Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Babynest?

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-10-13, 12:35   #1
Mjau
Curlingkone
 
Mjau sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Innlegg: 8.307
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Babynest?

Hadde bestemt meg for at det skulle jeg IKKE ha.

Hadde en ammemadrass fra Dry sist, og den ble ikke brukt. Sns de var tungvint og solgte denne.

Nå har det blitt så innmari populært med slike hjemmesydde eller kjøpte babynests.
Syns de så skumle ut med tanke på um ungen får puste inntil de kantene og slikt. Og har kikket litt rundt uten å finne særlig info.

Nå har jeg begynt å tenke at det kanskje er lurt likevel.
Sprinkelsenga er jo så svær, de samme er lekegrinda som blir hvileplass i stua.
Og jeg samsvar masse sist, men med storesøster som av og til også havner i sengen vår ser jeg flere utfordringer med dette.

S har dere prøvd babynest?
Er det trygt?
Er det nyttig og lurt?

Babyen kommer om fjorten dager pm alt går etter planen, så må finne ut av dette litt kjapt.

__________________
Mjau maler videre...
Mjau er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-13, 12:41   #2
Fakse
Nysgjerrig
 
Fakse sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: i Midnattsollandet
Innlegg: 3.437
Fakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt liktFakse er virkelig godt likt
Standard

Sv: Babynest?

Ikke helt det samme, men vi rullet sammen et helseteppe og la rundt hodet til babyen etter anbefaling fra barnepleier på barsel. Det virket som om det gjorde senga tryggere og "mindre" for babyen. Jeg synes baby-nest ser bedre ut, da kan man jo flytte ungen oppi det uten å vekke også. Så lenge det ikke er løse deler som kan komme over ansiktet er det vel greit med tanke på sikkerheten vil jeg tro?

Fakse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-13, 12:50   #3
Stellebord
Bør lage seg en tittel selv
 
Stellebord sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 3.224
Stellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Babynest?

Har ikke prøvd, men jeg ruller kantene på soveskinnet til lillesnupp inn slik at det blir litt som et reir. Hun sover mye bedre da. I hengevugga får en jo også litt samme følelsen. Og i sjal/ slynge. Jeg tenker at det jo er naturlig for et spedbarn å ønske seg det et slik babynest vil gi, men jeg kjenner ikke til akkurat det produktet du skriver om.

__________________
Store E (02), Lille E (Juni 08) og Lillemor (13) og Minstemann (15)
Stellebord er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-13, 13:09   #4
Mjau
Curlingkone
 
Mjau sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Innlegg: 8.307
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Sv: Babynest?

Ja, jeg gjorde vel noe det samme sist. Da hadde jeg hengekøye til snuppa der hun lå trygt og godt nedi, men hun vokste så fort ut av den så denne gangen tenkte jeg å bare bruke lekegrinda så jeg slipper å styre med så mange forskjellige ting. Greit i forhold til hunden og katten også.

__________________
Mjau maler videre...
Mjau er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-10-13, 14:49   #5
Che
Har tro på forbedring
 
Che sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Innlegg: 26.695
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Babynest?

Jeg bygde opp rundt gutta da de var små - men ikke med noe egensydd - De lå på skinn og så bygde jeg opp under skinnet med to slike risputer. Lange risputer laget av halve dynetrekk (sydd på langs) De første ukene lå de for øvrig på tvers i senga -lettere å få det lunt da. - men babynest ser jo ganske kurrant ut da.

__________________
Min signatur
Che er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-13, 00:59   #6
Odelia
Bør lage seg en tittel selv
 
Odelia sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Innlegg: 4.826
Odelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Babynest?

Vi fikk et babynest i gave av en venninne som har sydd denne selv. Det var aldri noe jeg hadde kommet på at vi trengte, men jammen bruker vi den ikke hver dag! Den er helt genial å legge henne i om kvelden i tilfelle hun sover så lenge at vi skal legge oss, for da flytter vi henne bare i redet. Jeg flytter henne over på lammeskinnsfellen (hun sover mellom oss i sengen) når vi kommer opp siden jeg syns denne regulerer temperaturen bedre, men jeg kan ikke se at dette skal være mer utrygt enn å rulle sammen et teppe slik vi gjorde med de andre. Det er jo et tynt stoff og en bulende kant så det skal godt gjøres at hun ikke greier å puste om hun legger nesa si helt oppi, men det gjør hun ikke.

Ifølge venninna mi er det visst en smal sak å sy en slik.

Odelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-10-13, 10:26   #7
Mjau
Curlingkone
 
Mjau sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Innlegg: 8.307
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Sv: Babynest?

Lurer på om jeg må ha en sånn da.
Kjenner jeg ikke helt orker å styre med å sy nå, så må undersøke litt i dag om priser og slikt.

__________________
Mjau maler videre...
Mjau er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:39.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no