Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hvorfor stemmer du som du gjør?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-11-06, 16:12   #1
Elin
Bør lage seg en tittel selv
 
Elin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 6.489
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Hvorfor stemmer du som du gjør?

Ok, etter at flere "politikk-tråder" sporer av litt, og noen har til og med fortalt hva de stemmer så lurer jeg på hvorfor du stemmer du det du stemmer, og begrunn det med maks 3 punkter (ellers blir det for langt og vi vet at punktene uansett sporer av så....).

Husk, du trenger ikke si hva du stemmer for å komme med begrunnelser/synspunkter.

__________________
"Eleganse er ikke et privilegium for de som nettopp har trådt ut av ungdommen, men derimot for kvinner som allerede har tatt kontroll over fremtiden sin."
Elin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-06, 16:22   #2
Benmurphy
-
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.423
Benmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvorfor stemmer du som du gjør?

Opprinnelig lagt inn av Elin, her.

Ok, etter at flere "politikk-tråder" sporer av litt, og noen har til og med fortalt hva de stemmer så lurer jeg på hvorfor du stemmer du det du stemmer, og begrunn det med maks 3 punkter (ellers blir det for langt og vi vet at punktene uansett sporer av så....).

Husk, du trenger ikke si hva du stemmer for å komme med begrunnelser/synspunkter.

Får vi ikke noe å krysse av på?

Men ok: Jeg stemmer som jeg gjør fordi det er for vanskelig å bestemme seg.

Ben "Random rules" Murphy


Sist redigert av Benmurphy : 28-11-06 kl 16:40. Årsak: Lagt til link til utdypende redegjørelse. (Men jeg er vel disket likevel).
Benmurphy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-06, 16:30   #3
HP
Administrator
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 13.953
Blogginnlegg: 6
HP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvorfor stemmer du som du gjør?

Jeg velger hva jeg skal stemme på valgdagen. Da tar jeg de sakene som jeg mener er viktig også veier jeg hvert parti på de sakene, også stemmer jeg. "Mitt" parti finnes ikke, så det blir ikke samme parti hver gang. Hvilke saker jeg vektlegger varierer også fra gang til gang.

Hvorfor stemmer du som du gjør Elin?

HP er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-06, 16:31   #4
Elin
Bør lage seg en tittel selv
 
Elin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 6.489
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvorfor stemmer du som du gjør?

Opprinnelig lagt inn av Benmurphy, her.

Får vi ikke noe å krysse av på?

Men ok: Jeg stemmer som jeg gjør fordi det er for vanskelig å bestemme seg.

Ben "Random rules" Murphy

Nei, ikke noe avkryssing eller multiple choice her nei! Du har bare kommet med et punkt som lang i fra er begrunnet, så du er disket.

__________________
"Eleganse er ikke et privilegium for de som nettopp har trådt ut av ungdommen, men derimot for kvinner som allerede har tatt kontroll over fremtiden sin."
Elin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-06, 16:37   #5
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvorfor stemmer du som du gjør?

Opprinnelig lagt inn av Elin, her.

Nei, ikke noe avkryssing eller multiple choice her nei! Du har bare kommet med et punkt som lang i fra er begrunnet, så du er disket.


Then, shalt thou count to three. No more, no less. Three shall be the number thou shalt count, and the number of the counting shall be three. Four shalt thou not count, neither count thou two, excepting that thou then proceed to three. Five is right out.

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-06, 16:42   #6
HP
Administrator
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 13.953
Blogginnlegg: 6
HP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtidHP har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvorfor stemmer du som du gjør?

Opprinnelig lagt inn av Elin, her.

Nei, ikke noe avkryssing eller multiple choice her nei! Du har bare kommet med et punkt som lang i fra er begrunnet, så du er disket.

Der står maks 3. Jeg syns Ben sin begrunnelse var god jeg, for det er vanskelig å bestemme seg. Nesten alle er nesten helt enige, og ingen er helt perfekt.

HP er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-06, 16:43   #7
Canisa
Viser tenner
 
Canisa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tromsø
Innlegg: 8.794
Blogginnlegg: 14
Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvorfor stemmer du som du gjør?

Verdisynet og ide'grunnlaget (basisen) er det som gjør at jeg lojalt har fulgt samme parti siden jeg var 14.
Jeg er uenig i mange enkeltsaker, men de store linjene er jeg enig i!

__________________
Lofottorsk i nordens Paris
Canisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-06, 16:46   #8
Elin
Bør lage seg en tittel selv
 
Elin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 6.489
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvorfor stemmer du som du gjør?

Opprinnelig lagt inn av HP, her.

Hvorfor stemmer du som du gjør Elin?

Jobber med å finne kun tre punkter som var viktig for meg ved sist valg.....kommer tilbake.

__________________
"Eleganse er ikke et privilegium for de som nettopp har trådt ut av ungdommen, men derimot for kvinner som allerede har tatt kontroll over fremtiden sin."
Elin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-06, 16:48   #9
Fluke
Bør lage seg en tittel selv
 
Fluke sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Rogaland
Innlegg: 11.796
Blogginnlegg: 1
Fluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme omFluke har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvorfor stemmer du som du gjør?

Jeg stemmer på det partiet som har tilnærmet likt grunnsyn som meg. Verre er det ikke.

Fluke er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-06, 16:51   #10
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvorfor stemmer du som du gjør?

Jeg stemmer generelt alltid rødgrønt, fordi det generelt er forenelig med mitt syn på solidaritet og sånt no. Da har man jo noen å velge mellom så da faller jeg ofte på enkeltsaker. Jeg har en del prinsipper som jeg liker å holde ved, noen av de trumfer gjennom andre.

Ved sist valg så var det snakk om å øke abortgrensen uten nemd til 16 uker. Jeg er for det første mot abort generelt og noen økning vil jeg slettes ikke ha. Dermed stemte jeg SP, et parti jeg vanligvis ikke stemmer, ene og alene på grunnlag av at de er mot heving av abortgrensen.

Et annet prinsipp som jeg gjerne stemmer etter, er at jeg som flere her inne stemmer på det av mine partier som ser ut til å ligge best an til regjering. Er de i opposisjon til Frp, så er det soleklart å stemme på dem. Alt for ikke å få svirebrødrene til Vidkun Quisling på tinget.

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.

Sist redigert av Sitron : 28-11-06 kl 16:57.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-06, 16:52   #11
Elin
Bør lage seg en tittel selv
 
Elin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 6.489
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvorfor stemmer du som du gjør?

Ben har lagt til link med gode begrunnelser og er derved tatt inn i varmen igjen.

__________________
"Eleganse er ikke et privilegium for de som nettopp har trådt ut av ungdommen, men derimot for kvinner som allerede har tatt kontroll over fremtiden sin."
Elin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-06, 16:54   #12
Elin
Bør lage seg en tittel selv
 
Elin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 6.489
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvorfor stemmer du som du gjør?

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Alt for ikke å få svirebrødrene til Vidkun Quisling på tinget.

Ok, her har du en for deg viktig grunn! Men hvorfor synes du egentlig at Frp er Vidkun Quslings svirebrødre?

__________________
"Eleganse er ikke et privilegium for de som nettopp har trådt ut av ungdommen, men derimot for kvinner som allerede har tatt kontroll over fremtiden sin."
Elin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-06, 16:56   #13
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.211
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvorfor stemmer du som du gjør?

Enig med Canisa og Fluke. Stemmer det partiet som treffer best på grunnsynet, og bryr meg lite om enkeltsaker.

Jeg blir litt irritert av "test deg selv - hvilket parti bør du stemme"-opplegg i aviser før valg. For de spør bare "vil du ha lavere skatt", "vil du ha kortere arbeidstid", "vil du ha mer penger", osv...

Jeg velger parti etter langsiktige verdier, ikke etter ønske om egen berikelse de neste fire år.

__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-06, 16:56   #14
Sitron
Absolut ateist
 
Sitron sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.113
Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvorfor stemmer du som du gjør?

Vi har allerede en Frp-tråd.

__________________
Tøs
Indigo, Indigo ta meg med, til en regnbue langt av sted, under en dyne skal det skje og plutselig er vi tre.
Sitron er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-06, 18:02   #15
Mams
er grønn og fin.
 
Mams sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 13.045
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvorfor stemmer du som du gjør?

Jeg baserer min steme på grunnsynet til et parti.
Og heller mot partier som tenker solidaritet, framfor "først meg sjøl og så meg sjøl"
Som oftest lar jeg ikke enkelt saker i stor grad påvirke mitt valg,men er det enkeltsaker som er hjertesaker or partiet, men totalt i mot mine prinsipper så påvirker det selvsagt.
Så generelt vil jeg si jeg stemmer det partiet jeg mener vil gjøre den beste jobben for de fleste i samfunnet og ikke bare de som vil være til det beste for meg. (for man vet jo aldri hva morgendagen vil bringe heller.... å litt egoisme vil det jo ligge i det)

__________________
Hvordan hybelkaniner formerer seg? De bestøver hverandre selvsagt.
Mams er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-06, 18:22   #16
DM
Live and let live
 
DM sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 19.119
Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvorfor stemmer du som du gjør?

Jeg stemmer ut fra grunnverdiene til partiet, og så stemmer jeg det partiet jeg gjør fordi jeg er veldig fornøyd med et parti som har det beste fra velferdspolitikken fra venstresiden, og det beste fra økonomipolitikken fra høyresiden samlet.

DM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-06, 18:37   #17
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.211
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvorfor stemmer du som du gjør?

Opprinnelig lagt inn av Mams, her.

Så generelt vil jeg si jeg stemmer det partiet jeg mener vil gjøre den beste jobben for de fleste i samfunnet og ikke bare de som vil være til det beste for meg.

Veldig godt sagt.

Jeg blir av og til litt matt av diskusjoner om kontantstøtte, der det florerer med innlegg av typen "jeg er for kontantstøtte, for ellers har jeg ikke råd til å være hjemme med barna".

Kan man ikke klare å argumentere på et litt mer generelt nivå enn det?

__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-06, 19:16   #18
Kaz
Juba Juba
 
Kaz sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 2.576
Kaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smartKaz imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvorfor stemmer du som du gjør?

Jeg sier meg også enig med mams.

Kaz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-06, 19:17   #19
Elin
Bør lage seg en tittel selv
 
Elin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 6.489
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvorfor stemmer du som du gjør?

Jeg ser flere av dere nevner mer eller mindre det samme (ved å kalle det forskjellige ting) verdisyn, idégrunnlag, grunnsyn og grunnverdi, og at dette er det viktigste for dere ved valg av stemmeseddel. Hva legger dere i dette da? For nå har jeg trålet gjennom hjemmesidene til alle de norske politiske partiene, og ved å lese bare innledningen som dreier seg nettopp om dette, så scorer jo samtlige partier stort hos meg. Altså er det vel kanskje mer enkeltsakene jeg virkelig stemmer på, eller biter meg fast ved.

__________________
"Eleganse er ikke et privilegium for de som nettopp har trådt ut av ungdommen, men derimot for kvinner som allerede har tatt kontroll over fremtiden sin."
Elin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-11-06, 19:32   #20
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.902
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvorfor stemmer du som du gjør?

Jeg stemmer stort sett SV, men det hender jeg stemmer RV når jeg føler meg rød og trassig og SV-ere har irritert meg. De tre viktigste momentene for meg:

– Jeg er for en sterk velferdsstat, med et solid sosialt sikkerhetsnett som gir folk nye sjanser når noe har gått skeis, og et helse- og utdannelsessystem som ikke gjør det nødvendig å ha riktige foreldre for å komme noen vei. Jeg er mer enn villig til å betale for dette.
– Jeg vil gi min stemme til et parti med et solid miljøengasjement.
– Jeg vil ha et parti med sosial samvittighet også internasjonalt, som ser global urettferdighet og har gangsyn nok til å innse at Norge med fordel kan gi av sin overflod og også være litt generøse når det gjelder å slippe folk som trenger det, inn i landet.

Rød som en liten brannbil, altså.

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:13.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no