Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Hjemmelaget coleslaw

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-05-10, 13:15   #41
Elin
Bør lage seg en tittel selv
 
Elin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 6.489
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hjemmelaget coleslaw

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Jeg så på nærbutikken at den skurken Grillkongen Craig skulle ha atskillige tiere for en pose med strimlet kål og gulrot, samt noe pulver man kunne røre ut i rømme. Ran! Ran, sier jeg!

Gulrot koster ittno, kål koster enda mindre og en halv boks rømme, det står vi i.

Nåvel, dette var nok til middag til fire, som tilbehør, altså:

1/4 kålhode, finstrimlet på mandolin. (Eier du ikke et slikt vidunderlig redskap så skjærer du så tynt du bare klarer med kniv)
2 store gulrøtter grovraspes

1/2 boks rømme i blandes 1 ts sukker, 1 ts eplesidereddik, 1/2 ts salt og litt pepper, samt en dæsj majones. Bland alt sammen sammen, smak til med evt mer syre, sødme, salt eller det som måtte mangle. Ferdig!

Flott oppskrift! Takk, den skal prøves! Ikke enig i at Craig er en skurk sånn bortsett fra at han bør ligge unna ferdig-salater...

__________________
"Eleganse er ikke et privilegium for de som nettopp har trådt ut av ungdommen, men derimot for kvinner som allerede har tatt kontroll over fremtiden sin."
Elin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-10, 13:17   #42
Miss Norway
Kidding, right?
 
Miss Norway sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 12.631
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hjemmelaget coleslaw

Eplekaker blir råfænzi med mandolinhøvlede tynne epleskiver i mønster på toppen.

__________________
I'm on a seafood diet. Everytime I see food, I eat.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-10, 13:41   #43
Lhi-My
Bør lage seg en tittel selv
 
Lhi-My sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Innlegg: 4.888
Lhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt avLhi-My har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hjemmelaget coleslaw

Kan jeg bruke sommerkål i steden for vanlig hodekål? Har liggende sommerkål i kjøleskapet...

Lhi-My er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-10, 13:52   #44
Mrs. Longbottom
Keep calm and trot on
 
Mrs. Longbottom sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.212
Mrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hjemmelaget coleslaw

Opprinnelig lagt inn av Lhi-My, her.

Kan jeg bruke sommerkål i steden for vanlig hodekål? Har liggende sommerkål i kjøleskapet...

Du kan bruke all slags kål. jeg lagde med avoikål og vanlig kål forrige gang, og har og blandet nykål, rødkål og kålrot.

__________________
Snupsen -05 og Rusket -10
Some people are like a Slinky... not really good for anything, but you still can't help but smile when you shove them down the stairs
Mrs. Longbottom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-10, 13:53   #45
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hjemmelaget coleslaw

Opprinnelig lagt inn av Lhi-My, her.

Kan jeg bruke sommerkål i steden for vanlig hodekål? Har liggende sommerkål i kjøleskapet...

det kan du sikkert, blir ikke helt det samme, men sikkert veldig godt.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-10, 13:55   #46
Mrs. Longbottom
Keep calm and trot on
 
Mrs. Longbottom sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 5.212
Mrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de flesteMrs. Longbottom er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hjemmelaget coleslaw

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

det kan du sikkert, blir ikke helt det samme, men sikkert veldig godt.

jeg veiver i vei med alle mulige slags kåler, jeg syns det blir bedre om man blander litt.

__________________
Snupsen -05 og Rusket -10
Some people are like a Slinky... not really good for anything, but you still can't help but smile when you shove them down the stairs
Mrs. Longbottom er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-10, 15:19   #47
Mamari
Med nebb og klør
 
Mamari sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 1.250
Mamari er populærMamari er populærMamari er populær
Standard

Sv: Hjemmelaget coleslaw

Noen som har noe alternativ forslag til rømme i CS'en siden mannen ikke tåler melkeprodukter? Har så innmari lyst til å lage men ikke bare til meg selv da..

Mamari er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-10, 15:34   #48
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hjemmelaget coleslaw

Det er vel helt sikkert ok å bruke erstatningsprodukter som melkefri rømme (sour supreme eller streich) eller bare hjemmelaget majones?

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-10, 21:20   #49
Mamari
Med nebb og klør
 
Mamari sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 1.250
Mamari er populærMamari er populærMamari er populær
Standard

Sv: Hjemmelaget coleslaw

Hjemmelaget ja - en god ide.Har aldri prøvd før men en gang må være den første. Satt i forgårs og så Jamie O.lage det å tenkte at dette må jeg også få til når han snøvlet frem " easy peasy"...

Mamari er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-10, 21:23   #50
Mamari
Med nebb og klør
 
Mamari sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 1.250
Mamari er populærMamari er populærMamari er populær
Standard

Sv: Hjemmelaget coleslaw

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Det er vel helt sikkert ok å bruke erstatningsprodukter som melkefri rømme ) eller bare hjemmelaget majones?

(sour supreme eller streich) det har jeg aldri hørt om - finns ikke på den lokale Rema sjappa nei... Kanskje Obs eller Ultra. Får sjekke -det er notert og takk for det tipset også.

Mamari er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-07-10, 23:07   #51
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.823
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hjemmelaget coleslaw

Jeg må bare dra fram denne igjen. Det har blitt en favoritt her i heimen i sommer. Jeg synes faktisk den er hakket bedre nylaget enn etter at den har stått litt. Jeg tror ikke jeg har kjøpt så mye kål i mitt liv som denne sommeren.

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-07-10, 08:14   #52
nicomama
Superaktiv
 
nicomama sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 345
nicomama er litt kul
Standard

Sv: Hjemmelaget coleslaw

Opprinnelig lagt inn av veobra, her.

Jeg må bare dra fram denne igjen. Det har blitt en favoritt her i heimen i sommer. Jeg synes faktisk den er hakket bedre nylaget enn etter at den har stått litt. Jeg tror ikke jeg har kjøpt så mye kål i mitt liv som denne sommeren.


Jeg er så glad du dyttet den opp. Har kjøpt den hersens rema saken i mangel på noe bedre, men nå kan jeg lage ekte I helgen blir det sommerkoteletter med coleslaw.. Eller fisk... eller kylling.. sukk, nå klarer jeg ikke å bestemme meg heller...

nicomama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-07-10, 08:51   #53
AprilRyan
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.127
Blogginnlegg: 2
AprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt avAprilRyan har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hjemmelaget coleslaw

Blir bladene på mandolinen sløve etter en stund? Kan en kvesse de i så fall?

__________________

AprilRyan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-07-10, 11:18   #54
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hjemmelaget coleslaw

Opprinnelig lagt inn av AprilRyan, her.

Blir bladene på mandolinen sløve etter en stund? Kan en kvesse de i så fall?

Jeg vet ikke. Har ikke hatt min så lenge.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:29.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no