard

Sv: Diettens første dag. Lettere :urk:

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Jeg kjenner en med ulcerøs colitt og hun har i hvert fall fått mye mer kontroll med sykdommen med et kosthold ala det du spiser, smilefjes.

Aha. Det er kanskje gammeldags det med null fett, lite protein og mest karbo. Det er veldig lenge siden min gale mor fikk det, så rådene jeg hadde fått med meg at hun fikk er jo fra steinalderen når det gjelder Peil På Mat Utvikling.

Jeg håper dere uansett får en sånn "åååå, var det det det var"- lyspære over hodet- opplevelse fra legen.

  Svar med sitat
Gammel 09-10-09, 16:06   #219
Kanina
Sviiisj!!
 
Kanina sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Enga
Innlegg: 12.939
Blogginnlegg: 836
Kanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtidKanina har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Diettens første dag. Lettere :urk:

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Aha. Det er kanskje gammeldags det med null fett, lite protein og mest karbo. Det er veldig lenge siden min gale mor fikk det, så rådene jeg hadde fått med meg at hun fikk er jo fra steinalderen når det gjelder Peil På Mat Utvikling.

Jeg håper dere uansett får en sånn "åååå, var det det det var"- lyspære over hodet- opplevelse fra legen.

Den kan stemme, dersom man har fjernet tykktarmen. Ellers sies det jo at lite fiber i kosten kan være en risikofaktor for å få sykdommen. Men tror ikke det spiller noen rolle når man først har fått den.

__________________

Kanina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-10-09, 16:06   #220
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.929
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Diettens første dag. Lettere :urk:

Neisj, det står bare at "Fecal lactoferrin is elevated in association with
Inflammatory Bowel Disease (IBD) such as Ulcerative Colitis (UC) or Crohn’s Disease
(CD)[1,2]", med en tabell og noe greier. Også er det en enkel sak å se hva resultatet var (abnormally high) og finne det igjen i tabellen. Det er noen andre greier også som indikerer i det minste noe "inflammation-greier", og som også settes i relevans til UC og Chrons. Derfor skal jeg så absolutt vente på legens tolkning, istedetfor å tro at jeg skjønner hva det står

Time 20 oktober ja.

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:07.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no