Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr

Hva tørker du gryter/stekepanne med?

Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 15-07-22, 10:19   #1
kamp
ASD
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 4.934
kamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Hva tørker du gryter/stekepanne med?

Når du har vasket opp gryten/stekepannen din, hva tørker du den med?

Mamma mener bestemt oppvaskkluten mens pappa mener kjøkkenhåndkle, mens andre mener tørkepapir.

__________________
Even God was autistic, that's why the world spin
kamp er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-07-22, 10:23   #2
frukt
finner ut av mye
 
frukt sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2013
Innlegg: 24.239
Blogginnlegg: 263
frukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt avfrukt har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva tørker du gryter/stekepanne med?

Jeg lar de som regel lufttørke, enten i oppvaskmaskinen, eller på en microfibermatte fra Clas Ohlson. Eventuelt så tørker jeg med kjøkkenhåndkle om det er noe som skal brukes med en gang.

frukt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-07-22, 10:34   #3
Lhi-My
Bør lage seg en tittel selv
 
Lhi-My sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 4.896
Lhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva tørker du gryter/stekepanne med?

De lufttørker. Det høres forøvrig ganske uhygienisk ut å tørke noe man nettopp har vasket med oppvaskkluten, men mulig min oppvaskklut er annerledes/blir brukt annerledes enn andres.

Lhi-My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-07-22, 10:39   #4
Isolde
Øyboer
 
Isolde sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 12.691
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva tørker du gryter/stekepanne med?

Luft eller papir stort sett.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-07-22, 10:40   #5
Myria
Eppur si muove.
 
Myria sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 14.918
Myria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt avMyria har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva tørker du gryter/stekepanne med?

Vanligvis lar jeg dem lufttørke, men hvis jeg tørker med noe blir det med kjøkkenhåndkle. Er det rent så er det rent.

__________________
It is only with the heart that one can see rightly; what is essential is invisible to the eye.
2008 - 2011 - 2013
Myria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-07-22, 10:45   #6
My
Semiaktiv
 
My sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 28.547
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva tørker du gryter/stekepanne med?

Jernstekepanna tørker jeg med kjøkkenhåndkle (for at den ikke skal ruste). Alt annet (teflon, stål etc) hvelves på kjøkkenbenken og står der til det er tørt.

__________________
µ 05 07 07
My er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 15-07-22, 11:48   #7
Erica
Hekta
 
Erica sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Innlegg: 7.814
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva tørker du gryter/stekepanne med?

Den tørker stort sett av seg selv, men noen ganger, hvis jeg skal sette den i skapet med en gang, tørker jeg utsiden med kjøkkenkluten og innsiden med kjøkkenhåndkleet. Jeg syns det er uhygenisk å bruke kjøkkenkluten inni, de blir jo fulle av bakterier før vi greier å lukte sur lukt av dem.

__________________
95, 99, 04
Erica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-07-22, 12:48   #8
liefje
Musk
 
liefje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 7.459
liefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner tilliefje er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hva tørker du gryter/stekepanne med?

Kunne aldri funnet på å tørke noe som jeg har vasket rent med en kjøkkenklut. Kluten er jo våt. Og som oftest ikke helt ren. Jeg lufttørker eller tørker med kjøkkenhåndkle.

liefje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-07-22, 18:46   #9
Appelsin
Søt og rar
 
Appelsin sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Innlegg: 10.656
Blogginnlegg: 260
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hva tørker du gryter/stekepanne med?

Lufttørker vanligvis, med mindre det er mange/tar for stor plass. Håndkle hvis jeg tørker.

__________________
2012, 2007 og 2004
Appelsin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-07-22, 22:19   #10
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.948
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva tørker du gryter/stekepanne med?

Kjøkkenhåndkle eller lufttørking. Kjøkkenkluten brukes ikke til noe annet enn benker etc. Sånt er jeg supernøye med, selv om de byttes ut etter et par, tre dager og lenge før de lukter.

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-07-22, 22:42   #11
Nextlife
Rockesøster
 
Nextlife sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 9.183
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva tørker du gryter/stekepanne med?

Altså, om stekepanna tørkes med kjøkkenkluten har vel null å si, rent hygienemessig. Om det så er bakterier så dauer de stort sett når panna tørker og blir stående et døgn eller så, og de dauer i alle fall når man fyrer opp panna neste gang.

__________________
I'm happy, hope you're happy too
Nextlife er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-07-22, 22:55   #12
Millen
Klare sjøl
 
Millen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Oslo
Innlegg: 20.794
Millen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt avMillen har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva tørker du gryter/stekepanne med?

Her lufttørkes de, evt med kjøkkenhåndkle.

__________________
Storesøster- 06
Lillebror- 10
Lillesøster -13
Millen er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 15-07-22, 23:12   #13
Strå
Lesende
 
Strå sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: F16
Innlegg: 10.980
Strå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt avStrå har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva tørker du gryter/stekepanne med?

Jeg tørker aldri steikepannene med noe som helst, til blir vasket i varmt vann og satt til tørk så de renner av og lufttørker. Det samme med jernkjeler. Andre kjeler går i oppvaskmaskinen og tørkes på slutten der av maskinen eller lufttørker. Alle steikepannene mine er jernpanner, jeg synes de og jernkjeler blir rare i oppvaskmaskinen, derfor håndvasker jeg dem alltid.

Strå er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-07-22, 05:43   #14
kamp
ASD
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 4.934
kamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelenkamp er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Hva tørker du gryter/stekepanne med?

Opprinnelig lagt inn av Strå, her.

Jeg tørker aldri steikepannene med noe som helst, til blir vasket i varmt vann og satt til tørk så de renner av og lufttørker. Det samme med jernkjeler. Andre kjeler går i oppvaskmaskinen og tørkes på slutten der av maskinen eller lufttørker. Alle steikepannene mine er jernpanner, jeg synes de og jernkjeler blir rare i oppvaskmaskinen, derfor håndvasker jeg dem alltid.

Jernpanne/kjele skal vel ikke i maskinen og egentlig heller ikke med zalo er jeg opplært med da det slipper fettlaget sitt da.

__________________
Even God was autistic, that's why the world spin
kamp er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-07-22, 08:29   #15
Lyppa
Bør lage seg en tittel selv
 
Lyppa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 4.836
Lyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hva tørker du gryter/stekepanne med?

Kjøkkenhåndkle

Lyppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-07-22, 08:39   #16
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.363
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva tørker du gryter/stekepanne med?

Opprinnelig lagt inn av Nextlife, her.

Altså, om stekepanna tørkes med kjøkkenkluten har vel null å si, rent hygienemessig. Om det så er bakterier så dauer de stort sett når panna tørker og blir stående et døgn eller så, og de dauer i alle fall når man fyrer opp panna neste gang.

Takk, et øyeblikk følte jeg meg som ei skikkelig kjøkkensjuske her.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-07-22, 08:52   #17
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.806
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva tørker du gryter/stekepanne med?

Det spørs vel på kluten. Er kluten fra skuffen eller har den vært i bruk. Ville aldri brukt en kjøkkenklut som hadde vært i bruk til å «tørke» rent utstyr. Ville stusset på at folk gjorde det, for å si det mildt, men man dauer vel ikke av det. Ville trodd det var blanding av ren og uren sone på et profesjonelt kjøkken, som ikke bør forekomme?

Har bare teflonpanne p.t. Den vaskes i maskinen. Er det noen dråper på den, rister jeg den litt over vasken og setter den i skapet. Pga. begrenset plass ligger den oppned på en stor kjele, så sånn sett lufttørker den vel det siste.

Jernpanne ville jeg vasket i vasken og latt lufttørke, evt tørket over med papir, den skal jo ha litt fett i seg.

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-07-22, 09:01   #18
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.363
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hva tørker du gryter/stekepanne med?

Opprinnelig lagt inn av Charlie, her.

Det spørs vel på kluten. Er kluten fra skuffen eller har den vært i bruk.

Jeg bør vel nevne at jeg bytter ut kjøkkenkluten temmelig ofte, og skyller den godt med varmt såpevann etter hver bruk. Det har faktisk aldri falt meg inn at det er fryktelig uhygienisk å tørke over stekepanna etter vask, med kjøkkenkluten som ligger lett tilgjengelig og altså er godt skylt og oppvridd etter forrige bruk.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-07-22, 09:20   #19
Eia
Permakulturell
 
Eia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Innlegg: 5.925
Blogginnlegg: 125
Eia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner tilEia er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hva tørker du gryter/stekepanne med?

Kjøkkenklut eller lufttørking.

__________________
"Jeg er forbauset over at noen legger så mye vekt på krevende skatteforhold at de flytter fra det land det er en Guds gave å være født i." Olav Thon
Eia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 16-07-22, 16:59   #20
Libra
Bør lage seg en tittel selv
 
Libra sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Innlegg: 5.509
Blogginnlegg: 51
Libra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de flesteLibra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hva tørker du gryter/stekepanne med?

Kjøkkenklut. Er den for skitten til å tørke kjelen med - så er den også for skitten til å tørke benken med.

Libra er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:48.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no